diumenge, 14 de juny del 2020

AMB LA FASE 3 ELS CENTRES DE PERSONES MAJORS REPRENEN LES ACTIVITATS D´OCI I TEMPS LLIURE

Els centres de persones majors i amb diversitat funcional reprenen les activitats d'oci i temps lliure amb la fase 3

Els centres de persones majors i amb diversitat funcional reprenen les activitats d’oci i temps lliure amb la fase 3
14/06/2020
L’entrada de la Comunitat Valenciana a la fase 3 de desescalada aquest dilluns, 15 de juny, permetrà als centres residencials de persones majors i persones amb diversitat funcional reprendre les activitats d’oci i temps lliure, suspeses des que es va decretar l’estat d’alarma a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

Segons les resolucions de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives que estableixen el pla de transició a la nova normalitat dels diferents recursos i serveis dependents, a partir d’aquesta setmana vinent hi haurà una tendència a la normalització progressiva del funcionament de tots ells.

Respecte als centres d’atenció diürna, es reprén l’activitat del servei de menjador, suspés durant tot aquest període, i s’amplia l’ocupació per a l’atenció presencial respectant les noves condicions marcades per les autoritats sanitàries per a aquesta nova fase i ateses les limitacions d’aforament i distància necessària.

En el cas dels centres de dia per a persones majors, es realitzaran torns de fins al 50% de les places autoritzades, que giraran de manera setmanal. S’estableix que els grups d’atenció siguen sempre els mateixos, així com els i les professionals que els atenen.

Durant aquesta fase, les residències per a persones majors continuaran les activitats en les àrees d’atenció psicològica, activitats de teràpia ocupacional, de rehabilitació, d’animació, així com de prevenció i promoció de la salut posades en marxa en la fase 2, i s’introdueixen, per primera vegada des que es va declarar la pandèmia, les eixides d’esplai, que podran ser de manera individual i grupal.

Les eixides d’oci educatiu i esplai s’estableixen també per a les residències de persones amb diversitat funcional i per als centres residencials i centres de rehabilitació i integració social per a persones amb trastorn mental greu, que, a partir del dilluns, també podran planificar les eixides de cap de setmana per a residents als seus domicilis familiars.

Per a aquestes eixides als domicilis familiars es tindrà en compte que no es tracte de persones vulnerables amb patologies de risc, ni simptomatologia compatible amb el *coronavirus, i sempre que es garantisquen les mesures preventives de seguretat i higiene i el centre no tinga casos positius ni en estudi de la COVID-19.

D’altra banda, quant als CEAM/CIM i llars de convivència per a persones majors, s’introdueix com a novetat en aquesta fase 3 de desescalada la realització de tallers d’envelliment actiu amb grups reduïts de fins a deu persones. Aquests centres continuaran l’atenció en el seu horari habitual però exclusivament amb cita prèvia.

Mesures de seguretat i protecció

En la fase 3 de desescalada es continua amb la neteja i desinfecció diària de les instal·lacions, amb especial atenció a les superfícies de contacte freqüents.

L’accés a les dependències haurà de comportar la desinfecció del calçat i de mesures ortopèdiques, com a cadires de rodes, caminadors, etc., mitjançant processos o soluciones desinfectants, i també s’haurà de prendre la temperatura de la persona usuària, de manera que no es podrà accedir al centre si és superior a 37,5 graus.

La persona usuària haurà de portar màscara i utilitzar totes les mesures d’higiene i seguretat establides per les autoritats sanitàries.
https://canal56.com/2020/06/els-centres-de-persones-majors-i-amb-diversitat-funcional-reprenen-les-activitats-doci-i-temps-lliure-amb-la-fase-3/

PROTOCOL ESCOLETES D´ESTIU I ESPAIS JOVES

Escola d'estiu Les Coves - Lipdub - YouTube

COVID-19 EMISOR:
DIRECCIÓ GENERAL DE SALUT PÚBLICA I ADDICCIONS
DESTINATARIO/S: MUNICIPIOS DE LA COMUNITAT VALENCIANA CENTROS DE SALUD
PROTOCOLO SANITARIO PARA EL DESARROLLO DE ACTIVIDADES DE TIEMPO LIBRE Y OCIO EDUCATIVO DIRIGIDAS A POBLACIÓN INFANTIL Y JUVENIL EN LOS MUNICIPIOS DE LA COMUNITAT VALENCIANA
PÚBLICA FECHA: 08/06/2020 VERSIÓN: 2
ASUNTO:

