dimarts, 18 d’agost del 2020

Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública RESOLUCIÓ de 17 d’agost de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per a l’adopció de les mesures establides en l’acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19. [2020/6707]

Publicadas las ayudas para rehabilitación de edificios, reforma de  viviendas y eficiencia energética en la Comunidad valenciana • CONSTRUIBLE


Antecedents de fet L’Acord de 19 de juny de 2020, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19 (DOGV 20.06.2020), va establir una sèrie de mesures de prevenció necessàries per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, una vegada finalitzat l’estat d’alarma. El dit acord, i de conformitat amb el punt seté d’aquest, ha sigut actualitzat i modificat per diferents resolucions de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública. En primer lloc, per la Resolució de 23 de juny de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’adopció de mesures en aplicació de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19 (DOGV 25.06.2020), l’apartat primer del qual continua vigent, i dona redacció al punt tercer de l’Acord de 19 de juny de 2020. Posteriorment es va dictar la Resolució de 26 de juny de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’adopció de mesures addicionals complementàries de prevenció i protecció en matèria d’activitat esportiva, en aplicació de l’Acord de 19 de juny, del Consell, contra la Covid-19 (DOGV 26.06.2020), que ha quedat sense efecte per una posterior resolució. I, seguidament, la Resolució de 17 de juliol de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, de modificació i adopció de mesures addicionals i complementàries de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19 (DOGV 18.07.2020), i la Resolució de 24 de juliol de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es dona una nova redacció a determinades mesures recollides en la Resolució de 17 de juliol de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de modificació i adopció de mesures addicionals i complementàries de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19 (DOGV 24.07.2020). Així mateix, s’ha dictat, i segueix en vigor en la data d’aquesta resolució que es dicta, la Resolució de 13 d’agost de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’acorden mesures addicionals a la ciutat de València durant catorze dies naturals comptats a partir del dia de la publicació (DOGV 14.08.2020). Mitjançant l’Ordre de 14 d’agost, del Ministeri de Sanitat, s’aprova la declaració d’actuacions coordinades en salut pública per a respondre davant de la situació d’especial risc derivada de l’increment de casos positius per Covid-19. En aquesta declaració, dictada després de l’acord previ del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut en la sessió celebrada el mateix 14 d’agost de 2020, s’aproven una sèrie d’actuacions coordinades en salut pública per a respondre a la situació d’especial risc derivada de l’increment de casos positius per Covid-19, d’acord amb el que s’estableix en l’article 65 de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del sistema nacional de salut, amb l’objectiu final de mantindre un control suficient de la transmissió del SARS-CoV-2 que evite la necessitat d’imposar restriccions de gran impacte sobre la mobilitat de les persones, amb el consegüent efecte negatiu en la societat i en l’economia del país. Aquest acord evidencia l’evolució no favorable de la situació a escala epidemiològica i la necessitat d’alinear els esforços conjunts de totes les autoritats sanitàries, i aconsella establir un mínim comú de mesures que les comunitats autònomes hauran d’adoptar en l’àmbit competencial que els és propi. En aquest acord s’inclouen únicament les mesures que es consideren estrictament necessàries i imprescindibles per a tallar la situació d’especial risc per a la salut pública derivada de l’increment de casos positius per Covid-19, i que, per la seua naturalesa, es considera que tenen un impacte molt significatiu en l’objectiu de previndre i controlar l’expansió de la malaltia, mesures que se centren en el control de la transmissió en els àmbits que actualment són l’origen  dels brots epidèmics de major impacte i risc, i en mesures que puguen controlar la transmissió comunitària associada a aquests brots que es detecten a través de la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica. Fonaments de dret 1. La Generalitat, mitjançant la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, té competència exclusiva en matèria d’higiene, de conformitat amb l’article 49.1.11.a de l’Estatut d’Autonomia, i competència exclusiva en matèria d’organització, administració i gestió de totes les institucions sanitàries públiques dins del territori de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l’article 54.1 del mateix text legal. 2. La Llei orgànica 3/1986, de 14 d’abril, de mesures especials en matèria de salut pública, estableix en l’article 1 que «amb la finalitat de protegir la salut pública i previndre’n la pèrdua o deterioració, les autoritats sanitàries de les diferents administracions públiques podran, dins l’àmbit de les seues competències, adoptar les mesures previstes en la present llei quan així ho exigisquen raons sanitàries d’urgència o necessitat», i en l’article 3, més en concret, que «amb la finalitat de controlar les malalties transmissibles, l’autoritat sanitària, a més de realitzar les accions preventives generals, podrà adoptar les mesures oportunes per al control dels malalts, de les persones que estiguen o hagen estat en contacte amb aquests i del medi ambient immediat, així com les que es consideren necessàries en cas de risc de caràcter transmissible». 3. La Llei 33/2011, de 4 d’octubre, general de salut pública, al seu torn, estableix en l’article 54.1 que «sense perjudici de les mesures previstes en la Llei orgànica 3/1986, de 14 d’abril, de mesures especials en matèria de salut pública, amb caràcter excepcional, i quan així ho requerisquen motius d’extraordinària gravetat o urgència, l’Administració general de l’Estat i les de les comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla, en l’àmbit de les seues competències respectives, podran adoptar les mesures que siguen necessàries per a assegurar el compliment de la llei», i en l’apartat 2, que «en particular, sense perjudici del que preveu la Llei 14/1986, de 25 d’abril, general de sanitat, l’autoritat competent podrà adoptar, mitjançant una resolució motivada, les següents mesures: a) La immobilització i, si és procedent, el decomís de productes i substàncies. b) La intervenció de mitjans materials o personals. c) El tancament preventiu de les instal·lacions, establiments, serveis i indústries. d) La suspensió de l’exercici d’activitats. e) La determinació de condicions prèvies en qualsevol fase de la fabricació o comercialització de productes i substàncies, així com del funcionament de les instal·lacions, establiments, serveis i indústries a què es refereix aquesta llei, amb la finalitat de corregir les deficiències detectades. f) Qualsevol altra mesura ajustada a la legalitat vigent si hi ha indicis racionals de risc per a la salut, inclosa la suspensió d’actuacions d’acord amb el que estableix el títol II d’aquesta llei». En l’apartat 3 de l’esmentat precepte s’estableix: «Les mesures s’adoptaran després de l’audiència prèvia dels interessats, excepte en cas de risc imminent i extraordinari per a la salut de la població, i la duració no excedirà del temps exigit per la situació de risc que les haja motivades. Les despeses derivades de l’adopció de mesures cautelars previstes en el present article seran a càrrec de la persona o empresa responsable.» 4. L’article 26.1 de la Llei 14/1986, de 25 d’abril, general de sanitat, preveu: «En cas que existisca o se sospite raonablement l’existència d’un risc imminent i extraordinari per a la salut, les autoritats sanitàries adoptaran les mesures preventives que estimen pertinents, com la confiscació o immobilització de productes, la suspensió de l’exercici d’activitats, el tancament d’empreses o les seues instal·lacions, la intervenció de mitjans materials i personals i totes les altres que es consideren sanitàriament justificades.» 5. L’article 83.2 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, estableix: «Així mateix, les activitats públiques i privades de què, directament o indirectament, puga derivar-se un risc per a la salut i seguretat de les persones, incloses les de promoció i publicitat, se sotmetran a les mesures d’intervenció que reglamentàriament s’establisquen.» I l’article 86.2.b de l’esmentada Llei de salut de la Comunitat Valenciana, de regulació de les mesures especials cautelars i definitives, assenyala: «Quan l’activitat exercida poguera tindre una repercussió excepcional i negativa en la salut, les autoritats públiques sanitàries, a través dels seus òrgans competents en cada cas, podran adoptar les mesures especials que siguen necessàries per a garantir la salut i seguretat de les persones, les quals tindran caràcter cautelar o, després del corresponent procediment contradictori, caràcter definitiu. Sense perjudici del que es disposa en la normativa bàsica estatal, les mesures que pot utilitzar l’Administració seran, entre d’altres, les següents: a) El tancament d’empreses o les seues instal·lacions. b) La suspensió de l’exercici d’activitats. (...).» 6. L’Acord de 19 de juny de 2020, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19, assenyala que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a causa de la pandèmia pel coronavirus SARS-CoV-2, pot adoptar mesures extraordinàries en salvaguarda de la salut pública. De manera exacta, l’Acord disposa: «Seté. Seguiment Les mesures preventives recollides en aquest acord seran objecte de seguiment per a garantir la seua adequació a la situació epidemiològica i sanitària. A aquest efecte, podran ser modificades o suprimides mitjançant un acord del Consell o resolució de la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Així mateix, correspon a la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública adoptar les mesures necessàries per a l’aplicació del present acord i establir, d’acord amb la normativa aplicable i a la vista de l’evolució de la situació sanitària, totes aquelles mesures addicionals o complementàries que siguen necessàries.» 