dissabte, 31 de març del 2018

Els vasos comunicants entre el president destituït de la Generalitat, Carles Puigdemont, i la dreta extrema europea comencen a ser preocupants


Delaten el tarannà profundament reaccionari de la facció del moviment independentista català que ell encapçala. Per contra, ERC i la CUP es relacionen amb altres famílies polítiques europees i internacionals allunyades del populisme xenòfob.

Durant la seva estada a BèlgicaCarles Puigdemont va rebre el suport actiu dels partits xenòfobs flamencs N-VA i Vlaams Belang, que li van donar cobertura logística i política. I ara, a la presó de Neumünsterla primera visita que ha rebut ha estat la de l’eurodiputat alemany Bernd Lucke, elegit l’any 2014 en les llistes del partit xenòfob Alternativa per Alemanya (AfD), que li ha mostrat el seu màxim suport.

Bernd Lucke, exprofessor de Macroeconomia de la Universitat d’Hamburg, va ser un dels fundadors de l’AfD, que s’ha convertit en la principal força d’oposició al govern de la cancellera Angela Merkel. Però l’any 2015, va participar en una escissió d’aquest partit i va cofundar l’Aliança pel progrés i la renovació (Alfa, en les seves sigles en alemany). Les protestes de la marca automobilística Alfa Romeo –en considerar que perjudicava els seus interessos comercials- van forçar el canvi de denominació d’aquest partit euroescèptic, que ara s’anomena Liberal-Conservador Reformista (LKR).

Polític molt controvertit a Alemanya, Bernd Lucke –que manté el seu escó a Brussel·les, tot i haver abandonat l’AfD- va proposar l’expulsió de la zona euro de Grècia i de les regions menys desenvolupades de la UE, com ara Andalusia. El seu nou partit, LKR, ha obtingut uns resultats ínfims en les últimes eleccions regionals i federals i, en conseqüència, és molt difícil que pugui renovar el seu escó al Parlament europeu. Després de visitar Carles Puigdemont a la presó de Neumünster va proposar que se’l deixi en llibertat, en espera que es resolgui el seu procediment d’extradició a Espanya, assegurant que no té cap mena d’intenció d’abandonar Alemanya per tornar al seu anterior refugi de Bèlgica.

Rompida de la hora a l'Alcora

Albocàsser, Setmana Santa

Passió per la Trencà a Alcalà de Xivert

foto de Joan Ronchera.

Enhorabona, un any més, a tots els que ho feu possible!
Joan Ronchera amb Sara Cucala Peraire
foto de Joan Ronchera.

foto de Joan Ronchera.

foto de Joan Ronchera.

foto de Joan Ronchera.

foto de Joan Ronchera.

foto de Joan Ronchera.

foto de Joan Ronchera.


foto de Joan Ronchera.

 foto de Joan Ronchera.

foto de Joan Ronchera.

foto de Joan Ronchera.


Maestrat Tv - Setmana Santa Vinaròs 2018 - Processó Dijous Sant

Así rompen La Hora en el Bajo Aragón Histórico

Estadística de març:El Blog ha rebut una mitjana diaria de 537 consultes


Visualitzacions de pàgina avui
39
Visualitzacions de pàgina ahir
570
Visualitzacions de pàgina l'últim mes
16.651
Historial de totes les visualitzacions de pàgina
118.509

MES VISITAT


EntradaNombre de pàgines visualitzades
131
27 de març 2018
114
93
87
72
69
66
63
57
30 de març 2018    

Visualitzacions de pàgina per països

Gràfic dels països més populars entre els lectors del blog
EntradaNombre de pàgines visualitzades
Espanya
2716
Portugal
118
Irlanda
94
Alemanya
92
Estats Units
92
Regne Unit
76
Romania
75
Perú
44
Països Baixos
41
França
39
55

Va de bous VILAFAMES ( CS ) 10-3-2018 GN : JAIME TARREGA LUCAS

Va de bous MONCADA ( V ) 30-3-2018 GN : TEMPLANZA

Bon dia, amb ràfegues de vent de fins a 72 km / hora

El Ministeri de Foment 'rescata' aquest diumenge la circumval·lació d'Alacant per a tornar a privatitzar-la (que pitos, veritat?)