OBJETIVOS 1. Establecer un marco general que garantice la homogeneidad en los diferentes municipios de la Comunitat sobre las condiciones y medidas en las que se pueda reiniciar las actividades presenciales de educación no formal en el ámbito del ocio y tiempo libre de menores y jóvenes: escuelas municipales de verano y servicios municipales de juventud y deporte.
2. Proteger la salud y garantizar la seguridad de las personas participantes y trabajadoras mediante una serie de medidas generales y otras específicas para las situaciones concretas.
La implementación de las diferentes actividades dependerá de la evolución de la pandemia en nuestro territorio y de las fases de la desescalada de la Comunitat Valenciana con las especificidades que en cada fase marquen los órganos competentes. Las recomendaciones que se hacen en este documento están alineadas con las propuestas del artículo 43 de la Orden SND/458/2020 de 30 de mayo, para la flexibilización de determinadas restricciones de ámbito nacional establecidas tras la declaración del estado de alarma en aplicación de la fase 3 del Plan para la transición hacia una nueva normalidad. Previsiblemente la superación de esta fase y el paso a la normalidad en las próximas semanas permitirá una cierta flexibilización de estas recomendaciones.
NOMBRE DE LA ACTIVIDAD:
Medidas recomendadas para el desarrollo de las escuelas de verano: escoletes d’estiu i espais joves ÁMBITO DE LA ACTIVIDAD: Municipios de la Comunitat Valenciana Medidas aplicables a todas las actividades de ocio educativo
1. PERSONAL Y PARTICIPANTES
• Profesionales (monitores y personas empleadas): corresponde al ayuntamiento/empresa, a través del servicio de prevención de riesgos laborales garantizar su buen estado de salud para desempeñar las tareas diferenciadas que realizan y hacer un adecuado seguimiento.
• Se asegurará en el lugar de trabajo la disponibilidad permanentemente de agua y jabón, o de geles hidroalcohólicos o desinfectantes con actividad virucida autorizados y registrados por el Ministerio de Sanidad, para la limpieza de manos. Asímismo, cuando no pueda garantizarse la distancia de seguridad interpersonal de aproximadamente 2 metros, se asegurarán los equipos de protección al nivel de riesgo.
• El personal encargado de la limpieza realizará todas las tareas con mascarilla y guantes y al finalizar llevará a cabo una completa higiene de manos, con agua y jabón.
• Las personas trabajadoras que inicien síntomas, se retirarán a un espacio separado y se pondrán una mascarilla quirúrgica. Contactarán con su Servicio de Prevención de Riesgos Laborales y centro de salud o con el teléfono de referencia 900300555 y seguirán sus instrucciones.
• Alumnado: las familias vigilarán el estado de salud y realizarán toma de temperatura todos los días antes de salir de casa para ir al centro educativo. Si el alumnado tuviera fiebre o síntomas compatibles con COVID-19 no deberá asistir al centro, pero sí notificarlo y contactar con su centro de salud.
• El alumnado que presenta condiciones de salud que le hacen más vulnerables para COVID19 (por ejemplo, enfermedades cardiovasculares, diabetes, enfermedades pulmonares crónicas, cáncer, inmunodepresión o hipertensión arterial), podrá acudir al centro, siempre que su condición clínica esté controlada y lo permita y manteniendo las medidas de protección de manera rigurosa.
• En el caso que, durante el periodo de actividades una persona participante/alumnado inicie síntomas (tos, fiebre, dificultad para respirar, etc.) o sean detectados por personal del centro, se le llevará a un espacio separado. Se facilitará una mascarilla quirúrgica para el alumnado y otra para la persona adulta que le cuide hasta que lleguen sus progenitores o tutores. La sala para uso individual debe ser elegida previamente, próxima a un aseo, debe contar con ventilación adecuada y con una papelera de pedal con doble bolsa, donde tirar la mascarilla y pañuelos desechables. Se avisará a la familia que debe contactar con su centro de salud o con el teléfono de referencia 900300555, para que se evalúe su caso.
2. MEDIDAS DE HIGIENE Y PREVENCIÓN EXIGIBLES
Información y formación
• Todas las familias serán informadas mediante una circular, antes del inicio de la actividad, de las medidas higiénico-sanitarias que se van a tomar. Se indicará a las familias que el alumnado no puede acudir a las actividades en las siguientes circunstancias: si presenta síntomas compatibles con COVID-19 o está diagnosticado de COVID-19, o se encuentra en periodo de cuarentena domiciliaria por haber tenido contacto con alguna persona con síntomas o diagnosticado de COVID-19.
• Además se les solicitará como requisito para poder participar en la actividad, que realicen una declaración responsable sobre la salud del niño/a en los 14 días previos al inicio de la misma y de no haber estado en contacto estrecho con alguna persona con sintomatología de COVID-19.
• En el caso que durante el transcurso de la actividad se declarara un caso de contagio en la unidad familiar de un participante, se comunicará inmediatamente a la organización.
• Con antelación al inicio de la actividad, se realizará una formación a toda la plantilla de trabajo implicada, para que lleven a cabo de forma eficaz y coordinada, todos los protocolos vigentes.
• Al inicio de la actividad, los coordinadores y monitores impartirán una charla informativa a los menores participantes, sobre cómo cumplir las medidas de seguridad y prevención. Se  hará especial hincapié en la responsabilidad individual y la importancia de seguir las normas de higiene y convivencia.
• Es importante reforzar visualmente la formación con la cartelería informativa en los espacios clave de la instalación (entradas y salidas, aseos, etc.). Dar a conocer los horarios de entrada, acompañamiento de padres, madres, tutores, medidas de protección respiratoria adecuadas para estar en el centro, desinfección de manos, etc. Limpieza y desinfección de instalaciones
• Se deben realizar tareas de ventilación diaria de las instalaciones, durante el tiempo necesario para permitir la renovación del aire. Reforzar la limpieza de los filtros de aire y aumentar la ventilación de los sistemas de climatización, NO está recomendada la utilización de ventiladores.
• Mantener, siempre que sea posible las puertas abiertas mediante cuñas y otros sistemas para evitar el contacto de las personas con las manetas y pomos.
