dissabte, 25 de juliol del 2020
DECRET LLEI 11/2020, de 24 de juliol, del Consell, de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció enfront de la Covid-19
Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
DECRETE
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
1. És objecte d’aquest decret llei l’establiment d’un règim sancionador que garantisca el compliment de les mesures dictades per a la prevenció de la Covid-19.
2. L’àmbit d’aplicació d’aquest decret llei es correspondrà amb el territori de la Comunitat Valenciana.
Article 2. Activitat inspectora i de control
1. Sense perjudici de les competències reservades a l’Estat, les activitats inspectores i de control sobre el compliment del que es preveu en el present decret llei seran efectuades per qualsevol agent de l’autoritat i personal funcionari degudament acreditat de la Generalitat Valenciana o de les entitats locals. Aquest personal funcionari tindrà, en l’exercici de les seues funcions, el caràcter d’agents de l’autoritat i les seues declaracions gaudiran de presumpció de veracitat excepte prova en contra.
2. La Generalitat Valenciana podrà sol·licitar de la Delegació del Govern de l’Estat a la Comunitat Valenciana i de les subdelegacions a les províncies que es cursen les corresponents instruccions a les forces i cossos de seguretat de l’Estat dependents de la seua autoritat, en relació amb la seua participació en les tasques d’inspecció i control que corresponguen.
De la mateixa manera, a través de les entitats locals respectives, es podran cursar instruccions per a la coordinació d’activitats i unificació de criteris d’inspecció i vigilància.
Article 3. Actes
1. Els resultats de cada actuació inspectora es reflectiran en una acta la primera còpia de la qual s’entregarà a l’interessat o persona davant qui s’actue. Aquest podrà fer constar la seua conformitat o observacions respecte del seu contingut. L’altre exemplar de l’acta serà remés a l’òrgan competent per a, en funció de la naturalesa de la inspecció, iniciar
l’oportú procediment sancionador.
2. Les actes signades pels funcionaris acreditats i d’acord amb les formalitats exigides, gaudiran de presumpció de veracitat quant als fets compresos en aquestes, excepte prova en contra.
CAPÍTOL II
Infraccions
Article 4. Infraccions
1. Constituiran les infraccions les accions o omissions tipificades en
aquest decret llei, sense perjudici de les responsabilitats civils, penals o
d’un altre ordre que pogueren derivar d’aquestes.
2. Les infraccions administratives en aquest àmbit es classifiquen en lleus, greus i molt greus, atesos els criteris de risc per a la salut, quantia de l’eventual benefici obtingut, grau d’intencionalitat, gravetat de l’alteració sanitària i social produïda, generalització de la infracció i reincidència».
Article 5. Infraccions lleus
Es consideraran infraccions lleus:
1. L’incompliment de l’obligació de l’ús de la màscara o ús inadequat d’aquesta.
2. L’incompliment per part dels establiments oberts al públic dels límits d’aforament del local, quan no supose risc de contagi o aquest afecte menys de 15 persones, i d’informar els clients i usuaris sobre el règim horari, distància mínima interpersonal i de l’obligatorietat de l’ús de la màscara.
3. L’incompliment de les mesures generals d’higiene i prevenció adoptades per la Generalitat, en relació amb la Covid-19, per a qualsevol mena d’establiment o activitat siga en espais o locals, públics o privats, quan no supose risc de contagi o aquest afecte menys de 15 persones.
4. L’incompliment de la mesura cautelar de quarantena acordada per l’autoritat sanitària competent en persones que no hagen donat positiu en Covid-19, però que siguen contactes directes d’un malalt confirmat.
5. L’incompliment d’una ordre general de confinament decretat.
Article 6. Infraccions greus
Es consideraran infraccions greus:
1. L’incompliment dels límits d’aforament permés en els establiments oberts al públic per les ordres o mesures vigents relatives a la Covid-19, quan aquest no siga constitutiu d’una falta lleu o molt greu.
