dijous, 8 d’abril del 2021

BASES PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES SALARI PER A ESTUDIANTS D´UNIVERSITATS VALENCIANES

 


El plaç acaba el 24 d´abril

Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital 

 Resolució de 24 de març de 2021, de la directora general d’Universitats, per la qual se sotmet al tràmit d’informació pública el projecte d’ordre de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de les beques salari lligades a la renda per a la realització d’estudis universitaris en les universitats que integren el sistema universitari valencià. [2021/3502]

Conforme amb el que s’estableix en l’article 43.1.c. de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en article 133.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com en l’article 52 del Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l’estructura i el procediment d’elaboració dels projectes normatius. En virtut de les atribucions conferides pel Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; pel Decret 243/2019, de 25 d’octubre, del Consell, i per la Resolució d’inici de la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de data 22 de març de 2021, resolc: 

Sotmetre a audiència pública, durant un termini de quinze dies hàbils el projecte d’ordre de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de les beques salari lligades a la renda per a la realització d’estudis universitaris en les universitats que integren el Sistema Universitari Valencià. 

El termini per a la presentació d’observacions serà de quinze dies a comptar des de l’endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. El projecte normatiu podrà ser consultat en l’enllaç següent: http://innova.gva.es/va/consulta-publica/processos-oberts Les al·legacions, les observacions o els suggeriments efectuats per les persones, institucions o entitats que es consideren interessades han de dirigir-se i remetre’s per escrit a: dguniversitats@gva.es 

València, 24 de març de 2021.

– La directora general d’Universitats: Pilar Ezpeleta Piorno.

14 COVARXINS/NES ES BENEFICIEN DE LES AJUDES DEL PLA PARÈNTESI DE LA GENERALITAT TRAMITAT A L´AJUNTAMENT

 


Les Coves de Vinromà tramita 14 ajudes del Pla Resistir per import de 34.442 euros

 08/04/2021

Aquesta línia d’ajudes està sufragada conjuntament per la Generalitat Valenciana, la Diputació de Castelló, i l’Ajuntament

L’Ajuntament de les Coves de Vinromà ha tramitat un total de 14 ajudes Parèntesis contemplades en el Pla Resistir per valor de 34.442 € amb l’objectiu de pal·liar els efectes de la pandèmia i donar suport a l’activitat econòmica.

La iniciativa, impulsada per la Generalitat Valenciana i sufragada conjuntament amb la Diputació de Castelló i el consistori de la població, ha beneficiat a persones autònomes i microempreses que s’ajustaven a les bases reguladores de la convocatòria.

L’Ajuntament ja ha notificat a les persones sol·licitants la resolució, de manera que en les pròximes hores es faran efectius els pagaments.

L’alcaldessa, Mònica Nos, ha destacat que “la gran majoria de negocis locals han vist minvats els seus ingressos en aquest període de pandèmia, per la qual cosa esperem que aquestes ajudes els permeten alleujar aquesta situació”.

https://canal56.com/2021/04/les-coves-de-vinroma-tramita-14-ajudes-del-pla-resistir-per-import-de-34-442-euros/

RELACIÓ DE CONVOCATS AMB DIA I HORA DE CITA DELS AFECTATS PER LA LINEA TRIFÀSICA AL TERME DE LES COVES

 01311-2021

SERVICIO TERRITORIAL DE INDUSTRIA Y ENERGÍA



Notificación por la que se convoca el levantamiento de actas previas a la ocupación en les Coves de Vinromà. Expte JUEXPR/2019/7/12

Notificación del jefe del Servicio Territorial de Industria y Energía de Castellón, de la Conselleria de Economía Sostenible, Sectores

Productivos, Comercio y Trabajo por la que se convoca el levantamiento de actas previas a la ocupación de las fincas afectadas por el

proyecto “línea aérea trifásica a 20 kV simple circuito LA 100 desde apoyo n.º 210064 hasta apoyo nº 210066”, en el término municipal de

Les Coves de Vinromà (Castellón)”. (Expte. ATLINE/2016/28/12–JUEXPR/2019/7/12)

En fecha 27 de marzo de 2018, por el jefe del Servicio Territorial de Industria y Energía de Castellón, se dictó resolución por la que

autorizó a I-DE Redes Eléctricas Inteligentes, S.A.U., antes (Iberdrola Distribución Eléctrica, SAU) y se declaró, en concreto, la utilidad

pública del proyecto “línea aérea trifásica a 20 kV simple circuito LA 100 desde apoyo n.º 210064 hasta apoyo nº 210066”, en el término

municipal de Les Coves de Vinromà (Castellón)”.

