dissabte, 5 de setembre del 2020

El PSPV-PSOE provincial celebrarà el VI Fòrum d’alcaldesses, alcaldes i portaveus ‘Vicent Nebot’ a Albocàsser

 El PSPV-PSOE provincial celebrarà el VI Fòrum d'alcaldesses, alcaldes i portaveus ‘Vicent Nebot’ a Albocàsser

L’acte d’inici de curs polític, que comptarà amb la participació del president de la Generalitat i secretari general del PSPV, Ximo Puig, realçarà el municipalisme i la important gestió dels ajuntaments per a donar resposta a les necessitats de la ciutadania

05/09/2020

El PSPV-PSOE de la província de Castelló celebra dissabte que ve 19 de setembre en l’ermita de Sant Pau d’Albocàsser el VI Fòrum d’alcaldesses, alcaldes i portaveus ‘Vicente Nebot’, un acte que servirà d’arrancada de l’inici de curs i que reivindicarà el municipalisme i la important gestió dels ajuntaments, sobretot en l’actual situació d’excepcionalitat que es viu a conseqüència de la pandèmia mundial, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de la ciutadania.

La jornada comptarà amb la participació del president de la Generalitat i secretari general del PSPV, Ximo Puig; el secretari provincial i diputat autonòmic, Ernest Blanch; la secretària Federal de Política Municipal del PSOE, Susana Sumelzo; el vicesecretari de l’executiva i president de la Diputació de Castelló, José Martí; l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer. També assistiran membres de l’executiva, senadors, diputats nacionals, autonòmics, provincials i l’alcaldessa d’Albocàsser, Isabel Albalat, com a amfitriona. La situació de prevenció de la Covid-19 i les recomanacions sanitàries del moment determinaran el grau de presencialitat en l’acte. També es podrà seguir de manera telemàtica.

L’executiva provincial arranca així l’inici de curs donant el protagonisme a la gestió local i defensant, com sempre ha fet, el municipalisme i reconeixent la majoria d’edat dels ajuntaments. El secretari general provincial, Ernest Blanch, ha destacat en reiterades ocasions, que és “absolutament necessari” col·locar el municipalisme en el centre de la lluita contra la COVID-19, en clara coordinació amb la resta d’institucions, per a aconseguir la reconstrucció econòmica, social i sanitària”.

Així mateix, Blanch defensa la necessitat que els ajuntaments recuperen la seua autonomia, “després del retrocés que van suposar els governs del PP a Madrid amb Mariano Rajoy, i enmig del protagonisme que els nostres alcaldes i alcaldesses han hagut d’assumir de manera clara en els últims mesos, amb l’execució de solucions i, a partir d’ara, amb la planificació de la reconstrucció”.

Blanch, considera que l’aliança municipalista serà “clau i decisiva” en el procés de reconstrucció després de la pandèmia de la COVID-19 i, per això, des del PSPV-PSOE de les comarques de Castelló portem des del minut zero de l’emergència sanitària insistint en la importància dels municipis com a eix vertebral de l’acció política i de la gestió davant la ciutadania”.

Blanch assenyala que “l’autonomia local i l’obtenció de recursos és fonamental perquè alcaldes, alcaldesses i regidors —que s’estan deixant la pell en els municipis— puguen treballar en condicions, i aconseguim eixos encertats objectius de reconstrucció, que s’estan duent a terme des de tots els nivells institucionals”.

https://canal56.com/2020/09/el-pspv-psoe-provincial-celebrara-el-vi-forum-dalcaldesses-alcaldes-i-portaveus-vicent-nebot-a-albocasser/?fbclid=IwAR2V1kv72WpK-FvPWEgqhjylSTChmbQ2nxM3V4RdKx_AaLNX9puJKDaLrtA

dijous, 3 de setembre del 2020

ELS COVARXINS R.V.V. I V.B.M. SERAN ELS DOS NOUS AGENTS RURALS DE LES COVES

 Cinc Dies A... - Els agents rurals de Catalunya

Ajuntament de les Coves de Vinromà

ANUNCIO

ASUNTO: RESULTADO DE LA BOLSA DE EMPLEO TEMPORAL DE CARÁCTER LABORAL DE VIGILANTES RURALES.

