divendres, 19 de juny del 2020

El taulell de Castelló, protagonista de les últimes obres del pla ceràmic de la Diputació a Peníscola i les Coves

El taulell de Castelló, protagonista de les últimes obres del pla ceràmic de la Diputació a Peníscola i les Coves
19 DE JUNY DE 2020
La institució provincial finança la realització de dues obres de regeneració urbana per un import de 270.000 euros amb l’objectiu de promocionar el taulell autòcton en usos urbans

El pla ceràmic de la Diputació de Castelló continua renovant espais urbans degradats de la província amb el taulell castellonenc com a absolut protagonista. Els dos últims projectes culminats han estat els executats a les localitats de Peníscola i les Coves de Vinromà a l’alçar-se com a guanyadores en el concurs de propostes de regeneració urbana que anualment convoca la institució provincial per a impulsar l’ús ceràmic en entorns urbans.
El taulell de Castelló, protagonista de les últimes obres del pla ceràmic de la Diputació a Peníscola i les Coves
El president de la Diputació, José Martí, i el diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, han sigut hui testimonis de la finalització de les obres, que han tingut un pressupost, sumant els projectes, de 270.000 euros. En tots dos casos, l’actuació provincial ha suposat un canvi substancial pel que fa als usos de les àrees intervingudes, a l’integrar-les urbanísticament en el seus entorns i dotar-les de serveis per al gaudi dels veïns i veïnes.

És el cas de l’obra realitzada a Peníscola s’ha reconvertit amb una inversió provincial de 90.000 euros el pati de l’antic col·legi Jaume Sanz en una nova àgora de ceràmica blanca que dona l’absolut protagonisme a les persones. Abans de la intervenció -guardonada en la primera edició-, aquest espai era utilitzat com a aparcament, restant un espai desaprofitat encaixonat entre l’ambulatori i l’antiga escola. En la visita a la plaça ha estat present l’alcalde peniscolà, Andrés Martínez, qui ha agraït l’aposta de la Diputació per a impulsar la diversificació de la ceràmica, i l’equip d’arquitectes del projecte, format per Samuel Cornelles, Carolina Santamarta i David Simó.

A les Coves de Vinromà, el president Martí i Ximo Huguet s’han desplaçat fins a la part alta de la localitat per a comprovar el resultat de la intervenció en el camí de Sant Miquel, reconvertit ara en un passeig amb voreres ceràmiques completament integrades amb el paisatge verd d’un dels marges del riu covarxí. L’alcaldessa Mònica Nos ha explicat que la localitat guanya gràcies a la Diputació un nou trajecte amable on fer esport i desconnectar i que, a més, serveix per a vertebrar la població a l’unir dues parts del nucli urbà. L’execució del projecte -obra d’Alejandro Martínez i Vicente Arastey- ha costat 170.000 euros, com a guanyadora del II concurs de regeneració urbana.

Des de les Coves, Martí ha ratificat la vigència d’aquest concurs “que és molt més que la recuperació d’un espai per a la ciutadania, és mostrar al món que tenim una ceràmica de qualitat formidable que, a banda de la llar, també pot revestir els nostres carrers i places”. Huguet ha insistit que aquesta línia de treball “és fonamental per a aquesta nova Diputació, ja que volem que la indústria innove i s’òbriga a nous mercats. Fer-ho suposarà un gran impuls per al sector i per a la nostra província”, ha dit.

EL CRU III, EN MARXA

Fins al 6 de juliol es poden presentar els projectes de remodelació d’un dels 25 espais presentats pels ajuntaments castellonencs per a aquesta tercera edició del concurs de regeneració urbana (CRU). Enguany, segons ha recordat Huguet, s’incrementa l’assignació pressupostària dels premis, tant per a fer realitat l’obra com per als honoraris. Pel que respecta a les obres, s’augmenta en un 10%, fins a arribar als 200.000 euros per cadascuna de les dues proposes que s’alcen amb el triomf. El diputat també ha subratllat que el CRU és una excel·lent oportunitat perquè joves arquitectes mostren la seua vàlua i talent en un món tan apassionant com el de l’urbanisme.

https://www.dipcas.es/va/actualidad/el-azulejo-de-castell-n-protagonista-de-las-ltimas-obras-del-plan-cer-mico-de-la-diputaci-n-en-pe-scola-y-les-coves?fbclid=IwAR3dEXqsM3c5jHgD-wfQe_6jjWIhiTciJxBfMyDsW1o476R7RN4J0w4qT80

dijous, 18 de juny del 2020

Col.legi públic la Moreria de les Coves: No apareix al llistat d´obres que ha de signar la Conselleria d´Educació

CEIP La Moreria | Ayuntamiento de Les Coves de Vinromà
- La inversió total de la Conselleria en el pla 'Edificant' arriba ja als 810 milions d'euros en obres de rehabilitació, ampliació, millora o nova construcció de 591 centres educatius de 235 municipis
- Més de la meitat de les noves 31 delegacions d'obra que està a punt de signar Educació amb els ajuntaments suposen la construcció de centres educatius nous



La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport està a punt de signar amb 23 ajuntaments la delegació de competències de noves actuacions que cal incorporar al pla 'Edificant' per a la millora, la rehabilitació, l'ampliació o la nova construcció de 31 centres educatius públics. Aquestes noves intervencions sumen una inversió per part d'Educació de la Generalitat de 56,6 milions d'euros.
Les noves delegacions ja han arribat a la tramitació final i només queda que les aprove el ple de cada ajuntament i les signe el titular d'Educació de la Generalitat, el conseller Vicent Marzà. Amb aquestes 31 noves actuacions la inversió total de la Conselleria en el pla 'Edificant' arriba ja als 810 milions d'euros en obres per dignificar les aules de 591 centres educatius de 235 municipis.
Més de la meitat de les 31 delegacions d'obra que està a punt de signar Educació amb els ajuntaments són intervencions d'una magnitud elevada perquè suposen la construcció de nou de 17 centres educatius, bé perquè es tira a terra l'actual i s'edifica un de nou a la mateixa parcel·la, o s'alça una escola totalment nova en un altre solar, o, fins i tot, s'executa una rehabilitació integral o una ampliació del centre, que significa deixar-lo com nou.
Aquest creixement del pla 'Edificant' suposa elevar la inversió a les comarques d'Alacant en més de 31,3 milions d'euros per tal de millorar 19 centres educatius de 12 municipis: Albatera, Almoradí, Altea, Banyeres de Mariola, Cox, Dénia, Elda, Monòver, Pedreguer, Rojales, Teulada i Villena. Tots aquests municipis ja participaven en 'Edificant'.
De les 19 delegacions d'obres noves a les comarques d'Alacant, en destaquen 8 per la seua inversió en la construcció de nou, l'ampliació i la rehabilitació integral de 6 centres educatius: CEIP Cervantes d'Albatera (8,2 milions d'euros), CEIP Canales y Martínez d'Almoradí (1,9 milions), CEIP Alfonso Iniesta de Banyeres de Mariola (3,2 milions), CEIP Virgen de las Virtudes de Cox (1,7 milions), CEE comarcal Raquel Payà de Dénia (6,2 milions), l'Escuela Infantil Santa Infancia d'Elda (2,1 milions), CEIP El trinquet de Pedreguer (1,1 milions) i l'IES La Encantá de Rojales (3,2 milions).
A les comarques de Castelló entren a 'Edificant' intervencions en dos municipis de Castelló que sumen vora 1,5 milions d'euros. Una d'aquestes suposa la incorporació per primera vegada de Barracas a 'Edificant', on es construirà de nou l'única escola del poble amb una inversió de més de 830.000 euros. L'altra és la rehabilitació integral del CEIP L'Assumpció de Vinaròs per més de 636.000 euros.
A les comarques de València s'afigen a 'Edificant' obres per valor de 23,8 milions d'euros en deu escoles de nou municipis. Dos d'aquests municipis, Almoines i l'Eliana, entren per primera vegada en el pla, mentre que els altres set (Alzira, Losa del Obispo, Oliva, Quart de Poblet, Tavernes Blanques, València i Xirivella) ja tenen altres actuacions en 'Edificant' en marxa.
De les deu noves delegacions d'obres a les comarques de València destaquen per la inversió que tenen la construcció de nou, l'ampliació i la rehabilitació integral de set centres educatius: CEIP El Castell d'Almoines (2,6 milions d'euros), CEIP El Garbí de l'Eliana (5,6 milions), CEIP San Vicente Ferrer de Losa del Obispo (1,4 milions), CIPFP Faitanar de Quart de Poblet (3,9 milions), Escola Infantil San Rafael de Tavernes Blanques (2,3 milions), CEIP Carles Salvador de València (1,1 milions) i el CEIP Gregori Mayans de Xirivella (7,1 milions).
A més, entren en 'Edificant', amb una inversió de més de 36.000 euros, l'avaluació estructural i patològica dels edificis del CEIP Vicente Blasco Ibáñez d'Alzira, una de les escoles més antigues de la capital de la Ribera, amb més de 70 anys d'història, i també de l'IES José María Parra d'aquest municipi, que fou construït fa 60 anys. L'objectiu és determinar, atesa l'antiguitat dels edificis, si en lloc d'una reforma integral és més convenient enderrocar-los i construir-los de nou.
El pla 'Edificant' de delegació de competències als ajuntaments per a la rehabilitació, l'ampliació o la construcció de centres públics va arrancar en 2018 amb una dotació inicial de 700 milions d'euros per al període 2018-2022. L'abril de 2019 es va ampliar fins als 1.000 milions i es va prolongar la seua vigència dos anys més.
És a dir, que actualment són 1.000 milions d'euros d'inversions en set anys, des de 2018 fins a 2024. Va destinat als 1.420 centres docents públics del sistema educatiu valencià i l'objectiu és millorar la situació del 50 % d'ells. És a dir, que arribe a més de 700 centres.
En dos anys i mig dels set de vigència del pla 'Edificant', amb la incorporació d'aquestes 31 obres, es milloraran vora el 42 % dels centres educatius públics valencians (591 de 1.420). Estem, per tant, a poc més de huit punts percentuals d'arribar a l'objectiu marcat per a 2024 de millorar la meitat del parc d'infraestructures educatives públiques valencianes.
Amb les noves incorporacions a 'Edificant', 235 municipis de tot el territori valencià tenen delegades obres per rehabilitar, ampliar o construir 591 centres educatius amb una inversió global per part de la Conselleria de 810 milions d'euros.
Una de cada tres obres ja està en marxa o a punt d'acabar-se
En aquests moments, vora una de cada tres obres del pla 'Edificant' està en marxa: 168 de les 560 actuacions ja delegades s'han executat en més d'un 20 %. I d'aquestes, 142 ja s'han acabat o estan prop de concloure els treballs.
De les 591 actuacions amb què comptarà en breu el pla 'Edificant' destaquen 138 per la magnitud que tenen, bé perquè es tira a terra el centre actual i es construeix un altre de nou al mateix solar (38 reposicions de centres), o bé perquè es construeix un centre totalment nou (26 noves construccions de centres) o es fan rehabilitacions integrals i ampliacions que suposen deixar com nous 74 centres.
Amb les noves intervencions, a les comarques d'Alacant, són 86 els ajuntaments que tenen delegades actuacions en 275 centres educatius amb una inversió total per part de la Conselleria de 338,9 milions d'euros. A les comarques de Castelló, són 37 ajuntaments que tenen obres delegades en 60 centres educatius amb una inversió de la Conselleria de 101,9 milions. A les comarques de València, són 112 els ajuntaments que tenen actuacions delegades en 254 centres educatius amb una inversió de 369,2 milions d'euros.