Dicha declaración de utilidad pública, de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 56 de la Ley 24/2013, de 26 de diciembre, del Sector

Eléctrico, lleva implícita la necesidad de ocupación de los bienes y derechos afectados e implica la urgente ocupación de los mismos a

los efectos del art. 52 de la Ley de Expropiación Forzosa y 149 del R.D. 1955/2000, de 1 de diciembre.

En su virtud el jefe del Servicio Territorial de Industria y Energía de Castellón, en cumplimiento de lo dispuesto en el mencionado

artículo 52 de la Ley de Expropiación Forzosa, notifica a los titulares de los bienes y derechos afectados en el Ayuntamiento donde radican

las fincas afectadas, como punto de reunión para, de conformidad con el procedimiento que establece el citado artículo, llevar a cabo

el levantamiento de actas previas a la ocupación y, si procediera, las de ocupación definitiva.

En fecha 20 de marzo de 2020, debido a la declaración del estado de alarma para la gestión de la situación de la crisis sanitaria de la

pandemia COVID-19, se resolvió aplazar la convocatoria prevista para el 2 de abril de 2020, publicada en el DOGV n.º 8783, de fecha 07 de

abril de 2020, para el levantamiento de actas previas a la ocupación.

El nuevo levantamiento de actas tendrá lugar el día 06 de mayo de 2021, en el Ayuntamiento de les Coves de Vinromà , Plaça

d’Espanya, 19, a partir de las 9:30 horas.

Todos los interesados, así como las personas que sean titulares de cualesquiera clases de derechos o intereses sobre los bienes

afectados, deberán acudir personalmente o representados por persona debidamente autorizada, aportando los documentos acreditativos

de su titularidad y el último recibo de la Contribución, pudiéndose acompañar de sus Peritos y un Notario, si lo estiman oportuno,

con gastos a su costa.

El orden de levantamiento de actas se comunicará a cada interesado mediante la oportuna cédula de citación, figurando la relación

de titulares convocados en el tablón de edictos del Ayuntamiento señalado y en el anexo.

Relación concreta e individualizada de bienes y derechos afectados por el proyecto:

Proyecto “línea aérea trifásica a 20 kV simple circuito LA 100 desde apoyo n.º 210064 hasta apoyo nº 210066”, en el término municipal

de Les Coves de Vinromà, (Castellón)”. CS-96/14

Término municipal de LES COVES DE VINROMÀ

Municipio Finca polígono parcela TITULAR DIA HORA

Les Coves de Vinromà CS-CUV-3 32 124 TOMAS ORIENT MATEU 06/05/2021 9:30

Les Coves de Vinromà CS-CUV-5 32 144 MARIA-CARMEN-ANTONIA AGUT GASCO 06/05/2021 9:55

Les Coves de Vinromà CS-CUV-6 32 145 JOAQUIN GIRONA SAURA 06/05/2021 10:20

Les Coves de Vinromà CS-CUV-8 32 164 HEREDEROS DE TOMAS CUCALA SALVADOR 06/05/2021 10:45

Les Coves de Vinromà CS-CUV-9 32 170 ELISEO ESTELLER VILLALONGA 06/05/2021 11:10

Les Coves de Vinromà CS-CUV-10 32 189 SARA GINER ALCACER 06/05/2021 11:35

Les Coves de Vinromà CS-CUV-16 32 224 ROGELIO NOS MUÑOZ 06/05/2021 12:00

Les Coves de Vinromà CS-CUV-19 32 243 TERESA ZARAGOZA PEQUEÑA 06/05/2021 12:25

Les Coves de Vinromà CS-CUV-20 32 244 VICENTE CUCALA FORES 06/05/2021 12:50

Les Coves de Vinromà CS-CUV-22 32 242 VICENTE FERRER OLIVER 06/05/2021 13:15

Les Coves de Vinromà CS-CUV-24 32 241 VICENTE FERRER OLIVER 06/05/2021 13:40

Les Coves de Vinromà CS-CUV-26 32 0240 VICENTE FERRER OLIVER 06/05/2021 14:05

Les Coves de Vinromà CS-CUV-27 32 298 JAIME MARTINEZ PITARCH,

PAULINO QUEROL PITARCH,

RAMIRO JOVER MONTSERRAT,

HEREDEROS DE RAMON RAMIA CAP,

HEREDEROS DE MIGUEL ZARAGOZA GIRONA y

FRANCISCA MUÑOZ FERRANDO Y

HEREDEROS DE FRANCISCO PITARCH EBRI

06/05/2021 14:30

Les Coves de Vinromà CS-CUV-28 32 299 HEREDEROS DE JOAQUIN ALBERT RIPOLLES 06/05/2021 14:55