7. L’article 65.2 de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del sistema nacional de salut, estableix: «La declaració d’actuacions coordinades obliga a totes les parts incloses en aquesta, i s’hauran d’enquadrar en algun dels supòsits següents: 1r. Respondre a situacions d’especial risc o alarma per a la salut pública. (…).» Per tot això, a la vista del que es va acordar en la sessió del 14 d’agost de 2020, en el ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, i de conformitat amb l’article 81.1.b de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, resolc: Primer Acordar amb caràcter transitori les següents mesures d’aplicació en tota la Comunitat Valenciana durant un període de 21 dies naturals des de la data de publicació de la present resolució, sense perjudici que puguen ser revisades i prorrogades en funció de la situació epidemiològica, mesures adoptades de conformitat amb l’Ordre de 14 d’agost de 2020, del Ministeri de Sanitat, mitjançant la qual s’aprova la Declaració d’Actuacions Coordinades en Salut Pública per a respondre davant de la situació d’especial risc derivada de l’increment de casos positius per Covid-19: 1. Mesures de limitació i prevenció per sectors a) En matèria d’oci: suspensió d’activitat dels locals de discoteques, sales de ball, karaoke i bars de copes amb actuacions musicals en directe i sense. Se suspén també la realització de karaokes i actuacions esporàdiques o amateurs de cant als establiments de restauració i hostaleria. b) En matèria d’hostaleria i restauració: als establiments d’hostaleria, restauració, terrasses i bars o restaurants de platja, s’assegurarà la distància física de seguretat d’1,5 metres entre les taules o, si és el cas, agrupacions de taules. Aquesta distància d’1,5 metres haurà de ser mesurada entre les persones més pròximes de les diferents taules o agrupacions de taules. L’ocupació màxima serà de 10 persones per taula o agrupació de taules. Es permet l’accés a l’interior i el servei en barra, amb una distància física de seguretat d’1,5 metres entre clients o grups de clients. En tot cas, caldrà assegurar-se que es manté la deguda distància de seguretat interpersonal d’1,5 metres entre clients o grups de clients, tant en taules com en barra de l’interior de l’establiment, així com a l’exterior d’aquests establiments. Els establiments i serveis d’hostaleria i restauració hauran de tancar no més tard de les 01.00 hores, sense que s’hi puga permetre l’accés de nous clients a partir de les 00.00 hores. A partir de les 00.00 hores, el consum a l’exterior dels locals es farà exclusivament a l’espai delimitat i autoritzat per a les terrasses, asseguts en taules i complint les capacitats previstes; no serà, per tant possible, la consumició dels productes o begudes de l’establiment fora de l’àrea limitadora de la terrassa. Aquestes mesures són aplicables tots els dies de la setmana, inclosos els festius. No es permetrà el consum col·lectiu o en grup, de begudes al carrer o en espais públics (denominat col·loquialment «botellada»), alié als establiments d’hostaleria o similars. c) En matèria d’esdeveniments i activitats multitudinàries: en qualsevol mena d’esdeveniment o activitat multitudinària l’afluència dels quals es preveja superior a 400 persones, a més de totes les mesures establides en referència a això en l’Acord de 19 de juny, del Consell, s’haurà de realitzar una avaluació del risc, de conformitat amb el que es preveu en el document Recomanacions per a esdeveniments i activitats multitudinàries en el context de nova normalitat per Covid-19 a Espanya, acordat en la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En funció d’aquesta avaluació, cada esdeveniment o activitat d’aquestes característiques haurà de comptar amb l’autorització de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, que resoldrà sobre la base de la situació epidemiològica del moment, les característiques de l’esdeveniment i la capacitat per a adoptar mesures de prevenció i control. 2. Mesures de recomanació de restricció d’agrupacions familiars i socials en l’àmbit privat Es recomana un màxim de persones per grup en reunions familiars o socials, en espais privats, fins a 10 persones. Es recomana limitar les trobades socials fora del grup de convivència estable. 3. Mesures addicionals en residències i centres sociosanitaris Sense perjudici del desplegament corresponent que establisca la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, s’adoptaran les següents mesures: a) Realitzar proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos en els centres de caràcter residencial de persones majors i persones amb discapacitat, amb 72 hores d’antelació, com a màxim; també es faran aquestes proves PCR als treballadors que tornen de permisos i vacances, i al nou personal que s’incorpore al treball. b) Limitar les visites a una persona per resident tot extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia. Es garantirà l’escalonament de les visites als residents al llarg del dia. Aquestes mesures es podran exceptuar en cas de persones que es troben en procés del final de la vida. c) Limitar al màxim les eixides de les persones residents als centres sociosanitaris. 4. Mesures addicionals en centres de caràcter residencial de tractament de les addiccions, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a) Realitzar proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos en els centres de caràcter residencial d’aquesta tipologia, amb 72 hores d’antelació, com a màxim; també es faran aquestes proves PCR als treballadors i treballadores que tornen de permisos i vacances, i al nou personal que s’incorpore al treball. b) Limitar les visites a una persona per resident tot extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia. Es garantirà l’escalonament de les visites a les persones residents al llarg del dia. c) Limitar al màxim les eixides de les persones residents excepte per a les eixides terapèutiques quan clínicament es determine. 5. Mesures addicionals de consum de tabac i assimilats No es podrà fumar en la via pública, terrasses, platges o altres espais a l’aire lliure, quan no es puga respectar la distància mínima interpersonal de 2 metres com a mínim. Aquesta limitació serà aplicable també per a l’ús de qualsevol altre dispositiu d’inhalació de tabac, pipes d’aigua, pipes o assimilats, inclosos els cigarrets electrònics. 6. Cribratge amb PCR en grups específics En cas de brot epidèmic, es realitzaran cribratges amb proves PCR en les poblacions de risc i potencialment exposades. Segon Modificar l’apartat 3.17 en l’annex I de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19, segons la redacció que en dona la Resolució de 17 de juliol de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de modificació i adopció de mesures addicionals i complementàries de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19, que queda redactat de la següent manera: «3.17. Mesures relatives a l’ocupació de vehicles de transport terrestre 1. En les motocicletes, ciclomotors i vehicles de categoria L en general, que estiguen proveïts de 2 places homologades -conductor i passatger-, hi podran viatjar 2 persones. 2. En els transports privats, particulars i privats complementaris de persones en vehicles de fins a 9 places, inclosa la persona conductora, podran viatjar tantes persones com places tinga el vehicle. 3. En els transports públics de viatgers en vehicles de fins a 9 places, inclosa la persona conductora, es permet ocupar la totalitat de les places posteriors del vehicle, així com les oferides en la fila de seients del conductor, quan s’hagen exhaurit, prèviament, les posteriors, excepte quan el conductor o conductora puga ser considerat com a persona de risc. 4. En el transport públic discrecional i privat complementari de viatgers i viatgeres en autobús en què totes les persones ocupants hagen d’anar assegudes, es podran usar la totalitat dels seients. Quan el nivell d’ocupació ho permeta, es procurarà la màxima separació entre les persones usuàries. 5. Als vehicles en què, per les característiques tècniques, únicament es dispose d’una fila de seients, com en cabines de vehicles pesants, furgonetes o altres, hi podran viatjar, com a màxim, dues persones, sempre que els ocupants utilitzen màscares i mantinguen la màxima distància possible. 6. En tots els supòsits previstos en aquest apartat serà obligatori l’ús de màscara per a totes les persones ocupants dels vehicles, excepte quan totes les persones ocupants del vehicle convisquen al mateix domicili.» Tercer Es deixen sense efecte totes les mesures que s’oposen a les mesures contingudes en la present resolució, i de manera expressa: a) Els apartats 3.5.d i f de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures relatives als establiments d’hostaleria i restauració. b) La Resolució de 12 de març de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’acorden mesures excepcionals amb els programes d’intercanvi de professorat i alumnat, així com amb les estades formatives del personal docent de qualsevol nivell educatiu, per a limitar la propagació i el contagi de la Covid-19. Quart En l’àmbit de la ciutat de València es manté vigent la Resolució de 13 d’agost de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’acorden mesures addicionals a la ciutat de València durant 14 dies naturals comptats a partir del dia de hui, com a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 que viu en l’actualitat la localitat (DOGV 14.08.2020): a) Queden sense efecte els següents punts, que es regiran per la resolució que se signa: – Els paràgrafs tercer i sisé del punt 1 del resolc primer. – El paràgraf últim del punt 3.2 del resolc primer.b) Es dona una nova redacció al punt 2 del resolc sobre mesures de restricció d’agrupacions familiars i socials en l’àmbit privat, que queda de la forma següent: «2. Mesures de restricció d’agrupacions familiars i socials en l’àmbit privat: – S’estableix un màxim de persones per grup en reunions familiars o socials, en espais privats, fins a 10 persones». Cinqué Sol·licitar la col·laboració de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a garantir la correcta execució de les mesures acordades en la present resolució. Sisé Traslladar a l’Advocacia General de la Generalitat amb vista a sol· licitar la ratificació judicial prevista en el paràgraf segon de l’article 8.6 de Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Comunicar al Jutjat Contenciós Administratiu número 6 de València, en relació amb la modificació de la Resolució de 13 d’agost de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’acorden mesures addicionals a la ciutat de València durant 14 dies naturals comptats a partir del dia de la publicació. Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició previ al contenciós administratiu, en el termini d’un mes, davant de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions, o bé, un recurs contenciós administratiu, que haurà de presentar-se en el termini de dos mesos, comptats des de l’endemà de la notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d’acord amb el que s’estableix en la Llei 29/1998. Tot això sense perjudici que puga interposar-s’hi qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent. València, 17 d’agost de 2020.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