Reunido en el Salón de Actos de la Casa Consistorial, el día 02 de septiembre de 2020, el Tribunal calificador para la constitución de la Bolsa de Empleo temporal de carácter laboral de vigilantes rurales, se hace público el resultado final del proceso, para su general conocimiento, de conformidad con el siguiente detalle:

Orden

Identidad del Aspirante

D.N.I.

Baremación de méritos

Entrevista

TOTAL

1

R.V.V.

***1200**

0

6

6

2

V.B.M.

***4106**

0

8

8

-

V.P.F.

***9082**

0,75

N.P.

N.P.

-

E.C.C.

***7276**

0

N.P.

N.P.

Lo que se hace público de conformidad con lo previsto en las Bases que rigen la convocatoria del proceso de selección indicado, otorgando un plazo de TRES (3) días hábiles para la subsanación de defectos y presentación de reclamaciones, en su caso.

El Secretario del Tribunal,

(documento firmado electrónicamente)

Fdo. Joaquín Miguel Burgar Arquimbau 

https://lescovesdevinroma.sedelectronica.es/info.0




dimecres, 2 de setembre del 2020

LA GENERALITAT DENEGA A L´AJUNTAMENT DE LES COVES UNA SUBVENCIÓ PER NO ACOMPLIR ELS REQUISITS EXIGIBLES

 L'Ajuntament de Les Coves de Vinromà estudia fórmules per a disposar d'un  local cobert destinat a esdeveniments - Diari Millars, informació local en  valencià.

Conselleria d’Educació, Cultura i Esport 

 RESOLUCIÓ de 31 d’agost de 2020, de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, de concessió de subvenció destinada a l’elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d’interés cultural de la Comunitat Valenciana. 

LES COVES DE VINROMÀ 

Projecte CATÀLEG DE PROTECCIONS

Motiu desestimació INCOMPLIMENT ART. 6 DE L'ORDRE 21/2018, DE 16 DE MAIG.

ORDEN 21/2018, de 16 de mayo, de la Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Deporte, por la que se establecen las bases reguladoras de las subvenciones para la elaboración de la sección de patrimonio cultural de catálogos de protecciones y la redacción de planes especiales de protección y de planes directores para intervención en bienes de interés cultural de la Comunitat Valenciana.

Artículo 6. Solicitudes y documentación

Las solicitudes se formularán en la forma y los plazos que se determinan en la convocatoria correspondiente, y su presentación, junto a la documentación vinculada, supone la aceptación de las bases que se establecen en esta orden.

La solicitud junto a la documentación requerida se presentará en las formas y lugares previstos, conforme al artículo 16 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas.

Cuando la solicitud no reúna los requisitos exigidos, o no se acompañe la documentación que, de acuerdo con esta orden, resulte exigible, se notificará a la persona solicitante la causa que impide la continuación del procedimiento, y se le requerirá para que, de conformidad con el artículo 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, en el plazo de 10 días, subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que si no lo hiciera se le tendrá por desistido de su petición, previa resolución dictada en los términos previstos en la mencionada legislación.

Text íntegre a l´enllaç:

https://www.dogv.gva.es/datos/2020/09/02/pdf/2020_6938.pdf


AVUI A LES 11:30 ENTREVISTA ALS QUATRE ASPIRANTS A LA PLAÇA DE VIGILANT RURAL

 10 años de Guardería Rural en el Mijares - Castellón Diario

Ajuntament de les Coves de Vinromà 

DECRETO DE ALCALDÍA ASUNTO: 