2. L’organització o participació en reunions, festes o qualsevol altre tipus d’acte equivalent, privat o públic, en espais privats o públics, que impliquen una aglomeració o agrupació de persones quan es constate per l’autoritat inspectora que impedeixen o dificulten l’adopció de les mesures sanitàries de prevenció o del manteniment de la distància de seguretat interpersonal dins dels establiments.
3. L’incompliment de les condicions de seguretat dictades per l’autoritat competent en matèria de distància de seguretat entre taules o agrupacions de taules en els locals oberts al públic i terrasses a l’aire lliure.
4. L’incompliment de les condicions de sanitat i higiene establides en les ordres o mesures establides per l’autoritat competent, així com l’incompliment de l’obligació de neteja i desinfecció de les entrades i eixides del recinte, localitats on s’assega el públic i d’aquells espais que hagen de ser objecte de desinfecció per la presència de persones de manera habitual.
5. Destinar l’ús d’espais de l’establiment a activitats o actuacions no permeses per les ordres o mesures dictades enfront de la Covid-19.
6. L’incompliment de l’elaboració, tinença, i si escau, presentació del pla de contingència contra la Covid-19 quan s’estiga obligat a això d’acord les ordres o mesures dictades per l’autoritat competent.
7. L’incompliment de les mesures generals d’higiene i prevenció adoptades per la Generalitat en relació amb la Covid-19 per a qualsevol mena d’establiment o activitat siga en espais o locals, públics o privats, quan supose risc de contagi o aquest afecte més de 15 persones.
8. L’incompliment del deure d’aïllament domiciliari acordat per l’autoritat sanitària competent o, si escau, del confinament decretat, realitzat per persones que hagen donat positiu en Covid-19.
Article 7. Infraccions molt greus
Es consideren infraccions molt greus:
1. L’incompliment dels límits d’aforament permés en els establiments oberts al públic dictats per les ordres o mesures establides per l’autoritat competent, quan supose un greu risc de la transmissió de la malaltia per a la salut de la població que afecte més de 150 persones.
2. L’incompliment dels límits d’aforament permés en els establiments oberts al públic dictats per les ordres o mesures establides per l’autoritat competent enfront de la Covid-19, quan en l’establiment o lloc de l’activitat es troben presents menors d’edat i/o persones majors de 65 anys.
3. L’organització o participació en reunions, festes o qualsevol altre tipus d’acte equivalent, de caràcter privat o públic, que impliquen una aglomeració o agrupació de persones quan l’autoritat inspectora constate que impedeixen o dificulten l’adopció de les mesures sanitàries de prevenció o es troben presents menors d’edat i/o persones majors de 65 anys.
4. Impedir qualsevol activitat inspectora o la comprovació relativa
als fets pels agents de l’autoritat o funcionaris inspectors que es troben en l’exercici del seu càrrec, així com la negativa a col·laborar amb aquests en l’exercici de les seues funcions.
5. L’incompliment de l’obligació d’inhabilitar la pista de ball per a aquest ús.
6. L’incompliment de les mesures generals d’higiene i prevenció adoptades per la Generalitat en relació amb la Covid-19 per a qualsevol mena d’establiment o activitat siga en espais o locals, públics o privats, quan supose risc de contagi o mal molt greu per a la salut de la població que afecte més de 150 persones.
7. L’incompliment reiterat del deure d’aïllament domiciliari acordat per l’autoritat sanitària o, si escau, del confinament decretat, en persones que hagen donat positiu en Covid-19, si aquest comporta danys
greus per a la salut pública.
Article 8. Prescripció i caducitat
1. Les infraccions tipificades en el present decret llei com a lleus prescriuran en el termini de sis mesos, les tipificades com a greus en el de dos anys i les tipificades com molt greus en el de tres anys.