Enllaç  https://www.dogv.gva.es/datos/2020/08/18/pdf/2020_6707.pdf?fbclid=IwAR3cpuxclLSSyQu3cvHScR5wWyrPCBMYA628F-i217LezTbCwIjHIjfXOoU


dilluns, 17 d’agost del 2020

COVID-19 Se han aprobado limitaciones en ocio nocturno, hostelería y restauración, eventos masivos, residencias y consumo de tabaco

 Espacios abiertos, distancia social, higiene de manos y mascarillas: cómo  relacionarse reduciendo el riesgo de contagio - Maldita.es

- La Comunitat Valenciana suma 715 nuevos casos y 522 altas desde la última actualización

Barceló: 'Las nuevas medidas van dirigidas al control de la transmisión comunitaria 







La 

 consellera de Sanidad Universal y Salud Pública, Ana Barceló, ha comparecido este lunes en rueda de prensa para explicar cómo se van a implantar en la Comunitat Valenciana las medidas acordadas entre todas las comunidades autónomas el pasado viernes durante el Pleno extraordinario del Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud.

Se trata de limitaciones que entran en vigor en la Comunitat Valenciana a partir de este martes y que tendrán una vigencia de 21 días.

Las medidas se refieren a ocio nocturno, hostelería y restauración, eventos masivos, residencias, tabaco y cribados. "Estas medidas van dirigidas al control de la transmisión en los ámbitos que actualmente son el origen de los brotes epidémicos de mayor riesgo, y con el objetivo de controlar la transmisión comunitaria", ha explicado Barceló.

En lo que respecta al ocio nocturno, en la Comunitat Valenciana se suspende la actividad de discotecas, salas de baile, karaoke y bares de copas con y sin actuaciones musicales en directo.

Asimismo, en los establecimientos de hostelería y restauración, terrazas y bares o restaurantes de playa, se deben asegurar 1,5 metros entre las mesas o agrupaciones de mesas. Esta distancia tiene que estar medida entre las personas más próximas de las diferentes mesas o agrupaciones, que deben tener una ocupación máxima de 10 personas.

Por otro lado, los establecimientos y servicios de hostelería y restauración deben cerrar no más tarde de la 01.00 horas. Además, no se pueden consumir productos o bebidas del establecimiento fuera del área limitativa de la terraza, y no se permite el consumo colectivo o en grupo de bebidas en la calle o en espacios públicos.

La traslación a la Comunitat Valenciana de las medidas acordadas para toda España contempla, así mismo, la recomendación de limitar las reuniones familiares o sociales, en espacios privados, a un máximo de 10 personas.

Eventos con más de 400 personas

Respecto a eventos y actividades cuya afluencia prevista supere las 400 personas, su organización queda supeditada a autorización previa por parte de la Dirección General de Salud Pública y Adicciones.

Además, se prohíbe fumar en la vía pública o en espacio al aire libre cuando no se puede respetar una distancia mínima interpersonal de al menos 2 metros. Esta limitación aplica a cualquier dispositivo de inhalación de tabaco, pipas de agua, cachimbas o asimilados, incluidos cigarrillos electrónicos o vapeo.

Residencias de mayores

Sin perjuicio del desarrollo correspondiente que establezca la Vicepresidencia y Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas, en las residencias y centros sociosanitarios, también en los centros de carácter residencial de tratamiento de las adicciones dependientes de la Conselleria de Sanidad Universal, se realizarán pruebas PCR a todos los nuevos ingresos y reingresos con 72 horas de antelación como máximo.

Además, se limitarán las visitas a una persona por residente, extremando las medidas de prevención, y con una duración máxima de una hora al día, a excepción de aquellas personas que se encuentren en proceso del final de la vida.

Los servicios de prevención de riesgos laborales del empleador también harán estos tests al personal empleado que regrese de permisos y vacaciones, y al de nueva incorporación.

La resolución dictada por la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública para la ciudad de València se mantiene en vigor en lo referente a la suspensión de las visitas y salidas en residencias de personas mayores radicadas en la capital.

Datos actualizados de incidencia del coronavirus

Durante la comparecencia, la consellera también ha actualizado las cifras diarias de evolución de la pandemia. La Comunitat Valenciana ha sumado desde la última actualización del viernes 715 nuevos casos de coronavirus, que sitúan la cifra total de positivos en 17.506 personas.

Por provincias la distribución es la siguiente: 38 en Castellón (2.095 en total); 178 en la provincia de Alicante (5.531 en total); y 493 en la provincia de Valencia (9.859 en total). Además, hay 6 casos sin asignar, con lo que el acumulado de casos sin asignar es de 21.

