dimarts, 25 de juliol del 2017

PERQUÈ ÉS VITAL COMPTAR AMB UN FINANÇAMENT IGUAL AL DE LA RESTA D' ESPANYA?

ECONOMÍA

Las regiones tardan una media de 23 días en pagar a proveedores: la Comunidad Valenciana 53 días

El conseller de Hacienda Vicent Soler junto a la consellera de Justicia Gabriela Bravo en las Cortes. BIEL ALIÑO
El conseller Vicent Soler ha exigido explicaciones al Ministerio por "el ahogo al que está sometiendo a la Comunidad"
El periodo medio de pago a proveedores de las comunidades bajó de 30 días en mayo por sexto mes consecutivo, hasta situarse en 23,71 días de media, el segundo mejor dato desde que se tiene constancia y el Gobierno fijo en la Ley de Estabilidad Presupuestaria la obligación de todas las administraciones de pagar con menos de 30 días de retraso. Sin embargo, hay tres regiones que incumplen absolutamente esos plazos. Son Murcia, Cantabria y, sobre todo, la Comunidad Valenciana, que se sitúa por encima de los 53 días. La citada ley del Estado establece medidas extraordinarias de vigilancia para las regiones que incumplan las reglas de morosidad durante dos meses consecutivos. Esas medidas sólo se desactivan si la región en cuestión logra cumplir los plazos de pagos durante seis meses consecutivos. Baleares acumula ya cuatro meses consecutivos por debajo de ese tope.
Coincidiendo con la publicación de estos datos, el conseller de Hacienda y Modelo Económico, Vicent Soler, ha aludido a la «insensibilidad» del Gobierno central por bloquear los pagos del Fondo de Liquidez Autonómica (FLA) extraordinario, que para la Comunidad Valenciana supone un total de 874 millones de euros, porque «impide así el pago de facturas y lleva a una situación límite a los proveedores y pymes que trabajan con la Administración valenciana».
En un comunicado, Soler ha exigido explicaciones al Ministerio por «el ahogo al que está sometiendo a la Comunidad, al transferirle con retraso los recursos a los que tiene derecho». Según el conseller, el responsable del incumplimiento de los plazos de pagos «es directamente responsable el señor Montoro».
El FLA extraordinario al que alude está destinado a cubrir la desviación del déficit de 2016, unos fondos que «en el actual contexto de infrafinanciación, se hacen más necesarios que nunca para nuestro territorio», explicó. «Nuestro deseo es atender en tiempo y forma los compromisos de pago, pero eso resulta imposible si nos siguen negando los recursos a los que tenemos derecho, algo que perjudica de forma directa a los proveedores, a las empresas y a las miles de familias que de ellos dependen». Soler entiende que el Ministerio «juega sucio, porque, por una parte, está recordando que el PMP (periodo medio de pago) valenciano es alto y, por otra, impide que se rebaje porque no nos hace las transferencias que nos tocan». En el caso de que no se resuelva de «una manera adecuada», dijo, la Generalitat continuará «teniendo problemas con los proveedores».

COM OBTENIR FINANÇAMENT JUST? LA SOLUCIÓ LA TÉ SS DE S


Diari Veu del País Valencià

Saénz de Santamaría reclama "cooperació" i "empatia" per a definir el nou model de finançament

La vicepresidenta del govern espanyol ha reconegut que el País Valencià ha de continuar sent el "referent" estatal en termes d'ocupació, de generació de benestar i de turisme



La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha reclamat a "tots els partits" i a les administracions estatal, autonòmica i local que, en la negociació per al nou sistema de finançament, oferisquen "el màxim de cooperació i el màxim enteniment" perquè siga una realitat" i s'implante un nou model, per a la qual cosa ha demanat "voluntat política per a culminar-ho". La també ministra de la Presidència i per a les Administracions Territorials ha instat a situar-se "en el lloc de l'altre, amb empatia" per a "millorar un sistema de finançament autonòmic" amb l'objectiu "bàsic de mantenir i reforçar l'Estat del Benestar".

Sáenz de Santamaría ha realitzat aquestes manifestacions a Benissa (la Marina Alta), on ha presidit l'acte de reinici de les obres de la variant de la localitat, en relació al fet que, dimecres vinent, els experts que analitzen la reforma del sistema de finançament autonòmic i local han d'exposar les seues conclusions com a pas previ "per a començar un debat polític". La vicepresidenta ha dit que l'exigència de "col·laboració" entre les tres administracions "no és retòrica", i sí "essencial", per al govern espanyol i que, com a "compromís", ho assumeix el president, Mariano Rajoy, i els presidents autonòmics en la Conferència de Presidents i que "va fent camí cap al seu compliment".