EL POBLE DE LES COVES REP 57.238 € DE LA GENERALITAT PER LLUITAR CONTRA EL DESPOBLAMENT


Castellón acapara el 44% de las ayudas 
del fondo autonómico antidespoblación -

Elperiodicomediterraneo

AJUDES PER A LA RENOVACIÓ DE LA MAQUINÀRIA AGRÍCOLA

Sistema De La Maquinaria Agrícola Ilustración del Vector ...

Convocatoria Plan Renove 2020

Ayudas para la renovación del parque nacional de maquinaria agrícola.
El Boletín Oficial del Estado ha publicado con fecha 13 de junio de 2020, el extracto de la Orden del Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación (MAPA), por la que se convocan las ayudas correspondientes al Plan de Renovación del Parque Nacional de Maquinaria Agrícola (PLAN RENOVE) para el ejercicio 2020.
Las solicitudes podrán realizarse de forma telemática desde el día siguiente a la publicación de la Orden, a través de la sede electrónica del MAPA.
Estas ayudas quedan reguladas en el Real Decreto 704/2017, de 7 de julio.
En los siguientes enlaces se puede encontrar la información legal y el acceso a la aplicación desde donde se tramitan las ayudas.

Tota la informació a l´enllaç:

AJUDES PER A LA COMPRA/ELECTRIFICACIÓ DE BICICLETES URBANES, I PER A l'ADQUISICIÓ DE VEHICLES DE MOBILITAT PERSONAL ELÈCTRICS

Els vehicles de mobilitat personal: el repte de l'encaix a les ...


A fi de fomentar la mobilitat sostenible, es creen aquestes ajudes destinades a subvencionar l'adquisició de bicicletes, bé siguen convencionals (de tipus urbà) o elèctriques, i vehicles de mobilitat personal (VMP), elèctrics, així com per a l'electrificació de bicicletes. Seran objecte d'ajuda únicament aquells  vehicles o kits d'electrificació que hagen sigut adquirits o instal·lats en comerços i botigues que s'hagen adherit a aquesta subvenció, i que complisquen les característiques tècniques que es detallen en les Bases Reguladores  i en la Convocatòria, i el preu de la qual no supere el preu límit establit per a cada tipus de vehicle.

TRAMITACIÓ DE SOL·LICITUDS


Tots els detalls a l´enllaç:

LES COVES REBRÀ DE LA CONSELLERIA D´EDUCACIÓ 5.996,72 € PER ACTIVITATS EXTRAESCOLARS


dimecres, 17 de juny del 2020

LA GENERALITAT ASSIGNA AL POBLE DE LES COVES 57.238,00 € PER LLUITAR CONTRA EL DESPOBLAMENT

El despoblament, a debat - El Temps
Presidència de la Generalitat
RESOLUCIÓ d’11 de juny de 2020, de la Presidència de la Generalitat, sobre l’assignació de la línia específica del Fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana corresponent a cada entitat beneficiària per a l’exercici pressupostari 2020. [2020/4556]
Coves de Vinromà, les Castelló 57.238,00 €

Text íntegre a l´enllaç:

https://www.dogv.gva.es/datos/2020/06/17/pdf/2020_4556.pdf

El Gobierno lanza el programa Educa en Digital para impulsar la transformación tecnológica de la Educación en España


El Gobierno lanza el programa Educa en Digital para impulsar la ...


16/06/2020
  • El programa dotará con medio millón de dispositivos con conectividad a centros de titularidad pública que los pondrán a disposición de los estudiantes para impulsar la educación digital
  • La iniciativa, que comenzará en el curso 2020-2021, aborda el desarrollo de servicios públicos digitales en el ámbito educativo para alumnos vulnerables
  • Las actuaciones movilizan 260 millones de euros y serán cofinanciadas entre Red.es, las CCAA y fondos FEDER
El Consejo de Ministros ha aprobado la suscripción de un convenio entre el Ministerio de Educación y Formación Profesional, el Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación DigitalNueva ventanaEnlace externo, se abre en ventana nueva y Red.esNueva ventanaEnlace externo, se abre en ventana nueva para poner en marcha el programa Educa en Digital con el objetivo de apoyar la transformación digital de la educación en España. Las actuaciones comenzarán a ejecutarse durante el primer trimestre del curso 2020-2021.
Este programa prevé destinar hasta 260 millones de euros. De ellos, 190 millones de euros a través de Red.es (184 millones de fondos FEDER) y 70 millones por parte de las Comunidades Autónomas, para dotar de dispositivos y conectividad a centros de titularidad pública. Los centros pondrán a disposición de los alumnos más vulnerables, mediante préstamo, dispositivos que faciliten la educación digital tanto de forma presencial en el centro como desde el hogar.
Esta actuación de emergencia puede alcanzar los 500.000 equipos, que se comenzarán a distribuir a lo largo del primer trimestre del curso 2020-2021.
El programa establece la puesta en marcha de plataformas de asistencia a profesorado, alumnado y autoridades educativas mediante la aplicación de la Inteligencia Artificial para promover una educación más personalizada. Este desarrollo permitirá establecer itinerarios personalizados para los alumnos, un seguimiento más efectivo de sus progresos y un análisis individualizado de su evolución por parte del profesorado.
Estas actuaciones serán cofinanciadas entre Red.es y las Comunidades Autónomas que se adhieran al programa a través de Convenios Interadministrativos que pueden incluir la dotación de fondos adicionales en el futuro.
Nuevas brechas que cerrar
Educa en Digital nace de la necesidad de dar respuesta a una realidad que la emergencia sanitaria del COVID-19 ha puesto de manifiesto: el sistema educativo precisa de un impulso para profundizar en la digitalización.
En la sociedad actual existen nuevas brechas que afectan a ámbitos diversos y algunas vienen propiciadas por las carencias tecnológicas. En lo educativo, el cierre de los centros para hacer frente a la pandemia provocó que muchos alumnos vulnerables no pudieran continuar con su proceso de aprendizaje porque no contaban con los dispositivos, la conectividad o las herramientas adecuadas para poder hacerlo.
La Encuesta sobre Equipamiento y Uso de Tecnologías de Información y Comunicación en los hogares elaborada por el Instituto Nacional de Estadística en 2019 concluía que entre los hogares con hijos en España había 792.048 sin dispositivos electrónicos y 284.243 sin conexión a internet.
En una línea similar, el informe PISA de 2018 señalaba que en España hasta un 9% de los estudiantes –alrededor de 543.000- no contaban con ningún ordenador en casa. De igual forma, la Estadística de la Sociedad de la Información y la Comunicación en los centros educativos no universitarios elaborada por el Ministerio de Educación y Formación Profesional durante el curso 2018-2019 reflejaba que en los centros escolares había un terminal destinado a tareas de enseñanza por cada 2,7 alumnos matriculados.
La situación de emergencia sanitaria no sólo ha afectado al alumnado. Durante estos meses, el cuerpo docente ha tenido que llevar a cabo un extraordinario esfuerzo de adaptación a un escenario de enseñanza a distancia que no tuvieron margen para planificar, y que requiere de competencias y recursos específicos.
Por eso, también es necesario abordar su capacitación en competencias digitales, dotarles de herramientas educativas adecuadas y de sistemas que faciliten su relación con el alumnado. En este sentido, el Ministerio de Educación y Formación Profesional, a través del Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y Formación del ProfesoradoEnlace externo, se abre en ventana nuevaNueva ventana (INTEF), ha multiplicado la oferta de materiales y herramientas para la educación digital, así como la de cursos de capacitación docente para adecuar las competencias del profesorado a la educación en un entorno digital.
Abordar la digitalización educativa
Existen tres grandes brechas educativas que este impulso a la digitalización del sector aspira a cerrar: una de acceso a la tecnología, otra de calidad de uso de estas herramientas y otra de capacitación para desarrollarlas y usarlas.
Educa en Digital es un primer paso de otros que seguirán para garantizar la correcta protección de la ciudadanía en el ámbito digital, contribuyendo a crear un entorno confiable que ofrezca los mismos derechos y responsabilidades que operan en el ámbito físico.
La digitalización de la educación es necesaria con independencia de que puedan darse emergencias sanitarias similares a la vivida en los últimos meses.
La digitalización es un factor determinante a la hora de cerrar brechas y apostar por la cohesión social, haciendo posible un escenario en el que el alumnado tenga un acceso garantizado a contenidos educativos adecuados y ajustados a sus necesidades independientemente de su realidad social o del lugar en el que viva.