El govern espanyol reconeix que l'operació afectarà el dèficit públic de 2018

Divendres, 30 de març de 2018 15:00h
La circumval·lació d'Alacant estava gestionada per Ciralsa, una concessionària participada per ACS, Abertis i Globalvía que ha fet fallida amb un deute de 251 milions d'euros.. DILEMA
La circumval·lació d'Alacant estava gestionada per Ciralsa, una concessionària participada per ACS, Abertis i Globalvía que ha fet fallida amb un deute de 251 milions d'euros. © DILEMA

Europa Press / València

El Ministeri de Foment rescatarà a la mitjanit d'aquest diumenge, 1 d'abril, altres dues autopistes de peatge de les nou que estan en fallida. Concretament, es tracta de la circumval·lació d'Alacant i del tram de l'AP-7 entre Cartagena i Vera. D'aquesta forma, el departament que dirigeix Íñigo de la Serna haurà assumit ja cinc d'aquestes vies en problemes, ja que en febrer i març s'ha quedat amb les radials R-4 Madrid-Ocaña, R-2 Madrid-Guadalajara i l'AP-36 Ocaña-La Roda.

Aquest diumenge altres dues vies reverteixen a l'Estat; Foment, a través de la seua societat Seittsa, assumeix la seua plantilla i la seua gestió en substitució de les actuals societats concessionàries, que han sigut declarades en liquidació. Foment assumeix les vies per a garantir que, malgrat la fallida i liquidació de les actuals concessionàries, segueixen en servei per als usuaris.

La circumval·lació d'Alacant estava gestionada per Ciralsa, una concessionària participada per ACS, Abertis i Globalvía que ha fet fallida amb un deute de 251 milions d'euros. Pel que fa al tram Cartagena-Vera, estava gestionat per Aucosta, concessionària participada per Globalvía, Ploder i diverses de les extintes caixes d'estalvi i que va fer fallida amb un passiu de 510 milions. Es tracta de les dues úniques autopistes la data del rescat per Foment de les quals va ser fixada pel jutge que va aprovar el pla de liquidació de les seues concessionàries. En el cas de les altres autopistes, és Foment qui determina quan les assumeix.

Rescat públic per a tornar a privatitzar

Aquestes autopistes són les primeres que l'Estat té sota la seua gestió en més d'una dècada. L'administració les assumeix sis anys després que en 2012, en plena crisi, es declararen insolvents i en concurs de creditors per la davallada del trànsit i els sobrecostos de les expropiacions.

Les nou vies en fallida suposen quasi una cinquena part (570 quilòmetres) del total de la xarxa de pagament. La seua construcció va suposar una inversió de 7.000 milions i actualment suporten un deute de 3.200 milions. El pla de Foment per a aquestes autopistes passa per assumir la seua gestió a mesura que les actuals concessionàries vagen entrant en liquidació i explotar-les durant uns mesos, fins que en la segona meitat de l'any llance el concurs públic per a tornar a privatitzar-les i cedir de nou la seua explotació a empreses privades.

Una vegada que es resolguen els contractes començarà a córrer el termini de sis mesos amb què Foment compta per a determinar i pagar a les actuals concessionàries l'import que van invertir en la seua construcció i que encara no havien recuperat amb el cobrament del peatge, la denominada responsabilitat patrimonial de l'administració (RPA).

Es tracta d'una 'factura' que el govern espanyol estima en uns 2.000 milions d'euros, però que els creditors de les vies eleven fins a 4.500 milions. Foment espera minorar aquesta suma amb el que traga de tornar a licitar les vies, entre 700 i 1.000 milions d'euros, però ja ha reconegut que aquest import no ho cobrirà íntegrament i que l'operació afectarà així el dèficit públic d'enguany.
https://www.diarilaveu.com/noticia/80802/rescat-public-circumvallacio-alacant