Por otro lado, se han dado 522 altas a pacientes con coronavirus, por lo que el total de personas curadas desde el inicio de la pandemia asciende a 21.162: 2.895 en Castellón, 6.937 en Alicante y 11.300 en Valencia, provincia donde se han reasignado 6 altas. Hay otras 30 altas no asignadas.

De esta forma, en estos momentos hay activos 3.146 casos, lo que supone un 12,20% del total de positivos.

Los hospitales valencianos tienen, actualmente, 275 personas ingresadas: 6 en la provincia de Castellón, sin pacientes en UCI; 74 en la provincia de Alicante, de ellos 9 en la UCI; y 195 en la provincia de Valencia, 23 de ellos en UCI.

De los hospitalizados, a día de hoy, el 88% es mayor de 35 años y el 39% supera los 65 años. Los menores de 34 años suponen casi el 12%.

En UCI, todos los ingresados superan los 16 años. El 3% está en el grupo de edad de 16 a 35 años; el 71% en el de 35 a 64 años y el 26% son mayores de 65 años.

No se ha registrado ningún fallecimiento por coronavirus desde la última actualización, por lo que el total de defunciones se mantiene en 1.486 personas: 227 en la provincia de Castellón, 518 en la de Alicante y 741 en la de Valencia.

El número total de pruebas llevadas a cabo para la detección del coronavirus asciende a 698.566, de las que 560.956 han sido a través de PCR y 137.610 mediante test rápido.

Actualización de la situación en residencias

En estos momentos, hay algún caso positivo en 19 residencias de mayores (8 en la provincia de Alicante y 11 en la provincia de Valencia), 4 residencias de personas con diversidad funcional (1 en la provincia de Castellón, 1 en la provincia de Alicante y 2 en provincia de Valencia) y 2 centros de menores en la provincia de Valencia.

· Residentes nuevos positivos: 1
· Trabajadores y trabajadoras nuevos positivos: 2
· Residentes fallecidos: 0

Actualmente, se encuentran bajo vigilancia activa de control sanitario 3 residencias en la Comunitat Valenciana: 0 en la provincia de Castellón, 1 en la provincia de Alicante y 2 en la provincia de Valencia.

Actualización brotes de coronavirus

Nuevos brotes:

· Burjassot: 5 casos. Origen social
· Orihuela: 3 casos. Origen social
· Tavernes Blanques: 3 casos. Origen laboral
· Alfafar: 4 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen social
· València: 6 casos. Origen ocio local
· Alicante: 8 casos. Origen social
· La Pobla del Duc: 4 casos. Origen social
· Alfafar: 5 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· Burriana: 3 casos. Origen laboral
· Sumacàrcer: 5 casos. Origen laboral
· València: 6 casos. Origen vacacional
· Novelda: 7 casos. Origen social
· València: 6 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen laboral
· València: 4 casos. Origen social
· Dénia: 4 casos. Origen ocio local
· València: 6 casos. Origen social
· València: 6 casos. Origen social
· Senyera: 5 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen vacacional
· València: 6 casos. Origen ocio local
· Foios: 4 casos. Origen social
· València: 5 casos Origen laboral

divendres, 14 d’agost del 2020

*MEDIDAS ADOPTADAS POR EL CONSEJO INTERTERRITORIAL DE SALUD*


Ante el incremento de casos confirmados por Covid, el Ministerio de Sanidad y las CCAA han adoptado unánimemente 11 medidas de obligado cumplimiento en todo el país para actuar en espacios donde están produciendo más brotes

❇️*BARES, DISCOTECAS Y RESTAURANTES* (40% nuevos brotes)
• Cierre de los establecimientos de ocio nocturno
• Hostelería: distancia entre mesas y limitación de 10 comensales/mesa. Cierre a la 1am.
❇️*VÍA PÚBLICA*
• Prohibición de fumar en la vía pública si no se puede mantener la distancia de 2 metros
• Intensificar controles contra consumo de alcohol por parte de grupos en la vía pública.
❇️*RESIDENCIAS DE MAYORES Y CENTROS SOCIO-SANITARIOS* (8% nuevos brotes)
• Realización PCR a nuevos ingresos, empleados que vuelvan de vacaciones y nuevos trabajadores.
• Límite de visitas a residentes: una al día, 1h, y escalonadas.
• Limitar al máximo las salidas de los residentes
❇️*CRIBADOS*
• Realización de cribados PCR donde pueda expandirse la transmisión (barrios, edificios donde se detecten) y poblaciones de riesgo.
❇️*EVENTOS CON PÚBLICO*
• Las CCAA deben realizar una evaluación de riesgo para cada evento, antes de poder autorizarlo expresamente.
✳️*OTRAS RECOMENDACIONES*
• Evitar encuentros con personas no convivientes.
• Si los hay, máx 10 personas.
• Cribados de PCR periódicos en residencias
• Disponer de medios y capacidades de detección y vigilancia por parte de las CCAA

Educació obri el termini perquè els ajuntaments sol·liciten ajudes per a organitzar activitats extraescolars

 Educació obri el termini perquè els ajuntaments sol·liciten ajudes per a organitzar activitats extraescolars

Col·legi Felicinda Collell de Càlig

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat en el DOGV l’ordre de bases i la convocatòria de la línia extraordinària de 9 milions d’euros en ajudes destinades als ajuntaments per a organitzar activitats de suport educatiu i activitats extraescolars culturals i esportives dirigides a la població escolar d’entre 3 i 18 anys amb l’objectiu de compensar els efectes negatius del confinament conseqüència de l’emergència sanitària ocasionada per la COVID-19.

El conseller Vicent Marzà destaca que “aquests 9 milions d’euros que destinem als ajuntaments són fonamentals perquè el nostre alumnat tinga igualtat d’oportunitats. Són perquè els consistoris puguen desplegar una oferta d’activitats com més àmplia millor per a reduir els efectes negatius de la COVID-19”.

Els ajuntaments tenen 15 dies hàbils per a sol·licitar aquestes ajudes. Per tant, el termini per a demanar les subvencions estarà obert des del pròxim dilluns 17 d’agost al divendres 4 de setembre, els dos dies inclosos. La sol·licitud ha de fer-se exclusivament per via telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (consultar ací).

L’objectiu d’aquesta línia d’ajudes de 9 milions d’euros que ofereix Educació de la Generalitat als ajuntaments és l’organització d’activitats complementàries per a l’alumnat fora dels centres educatius, així com activitats extraescolars de suport educatiu, culturals i esportives dirigides a la població escolar des d’Infantil fins a Batxillerat i FP per tal de compensar els efectes negatius de la COVID-19 durant aquest estiu i, sobretot, al llarg del pròxim curs 2020-2021.

Per això, aquestes subvencions engloben totes les propostes que amb aquesta finalitat programen els consistoris des de l’1 de juliol de 2020 fins al pròxim 23 de juny de 2021, data en la qual acabarà el curs en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP.

Per tal que tot això puga implementar-se de la manera més ràpida possible, la Conselleria abonarà el 100 % de les ajudes de manera anticipada als ajuntaments beneficiaris, que tindran fins al 15 de setembre de 2021 per a justificar la realització de les activitats.

Repartiment equitatiu de les ajudes per tot el territori

Per a facilitar que l’ajuda arribe a tot el territori de manera equitativa i justa, la Conselleria ha dissenyat un sistema de repartiment de subvencions que compensa les desigualtats de població i renda de cada municipi, de manera que tots reben fons suficients per a impulsar activitats extraescolars i de suport educatiu.