2. El termini de prescripció començarà a explicar-se des del dia de la comissió del fet. En les infraccions derivades d’una activitat continuada la data inicial del còmput serà la de la finalització de l’activitat o la de l’últim acte en què la infracció es consume.
3. Interromprà la prescripció, la iniciació, amb coneixement de la persona interessada, del procediment sancionador, i es reprendrà el termini de prescripció si l’expedient sancionador estiguera paralitzat
durant més d’un mes per causa no imputable al presumpte responsable.
4. El procediment sancionador haurà de ser resolt i notificar-se la resolució que corresponga a la persona interessada, en el termini màxim de sis mesos, des de la seua iniciació, i la seua caducitat es produirà en la forma i manera previstes en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
No obstant l’anterior, l’instructor de l’expedient podrà acordar la suspensió del termini màxim per a resoldre quan concórrega alguna de les circumstàncies previstes i exigides per a això en la llei esmentada.
CAPÍTOL III
Règim sancionador
Article 9. Sancions
1. Les infraccions lleus seran sancionades amb prevenció o multa de 60 fins a 600 euros.
No obstant això que es disposa en aquest apartat, l’incompliment de l’obligació de l’ús de la màscara només pot sancionar-se, com a màxim, amb multa de 100 euros.
2. Les infraccions greus podran ser sancionades alternativament o acumulativament amb:
a) Multa de 601 a 30.000 euros i acumulativament fins a 300.000 euros.
b) Suspensió o prohibició de l’activitat per un període màxim de sis mesos.
c) Clausura del local o establiment per un període màxim de sis mesos.
d) Inhabilitació per a l’organització o promoció d’espectacles públics i activitats recreatives per un període màxim de sis mesos.
3. Les infraccions molt greus podran ser sancionades alternativament o acumulativament amb:
a) Multa de 30.001 a 60.000 euros i acumulativament fins a 600.000 euros.
b) Clausura del local o establiment per un període màxim de tres anys i acumulativament fins a 10 anys.
c) La suspensió o prohibició de l’activitat fins a tres anys i acumulativament fins a 10 anys.
d) Inhabilitació per a l’organització o promoció d’espectacles públics i activitats recreatives, fins a tres anys i acumulativament fins a 10 anys.
Article 10. Graduació de les sancions
1. Les sancions hauran de guardar la necessària proporcionalitat amb la gravetat dels fets constitutius de la infracció. La seua graduació atendrà els criteris següents:
a) La transcendència social de la infracció.
b) La negligència o intencionalitat de l’infractor.
c) La naturalesa i quantia dels perjudicis ocasionats.
d) L’existència de reiteració i reincidència. S’entendrà per reiteració, la comissió de més d’una infracció de diferent naturalesa en el terme d’un any quan així haja sigut declarat per resolució que pose fi a la via administrativa. D’altra banda, s’entendrà per reincidència la comissió de més d’una infracció de la mateixa naturalesa en el terme d’un any quan així haja sigut declarat per resolució que pose fi a la via administrativa.
e) La conducta observada per l’infractor amb vista al compliment de les disposicions legals.
2. Per a l’aplicació dels criteris en la graduació de les sancions i respectant els límits establits en l’article anterior, l’òrgan competent per a sancionar haurà de ponderar, en tot cas, que la comissió de la infracció no resulte més beneficiosa per a l’infractor que el compliment de les normes infringides.
3. La imposició acumulativa de sancions en els termes previstos en els apartats 2 i 3 de l’article anterior podrà acordar-se en aquells supòsits que impliquen greu alteració de la seguretat, o contravinguen les disposicions en matèria de protecció de menors.
Article 11. Responsables
1. Seran responsables de les infraccions administratives previstes en aquest decret llei, les persones físiques o jurídiques que incórreguen en les accions o omissions tipificades en el present decret llei.