Visto el expediente tramitado en este Ayuntamiento en orden a la constitución de una bolsa de empleo temporal de vigilantes rurales de carácter laboral. Considerando que mediante Resolución de Alcaldía de 06 de agosto de 2020 se procedió a aprobar la convocatoria y las bases de selección de personal. Considerando que de conformidad con la Base Cuarta de las citadas, “una vez finalizado el plazo de presentación de instancias, la Sra. Alcaldesa-Presidenta dictará una Resolución, aprobando la lista provisional de personas aspirantes admitidas y excluidas expresando, en su caso, el motivo de exclusión (en ningún caso se considerará subsanable la falta de aportación de documentación junto con la solicitud, entre otras). En dicha Resolución que se publicará en el Tablón de Anuncios del Ayuntamiento y en la sede electrónica del Ayuntamiento se determinará la composición del Tribunal de Selección y se concederá un plazo de tres días naturales para la subsanación de defectos y presentación de reclamaciones.” Considerando que mediante Decreto de Aclaldía 2020-0494, de 25 de agosto, se procedió a aprobar la lista provisional de admitidos en el proceso selectivo para la constitución de una bolsa de empleo temporal de carácter laboral de vigilantes rurales, publicada en el Tablón de Anuncios y en la sede electrónica de este Ayuntamiento, sin que durante el plazo concedido al efecto se hayan presentado reclamaciones ni se haya procedido a la subsanación de defectos. Considerando que de conformidad con la base Cuarta de las citadas, “transcurrido ese último plazo se dictará Resolución aprobando la relación definitiva de personas aspirantes admitidas y excluidas que se publicará igualmente en el Tablón de Anuncios y en la web municipal. En la misma Resolución la alcaldesa determinará el lugar, fecha y hora de comienzo de la entrevista.” Considerando las previsiones contenidas en el Reglamento de Selección, Provisión de Puestos de Trabajo y Movilidad del Personal de la Función Pública Valenciana, aprobado por Decreto 3/2017, de 13 de enero, del Consell, en la Orden 18/2018, de 19 de julio, de la Conselleria de Justicia, Administración Pública, Reformas Democráticas y Libertades Públicas, sobre regulación de bolsas de empleo temporal para proveer provisionalmente puestos de trabajo de la Administración de la Generalitat, así como en la restante legislación sobre función pública que resulte de aplicación Por cuanto antecede, en virtud de lo previsto por el artículo 21.1.g), de la Ley 7/1985, de 2 de abril, de Bases de Régimen Local, esta Alcaldía RESUELVE: PRIMERO.- Aprobar de forma definitiva la siguiente relación de personas aspirantes admitidas y excluidas de la convocatoria referenciada: 

Relación de aspirantes admitidos DNI E.C.C. ***7276** V.P.F. ***9082** R.V.V. ***1200** V.B.M. ***4106** Relación de aspirantes 

Excluidos DNI Causa Ninguno 

SEGUNDO.- Determinar que la celebración de la entrevista tendrá lugar el día 02 de septiembre de 2020, a las 11:30 horas, en el Salón de Plenos del Ayuntamiento. 

TERCERO.- Publicar el presente Decreto en el Tablón de Anuncios y en la sede electrónica de este Ayuntamiento. 

CUARTO.- Dar cuenta del presente Decreto al Pleno del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà, en la siguiente Sesión ordinaria que éste celebre. 

En les Coves de Vinromà, a la fecha de la firma. La Alcaldesa, (documento firmado electrónicamente) Fdo. Dña. Mònica Nos Orient 

https://lescovesdevinroma.sedelectronica.es/info.0

dimarts, 1 de setembre del 2020

TORNEM AL COLE AULA SEGURA

 

Centros educativos, más seguros que nunca

En este documento tienes la información sobre las medidas de seguridad, protección e higiene establecidas en los centros educativos. Es importante que todas y todos las conozcamos.


Aquí tienes un resumen de algunas cuestiones:

USO DE MASCARILLAS

¿Cuándo se debe llevar la mascarilla?

Es obligatoria para el profesorado, para el personal del centro y para el alumnado a partir de 6 años en los espacios comunes y en las aulas.

¿En qué supuestos no es obligatorio el uso de la mascarilla?