• Arbitrar la limpieza y desinfección de las instalaciones, al menos dos veces al día y una de ellas al finalizar la jornada, prestando especial atención a las zonas de uso común y superficies de contacto más frecuentes, como pomos de las puertas, mesas, suelos, muebles, pasamanos, teléfonos, perchas, etc.
• Se utilizarán desinfectantes como diluciones de lejía (1:50) o cualquiera de los desinfectantes con actividad virucida en el mercado, que hayan sido autorizados y registrados por el Ministerio de Sanidad, respetando las indicaciones de la etiqueta.
• Para los aseos que cuenten con más de una cabina o urinario, la ocupación máxima será del 50% del número que tenga, debiéndose mantener durante su uso la distancia de seguridad de 2 metros. Deberá reforzarse la limpieza y desinfección de estos aseos, para garantizar el estado de seguridad e higiene. • Las zonas donde se realiza el lavado de manos estarán dotadas de jabón y toallas de papel. Para la desinfección de las manos se procurarán dispensadores de gel hidroalcohólico en lugares comunes y estratégicos. Asegurar su acceso correcto funcionamiento y adecuado mantenimiento.
• Para cada uno de los casos anteriores (zona de lavado de manos y dispensadores de hidrogel) se dispondrán de carteles indicadores de la correcta técnica de práctica de dichas medidas.
• Se procuraran papeleras con tapa y pedal o al menos, siempre existirá doble bolsa de basura.
• Todo elemento que pueda ser utilizado para actividades educativas o lúdicas susceptibles de uso común o intercambio, deberá ser objeto de higiene y desinfección para prevenir riesgo de contagio por intercambio de fómites. Los elementos deportivos de uso individual será recomendable, en lo posible, su disponibilidad discrecional o particular o arbitrar medidas estrictas de higiene.
• En caso de usar ropa específica para las actividades en el centro docente se recomienda su limpieza diaria. Una vez usada debe manipularse lo menos posible, ser suavemente enrollada y llevar directamente a la lavadora o colocar en una bolsa para su traslado al lugar de lavado.
Accesos y circulación por las instalaciones
• El transporte a los centros o lugares donde se realicen las actividades, deberá hacerse de acuerdo con la normativa vigente.
 • Accesos para entradas y salidas. Se establecerán zonas de entrada y salida diferenciadas al centro donde se lleven a cabo las actividades, las cuales deben señalizarse adecuadamente con el fin de evitar cruces o agregaciones innecesarios del alumnado. Si es necesario, se pueden programar diferencias horarias para evitar aglomeraciones en las entradas y salidas al centro.
• Se establecerán puertas de entrada y salidas independientes, cuando sea posible, para evitar cruces y prever las zonas comunes de uso reducido. También se definirán los sentidos de circulación de los pasillos, cuando sean inferiores a 2 metros.
• Para los menores acompañados de familiares, se señalará una distancia de 2 o más metros hasta la entrada al recinto donde poder dejar a los niños y niñas. Medidas específicas para las escuelas de verano (incluyendo población de educación infantil)
• Aunque se posibilitan tanto las actividades al aire libre, como en espacios cerrados amplios con ventilación constante y en espacios provistos de aire acondicionado, se recomienda priorizar las actividades al aire libre.
• Si el número de participantes impide respetar las medidas personales de higiene y prevención obligatorias se establecerán turnos, teniendo en cuenta que la actividad tendrá un máximo 6 horas de duración.
• Organización de actividad al aire libre: Cuando el desarrollo de la actividad se lleve a cabo al aire libre, se deberá limitar el número de participantes al 50% de la capacidad máxima habitual de la actividad, con un máximo de 200 participantes, incluyendo los monitores. Se organizará y desarrollará en espacios netamente separados, por subgrupos de 10 participantes (máximo) atendidos por 1 monitor responsable del cumplimiento de las medidas personales de higiene y prevención obligatorias, estando sus relaciones sociales restringidas a este equipo.
• Organización de la actividad en espacios cerrados con ventilación o aire acondicionado. Cuando las citadas actividades se realicen en espacios cerrados, se deberá limitar el número de participantes a un tercio de la capacidad máxima habitual de la actividad; con un máximo de 80 participantes, incluyendo los monitores. La actividad se organizará en espacios o aulas netamente separadas, por subgrupos de 10 participantes (máximo) atendidos por 1 monitor responsable.
• En caso de servicio de alimentación se evitará el autoservicio y se ofrecerá un menú cerrado, adaptado a las alergias, intolerancias y dietas especiales de cada participante. Los platos o bandejas serán servidos por el personal de cocina con ayuda de los monitores, cumpliendo con las medidas de protección. En la medida de lo posible, se organizarán turnos de comida para garantizar las distancias de seguridad.
• En las actuaciones realizadas por los educadores que comporten imprescindiblemente el contacto físico con el alumnado que necesita de su atención, se deberá realizar previamente y posteriormente la higiene de manos adecuada, tanto del educador como del alumno al que se le presta atención.
El uso de guantes no es recomendable de forma general, pero sí en los casos de manipulación de alimentos, cambio de pañales y tareas de limpieza.
• En aquellas circunstancias en las que no se pueda garantizar la distancia de dos metros, se deben usar mascarillas higiénicas, en mayores de 6 años, en la vía pública, en espacios al aire libre y en cualquier espacio cerrado de uso público o que se encuentre abierto al público.
• La obligación contenida en el párrafo anterior no será exigible en los siguientes supuestos
a) Personas que presenten algún tipo de dificultad respiratoria que pueda verse agravada por el uso de mascarilla.
b) Personas en las que el uso de mascarilla resulte contraindicado por motivos de salud debidamente justificados, o que por su situación de discapacidad o dependencia presenten alteraciones de conducta que hagan inviable su utilización.
c) Desarrollo de actividades en las que, por la propia naturaleza de estas, resulte incompatible el uso de la mascarilla. d) Causa de fuerza mayor o situación de necesidad.