Així, d’inici, els 540 ajuntaments valencians amb població entre 3 i 18 anys segons les xifres oficials del padró municipal a 1 de gener de 2019 disposen d’una quantitat mínima assegurada de 3.000 euros més una altra variable en funció de la població escolar empadronada i de la renda mitjana de cada municipi.

Això suposa que els 141 municipis de les comarques d’Alacant podran rebre uns 3,32 milions d’euros; els 133 municipis de les comarques de Castelló amb població escolar sumarien un total aproximat d’1,25 milions d’euros, i els 266 ajuntaments de les comarques de València disposarien d’uns 4,42 milions d’euros.

L’import de la subvenció mai podrà ser superior a l’ajuda sol·licitada. Per tant, el repartiment final dels fons per comarques i ajuntaments dependrà tant del nombre de consistoris participants com del volum d’activitats per a les quals demanen ajuda.

RADAR COVID: JA ES POT DESCARREGAR LA APP MÒBIL D´ALERTA DE CONTAGIS

 

RADAR COVID: LA APP MÓVIL DE ALERTA DE CONTAGIOS
📱 Ya se puede descargar Radar Covid, la APP móvil de alerta de contagios diseñada y dirigida por la Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial del Gobierno de España.
⚠️ Esta aplicación avisa de manera anónima del posible contacto con una persona infectada por Covid-19 durante los últimos 14 días.
🔒 Radar Covid sigue los estándares técnicos más garantistas con la privacidad de los usuarios: es 100% anónimo y no se solicita ningún dato, solo permitir el uso del Bluetooth.
RECUERDA LAS MEDIDAS DE PREVENCIÓN:
😷 Uso obligatorio de mascarilla
🧴 Higiene continuada de manos
↔️ Distancia interpersonal
🙏🏻 Responsabilidad, por ti y por los demás

dimecres, 12 d’agost del 2020

Emprén amb Reinventhadas 2020 és un programa de formació i acompanyament per a dones que volen emprendre.

 


EMPRÉN AMB REINVENTHADAS 2020


• Dirigit a: Dones desocupades que residisquen a l'interior de la província de Castelló amb una idea per a emprendre
• Grup reduït: 15 dones
• Horari: divendres de 9.30 a 13.30 hores
• 100 hores de formació + Tutories personalitzades + Assessories especialitzades + Suport + Altres activitats
• Inici: 14 de setembre
• Fi: 30 d'octubre
• Lloc de les activitats: ONLINE i les sessions presencials a confirmar. El transport serà organitzat per l'organització.
Promoure les capacitats emprenedores de les dones usuàries, acompanyar en la posada en marxa els seus projectes empresarials i potenciar l'economia social, són alguns dels objectius d'aquest programa que, a més ajuda a detectar les potencialitats que ofereix el territori rural i la dinamització de l'economia local.

O en el mail: formacion@reinventhadas.com
Edició és finançada per la Diputació de Castelló i per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

DECLARACIÓ DE BENS ACTUALITZADA DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL DE LES COVES DE VINROMÀ

PSPV-PSOE Les Coves de Vinromà: 04/04/19

Clicar sobre l´enllaç particular o el del final:










dimarts, 11 d’agost del 2020

AVALEM JOVES , PROGRAMA D´INCENTIUS PER A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES JOVES PER ENTITATS LOCALS

 

LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació LABORA 

RESOLUCIÓ de 7 d’agost de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l’exercici 2020 el programa d’incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. (AVALEM JOVES). [2020/6604]

Primer. Convocatòria 2020 1. Convocar per a l’exercici 2020 el programa d’incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, regulat en l’Ordre 7/2017, de 10 d’abril, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s’estableixen les bases reguladores del programa d’incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, publicada en el DOGV d’11.04.2017 (d’ara endavant Ordre 7/2017), modificada per l’Ordre 3/2020, de 7 de juliol, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat.

Segon. Objecte i àmbit Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per la contractació de les persones joves, que figuren inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i dotar així els beneficiaris de mitjans humans addicionals que els permeten realitzar actuacions específiques en l’àmbit de les seues competències i proporcionar-los una major capacitat de resposta davant la conjuntura derivada per la incidència de la COVID19 en el seu territori. Tercer. Beneficiaris 1. De conformitat amb el que es preveu en l’article 9.3 de l’Ordre 7/2017, podran ser beneficiaris d’aquestes ajudes els ajuntaments i les mancomunitats de la Comunitat Valenciana, així com els seus organismes autònoms o altres entitats vinculades o dependents.

Text íntegre a l´enllaç:

https://www.dogv.gva.es/datos/2020/08/11/pdf/2020_6604.pdf

SUBVENCIONS DESTINADES A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES D´ALMENYS 30 ANYS D´EDAT, DESOCUPADES COM A CONSEQÜÈNCIA DE LA COVID-19, EN COL.LABORACIÓ AMB LES CORPORACIONS LOCALS



LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació

RESOLUCIÓ de 7 d’agost de 2020, del director general
de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per
la qual es convoquen per a l’exercici 2020 les subvencions destinades a la contractació de persones d’almenys 30
anys d’edat, desocupades com a conseqüència de la conjuntura derivada per la COVID-19, en col·laboració amb
corporacions locals de la Comunitat Valenciana, regulades en l’Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria
d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (AVALEM EXPERIÈNCIA). [2020/6603]

Primer. Convocatòria
1. Convocar per a l’exercici 2020 les subvencions destinades a la contractació de persones desocupades d’almenys 30 anys d’edat, preferentment desocupades com a conseqüència de la conjuntura derivada per la COVID-19, per a la realització d’obres o serveis d’interés general en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana 
Tercer. Beneficiaris i condicions
1. Podran ser beneficiàries les corporacions locals municipals de la Comunitat Valenciana o entitats dependents o vinculades a aquestes que exercisquen competències en matèria d’ocupació.
2. No podran ser beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Quart. Costos subvencionables
1. Les subvencions es destinaran al finançament dels costos salarials, inclosa la seua cotització a la Seguretat Social, de les persones desocupades d’almenys 30 anys d’edat, que hagueren sigut contractades per a l’execució de les actuacions programades per l’entitat beneficiària.

Cinqué. Destinataris finals
Els destinataris finals d’aquest programa són les persones desocupades, d’almenys 30 anys d’edat, que hagen perdut la seua ocupació anterior i figuren inscrites com a demandants d’ocupació en els Espais Labora de la Generalitat a partir de la declaració de l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 i que, preferentment, no siguen perceptores de prestacions per desocupació o rendes d’inserció laboral.

Text íntegre a l´enllaç:
https://www.dogv.gva.es/datos/2020/08/11/pdf/2020_6603.pdf


 

INICIATIVA SOLIDÀRIA DE LA COVARXINA SOCIETAT DE CAÇA LA LIGERA

 Moltes gràcies als Caçadors de la Ligera.

Encara que al cartell municipal no queda reflectit el repartiment de mascaretes és una iniciativa de la Ligera.

PER EVITAR AGLOMERACIONS cada casa pot enviar un dels seus membres per recollir les mascaretes de tots


dilluns, 10 d’agost del 2020

LES COVES DE VINROMA: BASES REGULADORAS DEL PROCESO SELECTIVO PARA LA CONSTITUCIÓN DE UNA BOLSA DE EMPLEO TEMPORAL DE CARÁCTER LABORAL DE VIGILANTES RURALES

 La Consejería de Agricultura prorroga seis meses la licencia de guarda de  coto debido al Covid-19 – agrodiariohuelva.es


PRIMERA.- Objeto de la convocatoria.

El Ayuntamiento de les Coves de Vinromà convoca una bolsa de trabajo para realizar labores de control y vigilancia rural del término municipal de les Coves de Vinromà.