El País Valencià, "referent" estatal en ocupació, generació de benestar i turisme
La vicepresidenta ha reconegut que la qüestió del finançament és un tema "molt important" per al País Valencià, del qual ha dit que és una "prioritat per a la cohesió social i per al creixement d'Espanya com a país" i ha assegurat que ha de seguir sent un "referent nacional en termes d'ocupació i de generació de benestar i d'atracció d'inversions i de turisme". Per açò, ha precisat que el Ministeri de Foment té "un compromís en el disseny pressupostari per a incrementar" els recursos perquè les comarques valencianes mantinguen "aquest benestar i aquesta millora".

Així mateix, ha recalcat que el reinici d'obres, com la de la variant de Benissa, paralitzades des del 2009, són "un bon exemple", atés qu,e "una vegada que s'enfoca" la recuperació econòmica i el creixement, es poden "recuperar projectes de país". "Una vegada que hem aconseguit sanejar els nostres comptes i créixer amb força, complim els nostres compromisos: els que estaven d'abans i els que podem assumir en el futur", ha manifestat.

TAL DIA COM AVUI

Diari Veu del País Valencià

Alberto Fabra

2011.- Alberto Fabra és elegit president de la Generalitat Valenciana. Va ser designat per a substituir Francisco Camps després de la dimissió d'aquest arran l'encausament per un afer de corrupció.

PRECISEM INFRAESTRUCTURES


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▶️ Ximo Puig Ferrer ha reclamado a la Administración del Estado que priorice el desarrollo de infraestructuras necesarias, como el Corredor Mediterráneo, para poder aprovechar el gran potencial que proporciona a la Comunitat Valenciana su ubicación en el centro del Mediterráneo y la convierte en la segunda autonomía española en volumen de exportación

ECONOMÍA

Los puertos valencianos crean 37.000 empleos pero exigen más capacidad



Representantes de la Autoridad Portuaria de Valencia y de Puertos del Estado, en el acto de este lunes.BIEL ALIÑO

Nadie pone en duda la importancia de los puertos para la Comunidad Valenciana. Incluso para el resto de España. Sin embargo, toda actividad portuaria, para bien o para mal, tiene un impacto sobre la sociedad. En territorio valenciano, por ejemplo, dos de cada 100 empleos están relacionados con alguna empresa, institución u organismo público vinculado al Puerto de Valencia, Sagunto o Gandía, hasta generar un total de 37.000 puestos de trabajo.
Las vacaciones de los estibadores paraliza la descarga de 20 barcos diarios en el Puerto de Valencia
La APV presenta su estudio sobre impacto económico, que asciende hasta los 2.352 millones
Y es que el impacto económico de Valenciaport alcanza los 2.352 millones de euros en 2015, lo que equivale al 2,49% del valor añadido bruto de toda la Comunidad. Así lo indica el informe Impacto Económico de los puertos de la Autoridad Portuaria de Valencia en 2015, presentado ayer por el presidente de la Autoridad Portuaria de Valencia (APV), Aurelio Martínez, y elaborado por el Grupo de Investigación de Economía Internacional y Desarrollo de la Universitat Politècnica.
Aunque Martínez remarcó la importancia de tener un puerto eficiente y competitivo para la reducción de costes de las empresas exportadoras, reinvindicó la necesidad de crear zonas de actividades industriales (ZAI) para atraer factorías: «La Ford está aquí porque tenemos el Puerto», repitió en varias ocasiones a modo de ejemplo. Además, destacó la inversión en innovación que están llevando a cabo los grandes puertos europeos como el de Rotterdam o Hamburgo: «Hay que dar el salto a la ejecución de patentes», reclamó.
Por su parte, el jefe del Consell, Ximo Puig, señaló que los puertos son «un motor del crecimiento, el desarrollo y el empleo», cosa que va en sintonía con los resultados del estudio. «Lo que queremos es que el Puerto tenga cada vez más capacidad, más autonomía y más potencia», dijo Puig.