 LA DIRECTORA GENERAL DE SALUT PÚBLICA I ADDICCIONS
 Firmat per Ofèlia Gimeno Forner l'11/06/2020 09:00:44
http://coronavirus.san.gva.es/documents/469630/632153/Ayuntamientos_Actividades_verano_2020_06_11.pdf/7a01135e-7be3-bfca-f3f7-e8d347f83b92



FASE 3, INSTAL.LACIONS ESPORTIVES A L´AIRE LLIURE, TANCADES I CENTRES ESPORTIUS



Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.

Article 35. Instal·lacions esportives (a l'aire lliure, tancades i centres esportius)

1. A les instal·lacions esportives es podrà realitzar activitat esportiva individual sense contacte físic i les modalitats que es practiquen per parelles.

2. Les persones amb necessitats especials podran estar acompanyades per una persona de suport.

3. Així mateix, es podran realitzar activitats físiques en grups fins a un màxim de trenta persones, quan es realitzen en instal·lacions obertes, i fins a un màxim de vint persones, quan es realitzen en instal·lacions tancades, sense contacte físic, mantenint la distància de seguretat establida per les autoritats sanitàries i sempre que no se supere l'aforament màxim que estableix l'apartat següent.

4. L'aforament màxim permés serà d'una persona usuària per cada 4 m² de superfície útil per a l'ús esportiu. Aquest càlcul s'aplicarà per a cada una de les dependències d'ús esportiu de la instal·lació, incloses les zones d'aigua i saunes.

5. Els aforaments d'altres serveis no esportius amb què puga comptar la instal·lació es regiran per la seua normativa específica.

6. Les persones o entitats titulars de la instal·lació seran les responsables d'establir les mesures necessàries per garantir el compliment dels aforaments.

7. Les persones o entitats titulars de la instal·lació senyalitzaran de manera visible, i en els accessos de cada una de les dependències, tant els metres quadrats disponibles en la zona com l'aforament màxim permés.