SEGUNDA.- MODALIDAD DE CONTRATACIÓN.

La relación laboral de las personas integrantes de la bolsa se regirá por el texto refundido del Estatuto de los Trabajadores y demás normativa concordante, siendo contratado mediante un contrato laboral de duración determinada quienes acepten el llamamiento para el desempeño de las funciones.

El contrato como personal laboral al servicio del Ayuntamiento será en la categoría C-2. Si así se considerara necesario, se podrá nombrar hasta un máximo de dos coordinadores y que serán los encargados de gestionar los turnos de trabajo, incidencias y organización en colaboración con el ayuntamiento.

En el contrato celebrado se establecerá un periodo de prueba de quince días con las consecuencias que establece la normativa laboral sobre la no superación del mismo.

TERCERA.- REQUISITOS DE LOS ASPIRANTES.

Para la admisión a participar en el proceso selectivo, las personas aspirantes deberán reunir los siguientes requisitos, que deberán cumplirse en el último día de plazo de la presentación de solicitudes y mantenerlos en su caso en el momento de la toma de posesión o celebración del contrato.

1.- Tener cumplidos 20 años y no exceder de la edad máxima de jubilación forzosa.

2.-No padecer ningún impedimento para desempeñar de forma adecuada las tareas propias del puesto solicitado

3.- Estar en posesión del nivel de formación equivalente a Educación Primaria, certificado de escolaridad o acreditación de los años cursados y de las calificaciones obtenidas en la Educación Secundaria Obligatoria. En el caso de no contar con la formación académica requerida, también sería válido haber superado un curso de formación profesional relacionado con dicha categoría de al menos 50 horas o demostrar experiencia profesional específica de al menos tres meses.

4.- Estar en posesión del permiso de conducir B.

5. No haber sido separada/o mediante expediente disciplinario del servicio de cualquiera de las Administraciones Publicas, ni estar inhabilitada/o para el desempeño de puestos en las mismas, conforme a lo dispuesto en el artículo 56 d) de la Ley 7/2007. En el caso de ser nacional de otro Estado, no hallarse inhabilitada/o o en situación equivalente ni haber sido sometida/o a sanción disciplinaria o equivalente que impida, en su Estado, en los mismos términos el acceso al empleo público.

6.- Carecer de antecedentes penales.

7.- No haber tenido una condena por sentencia firme por algún delito contra la libertad e indemnidad sexual, prostitución y explotación sexual y corrupción de menores, así como por trata de seres humanos, de conformidad con lo establecido en el apartado 5 añadido al artículo 13 de la Ley Orgánica 1/1996, de Protección Jurídica al

Equivalencia de títulos: corresponde a la autoridad académica competente declarar la equivalencia de títulos.

Los títulos extranjeros deberán estar debidamente convalidados en la fecha de finalización del plazo de presentación de instancias, y su acreditación corresponderá a los aspirantes interesados.

CUARTA. PUBLICIDAD, PRESENTACIÓN DE INSTANCIAS Y ADMISIÓN DE ASPIRANTES.

Las personas interesadas deberán presentar instancia debidamente cumplimentada, en el Registro General del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà o en cualquiera de los medios previstos en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, dirigida a la Sra. Alcaldesa, en el plazo de diez días naturales a partir del día siguiente a la publicación del Edicto de convocatoria en el tablón de Edictos y en la sede electrónica del Ayuntamiento.

La instancia estará a disposición de las personas interesadas en SEDE ELECTRÓNICA – INFORMACIÓN GENERAL – Instancia General, y deberá ir acompañada por:

Fotocopia del DNI/NIE en vigor.

 Fotocopia de la titulación académica requerida por la convocatoria.

Fotocopia del permiso de conducir tipo B.

Para el concurso de méritos se requiere presentar para su correcta valoración los siguientes documentos:

- Currículum vitae actualizado

- Vida laboral actualizada emitida por el organismo que corresponda del Ministerio de Trabajo y Seguridad Social.

- Contratos y nóminas de trabajo en puestos iguales o similares.

- Documentos que acrediten la formación que se quiera valorar (fotocopias de los títulos académicos, diplomas o certificados expedidos por centros oficiales impartidores de cursos de formación).

Una vez finalizado el plazo de presentación de instancias, la Sra. Alcaldesa-Presidenta dictará una Resolución, aprobando la lista provisional de personas aspirantes admitidas y excluidas expresando, en su caso, el motivo de exclusión (en ningún caso se considerará subsanable la falta de aportación de documentación junto con la solicitud, entre oras).

En dicha Resolución que se publicará en el Tablón de Anuncios del Ayuntamiento y en la sede electrónica del Ayuntamiento se determinará la composición del Tribunal de Selección y se concederá un plazo de tres días naturales para la subsanación de defectos y presentación de reclamaciones.

Transcurrido ese último plazo se dictará Resolución aprobando la relación definitiva de personas aspirantes admitidas y excluidas que se publicará igualmente en el Tablón de Anuncios y en la web municipal. En la misma Resolución la alcaldesa determinará el lugar, fecha y hora de comienzo de la entrevista.

La no presentación en el momento del llamamiento comporta automáticamente que decaen en sus derechos de participar en la selección, quedando excluida del proceso selectivo. En todo caso, con el objeto de evitar errores, y en el supuesto de producirse, posibilitar la subsanación en tiempo y forma, las personas aspirantes comprobarán, fehacientemente, no solo que no figuran en la relación de personas excluidas, sino, además, que sus nombres constan en la de personas admitidas.

De no presentarse reclamaciones ni subsanaciones de defectos, la lista provisional devendrá definitiva. Si en algún momento del proceso selectivo llegara a conocimiento del Tribunal que algunas de las personas aspirantes no poseen la totalidad de los requisitos exigidos en estas bases, previa audiencia de la persona interesada se propondrá su exclusión a la Alcaldesa-Presidenta del Ayuntamiento, indicando las inexactitudes o falsedades formuladas por la interesada en la solicitud de admisión a las pruebas selectivas y a los efectos procedentes. 

QUINTA. TRIBUNAL DE SELECCIÓN.

El tribunal de selección será nombrado por Resolución de Alcaldía, velando en su composición por el cumplimiento de los principios de imparcialidad y profesionalidad de sus miembros, y sin que puedan formar parte de los mismos, el personal de elección o designación política, el personal funcionario interino ni el personal laboral temporal o eventual, además la pertenencia debe ser a título individual y personal, sin que puedan hacerlo por cuenta o representación de nadie (art 60 del TRLEBEP):

-PRESIDENCIA: Un/a funcionario/a municipal de carrera o personal laboral fijo perteneciente a igual o superior categoría profesional a la correspondiente a los puestos convocados.

-VOCALES: Dos trabajadores/as del Ayuntamiento en servicio activo pertenecientes a igual categoría profesional a la correspondiente a los puestos convocados.

En caso de no poder asistir, las personas miembros titulares del tribunal de selección podrán ser sustituidas por las personas suplentes que se designen. En todo caso, titulares y suplentes deberán tener titulación igual o superior a la exigida para el puesto a cubrir. El Tribunal no podrá constituirse ni actuar sin la asistencia de la presidencia y de la secretaría o persona que legalmente le sustituya ni sin un mínimo de dos tercios de sus miembros. En caso de ausencia de la persona que ostenta la Presidencia titular o suplente, la Presidencia delegará la misma en una persona miembro del Tribunal. Fuera del tribunal, podrá asistir una persona técnica del Ayuntamiento de igual o superior categoría como asesora, con voz, pero sin voto.