Ampliación del Puerto

El Puerto de Valencia, sin embargo, cuenta con «importantes problemas» de espacio, según el propio Martínez, quien aseguró que la ampliación norte del Puerto de Valencia supondrá que el recinto roce los 50.000 empleos y aumente en casi un 60% su capacidad.
Este viernes se aprobará el pliego de condiciones del concurso para la construcción de la primera fase -80 hectáreas, con capacidad para 3 millones de contenedores- de la ampliación norte del Puerto. La inversión, según la APV, será de 104,8 millones de fondos públicos y 318 de iniciativa privada.
http://www.elmundo.es/comunidad-valenciana/2017/07/24/5975d2f422601d4a558b4688.html

dilluns, 24 de juliol del 2017

MARCA ESPANYA



 
Mariano Rajoy irá el miércoles a la Audiencia Nacional a declarar por el caso Gürtel. No es una buena imagen para España ni para la credibilidad democrática de nuestro país.

Nunca antes un presidente en activo ha comparecido así. Esperamos que, por primera vez en su vida diga la verdad, toda la verdad y nada más que la verdad sobre la financiación irregular de su partido.
La imagen puede contener: una persona, texto

RODA DE PREMSA DE JOSE LUIS ABALOS


Per accedir al video clicar sobre l´enllaç (a partir del minut 5:19


https://youtu.be/Y-7puqd5o9I

Resultado de imagen de Rueda de prensa de José Luis Ábalos en Ferraz

Rueda de prensa de José Luis Ábalos en Ferraz

EL GOVERN INICIA EL RESCAT DE LES AUTOPISTES FALLIDES




El Consejo de Ministros aprobará este viernes el convenio para que la Sociedad Estatal de Infraestructuras Terrestres (Seittsa), de titularidad pública, asuma la gestión de las nueve autopistas de peaje en quiebra desde que reviertan al Estado (próximamente, cuando las liquiden judicialmente) hasta que se liciten de nuevo a finales de 2018.
Así lo ha anunciado el ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, en una entrevista que publica este lunes el diario "El País", en la que ha recalcado que la vocación del Gobierno "no es renacionalizar esas autopistas, sino volverlas a poner en el mercado".
El convenio, que se aprobará en la última reunión de julio del Consejo de Ministros, permitirá que Seittsa realice los estudios de tráfico y de demanda, así como de viabilidad, y después elaborará los pliegos y la auditoría de la situación de cada una de las autopistas para preparar a partir de ahí las condiciones de la relicitación, ha explicado el ministro.
Según De la Serna, el coste del proceso de reversión al Estado de las autopistas de peaje "se situará sustancialmente por debajo" de los 3.500 millones de euros, cifra "que figura como importe máximo en los pliegos de licitación". El pasado 7 de julio el Tribunal de Cuentas  cifró el rescate de las autopistas en hasta 3.718,3 millones, más posibles indemnizaciones.

La OPA de AENA sobre Abertis no tiene interés estratégico

Por otro lado, De la Serna explica que el Gobierno consideró que una opa de AENA sobre Abertis podía tener "cierto interés" desde el punto de vista económico, pero que desde el punto de vista estratégico "no lo tiene".
La semana pasada, el gestor aeroportuario hizo público que había estudiado la posibilidad de lanzar una contraopa sobre Abertis, que compitiera con la planteada por el grupo italiano Atlantia, pero su accionista mayoritario, la entidad pública Enaire, dependiente del Ministerio de Fomento, rechazó la operación.
Al ser preguntado si le preocupa que Abertis pase a manos italianas, el ministro ha señalado que el Gobierno tiene que "respetar la ley de libre mercado", pero ha precisado que cuando la Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV) les solicite las autorizaciones correspondientes, introducirán "las condiciones pertinentes para garantizar el interés general".
Tras recalcar que el Gobierno "no ha frenado ninguna operación", porque AENA pertenece al Estado a través de Enaire, que es su máximo accionista, De la Serna ha destacado que ésta supondría "un cambio de gestión absolutamente diferente" al que están impulsado y "un nivel de endeudamiento muy superior" para el gestor aeroportuario.
La operación, además, supondría tener que cambiar los estatutos de AENA, que no contemplan gestionar autopistas, y que la compañía asumiera la gestión de autopistas de otros países, que no está entre sus objetivos.
"Surgirían muchísimas incertidumbres de tipo jurídico, porque, por ejemplo, tenemos algunos litigios abiertos con Abertis", ha añadido De la Serna.
Más adelante se supo que ACS estudia lanzar una oferta pública de adquisición de acciones (OPA) sobre el grupo de autopistas y satélites Abertis para competir con la que ya ha formulado formalmente el grupo italiano Atlantia, según informó la compañía que preside Florentino Pérez.