2. Els titulars d’establiments públics o de les respectives llicències així com els organitzadors o promotors d’espectacles públics i activitats recreatives, seran responsables de les infraccions administratives regulades en el present decret llei, comeses pels qui intervinguen en l’espectacle o activitat, i pels qui estiguen sota la seua dependència, quan incomplisquen el deure de previndre la infracció.
3. Els prestadors esmentats seran responsables solidaris quan, per acció o omissió, permeten o toleren la comissió d’infraccions per part dels clients o usuaris.
4. Quan l’infractor siga un menor d’edat, seran responsables els pares, tutors o guardadors legals.
Article 12. Procediment
1. Les infraccions comeses per vulneració de l’indicat en aquest decret llei seran objecte de les sancions administratives corresponents, amb la instrucció prèvia de l’oportú procediment administratiu tramitat d’acord amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Quan la sanció proposada consistisca en una multa, l’abonament del seu import abans de dictar-se resolució en l’expedient sancionador, suposarà el reconeixement de la responsabilitat en la comissió dels fets, i l’import de la sanció es reduirà en un quaranta per cent de la seua quantia.
Article 13. Competència per a sancionar
1. La competència per a incoar, instruir i resoldre els expedients sancionadors correspondrà a l’Administració de la Generalitat, els òrgans competents per a imposar la sanció seran:
– La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències quan es tracte d’infraccions lleus i greus.
– La persona titular de la conselleria competent en matèria de justícia, interior i administració pública quan es tracte d’infraccions molt greus.
2. El que es disposa en els apartats anteriors s’entendrà sense perjudici de les normes o acords de delegació de competències en vigor.
Article 14. Prescripció de sancions
1. Prescriuran en el termini d’un any les sancions imposades per
infraccions lleus a la present llei, a dos anys les imposades per infraccions greus i a tres anys les imposades per infraccions molt greus.
2. El termini de prescripció de les sancions començarà a explicar-se des de l’endemà d’aquell en què adquirisca fermesa la resolució per la qual s’imposa aquesta, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Interromprà la prescripció la iniciació, amb coneixement de la persona interessada, del procediment d’execució, i el termini tornarà a transcórrer si aquell estiguera paralitzat durant més d’un mes per causa no imputable a l’infractor.
Article 15. Mesures provisionals durant la instrucció del procediment sancionador
1. Iniciat l’expedient sancionador per la presumpta comissió d’infraccions greus i molt greus, l’autoritat competent per a resoldre, podrà acordar mitjançant resolució motivada, les mesures provisionals imprescindibles per al normal desenvolupament del procediment, assegurar el compliment de la sanció que puga imposar-se i evitar la comissió de noves infraccions.
2. Les mesures hauran de ser proporcionades a la naturalesa i gravetat de les infraccions comeses, i podran consistir en:
a) Suspensió de la llicència o autorització de l’activitat.
b) Suspensió o prohibició de l’espectacle públic, activitat recreativa o sociocultural.
c) Clausura de l’establiment.
d) Qualsevol altra que assegure l’eficàcia de la resolució que puga recaure.
3. Les mesures provisionals podran ser alçades o modificades durant la tramitació del procediment, d’ofici o a instàncies de part, en virtut de circumstàncies sobrevingudes o que no van poder ser tingudes en compte en el moment de la seua adopció. En tot cas s’extingiran amb la resolució que pose fi al procediment sancionador corresponent.
4. Aquestes mesures provisionals seran acordades mitjançant resolució motivada prèvia audiència de l’interessat per un termini de deu dies. En cas d’urgència, degudament motivada, el termini d’audiència
quedarà reduït a dos dies.