Para niños y niñas menores de 6 años; personas que presenten algún tipo de dificultad respiratoria; personas que por su situación de discapacidad o dependencia presenten alteraciones de conducta que hagan inviable su utilización; por causa de fuerza mayor o situación de necesidad.

¿El centro educativo facilita las mascarillas?

El centro dispone de mascarillas para utilizar en caso de que algún docente, alumno o miembro del personal del centro haya olvidado llevarla de casa o se le haya roto.

¿Qué tipo de mascarilla se debe llevar?

Mascarillas higiénicas. En el centro educativo se realizan recordatorios diarios de cuál es su uso adecuado: debe cubrir desde la nariz hasta la barbilla.

ORGANIZACIÓN DE LAS AULAS Y LAS ASIGNATURAS

¿Cómo se organiza el alumnado en las aulas?

Desde Infantil hasta 2.º de Primaria el alumnado está en grupos de convivencia estable de un máximo 20 alumnos como norma general.


En el resto de cursos de Primaria el centro puede haber organizado a los alumnos en grupos de convivencia estable o hacer grupos manteniendo la distancia de seguridad de metro y medio entre alumnos.


En el resto de etapas educativas el alumnado está separado en el aula a un metro y medio de distancia entre compañeros. En las etapas de ESO, Bachillerato y FP, en la mayoría de casos asisten cada día a clase y, en caso de que no quepa todo el alumnado del aula con la distancia interpersonal requerida, irán al centro en días alternos.


Para casos particulares infórmate en tu centro educativo.

¿Cómo se relacionan las familias con el centro?

La comunicación se realiza de manera preferente mediante la aplicación Web Familia, por teléfono, correo electrónico, mensajes o correo ordinario.

¿El horario lectivo es el habitual?

Sí, cada centro educativo mantiene el horario lectivo que tiene fijado.

¿El alumnado de ESO, Bachillerato y ciclos formativos irá del lunes a viernes al instituto?

Mayoritariamente sí. Solo en aquellos grupos en los que no se pueda garantizar la distancia interpersonal de metro y medio se realizará la asistencia en días alternos.


Una semana lunes, miércoles y viernes, y la siguiente, martes y jueves. Los días que no se va al centro el alumnado realiza tareas educativas en casa marcadas por su profesorado.

¿Se trabajan los mismos contenidos que habitualmente?

Se adaptan a la actual situación y al modelo organizativo del centro.

¿Hay Educación Física, Tecnología o Música?

Sí, en todas las asignaturas se seguirán las medidas de higiene y protección.

¿Es segura la asignatura de Educación Física?

En general se hará al aire libre. La actividad física ya está regulada para el conjunto de la población para esta situación. Esta regulación se adapta del mismo modo a la actividad escolar.

¿Se pueden compartir los instrumentos de música?

No se puede compartir ningún instrumento musical individual, filtro o caña. Los instrumentos, mobiliario, atriles y partituras serán de uso individual exclusivo. En instrumentos habitualmente compartidos (percusión, pianos y otros) se procede a una limpieza meticulosa antes de cada uso. Se limpian el instrumento musical y las manos antes y después de su uso.

USO DE ZONAS COMUNES Y DESPLAZAMIENTOS

¿Cómo se realiza la entrada y salida del centro?

Siempre que sea posible se establecerán zonas de entrada y salida al recinto educativo diferenciadas y se han programado entradas y salidas escalonadas para evitar aglomeraciones. Cada centro educativo informa a las familias sobre la organización de esta medida en su caso concreto. Infórmate en tu centro educativo.

¿Cómo se organiza el transporte escolar?

El transporte escolar mantiene el mismo horario y las mismas rutas que hasta ahora. El alumnado se deberá desinfectar las manos con hidrogel, que tiene a su disposición antes de subir y de bajar del vehículo. Es obligatorio el uso de mascarilla para el alumnado a partir de 6 años. Cada alumno que lo utilice tiene un asiento asignado para todo el curso. Se prestará especial atención a la habilitación de espacios para personas con discapacidad.