PSOE I PNV TREBALLARAN EN UN ACORD CONTRA LA LLEI MORDASSA

Las propuestas de reforma y derogación de la actual Ley Mordaza podrían quedar reducidas a una tras el acuerdo alcanzado este jueves entre Pedro Sánchez y el lehendakari, Íñigo Urkullu. Durante el encuentro, en el que también participó el presidente del PNV, Andoni Ortuzar, las dos formaciones se comprometieron en buscar un acuerdo que les permita unir fuerzas en el impulso a la ofensiva parlamentaria con la que quieren convertir la actual Ley Mordaza en papel mojado.
PSOE y PNV presentaron en el Parlamento dos propuestas separadas para derogar el polémico texto legal. El pasado 21 de marzo ambos textos recibieron los votos suficientes para continuar el trámite parlamentario. Ahora se trata de que esas dos iniciativas se fundan en una sola, para lo que los parlamentarios de ambas formaciones empezarán a trabajar de manera conjunta. Según fuentes del Euzkadi Buru Batzar, "se ha decidido emplazar a los grupos para que se reúnan y busquen una posible iniciativa conjunta".  
El acuerdo que ambas formaciones buscarán en torno a la Ley Mordaza cerraría la puerta al intento de diálogo pretendido por el PP, para evitar que su ley más polémica sea tumbada sin remisión. Los nacionalistas vascos, que sí apoyan al PP en cuestiones presupuestarias, quieren con este debate marcar distancias con el partido que sustenta al Gobierno y evitar la imagen de haberse convertido en un soporte constante para la formación conservadora: "Nosotros con el PP solo ofrecemos apoyos puntuales y poco más", asegura un portavoz de la ejecutiva peneuvista. 
Desde el punto de vista del PSOE, Sánchez busca con los nacionalistas vascos otros entendimientos que se puedan sumar a los que ya se han puesto en marcha con Unidos Podemos a través de lo que se ha denominado "mesa de colaboración parlamentaria".  
El líder socialista tiene aún por delante su entendimiento más complicado: el que habrá de buscar con el PP para la sustitución de la Defensora del Pueblo y la puesta en marcha del proceso de relevo en la dirección de RTVE.

SOSPITOSES DECLARACIONS


Preocupació màxima del PSPV-PSOE de la província de Castelló, que creu el delegat del Govern de Rajoy a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, "ens està preparant el cos per dir-nos més endavant que el PP no rescatarà l'autopista AP-7"

És la impressió que es pot obtenir després que Moragues diga "de passada" que a partir del 2020 l'autopista deixarà d'estar gestionada per l'actual empresa concessionària, sense referir-se per res al rescat i deixant la porta oberta a l'aparició en escena de una nova empresa concessionària amiga.
23/07/17
Castelló. 23/07 / 2017.- El secretari d'Infraestructures de l'Executiva Provincial del PSPV, Sergio Bou, ha volgut mostrar la preocupació del seu partit en tenir coneixement de les declaracions efectuades pel delegat del Govern a la Comundidad Valenciana, Juan Carlos Moragues, "que ens semblen altament sospitoses, perquè donen a entendre el que ens venim tement des de fa molt, que el Partit Popular no té intenció d'alliberar l'AP-7, sinó que preteden que una vegada que vencça la concessió el 31 de desembre de 2019 ,els castellonencs continuem pagant peatge".
És el que es desprèn de les paraules del delegat de Rajoy a la Comunitat Valenciana, en les que diu que a partir del 2020 l'autopista no estarà gestionada per l'actual concessionari perquè venç el contracte i no serà prorrogat. Però es queda aquí, no diu que l'autopista serà rescatada, ni el que és més important, quins passos es donaran per al seu alliberament.
Els socialistes, diu Bou "ens hem quedat estupefactes amb aquestes declaracions que ens fan témer que el que el Govern de Rajoy pretén és canviar d'empresa concessionària perquè els castellonencs seguim pagant cada vegada que transitem per a l'AP-7".
"Estem convençuts que en les paraules de Moragues hi ha gat amagat perquè si la intenció fora la d'alliberar l'autopista, haguera explicat com ho pretén fer, detallant els passos que va a donar". Dóna la impressió que "pretén anar preparant el cos per donar-nos el cop més endavant".
Perquè com hem dit tantes vegades, i com sap el delegat del Govern de Rajoy, perquè l'Autopista AP-7 quede lliure de peatge i puga ser utilitzada per tots els conductors, cal fer obres d'accés a totes les poblacions per les quals passa, una tasca que correspon escometre al Ministeri de Foment.
Però "sorprenentment, Moragues no diu res d'això, no diu que s'haja de rescatar l'autopista, tan sols es limita a anunciar que l'1 de gener de 2020 la autopista no estarà gestionada per l'actual concessionària". Però, "què vol dir en realitat el delegat del Govern, que ja tenen preparada una altra concessionària amiga a la qual entregar l'AP-7 durant 20 o 30 anys més?".
Davant d'aquestes sospitoses declaracions, des del Partit Socialista demanem a la societat civil que "estiga alerta per no deixar passar ni una al Govern, perquè com s'ha demostrat recentment amb l'assumpte del fracking, quan el poble s'uneix per aconseguir justos objectius, acaba triomfant".
I és de justícia que s'allibere l'AP-7, "perquè els castellonencs portem 50 anys pagant el peatge per utilitzar una infraestructura que és la nostra, de l'Estat, cosa inaudita". Tenim dret a deixar de pagar "per raons de seguretat viària, perquè la N-340 és una carretera assassina, i perquè la nostra economia, en la que tanta importància té el turisme, necessita un bon incentiu perquè cada vegada, més gent de fora , ens trie com a destinació turística".