Text íntegre a l´enllaç:
https://www.dogv.gva.es/datos/2020/07/25/pdf/2020_6109.pdf
dimecres, 22 de juliol del 2020
JULIA SALES, EN REPRESENTACIÓ DE L´ALCALDIA DE LES COVES, PRESENT AL CTI+D OROPESA DEL MAR
La UJI colabora con el Centro Territorial de Innovación y Desarrollo de Oropesa del Mar para promover la economía de la provincia de Castellón
ELPERIODIC.COM - 21/07/2020
La UJI colabora con el Centro Territorial de Innovación y Desarrollo de Oropesa del Mar para promover la economía de la provincia de Castellón -
El Centro Territorial de Innovación y Desarrollo de Oropesa del Mar (CTI+D Oropesa del Mar) sostiene un plan de acción encaminado a desarrollar la economía en la zona de la costa e interior de Castellón tal como se presentó en la reunión celebrada el pasado viernes, 27 de julio.
El proyecto, impulsado por el Ayuntamiento de Oropesa del Mar pero con un ámbito de influencia comarcal, cuenta con la colaboración de la Universitat Jaume I a través del grupo de investigación de Química del Estado Sólido, dirigido por el catedrático Juan B. Carda. Dada la experiencia del grupo de investigación en el campo de los materiales, las nuevas tecnologías de procesado, búsqueda de nuevas funcionalidades en cerámicas, así como también en las relaciones universidad-empresa y centros de investigación de ámbito nacional e internacional como el Consejo Superior de Investigaciones Científicas de España (CSIC), puede apoyar al Ayuntamiento en el diseño de este ambicioso proyecto.
La reunión contó con la participación de tres representantes del Ayuntamiento de Oropesa del Mar, María Jiménez Román, alcaldesa; Araceli de Moya, teniente de alcalde y concejala del área de Empleo, Desarrollo Local, Comercio y Emprendedores; María Segura, técnico responsable de la Agencia de Empleo y Desarrollo Local. Por parte de la Universitat Jaume I y dirigiendo la presentación del proyecto estuvo Juan B. Carda, director del grupo de Química del Estado Sólido de la UJI, acompañado por dos investigadores del mismo grupo y por Toni Castelló, responsable de Comunicación de la Cátedra de Innovación Cerámica «Ciutat de Vila-real». Participaron también Serafí Bernat, director de l’Aeropuerto de Castellón; Julia Sales, en representación de la alcaldía del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà; Oscar Castelló, gerente de la firma de consultoría y auditoría Grant Thornton; Vicente Romero, presidente del grupo Nexta, acompañado por Rut Cabedo, coordinadora de su departamento técnico; Fernando Sangüesa por parte de la empresa Caslab y José Joaquín Torres, exdirector territorial de La Caixa y miembro de SECOT.
Las diferentes acciones a implementar por parte del Centro Territorial de Innovación y Desarrollo Tecnológico de Oropesa del Mar (CTI+D) se enmarcan en cuatro líneas principales. En primer lugar, diseñar el proyecto de creación de un centro tecnológico con capacidad de investigación y desarrollo de nuevos materiales y nuevas tecnologías de procesado, así como impulsar la innovación en productos y procesos con menor impacto medioambiental, mayor ahorro energético y de recursos hídricos, aprovechando las ventajas de la economía circular.
La segunda línea de acciones que persigue este proyecto tiene que ver con la formación y capacitación, con una programación de formación no reglada en nuevas tecnologías y redes de comunicación, así como en áreas de especial demanda en la zona. Entidades como Labora, Cámara de Comercio, así como la Fundació Universitat Jaume I – Empresa y las asociaciones y colegios profesionales pueden formar parte especialmente como colaboradores en esta línea del proyecto. Asimismo, se apostará por la creación de un observatorio internacional en el campo de la colaboración para coordinar acciones y proyectos de I+D en otros países, buscando oportunidades y partners.
El CTI+D Orpesa del Mar también promoverá el emprendimiento, la creación de start-ups y empresas de base tecnológica que puedan ubicarse en zonas del litoral como Oropesa del Mar, o en regiones del interior como Les Coves de Vinromà. Una de las metas es fomentar el desarrollo del Aeropuerto de Castellón como un centro de innovación a través de la investigación y la internacionalización. Grupos de inversión y empresas, grupos de mentorización como SECOT y el parque tecnológico Espaitec de la Universitat Jaume I forman parte también de los pilares en los que se apoya esta línea del proyecto.