Les Coves de Vinromà CS-CUV-12 32 9007 AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA 06/05/2021 15:20

Les Coves de Vinromà CS-CUV-23 32 9011 AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA 06/05/2021 15:20

Les Coves de Vinromà CS-CUV-25 32 9008 AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA 06/05/2021 15:20

Es de significar que esta publicación se realiza igualmente, a los efectos que determina el artículo 44 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre,

del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Publicas, de notificación a los titulares desconocidos o con domicilio

ignorado o a aquellos en que, intentada la notificación, no se hubiera podido practicar. En el expediente expropiatorio, I-DE Redes

Eléctricas Inteligentes, S.A.U., asumirá la condición de beneficiaria.

Castelló de la Plana, 15 de marzo de 2021. El jefe del Servicio Territorial de Industria y Energía. Gerardo Nebot García.

ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA /

ADMINISTRACIÓN AUTONÓMICA

L´AJUNTAMENT DE LES COVES SERÀ DE NOU TRANSPARENT

 Es podran subvencionar aquells projectes que fomenten la participació mitjançant la incorporació de la ciutadania en els processos de presa de decisions municipals i en el disseny i implementació de polítiques públiques.

La Diputació i la Generalitat destinaran 300.000 euros al foment de la participació ciutadana, la transparència i el bon govern en les entitats locals de la província.



El president Martí assenyala que el conveni ha d'ajudar a la superació del problema de la desafecció política que en els últims temps s'han instaurat en la societat

La consellera de Participació, Rosa Pérez Garijo, destaca que "la col·laboració entre administracions és imprescindible per a avançar en polítiques per a la ciutadania”

Castelló, 08 d'abril de 2021. El president de la Diputació i la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo, han signat el conveni de col·laboració per al foment de la participació ciutadana, la transparència i el bon govern en l'àmbit local a través de la concessió d'ajudes destinades a les entitats locals de la província per a l'exercici 2021. A l'acte també ha assistit la directora general de Participació, Mariaje Pérez Galant, i la diputada provincial de Participació i Transparència, Xaro Miralles. Les activitats previstes en aquesta col·laboració compten amb un finançament de 300.000 euros, dels quals 200.000 són a càrrec de la Generalitat Valenciana i 100.000 a través de la Diputació de Castelló.


En la la roda de premsa posterior a la signatura, el president de la Diputació, José Martí, ha explicat que "es tracta d'un primer pas de molts altres que queden per donar" i que de l'elaboració de les bases s'encarregarà la pròpia institució provincial. A més, ha assenyalat que el conveni signat hui ha de veure amb l'aspiració de "aconseguir que els nostres ajuntaments siguen cada vegada més oberts i transparents perquè les ciutadanes i els ciutadans vulguen implicar-se en matèria de participació".

En aquest sentit, ha incidit en què "si tenim un enemic comú, és la desafecció ciutadana dels temes de la política", per la qual cosa ha reconegut que "em cau el món damunt quan veig en les enquestes que els polítics són un dels els problemes identificats per les ciutadania, perquè, què és la política, sinó l'organització racional de la vida en comú, de la convivència."

Per part seua, la consellera Pérez Garijo ha destacat que la col·laboració entre administracions “és imprescindible per a avançar en polítiques per a la ciutadania com la participació i la transparència, fonamentals en moments com els actuals”. Per això, ha posat en valor el treball que realitza l'administració local com “la més pròxima a la ciutadania” i per això “posem a la seua disposició majors recursos perquè puguen plasmar-ho a través de més accions i eines que ho facen possible".

Finalment, ha assenyalat que "des de la Generalitat anem un pas més enllà del compliment de la Llei de Transparència” i ha ressaltat que “volem insistir que la ciutadania vulga saber, puga saber i participe dels assumptes públics, mostra d'això són els primers pressupostos participatius de la Generalitat per a 2022”.