LA SENYORA DEL FRACKING


El PSPV adverteix del perill que suposaria un govern del PP encapçalat per Isabel Bonigl'entusiasta impulsora del fracking a la Comunitat Valenciana

Quan els socialistes ens posicionem a favor de la gent dels Ports i Els Maestrat donant tot el nostre suport a la Plataforma Antifracking, Bonig ens acusava de voler ficar la por en el cos als ciutadans.
22/07/17

Castelló. 22/07/2017.- L'Executiva Provincial del PSPV-PSOE en la província de Castelló ha manifiestat que el que ha ocorregut amb la gestió del projecte de fracking que es pretenia imposar en forma de 'trágala' en les comarques de Els Ports i El Maestrat deixa molt clar a la ciutadania que no és el mateix que governe el PP que ho facen els socialistes. En aquest sentit, ens veiem en l'obligació d'advertir a la ciutadania del perill que suposaria la tornada del Partit Popular a la presidència de la Generalitat, amb una lideresa com Isabel Bonig al capdavant, que va ser la política que des de 2012, com a consellera d'Infraestructures, va fer tot quant va estar en la seua mà per a intentar impulsar un projecte que era altament nociu per a la seguretat de les nostres terres i la nostra gent.

El PSPV considera que la sentència bíblica que ‘pels seus fets els coneixereu’ resulta letal per a Isabel Bonig, qui en el 26 de desembre de 2012 es permetia el luxe de dir que els socialistes érem uns irresponsables que <estàvem ficant la por en el cos a la gent amb afirmacions que res tenien a veure amb la realitat> i ens instava a <presentar informes seriosos>.

Uns dies abans, el 3 de desembre, Bonig parlava del seu interès <per crear riquesa en tots els municipis de la província> i comminava a l'oposició a <deixar de la costat els debats per qüestions polítiques> i per a intentar tranquil·litzar a la població, assegurava que <les extraccions es realitzarien amb la millor tecnologia possible>.

El seu passat juga en contra de la presidenta regional del Partit Popular, de la qual tenim motius sobrats per a sospitar que suposa un perill per a la conservació del nostre patrimoni natural. No sabem què estranys motius movien a Bonig a posicionar-se a favor d'un projecte que comptava amb l'absolut rebuig de la ciutadania per la seua alta perillositat, però del que sí som conscients és del manifest interès que tenia perquè tiraria endavant.

De totes maneres, en el pecat del fracking, no solament Bonig porta la penitència, perquè aquest és un mal del que ha d'avergonyir-se tot el partit. Baste recordar que el 22 de maig de 2013, les Corts Valencianes, amb la majoria absoluta del PP, van rebutjar una proposició no de llei del PSPV, per a demanar al Consell que declarara la prohibició d'utilització de la tècnica del fracking en tot el territori de la Comunitat Valenciana.

En aqueixa sessió plenària, per a vergonya del Partit Popular de la zona nord de la província de Castelló, va prendre la paraula el diputat Mariano Castejón per a dir que <no considerava oportú vetar aquesta tècnica de extració de petroli, ni unes altres, perquè no hi havia evidències científiques que el fracking contaminara els aqüífers>.
http://web.psoe.es/castelloprovincial/pressnotes/848683/page/pspv-adverteix-del-perill-que-suposaria-govern-del-encapcalat-per-isabel-bonig-lentusiasta-impulsora-del-fracking-comunitat-valenciana.html