dimarts, 16 de juny del 2020

LES COVES DE VINROMÀ COVID-19 , DESINFECCIÓN puntos de recarga vehículos eléctricos Hort de la Font


Garantizar la salud de los usuarios de vehículo eléctrico.
Como todos conocemos estamos en una situación de alarma sanitaria donde toda la sociedad formamos parte del compromiso para vencer al virus que tanto daño nos está haciendo.

Los puntos de recarga en exterior y con acceso público forman parte del compromiso que en myRecarga hemos adoptado con el fin de contribuir y ayudar a frenar este COVID-19 . El programa de mantenimiento que myRecarga tenía previsto para cada infraestructura de recarga ha sido alterado con el fin de trabajar en la limpieza y desinfección de los equipos y puntos de recarga desde el inicio de estado de alarma.

Reducción notable de recargas.
Es notable, muy notable, la reducción de demanda de sesiones de recarga en la red que opera myRecarga. Aún así en este estado de alarma existen usuarios que siguen necesitando de la recarga en estos puntos de recarga de acceso público; por ejemplo personal sanitario, personal funcionario público, flotas de seguridad, flotas de mantenimiento.

Coordinación y medios desde la localidad de Castellón.
Es la ciudad de Castellón, desde donde myRecarga coordina las labores de mantenimiento y desinfección frente al COVID-19 de los puntos de recarga ubicados en más de veinticinco localidades entre ellas la capital de España, Madrid.

Consejos para el uso de puntos de recarga durante el estado de alarma sanitaria, COVID-19.
Los puntos de recarga que opera myRecarga incorporan la tecnología suficiente para reducir el contacto con el punto de recarga. De igual forma que cuando pagamos en el supermercado con tarjeta de crédito o teléfono solamente por proximidad de estos, myRecarga incorpora esta tecnología haciendo uso de un llavero con tecnología RFID siendo también la alternativa a través del smartphone.

Siendo necesario conectar la manguera de recarga entre el vehículo eléctrico y el punto de recarga, es en este proceso de conexión y desconexión donde desde myRecarga aconsejamos utilizar guantes y sobre todo sustituirlos por unos nuevos antes de entrar en nuestro vehículo eléctrico.

Si quieres conocer más detalles en video, pincha en el siguiente enlace: video desinfección.

https://www.youtube.com/watch?v=X422GXJfnt0&feature=youtu.be

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Del projecte "FORMACIÓN PARA EL EMPRENDIMIENTO JOVEN"

Promoción Económica | Formación para el emprendimiento de personas ...

FORMACIÓN DE JÓVENES MENORES DE 30 AÑOS
Formacion POEJ
La Diputación de Castellón pone en marcha el proyecto "FORMACIÓN PARA EL EMPRENDIMIENTO JOVEN". Este proyecto está dirigido a afrontar el reto demográfico en los municipios de menor población, en el marco del Programa Operativo de Empleo Juvenil del Fondo Social Europeo (ayudas EMP-POEJ).

¿Quién puede participar?

Personas jóvenes entre 16 y 29 años empadronados en municipios de menos de 5.000 habitantes o menos de 10.000 habitantes que hayan perdido población en los últimos 10 años inscritos en el Sistema de Garantía Juvenil y LABORA.

¿En qué consiste?

Se realizarán varias acciones de formación específica para la creación de empresas innovadoras en general y en sectores propios de la zona, identificados como de futuro, acompañadas de formación en autoempleo y creación de empresas. Son compatibles con las ayudas a la contratación y la creación de empresas de este colectivo.

Características de la beca

Los participantes podrán recibir una beca por importe de 13,45 € por día de asistencia a la formación.

Acciones formativas:

Se ofertarán las siguientes acciones formativas durante los ejercicios 2019-2020:

Usa las teclas izquierda y derecha para navegar entre pestañas.
CONVOCATORIA 2020             CONVOCATORIA 2019           
Formación para el emprendimiento (100h)
Formación para la generación de modelos de negocio innovadores y a acompañar a los participantes en el proceso de  elaboración de su plan de empresa dotándolos de los conceptos empresariales básicos para la creación y gestión de su propia empresa. Formación común para cada una de las siguientes acciones formativas ofertadas. Del 21 de septiembre al 20 de octubre, en horario de 9 a 14 horas, de lunes a viernes, en el Centro CEDES de Segorbe.
Formación específica en elaboración y comercialización de productos agroalimentarios (200h) + formación para el emprendimiento (100h)
Formación a  jóvenes con espíritu emprendedor, para crear empresas en el ámbito agroalimentario. Gestionar una empresa agroalimentaria y desarrollar actividades comerciales. Del 4 de septiembre al 30 de noviembre, en horario de 9 a 14 horas, de lunes a viernes, en el Centro CEDES de Vall d’ Alba.
Plazo de solicitud hasta el 26 de junio
La documentación a aportar será la siguiente:

Instancia de participación en la que conste la acción formativa elegida (disponible para descarga más abajo).
Fotocopia del DNI/NIE.
Acreditación de la situación de desempleo, mediante certificado de situación laboral actualizado expedido por el Servicio Público de Empleo correspondiente
Certificado de empadronamiento.
Documento actualizado que acredite que se encuentra inscrito y activo en el Sistema de Garantía Juvenil.
Documento justificativo de situación de víctima de violencia de género: resolución judicial o informe de los servicios sociales públicos, si procede.
Documento acreditativo de situación de exclusión social,  certificado de los servicios sociales públicos, si procede.
Certificado que acredite la  situación de diversidad funcional, si procede. 
Ficha actualizada de mantenimiento de terceros, cumplimentada según el modelo aprobado por la Diputación Provincial (disponible para descarga más abajo).
Si cumples los requisitos y te interesa realizar la solicitud para acceder a esta beca, rellena el cuestionario y nos pondremos en contacto contigo para ayudarte en los trámites.

A l´enllaç:
https://peconomica.dipcas.es/es/POEJFormacion.html?fbclid=IwAR1zldAAGUzRQ4ZfwqU_q-f55R7877BeXMeORBNCK8pUhBKqYxB66ORX-4M

dilluns, 15 de juny del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Educació invertirà 42,6 milions d'euros en la reposició dels bancs de llibres per al pròxim curs

Educació invertirà 42,6 milions d'euros en la reposició dels bancs ...
15/06/2020
- La devolució dels llibres quan acabe el curs es farà amb cita prèvia i mantenint les mesures de seguretat, que inclouen un mínim de 5 dies de quarantena obligatòria al centre de tots els materials
- Els centres que el pròxim curs vulguen continuar amb els materials digitals que han utilitzat aquest últim trimestre de docència no presencial podran substituir els llibres de text per llicències digitals



La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport ha previst una inversió de 42.616.510 euros en la reposició i renovació dels bancs de llibres gratuïts escolars per al pròxim curs escolar 2020-2021.