Las personas miembros del Tribunal de Selección deberán de abstenerse de formar parte de este cuando concurran las circunstancias previstas en el artículo 23 de la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, comunicándolo a la Corporación. Asimismo, las personas aspirantes podrán recusar a cualquier miembro del Tribunal de Selección cuando entiendan que se dan las circunstancias reguladas en el artículo 24 de la citada Ley. El Tribunal de Selección queda facultado para resolver las dudas e incidencias que se produzcan en todo lo no previsto en las presentes Bases.

SEXTA. PROCESO SELECTIVO.

Consistirá en dos fases: una baremación de méritos y una entrevista.

A) FASE DE BAREMACIÓN DE MÉRITOS: Hasta un máximo de 10 puntos.

El Tribunal valorará los méritos alegados por los aspirantes de acuerdo con el siguiente baremo:

1. Experiencia laboral (Máximo 6puntos).

- Se valorará en función del tiempo trabajado en puestos de igual o similar naturaleza: La puntuación máxima que se puede alcanzar en este apartado es de 6 puntos.

 Antigüedad en trabajos realizado en la misma categoría o similar en cualquier otra Administración Pública, 0,10 puntos por año completo, hasta un máximo de 3 puntos.

 Antigüedad en trabajos realizado en la misma categoría o similar en la Empresa Privada por cuenta ajena, 0,10 puntos por año completo, hasta un máximo de 3 puntos.

No se computarán servicios que hubieran sido prestados simultáneamente con otros igualmente alegados.

La experiencia profesional en Administraciones Públicas se justificará mediante certificación expedida por el órgano competente, donde debe constar la denominación del puesto de trabajo que ocupa o haya ocupado, con expresión del tiempo que ha venido desempeñando y relación jurídica que ha mantenido o mantiene en el desempeño del mismo.

La experiencia profesional fuera del ámbito de la Administración Pública deberá justificarse mediante el Informe de Vida Laboral y contrato de trabajo o, a través de certificado de empresa en modelo oficial, contrato de trabajo registrado en el Servicio de Empleo de la Comunidad Autónoma, o cualquier otro documento de igual fuerza probatoria, tales como recibos de salarios, TC2, etc. que permita conocer el periodo y la categoría profesional.

2. Valoración de títulos académicos y formación (Máximo 4 puntos)

a) Cualquier titulación académica de igual o superior nivel a la exigida para pertenecer al Subgrupo c2, excluida la titulación que sirva para participar en el proceso, hasta un máximo de 2 puntos, otorgándose la puntuación siguiente:

· – Grado o equivalente: 1 punto.

· – Licenciatura: 1 punto.

· - Diplomatura: 1 punto.

· -Bachillerato o equivalente: 0,75 puntos.

b) Cursos de formación y perfeccionamiento en las materias directamente relacionadas con las funciones del puesto de trabajo vinculado a la plaza objeto de la convocatoria, de duración igual o superior a 20 horas, que hayan sido cursados por la persona interesada, y que hayan sido impartidos u homologados por organismos y centros oficiales hasta un máximo de 2 puntos, y de acuerdo con la escala siguiente:

– De 200 o más horas: 1,25 puntos.

– De 100 a 199 horas: 0,70 puntos.

– De 50 a 99 horas: 0,40 puntos.

– De 40 a 49 horas: 0,30 puntos.

– De 30 a 39 horas: 0,25 puntos.

– De 20 a 29 horas: 0,15 puntos.

Para la valoración de los cursos el órgano técnico de selección tendrá en consideración, además de su duración, su contenido y su relación con las funciones del puesto de trabajo .

B) FASE DE ENTREVISTA: Hasta un máximo de 10 puntos.

La entrevista personal versará sobre el currículum aportado en la primera fase y, especialmente, sobre cómo el aspirante piensa desempeñar la actividad propia del puesto, siendo su finalidad determinar la idoneidad profesional de los aspirantes con respecto a las tareas de aquél. El máximo de puntos a obtener en la entrevista será 10 puntos, siendo necesario alcanzar una puntuación mínima de 5 puntos para superarla.

SÉPTIMA. COMIENZO Y DESARROLLO DEL PROCESO SELECTIVO.

Las personas aspirantes serán convocadas para la entrevista, siendo excluidas del proceso selectivo quienes no comparezcan. Una vez baremados los méritos y realizada la entrevista, el tribunal expondrá en el Tablón de Edictos del Ayuntamiento y en su página web, la calificación definitiva, que vendrá dada por la suma de las puntuaciones de las Fases de Concurso y entrevista.

A tales efectos se concederá un plazo de tres días hábiles para que formulen las reclamaciones y errores que estimen pertinentes en relación con la baremación.

OCTAVA. - PRESENTACIÓN DE DOCUMENTOS

La persona aspirante propuesta por el Tribunal deberá aportar ante el Área de Recursos Humanos, en el plazo de diez días hábiles, desde que se haga pública la relación de aspirantes que han aprobado en el Tablón de Edictos del Ayuntamiento y en la página web, los documentos acreditativos de las condiciones de capacidad y requisitos exigidos en las presentes bases:

a) Certificado médico oficial, acreditativo de no padecer enfermedad o defecto físico que impida el normal ejercicio de la función a desempeñar.

b) Declaración jurada o promesa de no haber sido separada mediante procedimiento disciplinario de ninguna administración pública, órgano constitucional o estatutario de comunidades autónomas ni hallarse inhabilitada para el ejercicio de funciones públicas y demás circunstancias.

Quienes tuvieren la condición de funcionariado público estarán exentos de justificar documentalmente las condiciones y requisitos ya demostrados para obtener su anterior nombramiento, debiendo presentar certificación de la administración pública de la que dependan, acreditando su nombramiento como persona funcionaria de carrera y título académico exigido. La falta de presentación de la documentación dentro del plazo establecido, excepto en los casos de fuerza mayor o cuando de la documentación se desprenda el no cumplimiento de los requisitos de la convocatoria o supuestos de falsedad en la declaración, dará lugar a la invalidez de las actuaciones de la persona aspirante. En este sentido, comportará la nulidad subsiguiente de los actos del tribunal en relación con el aspirante y la imposibilidad de efectuar su nombramiento, sin perjuicio de otras responsabilidades en que haya podido incurrir.

NOVENA. CREACIÓN Y FUNCIONAMIENTO DE LA BOLSA DE TRABAJO

Con aquellas personas aspirantes que obtengan una puntuación final total mínima de 6 puntos se creará una bolsa de trabajo para cubrir puestos de forma interina o temporal que pudieran quedar vacantes y que requieran igual titulación y categoría profesional que el puesto objeto de la convocatoria. La bolsa así constituida guardará el orden de prelación según la puntuación final obtenida en el proceso selectivo.

La bolsa de trabajo tendrá una duración de cuatro años a contar desde la primera contratación o nombramiento interino, que se podrá prorrogar si así lo aconsejaran razones de interés público. De igual forma, la bolsa de trabajo se podrá dar por finalizada con anterioridad al transcurso de los cuatro años si se convocara nueva bolsa que sustituya a la anterior.

Los contratos laborales, y en su caso, nombramientos interinos, se formalizarán previa oferta al personal de acuerdo con las reglas que se detallan a continuación:

1º Cuando existan puestos vacantes se procederá al llamamiento por riguroso orden en que aparezcan los aspirantes en la bolsa y sólo se interrumpirá en el caso de que el nombramiento interino o contrato laboral sea para cubrir plaza vacante existente en plantilla que no tenga reserva u ofrecimiento de programa temporal de los del art. 10.1 c) de E.B.E.P En este caso, se ofertará por riguroso orden de listado incluyendo las personas que estén trabajando por cualquier otra modalidad prevista en la legislación aplicable. Si ya ocupara plaza de plantilla fruto de la misma bolsa no será llamada en ningún caso.