¿Cómo se organiza el servicio de comedor escolar?

Cada centro educativo se ha organizado para hacer turnos de comedor escolar y en algunos casos también hay grupos de alumnos que comen en el aula. Por ello hemos ampliado el número de monitoras y monitores de comedor. El alumnado que come en el espacio del comedor escolar tiene circuitos de entrada y salida señalados. Antes y después de comer el alumnado se lava las manos con agua y jabón. No se comparten ni los alimentos, ni las bebidas, ni los utensilios. Se mantiene la distancia de seguridad de 1,5 metros entre alumnos. En el caso de los grupos de convivencia estable, no hace falta mantener la distancia de seguridad entre el alumnado del mismo grupo, pero sí entre grupos de convivencia estable.

¿Cómo se organiza el patio?

Los grupos de alumnos tienen horarios escalonados y no coinciden todos en el patio. Se respeta la distancia de seguridad a la salida y regreso al aula. El alumnado está distribuido por sectores con señalización y se ha reforzado la vigilancia a la hora del patio para garantizar la atención adecuada al alumnado.

En los cambios de asignatura, especialmente en el instituto, ¿quién cambia de aula, profesorado o alumnado?

Para reducir al mínimo los desplazamientos del grupo de escolares por el centro, cada grupo de alumnos tendrá su aula de referencia y será el profesorado quien se desplace.

Si el centro dispone de ascensor, ¿quién lo puede utilizar?

Los ascensores en los centros educativos serán utilizados de manera individual, únicamente por personas de movilidad reducida y, si fuera necesario, una persona acompañante. La persona que manipule los botones se limpiará las manos antes y después de su uso, se utilizará mascarilla y su disposición en el espacio interior será la que permita la máxima distancia de separación.

¿Se pueden utilizar los vestuarios para cambiarse de ropa?

Sí, se pueden utilizar los vestuarios y las duchas, respetando las medidas generales de prevención e higiene. Se deberá garantizar la distancia mínima de seguridad y no se superará la proporción de 2,25 m² por cada persona usuaria. Se hará limpieza y desinfección como mínimo dos veces al día y siempre después del uso de cada grupo de alumnos.

¿Es seguro hacer deporte en las instalaciones escolares después de que las haya utilizado otro grupo? ¿Hay que desinfectar porterías o balones?

Sí. Los materiales que utilice cada grupo, como porterías o balones, se desinfectan antes de su utilización por un grupo diferente.

¿Cómo se organizarán las siestas del alumnado de Infantil?

Se recomienda colocar las colchonetas intercalando la dirección en la que se coloca el alumnado, cabeza y pies en diferente dirección. Se hará un cambio diario de sábanas o almohadas, o utilizará cada uno las suyas. Se cambiarán al menos semanalmente y siempre que estén sucios.

LIMPIEZA Y DESINFECCIÓN DEL CENTRO EDUCATIVO

¿Se desinfectarán las zonas de juegos infantiles en el patio?

Sí, se realizará la limpieza y desinfección de las zonas de juegos infantiles en el patio al menos una vez al día. Se reforzará dicha limpieza en función de su intensidad de uso, por ejemplo, en caso de que se establezcan turnos, cuando se cambie de turno. Por ello se han reforzado los contratos de limpieza de los centros educativos.

¿Cómo se gestiona la limpieza del material compartido por el profesorado?

Se realizará la limpieza y desinfección de las instalaciones al menos una vez al día y se reforzará esta limpieza en función de su intensidad de uso, poniendo especial énfasis en superficies, pomos de puerta, mesas de uso común, teléfonos, ratones de ordenador y otros utensilios de uso compartido.

EXTRAESCOLARES

¿Cómo se organizan las actividades extraescolares y complementarias (Escola Matinera y actividades en el centro y fuera del centro)?

Se dispone de un registro con la relación del alumnado asistente. En actividades con alumnado de un mismo grupo de convivencia estable no hará falta mantener la distancia mínima interpersonal de 1,5 m. En los demás casos se debe garantizar esta distancia interpersonal a la hora de realizar la actividad extraescolar.