Els bancs de llibres de 'Xarxa Llibres' tenen per objectiu garantir la gratuïtat dels llibres i els materials curriculars i, al mateix temps, complir amb l'objectiu pedagògic d'involucrar l'alumnat i tota la comunitat educativa en el bon ús dels materials, amb valors com ara la solidaritat i la corresponsabilitat.

Tenint en compte les circumstàncies extraordinàries derivades de l'emergència sanitària, s'han introduït novetats en el procediment de tramitació respecte al present curs. Així, com a regla general, els centres han de mantindre per al pròxim curs 2020-2021 els llibres de text i la resta de materials curriculars utilitzats durant l'actual curs 2019-2020, reposant les unitats necessàries per a completar els lots incomplets i substituir només aquells llibres o materials que es consideren deteriorats. Igualment, també podran renovar sense cap problema les llicències digitals que hagen caducat.

No obstant això, es preveuen excepcions que permetran canviar els llibres de text. La primera és que els centres que havien iniciat un procés de renovació de llibres en cursos anteriors i necessiten donar continuïtat al projecte ja iniciat podran fer-ho.

També els centres que a causa de la crisi sanitària han afegit metodologia digital per a adaptar-se a la formació no presencial durant aquest últim trimestre del curs 2019-2020, i desitgen continuar amb el projecte en el pròxim curs 2020-2021, també podran substituir els llibres de text per llicències digitals.

Els centres també podran canviar els llibres de text i material curricular de primer i segon curs de Primària, ja que es tracta de material majoritàriament no reutilitzable, així com en el cas que l'ISBN haja sigut descatalogat per l'editorial o es tracte de centres incomplets que implanten un nou curs.

L'alumnat participant en el programa de banc de llibres no haurà de presentar cap sol·licitud per a participar en el banc de llibres 2019-2020, ja que aquesta condició es manté.

Cal recordar que en aquest curs 2019-2020 s'han beneficiat dels bancs de llibres de 'Xarxa Llibres' un total de 431.733 alumnes de centres educatius valencians; d'aquests, 51.876 alumnes de les comarques de Castelló; 222.174 de les comarques de València, i 157.683 de les comarques d'Alacant.

Recomanacions de seguretat

La devolució dels lots de llibres per part de les famílies es farà una vegada acabe l'actual curs, el pròxim 18 de juny en Infantil i Primària i el 16 de juny en ESO. No obstant això, l'alumnat de 4t d'ESO que es presente a les avaluacions extraordinàries que es programaran entre el 19 juny i l'1 de juliol podrà tornar els llibres en acabar els treballs o les proves que haja de fer.

En aquest context, cada centre educatiu organitzarà en les dates que considere més adequades el retorn dels llibres al seu centre per tal d'assegurar que estiguen tots els materials preparats perquè el 7 de setembre estiguen a disposició de l'alumnat.

Educació de la Generalitat ja ha avançat als centres educatius sostinguts amb fons públics que participen en 'Xarxa Llibres' una sèrie de recomanacions per a efectuar el procés de devolució dels lots de llibres de text per part de les famílies als centres on es troben matriculats els seus fills i filles en l'actual curs 2019-2020.

Aquesta guia, que es pot consultar al web de la Conselleria d'Educació (consultar ací) recomana als centres establir horaris o facilitar cita prèvia per a la devolució dels lots per part de les famílies, amb la finalitat d'evitar massificacions o cues.

Així mateix, es demana respectar les mesures de seguretat i salut, així com el distanciament social i l'ús de màscara, quan les famílies accedisquen al centre per a dur a terme la devolució del lot de llibres.

També es prega mantindre una distància de dos metres entre la persona que lliura el lot i la persona que revisa el lliurament. El o la responsable de comprovar la devolució dels llibres haurà de deixar constància del lliurament complet del lot mitjançant el document de lliurament de llibres i material curricular.

El tràmit de devolució de lots s'haurà de fer en un lloc habilitat a aquest efecte i la revisió del material podrà fer-se de dues maneres. Ambdues inclouen una quarantena per als llibres d'un mínim de cinc dies al centre escolar.

Les dues propostes que fa la Conselleria als centres és revisar l'estat dels materials en el mateix moment del lliurament, respectant sempre la distància i fent ús dels sistemes de protecció recomanats per les autoritats sanitàries, i posteriorment sotmetre els llibres a la quarantena obligatòria, o bé guardar el material retornat (si s'utilitzen bosses, aquestes hauran de ser, preferiblement, de paper) durant un mínim de 5 dies. Després del període de quarantena, serà quan es revisarà l'estat dels llibres mantenint sempre les condicions de seguretat i prevenció adequades.

Finalment, també s'informa els centres que l'alumnat matriculat en 1r i 2n de Primària en l'actual curs 2019-2020 queda exempt de la devolució del lot de llibres atés que la majoria d'aquests no són reutilitzables.

El grup socialista municipal de les Coves, informa: De les bases reguladores per a l’atorgament de subvencions per a l’adquisició o electrificació de bicicletes urbanes i vehicles elèctrics


Bicicletas eléctricas - Iberdrola

Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
ORDRE 5/2020, de 8 de juny, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual s’aproven les bases reguladores per a l’atorgament de subvencions per a l’adquisició o electrificació de bicicletes urbanes i vehicles elèctrics de mobilitat personal

Article 1. Aprovació i objecte de les bases reguladores
1. S’aproven les bases reguladores de les subvencions per a l’adquisició o electrificació de bicicletes urbanes i vehicles de mobilitat personal (VMP), elèctrics, el contingut dels quals recull l’annex I d’aquesta ordre.
2. L’objecte d’aquesta ordre és facilitar l’accés a aquestes maneres de desplaçament sostenibles, a les persones físiques residents a la Comunitat Valenciana en els termes recollits en les bases.
3. El procediment de concessió d’aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per ordre d’entrada de les sol·licituds, fins a esgotar la dotació pressupostària disponible.

Text íntegre a l´enllaç:

https://www.dogv.gva.es/datos/2020/06/15/pdf/2020_4450.pdf


El grup socialista municipal de les Coves, informa: Dels incentius de 4.000 € per comprar un cotxe 0 (elèctric) i fins a 800 € per un de combustió


Plan de rescate de la automocíón: 4.000 euros por comprar un coche 'cero' y hasta 800 por uno de combustión
Así se recoge en el Plan de Impulso de la Cadena de Valor de la Industria de la Automoción, con una dotación presupuestaria de 3.750 millones de euros
Dentro de la partida presupuestaria total se incluye una dotación de 250 millones de euros para un programa de renovación del parque automovilístico español
infoLibrecontacta@infolibre.es @_infoLibre
Publicada el 15/06/2020 a las 17:57Actualizada el 15/06/2020 a las 18:08

Un coche eléctrico cargándose. Europa Press
El Plan de Impulso de la Cadena de Valor de la Industria de la Automoción, presentado este lunes por el presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, contempla ayudas a clientes particulares de 4.000 euros a la adquisición de un vehículo con etiqueta Cero y de hasta 800 euros en caso de comprar un coche de combustión.

Así se recoge en el borrador del plan, con una dotación presupuestaria de 3.750 millones de euros, al que ha tenido Europa Press y que previsiblemente será aprobado mañana durante el Consejo de Ministros ordinario.

Dentro de la partida presupuestaria total se incluye una dotación de 250 millones de euros para un programa de renovación del parque automovilístico español, que estará gestionado por el Ministerio de Industria, Comercio y Turismo.

Así, en un primer tramo se destinarán 230 millones de euros a renovar el parque de turismos y vehículos comerciales, mientras que se reservarán 20 millones de euros para fomentar la adquisición de vehículos industriales y autobuses.

Los 230 millones de euros se repartirán siguiendo el criterio de neutralidad tecnológica y siempre que se achatarre un turismo de al menos diez años de antigüedad y de siete años, en caso de ser un vehículo comercial. Dichos modelos tendrán que tener en vigor la ITV y el titular debe ser el beneficiario de la ayuda o un familiar de primer grado.

En el caso de los turismos, se limita a modelos con energías alternativas o que cuenten con las etiquetas A o B y que tengan unas emisiones medias de dióxido de carbono (CO2) de menos de 120 gramos por kilómetro, cifra que se eleva a 155 gramos para los vehículos comerciales ligeros.

Las ayudas priorizarán los modelos más eficientes, de forma que la adquisición de turismos con etiqueta Cero por parte de particulares o autónomos se subvencionará con 4.000 euros, mientras que si se compra un modelo Eco se recibirán entre 600 y 1.000 euros y entre 400 y 800 euros si se adquiere un modelo con etiqueta C (combustión).