8. En cada un dels accessos a la instal·lació s'hi indicaran, de manera visible, les instruccions d'ús d'aquesta i, en concret:

a) L'ús d'elements de protecció individual: mascareta, higiene de mans, desinfecció del material utilitzat i distància de seguretat.

b) Instruccions d'ús dels serveis en vestidors, zones comunes, zones de restauració i zones d'aigua.

c) Disponibilitat de solució hidroalcohòlica i altres materials per a la higiene personal.

d) Disponibilitat de material per a la desinfecció del material utilitzat.

9. La persona o entitat titular de la instal·lació haurà d'establir un sistema d'accés que evite l'acumulació de persones, i un sistema de torns que permeta la pràctica de l'activitat física en condicions de seguretat i protecció sanitària.

10. A tots els efectes, s'haurà de realitzar una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions, com a mínim dues vegades en el dia, i sempre després de cada torn, incloent-hi les zones comunes, i posant especial èmfasi en superfícies, manetes de les portes, màquines i aparells objecte de manipulació, bancs de treball, i altres estris d'ús compartit, aplics dels llums, botons d'ascensors, baranes i passamans, mitjançant la utilització de detergents habituals o lleixiu d'ús domèstic diluïda en aigua. Així mateix, es netejarà i desinfectarà el material utilitzat per les persones esportistes en finalitzar cada torn d'entrenament i a la finalització de la jornada.

11. Es podran utilitzar els vestidors i les dutxes, tot respectant les mesures generals de prevenció i higiene indicades per les autoritats sanitàries. Amb la finalitat de facilitar la protecció de la salut de les persones esportistes, s'haurà de garantir la distància mínima de seguretat i no se superarà la proporció de 4 m² per cada persona usuària.

12. Als lavabos i zones comunes es reforçaran les condicions de neteja.

13. Es procurarà la disponibilitat de papereres amb tapa i pedal i doble borsa i s'habilitaran zones destinades a la neteja de mans, amb dotació de sabó i tovalloles de paper. Per a la desinfecció de les mans es procuraran dispensadors de gel hidroalcohòlic accessibles a les persones usuàries de la instal·lació, i seran les persones o entitats titulars d'aquesta les responsables d'assegurar-ne el funcionament correcte i de procurar el manteniment adequat.

14. La persona o entitat titular de la instal·lació haurà de garantir els elements de protecció de les persones treballadores del centre.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0

CONDICIONS EN QUÈ S´HA DE DESENVOLUPAR L´ACTIVITAT DELS MUSEUS I SALES D´EXPOSICIONS




PSPV-PSOE Les Coves de Vinromà: El Museu Tomás Roures de Les Coves ...
Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.


Article 26. Visites públiques i activitats culturals en museus i sales d'exposicions

1. Els museus i sales d'exposicions, de qualsevol titularitat i gestió, podran acollir tant visites públiques com la realització d'activitats culturals, com ara activitats educatives, conferències, tallers i concerts.



A aquest efecte, no podrà superar-se el 75 % de l'aforament autoritzat per a cadascuna de les sales i espais tancats del museu i de les sales d'exposicions, i, així mateix, s'ha de garantir la distància mínima interpersonal de seguretat.

2. Les visites guiades o xarrades entorn de peces o similar, podran dur-se a terme sempre que es mantinguen les limitacions previstes en l'apartat anterior i no se superen les vint persones.

3. Els límits previstos en els apartats anteriors hauran de ser objecte de control tant en la venda en taquilles com en la venda en línia d'entrades. Per a això, si fora necessari, cada museu posarà a la disposició del públic un nombre màxim d'entrades per trams horaris.

Es recomanarà la venda en linía de l'entrada i, en cas de compra en taquilla, hi serà aplicable el que es preveu en l'article 6.6 de l'Ordre SND/399/2020, de 9 de maig.

4. La distància mínima de seguretat s'haurà de mantindre també pel públic que es troba en espera per a accedir al museu o sala. A aquest efecte, s'hauran de col·locar en el sòl elements adequats per a marcar aquesta distància en zones d'accés i espera.

5. El personal d'atenció al públic recordarà a les persones visitants la necessitat de complir les mesures de limitació d'aforament i de distància mínima de seguretat, tant en les zones de circulació com en zones d'accés i espera.

6. L'ús d'elements museogràfics dissenyats per a ús tàctil, audioguies, fullets en sala o un altre material anàleg, així com el servei de consigna, no estaran disponibles per a les persones visitants.

7. Es promouran aquelles activitats que eviten la proximitat física entre les persones participants, i es prioritzaran les activitats de realització autònoma.