PREVENCIÓN Y GESTIÓN DE LOS CASOS DE COVID-19

¿Qué hacer antes de ir al centro educativo?

Se debe verificar diariamente el estado de salud del alumno/a, docente y personal del centro comprobando que no tiene una temperatura por encima de 37,5 °C ni otras sintomatologías que puedan estar asociadas a la COVID-19 (tos, malestar, congestión nasal, diarrea, vómitos...). En caso de presentar alguno de estos síntomas, no se debe ir al centro educativo y hay que contactar con el centro de salud de referencia.

¿Qué ocurre si el alumno/a tiene condiciones especiales de salud?

El alumnado que presenta condiciones de salud que lo hace más vulnerable a la COVID-19 (enfermedades cardiovasculares, diabetes, enfermedades pulmonares crónicas, cáncer, inmunodepresión o hipertensión arterial) acudirán al centro, siempre que su condición clínica esté controlada y así lo permita, manteniendo medidas de protección rigurosas, excepto indicación médica de no asistir.

¿El alumnado debe desinfectarse las manos antes de entrar a clase?

Sí, la medida higiénica fundamental es el lavado de manos de manera frecuente y meticulosa, durante al menos 40 segundos con agua y jabón. Si no es posible el lavado con jabón, se puede utilizar la desinfección durante 20 segundos con gel hidroalcohólico.

¿Cuál es el procedimiento de actuación si se detecta a un alumno/a con síntomas compatibles con la COVID-19 en el centro?

La persona que haya detectado el caso lo debe comunicar a la dirección del centro educativo. La dirección del centro lo comunicará a salud Pública. Si la persona afectada es un alumno, será conducido al espacio COVID-19 del centro y estará acompañado en todo momento por la persona que haya detectado el caso hasta que un familiar le vaya a recoger. La recogida del alumno por parte de la familia se hará lo más pronto posible en la entrada del centro educativo, procurando que el transporte se haga en vehículo particular y no en transporte público colectivo. En caso de que el alumno/a sea mayor de edad, se dirigirá a su domicilio para proceder al aislamiento evitando en la medida de lo posible el transporte público colectivo.

Si se da un caso positivo en un grupo del centro educativo, ¿se realizará una prueba PCR al resto del grupo o los pondrán en cuarentena?

En los grupos de convivencia estable se recomendará la cuarentena de todo el grupo durante 14 días después del último contacto con el caso y se vigilará la aparición de nuevos casos. Se producirá la interrupción de la actividad educativa presencial para este grupo y se procederá a la formación a distancia. Se realizará una prueba PCR a todos los miembros del grupo de convivencia estable por ser contacto estrecho de un caso diagnosticado.


En los grupos no conformados como grupo de convivencia estable (los grupos en que los alumnos guardan una separación de metro y medio de distancia entre sí) se analizarán los contactos estrechos a la persona contagiada, que deberán aislarse y se les realizará una prueba PCR. El resto del grupo continuará con la actividad educativa presencial.

Si hay un caso positivo, ¿se confinará a todo el centro?

No, serán las autoridades sanitarias las que determinen las personas y/o grups que hay que aislar en función de dónde se han producido los casos positivos y el contexto concreto.

Si en una clase hay un caso positivo, ¿solo se tomarán medidas en esa clase?

Se evaluaran los contactos estrechos del caso positivo las autoridades sanitarias determinarán qué hacer.

Ante el caso sospechoso o de un positivo, ¿qué pasará con las hermanas o los hermanos si están en otros cursos?

Los familiares convivientes de un caso sospechoso (aquel en el que se ha realizado PCR y se está a la espera de resultados) deberán quedarse en casa hasta conocer el resultado. Si el resultado es negativo, los hermanos pueden reincorporarse al centro educativo. En caso de confirmación de la infección (PCR positiva), los hermanos harán cuarentena durante 14 días y, en el marco de la búsqueda activa de casos, se les realizará una prueba PCR.