En el caso de las pymes, las ayudas son de 3.200 euros para los Cero, de entre 500 y 800 euros para los Eco y de entre 350 y 650 euros para los C, mientras que las grandes empresas recibirán 2.800 euros en el primer caso, entre 450 y 700 en el segundo y entre 300 y 550 euros en el tercero.

El borrador recogido por Europa Press indica que estas cuantías aumentarían en 500 euros siempre que el destinatario sea una persona con una renta inferior al percentil 40 de renta o con movilidad reducida, así como si el vehículo a achatarrar tiene más de 20 años.

En cuanto a los incentivos a la compra de vehículos comerciales ligeros de hasta 2.500 kilogramos, las ayudas a modelos Cero variarán entre 2.800 y 4.000 euros, entre 850 y 1.200 euros las de los Eco y entre 700 y 1.000 euros las de los C. Por su parte, los incentivos a la compra de comerciales pesados son de entre 2.800 y 4.000 euros para los Cero, de entre 1.900 y 2.700 euros para los modelos Eco y de entre 1.500 y 2.100 euros para los C.

El precio de los turismos no podrá superar los 35.000 euros si se quieren recibir las ayudas, una cifra que se eleva a 45.000 euros en el caso de personas con movilidad reducida o que se compren coches con etiqueta 'Cero'.

Usados

Entre las principales novedades de este programa, según el borrador, destaca que se permitirá la adquisición de vehículos usados de menos de un año, a contar desde marzo de 2020, como una medida que busca ayudar a los concesionarios a dar salida a los vehículos automatriculados durante el período de confinamiento.

El sector del automóvil tendrá que hacer un descuento obligatorio y de la misma cuantía de lo que aporte el Estado, excepto en los casos de los vehículos Cero, que el importe aportado por el sector será de 1.000 euros. Por su parte, para la adquisición de vehículos industriales y autobuses las ayudas oscilarán entre los 2.000 y los 4.000 euros. Con un límite de un vehículo por beneficiario y de 30 para las personas jurídicas.

https://www.infolibre.es/noticias/economia/2020/06/15/el_gobierno_dara_000_euros_por_comprar_coche_cero_hasta_800_euros_por_uno_combustion_107793_1011.html

El grup socialista municipal de les Coves, informa: MyRecarga s´encarregarà d´operar els dos punts de recàrrega semi-ràpida de cotxes elèctrics de l´Hort de la Font



 Coche eléctrico

La localidad castellonense de Les Coves de Vinromà ha instalado dos puntos de recarga para coches eléctricos.
El Ayuntamiento de Les Coves de Vinromà ha instalado dos puntos de recarga semi-rápida para coches eléctricos, siguiendo la línea política de impulsar el uso del vehículo eléctrico.
Para la puesta en marcha de este punto de recarga se ha realizado contando con una subvención concedida por el IVACE, Instituto Valenciano de Competitividad Empresarial en la linea de 2019.

En concreto la infraestructura de recarga para coches eléctricos que se ha instalado está situada en la zona Hort de la Font, en el cual se puede realizar la recarga de dos vehículos eléctricos simultáneamente y a máxima potencia en cada una de las tomas de recarga. Estos puntos de recarga están considerados como carga semi-rápida, ofreciendo hasta 150 kilometros de autonomía por cada hora de recarga lo que permite y ubica a Les Coves de Vinromà como una localidad estratégica en la actualidad para desplazarse y alcanzar regiones como Cataluña y Aragón con mucha tranquilidad para incluso vehículos eléctricos de primera y segunda generación.


El éxito de esta instalación pasa por el servicio de e-Roaming de myRecarga. Servicio para cualquier usuario europeo.
Este punto de recarga cuenta con la integración en la mayor red de puntos de recarga para coches eléctricos gracias al e-roaming ofrecido por myRecarga.

myRecarga se encargará de operar esta infraestructura de recarga para coches eléctricos siendo este punto de recarga uno de los más de sesenta que monitoriza y mantiene la empresa castellonense.

Ayuntamiento comprometido con la movilidad eléctrica.
Además el Ayuntamiento de les Coves de Vinromà ha incorporado el primer vehículo eléctrico a la flota municipal con la voluntad de reducir la contaminación y promover la movilidad sostenible mediante el uso de este tipo de transportes de emisión cero.

Se trata de un coche para uso del personal municipal, cuyas características técnicas posibilitan la reducción de emisiones de CO2 a la atmósfera. De hecho, la tipología del vehículo ha permitido su participación en la convocatoria de ayudas para la movilidad sostenible del 2019 impulsada por el Instituto Valenciano de Competitividad Empresarial.
https://www.myrecarga.es/puntos-de-recarga/

QUE ES POT FER EN LA FASE 3? TURISME

GVA Economia (@GVAeconomia) | Twitter

 Les empreses registrades poden realitzar turisme actiu i de naturalesa en grups limitats de fins a 30 persones.
 Els guies turístics treballaran mitjançant cita prèvia i els grups seran d’un màxim de 20 persones. Hotels i allotjaments turístics: poden disposar de fins a un 75 % de la capacitat que tenen i utilitzar les zones comunes mantenint en aquestes també el 75 % de l’aforament.
 Les piscines recreatives i les d’hotels i urbanitzacions no superaran un aforament màxim del 75 % garantint la distància de seguretat i amb horaris per torns.
 Es permet el transport turístic de passatgers i la navegació de recreació.
 Reobrin els centres recreatius turístics, parcs d’atraccions, zoològics i aquaris.
 S’hi limitarà l’aforament total al 75 % i a un terç l’aforament en les atraccions i llocs tancats.
 En les atraccions de fira, s’ocuparà el 50 % de cada fila, sempre que guarden la distància mínima de seguretat d’1,5 metres.
 En el cas d’atraccions que no tinguen seients incorporats, es podran utilitzar sempre que es mantinga un aforament màxim del 50 % de la capacitat de la instal·lació.

QUE ES POT FER EN LA FASE 3? ESPORT I OCI

GVA Economia (@GVAeconomia) | Twitter
Els esportistes integrats en clubs participants en lligues no professionals federades podran realitzar entrenaments tàctics en grups de fins a un màxim de 30 persones, evitant contacte físic.
 Les instal·lacions esportives cobertes, a l’aire lliure i centres esportius s’organitzaran per torns horaris i es permet l’activitat en grups de fins a 20 persones en espais tancats i 30 en oberts, sense contacte físic.
 Es podran utilitzar els vestuaris.
 Les piscines esportives no superaran un aforament màxim del 75 %, de manera que es garantisca la distància de seguretat d’una persona per 4 m2 o, si són classes grupals, es faran amb un màxim de 10 persones.
 La pràctica esportiva a l’aire lliure podrà fer-se en grups de fins a 30 persones.
 Les escoles d’estiu poden realitzar les seues activitats limitant el nombre de participants al 75 % del nombre habitual i fins a un alumnat màxim de 100 en espais tancats i 250 en espai oberts.
 Es permeten activitats de temps lliure per a la població infantil i juvenil.
 Quan el desenvolupament de les activitats es duga a terme a l’aire lliure, s’haurà de limitar el nombre de participants al 75 % de la capacitat màxima habitual, amb un màxim de 250 participants, incloent-hi els monitors.
 Quan les activitats es realitzen en espais tancats, s’haurà de limitar el nombre de participants a un terç de la capacitat màxima habitual; amb un màxim de 100 participants, incloent-hi els monitors. Durant el desenvolupament de les activitats grupals, s’hauran d’organitzar els participants en grups de fins a un màxim de 15 persones, incloent-hi el monitor.

Què es pot fer en la fase 3? Indicacions generals

Generalitat (@generalitat) | Twitter

Qualsevol activitat permesa s’ha de desenvolupar en condicions de seguretat, mesures de prevenció i higiene, autoprotecció i distanciament social de seguretat.
 L’ús de màscara és obligatori per a majors de 6 anys en la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o que es trobe obert al públic, sempre que no siga possible mantindre una distància de seguretat de com a mínim dos metres.
 Tots els locals i la resta d’establiments, així com l’equipament, de les activitats permeses hauran de ser periòdicament desinfectats i higienitzats.
 Es permet l’ús compartit de vehicles privats limitat a dues persones per cada fila de seients, amb màscara i respectant la distància. No obstant això, les persones que residisquen en el mateix habitatge podran compartir, sense que siga necessari l’ús de màscara, un mateix vehicle.
 En el cas de motocicletes i ciclomotors (conductor i passatger), és obligatori l’ús de guants i casc integral amb visera o màscara si no es conviu en el mateix domicili
 Si tens símptomes compatibles amb coronavirus, has d’aïllar-te, quedar-te a casa i telefonar al 900 300 555 o sol·licitar cita amb el teu centre de salut a través de la web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o de l’App GVA CORONAVIRUS

diumenge, 14 de juny del 2020

AMB LA FASE 3 ELS CENTRES DE PERSONES MAJORS REPRENEN LES ACTIVITATS D´OCI I TEMPS LLIURE

Els centres de persones majors i amb diversitat funcional reprenen les activitats d'oci i temps lliure amb la fase 3

Els centres de persones majors i amb diversitat funcional reprenen les activitats d’oci i temps lliure amb la fase 3
14/06/2020
L’entrada de la Comunitat Valenciana a la fase 3 de desescalada aquest dilluns, 15 de juny, permetrà als centres residencials de persones majors i persones amb diversitat funcional reprendre les activitats d’oci i temps lliure, suspeses des que es va decretar l’estat d’alarma a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

Segons les resolucions de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives que estableixen el pla de transició a la nova normalitat dels diferents recursos i serveis dependents, a partir d’aquesta setmana vinent hi haurà una tendència a la normalització progressiva del funcionament de tots ells.