Així mateix, quan el format de l'activitat ho permeta, s'habilitaran canals de participació no presencial, com ara la retransmissió en directe o l'enregistrament per a comunicació pública digital, i es reforçarà el disseny de recursos educatius, científics i divulgatius de caràcter digital.

Article 27. Mesures preventives higienicosanitàries per al públic visitant

Hi seran aplicable les mesures higienicosanitàries per al públic visitant previstes en l'article 27 de l'Ordre SND/399/2020, de 9 de maig.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0

FASE 3, CONDICIONS APLICABLES A LES BIBLIOTEQUES

BIBLIOTECA DE LES COVES DE VINROMA

Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.
Article 25. Serveis autoritzats en biblioteques i arxius

1. A les biblioteques, tant de titularitat pública com privada, podran dur-se a terme activitats culturals i d'estudi en sala, sempre que no se supere l'aforament del 75 %, es donen les condicions necessàries, segons el parer de la direcció de la biblioteca, i es mantinga la distància mínima de seguretat.

2. Es podrà fer ús dels ordinadors i mitjans informàtics de les biblioteques destinats a l'ús públic de la ciutadania, així com de catàlegs d'accés públic en línia, catàlegs en fitxes de la biblioteca o publicacions electròniques, amb la limitació de distància interpersonal indicada en l'apartat anterior. Tots aquests elements hauran de netejar-se i desinfectar-se després de cada ús.

3. Es permet el préstec interbibliotecari entre les biblioteques situades a la Comunitat Valenciana. Els materials retornats per les persones usuàries romandran retirats durant, almenys, catorze dies.

4. A les biblioteques, es podran obrir les sales infantils i les col·leccions de lliure accés, sempre que es garantisca la distància interpersonal mínima a la qual es refereix l'apartat 1 d'aquest article.

5. En el cas dels arxius, s'haurà de mantindre igualment la distància mínima de seguretat entre persones usuàries.

6. En totes les activitats previstes en aquest article seran aplicable les mesures d'higiene, prevenció i d'informació previstes en els articles 24 i 25 de l'Ordre SND/399/2020, de 9 de maig.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0

FASE 3, CONDICIONS PER A FACILITAR L´OCI INFANTIL I JUVENIL, PARCS INFANTILS RECREATIUS I ACTIVITATS DE TEMPS LLIURE

Les Coves de Vinaromà inicia la reparación del parque infantil de la plaza Cervantes
Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.
CAPÍTOL IV

Condicions per a facilitar l'oci infantil i juvenil



Article 13. Activitats de temps lliure i parcs infantils recreatius

1. Es podran reprendre les activitats de temps lliure dirigides a la població infantil i juvenil, i caldrà respectar-se les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries per a la prevenció de la Covid-19, i amb els següents límits d'aforament:

a) Quan es duen a terme a l'aire lliure, es limitarà el nombre de persones participants al 75 % de la capacitat màxima habitual de l'activitat, amb un màxim de 250 participants, incloent-hi monitors i monitores.



b) Quan es duguen a terme en espais tancats es limitarà el nombre de participants al 75 % de la capacitat màxima habitual de l'activitat, amb un màxim de 100 participants, inclosos els monitors i monitores.

En tots dos casos, durant el desenvolupament de les activitats s'haurà d'organitzar les persones participants en grups de fins a un màxim de 15 persones, inclosos els monitors i monitores.



2. Es permet la reobertura al públic dels parcs infantils recreatius. En tot cas hauran de respectar-se les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries per a la prevenció de la Covid-19.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0

FASE 3, CONDICIONS PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI ALS ESTABLIMENTS D´HOSTALERIA, RESTAURACIÓ I TERRASSES A L´AIRE LLIURE

La imatge pot contenir: persones assegudes, begudes, taula, Interior i exterior

Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.
CAPÍTOL VI

Condicions per a la prestació del servei als establiments d'hostaleria, restauració



Article 21. Obertura d'establiments d'hostaleria i restauració

1. Podrà procedir-se a l'obertura al públic dels establiments d'hostaleria i restauració per a consum en el local sempre que no se supere el 75 % del seu aforament i es complisquen les condicions previstes en aquest capítol.

2. El consum dins del local podrà realitzar-se assegut en taula, o agrupacions de taules, preferentment mitjançant reserva prèvia. Haurà d'assegurar-se el manteniment de la deguda distància física de dos metres entre les taules o, si és el cas, agrupacions de taules. La taula o agrupació de taules que s'utilitzen per a aquesta finalitat hauran de ser concordes al nombre de persones, i permetrà que es respecten la distància mínima de seguretat interpersonal.

3. Estarà permés el consum en barra sempre que es garantisca la distància mínima de seguretat entre clients o clientes o, si escau, grups de clients.