El conveni

El conveni signat hui estableix que en l'àrea de participació ciutadana es podran subvencionar aquells projectes que fomenten la participació mitjançant la incorporació de la ciutadania en els processos de presa de decisions municipals i en el disseny i implementació de polítiques públiques. En aquest sentit, s'inclouen aquelles iniciatives que promoguen la participació de la ciutadania; les accions de formació i divulgació; la creació o redefinició d'espais i òrgans de participació; a més d'aquelles línies de treball relacionades amb normes reguladores o plans estratègics en la matèria.


Pel que respecta al foment de la transparència i bon govern en l'àmbit local, seran subvencionables les iniciatives encaminades a l'impuls de la transparència, la rendició de comptes i el bon govern. Els beneficiaris assumiran el compromís d'exercir l'acció de govern de manera íntegra, transparent i tindran obligació de rendir comptes de la seua gestió a la ciutadania.


Podran optar a subvenció les accions que faciliten a la ciutadania tot el necessari perquè qualsevol persona puga tindre accés a la informació pública a través de procediments senzills i clars; iniciatives que fomenten el coneixement per part de la ciutadania dels principis de transparència i govern obert; actuacions orientades a fer transparent la gestió pública mitjançant la difusió de la informació, adequant les seus electròniques i webs de les entitats locals; iniciatives que afavorisquen la rendició de comptes a través de l'obertura i reutilització de la informació; la millora de l'organització, classificació i maneig de la informació pública a través d'accions formatives; a més d'aquelles actuacions que garantisquen que l'exercici de govern es realitza amb subjecció a principis ètics i en garantia del servei públic.


Per al repartiment del crèdit es tindrà en compte el nombre d'habitants de les entitats locals sol·licitants de cada subvenció, garantint que aquelles que compten amb un menor nombre d'habitants disposen d'un percentatge de reserva del total dels fons.

LA DIPUTACIÓ TRANSFERIRÀ ENGUANY ALS AJUNTAMENTS DE MENYS DE 20.000 HABITANTS 24 MILIONS D´€ MÉS QUE EN 2019

 


El president José Martí visita obres del Pla 135 a Benafer i Caudiel, on destaca la voluntat de la nova Diputació "d'estar sempre al costat dels ajuntaments, sobretot, dels més xicotets, perquè ens necessiten més"


07 d'abril de 2021. José Martí ha destacat que al llarg de 2021 la Diputació de Castelló transferirà als ajuntaments de menys de 20.000 habitants 24 milions d'euros més que en 2019, "xifra que es correspon amb l'objectiu de la nova Diputació d'estar sempre al costat dels nostres ajuntaments, sobretot dels més xicotets, que són els que més ens necessiten, i molt més en temps de pandèmia, perquè estant en primera línia com estan, oferisquen el millor servei possible a la ciutadania".

Aquest increment de 24 milions d'euros s'aconsegueix amb les aportacions que realitzarà la institució provincial als fons autonòmics de cooperació, despoblació i municipis turístics; les aportacions al Pla Resistir per a autònoms i petites empreses; la recuperació del Pla d'Ocupació, els plans #ReactivemObres i #ReactivemEmpreses incorporats al pressupost d'aquest exercici, les aportacions extraordinàries per la pandèmia i l'assumpció del cost dels serveis socials en municipis de menys de 10.000 habitants.

Obres Pla 135

José Martí ha realitzat aquestes declaracions durant la seua visita a la comarca de l'Alt Palància, on ha contemplat actuacions executades amb càrrec al Pla 135 d'Obres i Serveis en els municipis de Benafer i Caudiel. A Benafer, al costat del diputat de Concertació i Cooperació amb els ajuntaments, Ximo Huguet, la diputada de Cultura, Ruth Sanz, i l'alcalde, Juan Ramón Ruiz, ha pogut conéixer els treballs de millora realitzats en aquest recinte, pressupostats amb 61.000 euros: reparació del got, col·locació de gespa artificial i para-sols en la zona de la platja, millores en el quart de la depuradora i noves escales.

Una vegada a Caudiel, Martí, al costat de Ximo Huguet, Ruth Sanz i l'alcalde, Antonio Martínez, ha visitat les obres del sobreeixidor d'aigües pluvials del carrer Soledad i la reparació del carrer del Fossat, licitades per 55.370 euros.