En cuarto lugar, se persigue la creación de una red de comunicación entre los municipios que conforman la provincia de Castellón desarrollando actividades divulgativas y de transferencia entre ellos, desarrollar actividades formativas de alto nivel técnico para preparar a la mano de obra del futuro, así como establecer un centro big data para la recogida y gestión de datos a gran escala con el objetivo de estar capacitados para la automatización de procesos, desarrollar una metodología de investigación capaz de realizar prototipos y definir soluciones complejas en entornos reales en constante evolución, de ahí la colaboración con Grant Thornton, cuya línea de consultoría de negocio e innovación cuenta con un bagaje muy importante en esta área. Se pretende la aplicación de un modelo de región inteligente integrado con espacios living lab en los que testar las metodologías, prototipos y soluciones mencionadas anteriormente.
El Centro Territorial de Innovación y Desarrollo Tecnológico de Oropesa del Mar es un ambicioso proyecto que requiere de una elevada cualificación y preparación por parte de los diferentes profesionales que lo hacen posible, la colaboración entre entidades del ámbito público y privado resulta propicio para su puesta en marcha y así poder enfrentar problemas como la despoblación, el estancamiento de infraestructuras y la estacionalidad laboral, logrando el mayor impacto posible en beneficio de la economía de la provincia de Castellón.
https://www.elperiodic.com/pcastellon/colabora-centro-territorial-innovacion-desarrollo-oropesa-para-promover-economia-provincia-castellon_692754
dimarts, 21 de juliol del 2020
LA COMISSIÓ DE BAREMACIÓ DE L´AJUNTAMENT DE LES COVES SELECCIONA ELS DOS ASPIRANTS DEL PLAN LABORA DE LA GENERALITAT
Ajuntament de les Coves de Vinromà
ACTA DEL PROCESO DE SELECCIÓN
NÚM. DE EXPEDIENTE: 328/2020OFERTA:
10/2020/ 430974LUGAR:
SALÓN DE PLENOS DEL AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMÀ FECHA:
15/07/2020 HORA DE INICIO:
10:21h
HORA DE FIN:
11:03h1.
COMPOSICIÓN DE LA COMISIÓN DE BAREMACIÓN:
CARGO IDENTIDAD
Presidencia Julia Sales Adell
Secretaría Joaquin Miguel Burgar Arquimbau
Vocal Raquel Tena Porcar
Reunidos/as en el Salón de Actos del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà, a las 10:21 horas del día 15 de julio de 2020, las personas integrantes de la Comisión de Baremación indicadas, que se constituye para valorar los criterios de selección de las personas aspirantes para cubrir las dos plazas de personal de obras y servicios.
Reunida la Comisión, han sido baremadas las personas preseleccionadas por LABORA (Servicio Valenciano de Empleo y Formación) de conformidad con los criterios para la selección de las personas trabajadoras, establecidos en el anexo V de la aprobación de concreción de bases reguladoras del plan de empleo 2020 de la Excma. Diputación de Castellón, publicado en el BOP 32 de 14 de marzo de 2020, con el resultado siguiente:
3. PERSONAS NO BAREMADAS
4.
OBSERVACIONES E INCIDENCIAS DEL PROCESO
NingunaLo que firman electrónicamente para su constancia las personas integrantes de la
Comisión de Baremación.
https://lescovesdevinroma.sedelectronica.es/info.0?x=f71MLntYC0fcqEJAc7i7cOB37ckGfhiozSCjNcJuAXWfqnLxHcgqyex*A-C2d3i1pqK6m3wCScgej1bP4Wqcyg7UDp52pTdZX-Sq5xOJhFG4oU9M4SiIk2T1JJn8pj7E
Subscriure's a:
Missatges (Atom)