Si una clase entera se debe poner en cuarentena por un caso positivo, ¿cómo se gestionará la cuarentena?

La clase pasará a la modalidad de educación a distancia con el mismo horario hasta que las autoridades sanitarias determinen el retorno a la actividad educativa presencial.

https://portal.edu.gva.es/aulasegura/es/inicio/

dilluns, 31 d’agost del 2020

SANITAT ASSIGNA A ATENCIÓ PRIMÀRIA DE LES COVES UNA NOVA DRA. FIXA

 Centro de salud Coves de Vinromà

Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública 

RESOLUCIÓ de 12 d’agost de 2020, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es nomena personal estatutari fix les persones aspirants aprovades en el concurs oposició pel torn lliure per a la provisió de vacants de la categoria de metge i metgessa de família d’equip d’Atenció Primària d’institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2020/6654]

AYORA GIMENO, MARÍA JULIA

 DS DE CASTELLÓ

 CENTRE DE SALUT DE LES COVES DE VINROMÀ 

Text íntegre a l´enllaç:

https://www.dogv.gva.es/datos/2020/08/31/pdf/2020_6654.pdf

dijous, 27 d’agost del 2020

LES COVES REP UNA SUBVENCIÓ DE LA GENERALITAT PER A LA CONTRACTACIÓ DE 8 PERSONES DURANT SIS O SET MESOS

 

Las obras del PFEA para mejorar la accesibilidad urbana dan 3200 jornales a  oficiales y peones en Baeza

27/08/2020

Les persones interessades a optar als llocs de treball han d’estar inscrites com a demandants d’ocupació


L’Ajuntament de les Coves de Vinromà contractarà en els pròxims mesos a huit persones desocupades del municipi a través del programa Avalem Experiència, una subvenció del Servei Valencià d’Ocupació i Formació de la Generalitat Valenciana (LABORA) amb la finalitat de fomentar l’ocupació.


En concret, mitjançant el programa EMERGE es contractaran sis persones durant set mesos, a jornada completa, per a la realització d’accions previstes en plans o procediments d’emergència en l’àmbit forestal. Poden beneficiar-se d’aquesta oferta totes les persones majors d’edat que estiguen inscrites com a demandants d’ocupació i tinguen actualitzada la demanda per a peó forestal.


D’altra banda, a través del programa EMCORP, es contractaran altres dues persones desocupades. En aquest cas, l’oferta està destinada a persones majors de 30 anys, que estiguen inscrites com a demandants d’ocupació i tinguen marcada l’opció de peó d’obres i serveis generals. Aquests contractes es posaran en marxa a l’octubre i tindran una duració de 6 mesos a jornada completa.


L’alcaldessa del municipi, Mònica Nos, ha explicat que “per a aquest equip de govern és molt important que joves i majors puguen optar a ofertes d’ocupació en el mateix municipi, i aquesta ajuda que hem rebut obrirà les possibilitats laborals entre veïns i veïnes en situació de desocupació”.

https://canal56.com/2020/08/les-coves-de-vinroma-rep-una-subvencio-per-a-la-contractacio-de-8-persones/

Documento técnico Guía de actuación ante la aparición de casos de COVID-19 en centros educativos Versión del 24 de agosto de 2020

Los centros educativos tendrán una guía para actuar frente a la Covid, el  próximo curso – NOTICIAS DE CIUDAD REAL 24H


Coordinación:

Centro de Coordinación de Alertas y Emergencias Sanitarias.

Dirección General de Salud Pública.

Aprobado por la Ponencia de Alertas y Planes de Preparación y Respuesta.

Revisado por la Subdirección General de Promoción, Prevención y Calidad.

Revisado por la Subdirección General de Sanidad Ambiental y Salud Laboral.

Las recomendaciones incluidas en el presente documento están en continua revisión y serán

modificadas si la situación epidemiológica así lo requiriese.