4. Podrà procedir-se a l'obertura al públic de les terrasses a l'aire lliure dels establiments d'hostaleria i restauració, i es podrà arribar l'aforament fins al 100 % de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el manteniment de la deguda distància física d'almenys dos metres entre les taules o, si escau, agrupacions de taules. L'ocupació màxima serà de vint persones per taula o agrupació de taules. La taula o agrupació de taules que s'utilitzen per a aquesta fi hauran de ser concordes al nombre de persones, i hauran de permetre que es respecte la distància mínima de seguretat interpersonal.

A l'efecte d'aquest decret, es consideraran terrasses a l'aire lliure tot espai no cobert o tot espai que, estant cobert, estiga envoltat lateralment per un màxim de dues parets, murs o paraments.



5. Les activitats d'hostaleria i restauració que es realitzen a les platges, incloses les descobertes, amb concessió o autorització d'ocupació o aprofitament del domini públic marítim-terrestre, es regiran pel que s'estableix en els apartats anteriors d'aquest article, sense perjudici del que es disposa en la legislació sectorial aplicable.

6. Podrà procedir-se a la reobertura al públic de locals de discoteques i bars d'oci nocturn sempre que no se supere un terç del seu aforament i es complisquen les condicions previstes en aquest capítol. En tot cas, podrà procedir-se a l'obertura al públic de les terrasses a l'aire lliure d'aquests establiments en les mateixes condicions i amb els mateixos requisits previstos en l'apartat 4.

7. Quan hi haja al local un espai destinat a pista de ball o similar, podrà ser utilitzat per a instal·lar taules o agrupacions de taules, i no podrà dedicar-se aquest espai al seu ús habitual.



Article 22. Mesures d'higiene i prevenció en la prestació del servei

En la prestació del servei en els locals d'hostaleria i restauració, discoteques i bars d'oci nocturn als quals es refereix l'article anterior, hauran de respectar-se les mesures d'higiene i prevenció següents:



a) Neteja i desinfecció de l'equipament, en particular taules, cadires, barra, així com qualsevol altra superfície de contacte, entre una o un client i un o una altra. Així mateix, s'haurà de procedir a la neteja i desinfecció del local almenys una vegada al dia d'acord amb el que es preveu en l'article 7.

b) Es prioritzarà la utilització d'estovalles d'un sol ús. En el cas que això no fora possible, ha d'evitar-se l'ús de les mateixes estovalles o estalvis amb diferent clientela, i s'optarà per materials i solucions que en faciliten el canvi entre serveis i la rentada mecànica en cicles de rentada entre 60 i 90 graus centígrads.

c) S'haurà de posar a la disposició del públic dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat viricida autoritzats i registrats pel Ministeri de Sanitat, en tot cas en l'entrada de l'establiment o local i a l'eixida dels banys, que hauran d'estar sempre en condicions d'ús.

d) S'evitarà l'ús de cartes d'ús comú, i s'optarà per l'ús de dispositius electrònics propis, pissarres, cartells o altres mitjans similars.



e) Els elements auxiliars del servei, com la vaixella, cristalleria, coberteria o estovalles, entre d'altres, s'emmagatzemaran en recintes tancats i, si això no fora possible, lluny de zones de pas de les persones clientes i treballadores.

f) S'eliminaran productes d'autoservei com a tovalloneres, portafurgadents, vinagreres, setrills, i altres utensilis similars, i es prioritzarà monodosis d'un sol ús o el servei en altres formats sota petició del client o clienta.

g) S'establirà en el local un itinerari per a evitar aglomeracions en determinades zones i previndre el contacte entre clients.

h) L'ús dels lavabos per la clientela s'ajustarà al que es preveu en l'article 7.5.
Que diu:
5. Quan, d'acord amb el que es preveu en aquest decret, l'ús dels lavabos, vestidors, provadors, sales de lactància o similars estiga permés per la clientela o por persones visitants o usuàries, l'ocupació màxima serà d'una persona per a espais fins a quatre metres quadrats, excepte en aquells supòsits de persones que puguen requerir assistència, i en aquest cas també es permetrà la utilització per la persona acompanyant. Per a lavabos de més de quatre metres quadrats que compten amb més d'una cabina o urinari, l'ocupació màxima serà del 50 % del nombre de cabines i urinaris que tinga l'estança, i s'haurà de mantindre durant l'ús la distància mínima de seguretat. Haurà de reforçar-se la neteja i desinfecció dels referits lavabos i garantir-ne sempre l'estat de salubritat i higiene.

i) El personal treballador que realitze el servei en taula i en barra haurà de garantir la distància de seguretat amb la clientela i aplicar els procediments d'higiene i prevenció necessaris per a evitar el risc de contagi. En qualsevol cas, s'haurà de garantir la distància mínima de seguretat entre clients o clientes.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0

FASE 3, CONDICIONS PER A LA REOBERTURA DE PISCINES RECREATIVES



Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.