2º El llamamiento se realizará simultáneamente mediante llamada telefónica, sms y correo electrónico, a los datos facilitados por la persona correspondiente, transcurridas 48h sin respuesta desde el primer intento, quedará en situación de “disponible” para futuras ofertas que pudieran surgir y se seguirá ofertando la propuesta a la siguiente persona.

3º La persona aspirante dispondrá de un plazo máximo de 48 horas, salvo que se señale otro mayor, para incorporarse al servicio cuando sea requerido y presentar la documentación prevenida en las bases. En el supuesto de no comparecer en el plazo indicado, se entenderá que rechaza la oferta y pasará al último lugar de la bolsa.

4º En aquellos casos en que las personas aspirantes rechazasen la oferta alegando causas justificadas. La concurrencia de tales causas deberá probarse por cualquier medio admisible en Derecho. Se consideran renuncias justificadas las expuestas en el art.14.5 de la Orden de 17 de enero de 2006, de la Conselleria de Justicia, Interior y Administraciones Públicas, sobre regulación de bolsas de empleo temporal para proveer provisionalmente puestos de trabajo de la administración del Gobierno Valenciano La persona aspirante deberá aportar el correspondiente justificante en un plazo no superior a 5 días hábiles.

En estos casos se declarará al aspirante en situación de “no disponible” y no formará parte de futuros llamamientos mientras permanezca en esta situación. Para recuperar la situación de disponible, la persona interesada deberá comunicarlo por registro de entrada del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà.

La renuncia a un puesto ofertado implicará que el interesado/a pase al último lugar de la bolsa. Todo rechazo injustificado a una oferta de contratación, así como la baja voluntaria durante la vigencia del contrato supondrá la exclusión automática de la bolsa de trabajo de acuerdo con el artículo 14.4 de la Orden 17 de enero de 2006 citada.

5º El nombramiento o contratación laboral se prorrogará, en su caso, en el supuesto de que se desempeñen con satisfacción las funciones del puesto y que exista necesidad de continuidad. Si una persona incluida en la bolsa de trabajo cesa en la prestación de sus servicios por causa que no le es imputable, ocupará el lugar de prelación de la bolsa acorde con su puntuación.

6º La contratación laboral podrá incluir un período de prueba cuya duración se fijará en el contrato, durante el cual se valorará su capacidad para el trabajo que será evaluada por un informe de la Jefatura correspondiente, pudiendo ser causa de rescisión la no superación de dicho periodo. A la persona aspirante que no supere el periodo de prueba se le excluirá de la bolsa.

DÉCIMA. PROTECCIÓN DE DATOS DE CARÁCTER PERSONAL

En cumplimiento de lo dispuesto en la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal, el Ayuntamiento de les Coves de Vinromà informa a las personas interesadas en el proceso selectivo objeto de la presente convocatoria que los datos de carácter personal que faciliten serán incorporados a un fichero cuya finalidad es la selección del personal y les reconoce la posibilidad de ejercitar los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición mediante escrito acompañado de la fotocopia del DNI/NIE o documento equivalente dirigido a la persona responsable de seguridad, que podrá ser presentado en el Registro General del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà directamente o enviado por correo postal a la dirección del mismo.

La participación en el proceso selectivo supone la autorización al Ayuntamiento de les Coves de Vinromà para proceder al tratamiento de los datos personales de las personas aspirantes, así como a la publicación de los datos identificativos de la persona necesarios: nombre, apellidos y DNI/NIE, en las listas de aspirantes y de puntuaciones obtenidas.

UNDÉCIMA. NORMATIVA Y RECURSOS.

La convocatoria se regirá, en lo no previsto por estas Bases, por la normativa básica estatal sobre la Función Pública contenida en Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público, la Ley 30/84, de 2 de agosto, en lo que resulte vigente, así como por la normativa autonómica valenciana sobre Función Pública, Ley 10/2010, de 9 de julio de Ordenación y Gestión de la Función Pública Valenciana, Decreto 3/2017, de 13 de enero del Consell, y demás normas reglamentarias.

Contra las presentes Bases cuyo acuerdo aprobatorio es definitivo en la vía administrativa podrá interponerse por las personas interesadas legitimadas uno de los siguientes recursos:

a) Con carácter potestativo, recurso de reposición ante el mismo órgano que dictó el acto recurrido, en el plazo de un mes, a contar desde el día siguiente al de la publicación de estas. Si transcurriese un mes desde el día siguiente al de la interposición del recurso de reposición sin que éste haya sido resuelto, podrá entender que ha sido desestimado e interponer recurso contencioso-administrativo, a su elección, ante el Juzgado de lo Contencioso-Administrativo de Valencia o ante el Juzgado de lo Contencioso-Administrativo del domicilio de la/s persona/s recurrente/s, en el plazo de seis meses.

b) Recurso contencioso-administrativo, a su elección, ante el Juzgado de lo Contencioso-Administrativo de Valencia o ante el Juzgado de lo Contencioso-Administrativo del domicilio de la/s persona/s recurrente/s, dentro del plazo de dos meses contados desde el día siguiente al de la publicación de las presentes Bases.

Contra cuantos actos administrativos definitivos se deriven de las Bases podrán ser interpuestos por las personas interesadas los oportunos recursos en los casos y en la forma establecidos en la Ley 39/2015, de 1 de octubre de 2015, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y en la Ley 29/98, Reguladora de la Jurisdicción Contencioso Administrativa.

https://lescovesdevinroma.sedelectronica.es/info.0


DIPUTACIÓ SUBVENCIONA LA MILLORA DE LA XARXA D´AIGUA POTABLE DE LES COVES

 PSPV-PSOE Les Coves de Vinromà: 11/14/19

Diputació destina 280.000 euros més per garantir l’accés dels municipis a l’aigua potable en 2020

10/08/2020

La Diputació de Castelló ha resolt la concessió de la segona convocatòria de la línia de subvencions per al proveïment d’aigua potable a municipis de l’exercici 2020.


Les ajudes, que compten en aquesta ocasió amb un pressupost de 279.779,59 euros, es destinaran majoritàriament a actuacions de reparació de les conduccions de la xarxa d’abastiment, de depòsits, de pous i d’equips de cloració en les localitats d’Aín, Alcudia de Veo, Barracas, Benafer, Borriol, Canet lo Roig, Castillo de Villamalefa, Caudiel, Costur, les Coves de Vinromà, Culla, Eslida, Fuente la Reina, Geldo, Herbés, Higueras, Jérica, La Jana, Llucena, Montán, Montanejos, Olocau del Rei, Pavías, Soneja, Sot de Ferrer, la Todolella, Torás, Villahermosa del Río, Villores, Xert i Xodos.


El diputat de Sostenibilitat a la institució, Ignasi Garcia, ha emmarcat aquestes ajudes en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible del mil·lenni, que inclouen l’accés a l’aigua potable (OD6) com un dels drets essencials que s’han de garantir a la població. «La Diputació de Castelló fa aquest esforç inversor per assegurar que els municipis de la província deixen de patir dificultats respecte a l’abastiment en moments d’escassesa d’aigua».


L’objectiu d’aquesta línia d’ajudes és cobrir les mesures de xoc que han d’assumir els ajuntaments, com ara reposicions de bombaments de pous i captacions, reposicions per trencaments en xarxes de proveïment i distribució o el subministrament d’aigua potable mitjançant cisternes, entre altres actuacions extraordinàries o imprevisibles.

https://canal56.com/2020/08/diputacio-destina-280-000-euros-mes-per-garantir-lacces-dels-municipis-a-laigua-potable-en-2020/?fbclid=IwAR2LDwaAW6XTCEXqIMOSZNbl0Cj7LY-IHaFuLvkA3VcudxdsmgsxYiJEgEI