Respecte als centres d’atenció diürna, es reprén l’activitat del servei de menjador, suspés durant tot aquest període, i s’amplia l’ocupació per a l’atenció presencial respectant les noves condicions marcades per les autoritats sanitàries per a aquesta nova fase i ateses les limitacions d’aforament i distància necessària.

En el cas dels centres de dia per a persones majors, es realitzaran torns de fins al 50% de les places autoritzades, que giraran de manera setmanal. S’estableix que els grups d’atenció siguen sempre els mateixos, així com els i les professionals que els atenen.

Durant aquesta fase, les residències per a persones majors continuaran les activitats en les àrees d’atenció psicològica, activitats de teràpia ocupacional, de rehabilitació, d’animació, així com de prevenció i promoció de la salut posades en marxa en la fase 2, i s’introdueixen, per primera vegada des que es va declarar la pandèmia, les eixides d’esplai, que podran ser de manera individual i grupal.

Les eixides d’oci educatiu i esplai s’estableixen també per a les residències de persones amb diversitat funcional i per als centres residencials i centres de rehabilitació i integració social per a persones amb trastorn mental greu, que, a partir del dilluns, també podran planificar les eixides de cap de setmana per a residents als seus domicilis familiars.

Per a aquestes eixides als domicilis familiars es tindrà en compte que no es tracte de persones vulnerables amb patologies de risc, ni simptomatologia compatible amb el *coronavirus, i sempre que es garantisquen les mesures preventives de seguretat i higiene i el centre no tinga casos positius ni en estudi de la COVID-19.

D’altra banda, quant als CEAM/CIM i llars de convivència per a persones majors, s’introdueix com a novetat en aquesta fase 3 de desescalada la realització de tallers d’envelliment actiu amb grups reduïts de fins a deu persones. Aquests centres continuaran l’atenció en el seu horari habitual però exclusivament amb cita prèvia.

Mesures de seguretat i protecció

En la fase 3 de desescalada es continua amb la neteja i desinfecció diària de les instal·lacions, amb especial atenció a les superfícies de contacte freqüents.

L’accés a les dependències haurà de comportar la desinfecció del calçat i de mesures ortopèdiques, com a cadires de rodes, caminadors, etc., mitjançant processos o soluciones desinfectants, i també s’haurà de prendre la temperatura de la persona usuària, de manera que no es podrà accedir al centre si és superior a 37,5 graus.

La persona usuària haurà de portar màscara i utilitzar totes les mesures d’higiene i seguretat establides per les autoritats sanitàries.
https://canal56.com/2020/06/els-centres-de-persones-majors-i-amb-diversitat-funcional-reprenen-les-activitats-doci-i-temps-lliure-amb-la-fase-3/

PROTOCOL ESCOLETES D´ESTIU I ESPAIS JOVES

Escola d'estiu Les Coves - Lipdub - YouTube

COVID-19 EMISOR:
DIRECCIÓ GENERAL DE SALUT PÚBLICA I ADDICCIONS
DESTINATARIO/S: MUNICIPIOS DE LA COMUNITAT VALENCIANA CENTROS DE SALUD
PROTOCOLO SANITARIO PARA EL DESARROLLO DE ACTIVIDADES DE TIEMPO LIBRE Y OCIO EDUCATIVO DIRIGIDAS A POBLACIÓN INFANTIL Y JUVENIL EN LOS MUNICIPIOS DE LA COMUNITAT VALENCIANA
PÚBLICA FECHA: 08/06/2020 VERSIÓN: 2
ASUNTO:

OBJETIVOS 1. Establecer un marco general que garantice la homogeneidad en los diferentes municipios de la Comunitat sobre las condiciones y medidas en las que se pueda reiniciar las actividades presenciales de educación no formal en el ámbito del ocio y tiempo libre de menores y jóvenes: escuelas municipales de verano y servicios municipales de juventud y deporte.
2. Proteger la salud y garantizar la seguridad de las personas participantes y trabajadoras mediante una serie de medidas generales y otras específicas para las situaciones concretas.
La implementación de las diferentes actividades dependerá de la evolución de la pandemia en nuestro territorio y de las fases de la desescalada de la Comunitat Valenciana con las especificidades que en cada fase marquen los órganos competentes. Las recomendaciones que se hacen en este documento están alineadas con las propuestas del artículo 43 de la Orden SND/458/2020 de 30 de mayo, para la flexibilización de determinadas restricciones de ámbito nacional establecidas tras la declaración del estado de alarma en aplicación de la fase 3 del Plan para la transición hacia una nueva normalidad. Previsiblemente la superación de esta fase y el paso a la normalidad en las próximas semanas permitirá una cierta flexibilización de estas recomendaciones.
NOMBRE DE LA ACTIVIDAD:
Medidas recomendadas para el desarrollo de las escuelas de verano: escoletes d’estiu i espais joves ÁMBITO DE LA ACTIVIDAD: Municipios de la Comunitat Valenciana Medidas aplicables a todas las actividades de ocio educativo
1. PERSONAL Y PARTICIPANTES
• Profesionales (monitores y personas empleadas): corresponde al ayuntamiento/empresa, a través del servicio de prevención de riesgos laborales garantizar su buen estado de salud para desempeñar las tareas diferenciadas que realizan y hacer un adecuado seguimiento.
• Se asegurará en el lugar de trabajo la disponibilidad permanentemente de agua y jabón, o de geles hidroalcohólicos o desinfectantes con actividad virucida autorizados y registrados por el Ministerio de Sanidad, para la limpieza de manos. Asímismo, cuando no pueda garantizarse la distancia de seguridad interpersonal de aproximadamente 2 metros, se asegurarán los equipos de protección al nivel de riesgo.
• El personal encargado de la limpieza realizará todas las tareas con mascarilla y guantes y al finalizar llevará a cabo una completa higiene de manos, con agua y jabón.
• Las personas trabajadoras que inicien síntomas, se retirarán a un espacio separado y se pondrán una mascarilla quirúrgica. Contactarán con su Servicio de Prevención de Riesgos Laborales y centro de salud o con el teléfono de referencia 900300555 y seguirán sus instrucciones.
• Alumnado: las familias vigilarán el estado de salud y realizarán toma de temperatura todos los días antes de salir de casa para ir al centro educativo. Si el alumnado tuviera fiebre o síntomas compatibles con COVID-19 no deberá asistir al centro, pero sí notificarlo y contactar con su centro de salud.
• El alumnado que presenta condiciones de salud que le hacen más vulnerables para COVID19 (por ejemplo, enfermedades cardiovasculares, diabetes, enfermedades pulmonares crónicas, cáncer, inmunodepresión o hipertensión arterial), podrá acudir al centro, siempre que su condición clínica esté controlada y lo permita y manteniendo las medidas de protección de manera rigurosa.
• En el caso que, durante el periodo de actividades una persona participante/alumnado inicie síntomas (tos, fiebre, dificultad para respirar, etc.) o sean detectados por personal del centro, se le llevará a un espacio separado. Se facilitará una mascarilla quirúrgica para el alumnado y otra para la persona adulta que le cuide hasta que lleguen sus progenitores o tutores. La sala para uso individual debe ser elegida previamente, próxima a un aseo, debe contar con ventilación adecuada y con una papelera de pedal con doble bolsa, donde tirar la mascarilla y pañuelos desechables. Se avisará a la familia que debe contactar con su centro de salud o con el teléfono de referencia 900300555, para que se evalúe su caso.
2. MEDIDAS DE HIGIENE Y PREVENCIÓN EXIGIBLES
Información y formación
• Todas las familias serán informadas mediante una circular, antes del inicio de la actividad, de las medidas higiénico-sanitarias que se van a tomar. Se indicará a las familias que el alumnado no puede acudir a las actividades en las siguientes circunstancias: si presenta síntomas compatibles con COVID-19 o está diagnosticado de COVID-19, o se encuentra en periodo de cuarentena domiciliaria por haber tenido contacto con alguna persona con síntomas o diagnosticado de COVID-19.
• Además se les solicitará como requisito para poder participar en la actividad, que realicen una declaración responsable sobre la salud del niño/a en los 14 días previos al inicio de la misma y de no haber estado en contacto estrecho con alguna persona con sintomatología de COVID-19.
• En el caso que durante el transcurso de la actividad se declarara un caso de contagio en la unidad familiar de un participante, se comunicará inmediatamente a la organización.
• Con antelación al inicio de la actividad, se realizará una formación a toda la plantilla de trabajo implicada, para que lleven a cabo de forma eficaz y coordinada, todos los protocolos vigentes.
• Al inicio de la actividad, los coordinadores y monitores impartirán una charla informativa a los menores participantes, sobre cómo cumplir las medidas de seguridad y prevención. Se  hará especial hincapié en la responsabilidad individual y la importancia de seguir las normas de higiene y convivencia.
• Es importante reforzar visualmente la formación con la cartelería informativa en los espacios clave de la instalación (entradas y salidas, aseos, etc.). Dar a conocer los horarios de entrada, acompañamiento de padres, madres, tutores, medidas de protección respiratoria adecuadas para estar en el centro, desinfección de manos, etc. Limpieza y desinfección de instalaciones
• Se deben realizar tareas de ventilación diaria de las instalaciones, durante el tiempo necesario para permitir la renovación del aire. Reforzar la limpieza de los filtros de aire y aumentar la ventilación de los sistemas de climatización, NO está recomendada la utilización de ventiladores.
• Mantener, siempre que sea posible las puertas abiertas mediante cuñas y otros sistemas para evitar el contacto de las personas con las manetas y pomos.
• Arbitrar la limpieza y desinfección de las instalaciones, al menos dos veces al día y una de ellas al finalizar la jornada, prestando especial atención a las zonas de uso común y superficies de contacto más frecuentes, como pomos de las puertas, mesas, suelos, muebles, pasamanos, teléfonos, perchas, etc.
• Se utilizarán desinfectantes como diluciones de lejía (1:50) o cualquiera de los desinfectantes con actividad virucida en el mercado, que hayan sido autorizados y registrados por el Ministerio de Sanidad, respetando las indicaciones de la etiqueta.
• Para los aseos que cuenten con más de una cabina o urinario, la ocupación máxima será del 50% del número que tenga, debiéndose mantener durante su uso la distancia de seguridad de 2 metros. Deberá reforzarse la limpieza y desinfección de estos aseos, para garantizar el estado de seguridad e higiene. • Las zonas donde se realiza el lavado de manos estarán dotadas de jabón y toallas de papel. Para la desinfección de las manos se procurarán dispensadores de gel hidroalcohólico en lugares comunes y estratégicos. Asegurar su acceso correcto funcionamiento y adecuado mantenimiento.
• Para cada uno de los casos anteriores (zona de lavado de manos y dispensadores de hidrogel) se dispondrán de carteles indicadores de la correcta técnica de práctica de dichas medidas.
• Se procuraran papeleras con tapa y pedal o al menos, siempre existirá doble bolsa de basura.
• Todo elemento que pueda ser utilizado para actividades educativas o lúdicas susceptibles de uso común o intercambio, deberá ser objeto de higiene y desinfección para prevenir riesgo de contagio por intercambio de fómites. Los elementos deportivos de uso individual será recomendable, en lo posible, su disponibilidad discrecional o particular o arbitrar medidas estrictas de higiene.
• En caso de usar ropa específica para las actividades en el centro docente se recomienda su limpieza diaria. Una vez usada debe manipularse lo menos posible, ser suavemente enrollada y llevar directamente a la lavadora o colocar en una bolsa para su traslado al lugar de lavado.
Accesos y circulación por las instalaciones
• El transporte a los centros o lugares donde se realicen las actividades, deberá hacerse de acuerdo con la normativa vigente.
 • Accesos para entradas y salidas. Se establecerán zonas de entrada y salida diferenciadas al centro donde se lleven a cabo las actividades, las cuales deben señalizarse adecuadamente con el fin de evitar cruces o agregaciones innecesarios del alumnado. Si es necesario, se pueden programar diferencias horarias para evitar aglomeraciones en las entradas y salidas al centro.
• Se establecerán puertas de entrada y salidas independientes, cuando sea posible, para evitar cruces y prever las zonas comunes de uso reducido. También se definirán los sentidos de circulación de los pasillos, cuando sean inferiores a 2 metros.
• Para los menores acompañados de familiares, se señalará una distancia de 2 o más metros hasta la entrada al recinto donde poder dejar a los niños y niñas. Medidas específicas para las escuelas de verano (incluyendo población de educación infantil)
• Aunque se posibilitan tanto las actividades al aire libre, como en espacios cerrados amplios con ventilación constante y en espacios provistos de aire acondicionado, se recomienda priorizar las actividades al aire libre.
• Si el número de participantes impide respetar las medidas personales de higiene y prevención obligatorias se establecerán turnos, teniendo en cuenta que la actividad tendrá un máximo 6 horas de duración.
• Organización de actividad al aire libre: Cuando el desarrollo de la actividad se lleve a cabo al aire libre, se deberá limitar el número de participantes al 50% de la capacidad máxima habitual de la actividad, con un máximo de 200 participantes, incluyendo los monitores. Se organizará y desarrollará en espacios netamente separados, por subgrupos de 10 participantes (máximo) atendidos por 1 monitor responsable del cumplimiento de las medidas personales de higiene y prevención obligatorias, estando sus relaciones sociales restringidas a este equipo.
• Organización de la actividad en espacios cerrados con ventilación o aire acondicionado. Cuando las citadas actividades se realicen en espacios cerrados, se deberá limitar el número de participantes a un tercio de la capacidad máxima habitual de la actividad; con un máximo de 80 participantes, incluyendo los monitores. La actividad se organizará en espacios o aulas netamente separadas, por subgrupos de 10 participantes (máximo) atendidos por 1 monitor responsable.
• En caso de servicio de alimentación se evitará el autoservicio y se ofrecerá un menú cerrado, adaptado a las alergias, intolerancias y dietas especiales de cada participante. Los platos o bandejas serán servidos por el personal de cocina con ayuda de los monitores, cumpliendo con las medidas de protección. En la medida de lo posible, se organizarán turnos de comida para garantizar las distancias de seguridad.
• En las actuaciones realizadas por los educadores que comporten imprescindiblemente el contacto físico con el alumnado que necesita de su atención, se deberá realizar previamente y posteriormente la higiene de manos adecuada, tanto del educador como del alumno al que se le presta atención.
El uso de guantes no es recomendable de forma general, pero sí en los casos de manipulación de alimentos, cambio de pañales y tareas de limpieza.
• En aquellas circunstancias en las que no se pueda garantizar la distancia de dos metros, se deben usar mascarillas higiénicas, en mayores de 6 años, en la vía pública, en espacios al aire libre y en cualquier espacio cerrado de uso público o que se encuentre abierto al público.
• La obligación contenida en el párrafo anterior no será exigible en los siguientes supuestos
a) Personas que presenten algún tipo de dificultad respiratoria que pueda verse agravada por el uso de mascarilla.
b) Personas en las que el uso de mascarilla resulte contraindicado por motivos de salud debidamente justificados, o que por su situación de discapacidad o dependencia presenten alteraciones de conducta que hagan inviable su utilización.
c) Desarrollo de actividades en las que, por la propia naturaleza de estas, resulte incompatible el uso de la mascarilla. d) Causa de fuerza mayor o situación de necesidad.

 LA DIRECTORA GENERAL DE SALUT PÚBLICA I ADDICCIONS
 Firmat per Ofèlia Gimeno Forner l'11/06/2020 09:00:44
http://coronavirus.san.gva.es/documents/469630/632153/Ayuntamientos_Actividades_verano_2020_06_11.pdf/7a01135e-7be3-bfca-f3f7-e8d347f83b92



FASE 3, INSTAL.LACIONS ESPORTIVES A L´AIRE LLIURE, TANCADES I CENTRES ESPORTIUS



Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.

Article 35. Instal·lacions esportives (a l'aire lliure, tancades i centres esportius)

1. A les instal·lacions esportives es podrà realitzar activitat esportiva individual sense contacte físic i les modalitats que es practiquen per parelles.

2. Les persones amb necessitats especials podran estar acompanyades per una persona de suport.

3. Així mateix, es podran realitzar activitats físiques en grups fins a un màxim de trenta persones, quan es realitzen en instal·lacions obertes, i fins a un màxim de vint persones, quan es realitzen en instal·lacions tancades, sense contacte físic, mantenint la distància de seguretat establida per les autoritats sanitàries i sempre que no se supere l'aforament màxim que estableix l'apartat següent.

4. L'aforament màxim permés serà d'una persona usuària per cada 4 m² de superfície útil per a l'ús esportiu. Aquest càlcul s'aplicarà per a cada una de les dependències d'ús esportiu de la instal·lació, incloses les zones d'aigua i saunes.