CAPÍTOL XV

Condicions per a la reobertura al públic de piscines recreatives.



Article 50. Reobertura al públic de piscines recreatives

1. Es podrà procedir a l'obertura al públic de les piscines recreatives. L'ús d'aquestes haurà de realitzar-se conforme amb el que es preveu en l'apartat 2 de l'article 3 del present decret.


L'aforament màxim permés serà del 75 % de la capacitat de la instal·lació, sempre que siga possible respectar la distància de seguretat entre les persones usuàries. En cas contrari es reduirà aquest aforament a l'efecte de complir la distància de seguretat.
Que diu:
2. En tot cas, hauran de respectar-se les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries per a la prevenció de la Covid-19, i, en particular, les relatives al manteniment d'una distància interpersonal mínima de seguretat o, en defecte d'això, mesures alternatives de protecció física, d'higiene de mans i etiqueta respiratòria. A aquest efecte, els grups hauran de ser d'un màxim de vint persones, excepte en el cas de persones convivents, i llevat de les excepcions previstes en el present decret.

A l'efecte d'aquest decret, s'entendrà com a distància mínima de seguretat la d'1,5 metres entre persones, llevat de les excepcions que s'hi preveuen. En cas que no es puga mantindre la distància mínima de seguretat, haurà de procurar-se la màxima separació i fer ús de la mascareta.

2. Si fora necessari per a garantir que no se supera l'aforament o la distància mínima de seguretat entre les persones usuàries, es requerirà la concertació de cita prèvia amb l'entitat gestora de la instal·lació per a poder accedir a la piscina. Si l'ús habitual d'aquella permet el control d'aforament, aquest servei no serà necessari.

3. Amb caràcter previ a la seua obertura s'haurà de dur a terme la neteja i desinfecció de les instal·lacions amb especial atenció als espais tancats com a vestidors o banys, conforme al que es preveu en l'article 7 del present decret.

Així mateix, s'hauran de netejar i desinfectar els diferents equips i materials, com ara vas, surades, material auxiliar de classes, reixeta perimetral, farmaciola, taquilles, així com qualsevol altre en contacte amb les persones usuàries, que forme part de la instal·lació. Les gandules o elements similars d'ús rotatori hauran de ser netejades i desinfectades en cada canvi de persona usuària.

En aquelles superfícies en contacte freqüent amb les mans dels usuaris o usuàries, com ara manetes de les portes dels vestidors, o baranes, s'haurà de dur a terme una neteja i desinfecció, almenys tres vegades al dia.

Els biocides que s'utilitzaran per a la desinfecció de superfícies seran del tipus de producte 2, indicats en l'annex V del Reglament (UE) núm. 528/2012, del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de maig de 2012, relatiu a la comercialització i l'ús dels biocides. Així mateix, es podran utilitzar desinfectants com a dilucions de lleixiu 1:50 acabada de preparar o qualsevol dels desinfectants amb activitat viricida que estan en el mercat i que han sigut autoritzats i registrats pel Ministeri de Sanitat.

4. El que es preveu en aquest article s'entén sense perjudici de les operacions de depuració física i química de l'aigua necessàries per a obtindre una qualitat de l'aigua dels vasos adequada conforme amb els annexos I i II del Reial decret 742/2013, de 27 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris tecnicosanitaris de les piscines, amb la realització dels controls pertinents, així com del compliment de la resta de normativa aplicable.

5. Es podrà fer ús de les dutxes i dels vestidors, fins a un màxim del 75 % de la capacitat d'ús dels vestidors, garantint en tot cas la distància mínima de seguretat recomanada per a la prevenció de la Covid-19.



6. No es podrà fer ús de les fonts d'aigua.

7. Es recordarà a les persones usuàries, per mitjans de cartelleria visible o missatges de megafonia, les normes d'higiene i prevenció a observar, i s'assenyalarà la necessitat d'abandonar la instal·lació davant de qualsevol símptoma compatible amb la Covid-19.

Decret del president de la Generalitat d´aplicació de la Fase 3



DECRET 8/2020, de 13 de juny, del president de la Generalitat, de regulació i flexibilització de determinades restriccions, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, establides durant la declaració de l'estat d'alarma, en aplicació de la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat. [2020/4499]

 (DOGV núm. 8835 de 13.06.2020)

Text íntegre a l´enllaç  
  http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0