Inversió i compromís
Artemi Rallo: “Mentre Zapatero va fer les obres necessàries que ens van posar per autovia segura i de qualitat a 4 hores de Madrid i a 3 hores i 40 minuts de Saragossa, Rajoy no ha construït ni un sol quilòmetre d'autovia a Castelló en les seues 6 anys de Govern”
Recorda que Zapatero va adjudicar a l'abril de 2011 la redacció dels projectes constructius dels 3 trams que falten de la futura A-7 i que Rajoy els va paralitzar gens més arribar a la Moncloa. El PP també ha paralitzat el projecte de la A-68, el que ha de convertir en autovia la N-232 (Vinaròs-Vitòria-Santander). Rallo recorda que Zapatero va decidir que l'A-68 isquera al mar per Vinaròs malgrat les fortes pressions que arribaven llavors des de Catalunya perquè ho fera per la província de Tarragona. En el debat de Pressupostos de 2018, el Grup Socialista tornarà a presentar esmenes per a inversions en autovies segures que ajuden a garantir la seguretat vial dels castellonencs
Castelló. 10/08/2017.- El diputat socialista per Castelló, Artemi Rallo, creu que ja es pot anar fent una comparació entre el que van suposar els 7 anys i mitjà de Govern de José Luis Rodríguez Zapatero i els quasi 6 que Rajoy prompte va a complir. I si ens centrem en el capítol de carreteres “la veritat és que no hi ha color entre un mandat i un altre”.
Recorda que entre abril de 2004 i desembre de 2011 les connexions per carretera cap al sud “van experimentar un impuls sense precedents” perquè Zapatero va fer possible la connexió per autovia gratuïta sense peatge entre Castelló i València, “en solucionar una de les creïlles calentes que ens va deixar Aznar, amb aquell embós infernal i interminable que es produïa entre Almenara i Sagunt”. En aquell temps, afig, “els castellonencs que anaven cap a València o Madrid no tenien més remei que agafar l'autopista i pagar o desesperar-se en un embós que mai acabava, en el qual segons els dies es podien perdre 30, 40 i 50 minuts, a més de la paciència i els nervis dels conductors”. No obstant açò, gràcies a aquella obra, des de març de 2007 és possible anar a Madrid en sol 4 hores i tot el temps per autovia.
On també va tirar la resta el Govern de Zapatero va ser en l'A-23, l'autovia Mudèjar, la que connecta la Comunitat Valenciana amb Aragó i amb la frontera amb França, “una via que va iniciar Felipe González i que en temps d'Aznar va avançar a ritme de tortuga”.
Va ser Zapatero, recorda el diputat socialista, “el que va posar velocitat de creuer en el procés constructiu d'aquesta autovia que ens ha posat a 3 hores i 40 minuts de Saragossa obrint una via d'accés a Castelló segura i ràpida per als turistes que ens visiten des d'Aragó, Castella i Lleó, País Basc i Cantàbria”. Una infraestructura que "va posar fi a aquells interminables trajectes per la N-234, sempre repleta de camions pesats, en la qual avançar era posar en risc la vida”.
I perquè no faltara de gens, Zapatero també va posar en servei els accessos al port de Castelló.
Però ZP no es va quedar ací. També va posar les bases per a solucionar els problemes de connectivitat des de Castelló cap al Nord. “Va intentar desdoblegar la N-340 entre Castelló cabdal i Oropesa però va resultar impossible per la irracional oposició que va realitzar el llavors alcalde de Castelló, Alberto Fabra, per una suposada afecció a la Magdalena que solament ell veia”.
I a l'abril de 2011, el Govern socialista va adjudicar la redacció dels projectes de construcció dels tres trams que estan pendents de la futura A-7 entre Vilanova d'Alcolea i la província de Tarragona. “El que va fer Rajoy en arribar a la Moncloa és de sobres conegut per tots: traure la tijera i carregar-se aquesta obra vital per a la seguretat vial en el Nord de la província”.
Zapatero va fer bé una cosa més: "va resistir les importants pressions que va patir des de Catalunya perquè l'eixida al Mediterrani de la A-68, l'autovia que havia de ser la duplicació de la N-232, fora per la Jana i Vinaròs i no per la província de Tarragona”. Aquesta decisió va resultar importantíssima en el seu moment perquè significava que els turistes que prengueren aqueixa via des de Cantàbria, País Basc, La Rioja, Navarra i Aragó, passarien pels Ports i es toparien amb el mar en el Baix Maestrat. El dolent, diu Artemi Rallo, és que “al desembre de “2011 va arribar Rajoy i també es va carregar l'A-68, un altre projecte paralitzat per l'actual president del Govern”.
No obstant açò, els socialistes tornarem a presentar esmenes en el debat de Pressupostos de 2018 “perquè necessitem carreteres més segures que eviten la sinistralitat, que milloren la qualitat de vida dels ciutadans, així com les seues possibilitats econòmiques. Esperem que el Govern del PP no torne a fer oïdes sordes i que aquesta vegada les atenga”.
No obstant açò, els socialistes tornarem a presentar esmenes en el debat de Pressupostos de 2018 “perquè necessitem carreteres més segures que eviten la sinistralitat, que milloren la qualitat de vida dels ciutadans, així com les seues possibilitats econòmiques. Esperem que el Govern del PP no torne a fer oïdes sordes i que aquesta vegada les atenga”.