5. Els aforaments d'altres serveis no esportius amb què puga comptar la instal·lació es regiran per la seua normativa específica.

6. Les persones o entitats titulars de la instal·lació seran les responsables d'establir les mesures necessàries per garantir el compliment dels aforaments.

7. Les persones o entitats titulars de la instal·lació senyalitzaran de manera visible, i en els accessos de cada una de les dependències, tant els metres quadrats disponibles en la zona com l'aforament màxim permés.

8. En cada un dels accessos a la instal·lació s'hi indicaran, de manera visible, les instruccions d'ús d'aquesta i, en concret:

a) L'ús d'elements de protecció individual: mascareta, higiene de mans, desinfecció del material utilitzat i distància de seguretat.

b) Instruccions d'ús dels serveis en vestidors, zones comunes, zones de restauració i zones d'aigua.

c) Disponibilitat de solució hidroalcohòlica i altres materials per a la higiene personal.

d) Disponibilitat de material per a la desinfecció del material utilitzat.

9. La persona o entitat titular de la instal·lació haurà d'establir un sistema d'accés que evite l'acumulació de persones, i un sistema de torns que permeta la pràctica de l'activitat física en condicions de seguretat i protecció sanitària.

10. A tots els efectes, s'haurà de realitzar una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions, com a mínim dues vegades en el dia, i sempre després de cada torn, incloent-hi les zones comunes, i posant especial èmfasi en superfícies, manetes de les portes, màquines i aparells objecte de manipulació, bancs de treball, i altres estris d'ús compartit, aplics dels llums, botons d'ascensors, baranes i passamans, mitjançant la utilització de detergents habituals o lleixiu d'ús domèstic diluïda en aigua. Així mateix, es netejarà i desinfectarà el material utilitzat per les persones esportistes en finalitzar cada torn d'entrenament i a la finalització de la jornada.

11. Es podran utilitzar els vestidors i les dutxes, tot respectant les mesures generals de prevenció i higiene indicades per les autoritats sanitàries. Amb la finalitat de facilitar la protecció de la salut de les persones esportistes, s'haurà de garantir la distància mínima de seguretat i no se superarà la proporció de 4 m² per cada persona usuària.

12. Als lavabos i zones comunes es reforçaran les condicions de neteja.

13. Es procurarà la disponibilitat de papereres amb tapa i pedal i doble borsa i s'habilitaran zones destinades a la neteja de mans, amb dotació de sabó i tovalloles de paper. Per a la desinfecció de les mans es procuraran dispensadors de gel hidroalcohòlic accessibles a les persones usuàries de la instal·lació, i seran les persones o entitats titulars d'aquesta les responsables d'assegurar-ne el funcionament correcte i de procurar el manteniment adequat.

14. La persona o entitat titular de la instal·lació haurà de garantir els elements de protecció de les persones treballadores del centre.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0

CONDICIONS EN QUÈ S´HA DE DESENVOLUPAR L´ACTIVITAT DELS MUSEUS I SALES D´EXPOSICIONS




PSPV-PSOE Les Coves de Vinromà: El Museu Tomás Roures de Les Coves ...
Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.


Article 26. Visites públiques i activitats culturals en museus i sales d'exposicions

1. Els museus i sales d'exposicions, de qualsevol titularitat i gestió, podran acollir tant visites públiques com la realització d'activitats culturals, com ara activitats educatives, conferències, tallers i concerts.



A aquest efecte, no podrà superar-se el 75 % de l'aforament autoritzat per a cadascuna de les sales i espais tancats del museu i de les sales d'exposicions, i, així mateix, s'ha de garantir la distància mínima interpersonal de seguretat.

2. Les visites guiades o xarrades entorn de peces o similar, podran dur-se a terme sempre que es mantinguen les limitacions previstes en l'apartat anterior i no se superen les vint persones.

3. Els límits previstos en els apartats anteriors hauran de ser objecte de control tant en la venda en taquilles com en la venda en línia d'entrades. Per a això, si fora necessari, cada museu posarà a la disposició del públic un nombre màxim d'entrades per trams horaris.

Es recomanarà la venda en linía de l'entrada i, en cas de compra en taquilla, hi serà aplicable el que es preveu en l'article 6.6 de l'Ordre SND/399/2020, de 9 de maig.

4. La distància mínima de seguretat s'haurà de mantindre també pel públic que es troba en espera per a accedir al museu o sala. A aquest efecte, s'hauran de col·locar en el sòl elements adequats per a marcar aquesta distància en zones d'accés i espera.

5. El personal d'atenció al públic recordarà a les persones visitants la necessitat de complir les mesures de limitació d'aforament i de distància mínima de seguretat, tant en les zones de circulació com en zones d'accés i espera.

6. L'ús d'elements museogràfics dissenyats per a ús tàctil, audioguies, fullets en sala o un altre material anàleg, així com el servei de consigna, no estaran disponibles per a les persones visitants.

7. Es promouran aquelles activitats que eviten la proximitat física entre les persones participants, i es prioritzaran les activitats de realització autònoma.

Així mateix, quan el format de l'activitat ho permeta, s'habilitaran canals de participació no presencial, com ara la retransmissió en directe o l'enregistrament per a comunicació pública digital, i es reforçarà el disseny de recursos educatius, científics i divulgatius de caràcter digital.

Article 27. Mesures preventives higienicosanitàries per al públic visitant

Hi seran aplicable les mesures higienicosanitàries per al públic visitant previstes en l'article 27 de l'Ordre SND/399/2020, de 9 de maig.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0

FASE 3, CONDICIONS APLICABLES A LES BIBLIOTEQUES

BIBLIOTECA DE LES COVES DE VINROMA

Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.
Article 25. Serveis autoritzats en biblioteques i arxius

1. A les biblioteques, tant de titularitat pública com privada, podran dur-se a terme activitats culturals i d'estudi en sala, sempre que no se supere l'aforament del 75 %, es donen les condicions necessàries, segons el parer de la direcció de la biblioteca, i es mantinga la distància mínima de seguretat.

2. Es podrà fer ús dels ordinadors i mitjans informàtics de les biblioteques destinats a l'ús públic de la ciutadania, així com de catàlegs d'accés públic en línia, catàlegs en fitxes de la biblioteca o publicacions electròniques, amb la limitació de distància interpersonal indicada en l'apartat anterior. Tots aquests elements hauran de netejar-se i desinfectar-se després de cada ús.

3. Es permet el préstec interbibliotecari entre les biblioteques situades a la Comunitat Valenciana. Els materials retornats per les persones usuàries romandran retirats durant, almenys, catorze dies.

4. A les biblioteques, es podran obrir les sales infantils i les col·leccions de lliure accés, sempre que es garantisca la distància interpersonal mínima a la qual es refereix l'apartat 1 d'aquest article.

5. En el cas dels arxius, s'haurà de mantindre igualment la distància mínima de seguretat entre persones usuàries.

6. En totes les activitats previstes en aquest article seran aplicable les mesures d'higiene, prevenció i d'informació previstes en els articles 24 i 25 de l'Ordre SND/399/2020, de 9 de maig.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0

FASE 3, CONDICIONS PER A FACILITAR L´OCI INFANTIL I JUVENIL, PARCS INFANTILS RECREATIUS I ACTIVITATS DE TEMPS LLIURE

Les Coves de Vinaromà inicia la reparación del parque infantil de la plaza Cervantes
Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte regular, sistematitzar i flexibilitzar les condicions aplicables a la Comunitat Valenciana com a conseqüència de la vigència de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, prorrogat fins al dia 21 de juny de 2020 pel Reial decret 555/2020, de 22 de maig, durant la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.
CAPÍTOL IV

Condicions per a facilitar l'oci infantil i juvenil



Article 13. Activitats de temps lliure i parcs infantils recreatius

1. Es podran reprendre les activitats de temps lliure dirigides a la població infantil i juvenil, i caldrà respectar-se les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries per a la prevenció de la Covid-19, i amb els següents límits d'aforament:

a) Quan es duen a terme a l'aire lliure, es limitarà el nombre de persones participants al 75 % de la capacitat màxima habitual de l'activitat, amb un màxim de 250 participants, incloent-hi monitors i monitores.



b) Quan es duguen a terme en espais tancats es limitarà el nombre de participants al 75 % de la capacitat màxima habitual de l'activitat, amb un màxim de 100 participants, inclosos els monitors i monitores.

En tots dos casos, durant el desenvolupament de les activitats s'haurà d'organitzar les persones participants en grups de fins a un màxim de 15 persones, inclosos els monitors i monitores.



2. Es permet la reobertura al públic dels parcs infantils recreatius. En tot cas hauran de respectar-se les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries per a la prevenció de la Covid-19.
http://www.dogv.gva.es/va/resultat-dogv?signatura=2020/4499&L=0