Text íntegre a l´enllaç:

https://documentosredaccion.s3.eu-west-3.amazonaws.com/guia-de-actuacion-centros-educativos-5f472e4d7f1dd.pdf 

Què diu el protocol valencià per a la tornada a les aules?

 Un dispensador de gel a un centre escolar de Valladolid

Un dispensador de gel a un centre escolar de Valladolid / Nacho Gallegom (Efe)

Notícies COVID-19 | 27/08/2020 07:44

A penes d'ací a deu dies comença oficialment un nou curs escolar a la Comunitat Valenciana, però la situació sanitària actual dibuixa un inici ben diferent dels anteriors. La pandèmia obri un panorama en què contrasten la certesa i la seguretat que pretenen transmetre els responsables polítics valencians, que veuen segura la tornada a l’escola, amb la por al contagi de moltes famílies, que fins i tot han arribat a demanar llibertat per a triar si duen els fills a classe, a pesar que l’assistència és obligatòria.


Per a reprendre l’activitat la Conselleria d’Educació ja ha aprovat un protocol, que s’aplicarà en l’activitat docent. A aquest document, el govern espanyol podrà incorporar alguns matisos que acorden les comunitats autònomes amb els Ministeris d'Educació i Sanitat en la reunió sectorial d'aquest dijous. Aquests protocols pretenen garantir que l’activitat docent es desenvolupa en condicions de seguretat sanitària. Què és el que s’ha establit fins ara?


Els centres escolars

Hi haurà un espai aïllat, amb poc de mobiliari i bona ventilació, on es traslladaran aquells membres de la comunitat educativa amb sospites de tindre el coronavirus. Serà el denominat espai Covid.

L’entrada de l’alumnat serà esglaonada, de manera que s’eviten aglomeracions.

En infantil i primària els centres hauran de crear grups estables de convivència d'un màxim de vint persones. Per a això, els centres podran barrejar alumnat de diversos nivells.

En el segon i tercer cicle de primària, es recomana crear grups bambolla i, si no es pot, cal garantir la distància interpersonal d'1,5 metres.

En secundària, batxillerat i cicles formatius, els centres han de facilitar la presència i els alumnes hauran de mantindre la distància de metre i mig. Si no és possible, s'haurà de garantir la presència de l'alumnat de primer de l'ESO, FP bàsica i altres grups amb necessitats específiques. En tals casos, la resta de l'alumnat acudirà al centre en dies alterns. Es reforçarà la desinfecció dels centres educatius.

S’adquiriran tres milions de mascaretes i més de 86.000 litres de gel hidroalcohòlic per als centres escolars.

La mascareta serà obligatòria per a tot el professorat, excepte el dels grups estables de convivència, on serà voluntària. Per als xiquets, fins a quart de primària no caldrà, com tampoc per als majors si estan a metre i mig dels companys.


Al menjador

Hi haurà taules per als grups bambolla i altres diferents per als grups de distància.

L’alumnat haurà d’ocupar el mateix lloc tot el curs.

L’estudiantat no podrà manipular cap aliment. Serà el personal de cuina l’encarregat de servir-lo.


En el transport escolar

Els escolars ocuparan sempre el mateix seient.

Es netejaran les superfícies de contacte de manera exhaustiva amb productes bactericides.

Es reduirà al mínim el temps que els escolars passaran en el mitjà de transport escolar.

Els escolars majors de sis anys hauran de dur mascareta de manera obligàtoria.

A les parades, caldrà esperar mantenint la distància física i pujarà primer qui tinga assignat els seients de darrere.

A més de totes aquestes mesures, la Conselleria contractarà 4.374 mestres i professors més per a atendre les particularitats docents que presenta aquest curs escolar. A pesar que el començament està previst per al 7 de setembre, el conseller d’Educació, Vicent Marzà, no descarta retardar-lo en aquells centres que necessiten uns dies més per a adaptar-se a la nova situació.

https://apuntmedia.es/va/noticies/covid-19/que-diu-el-protocol-valencia-per-a-la-tornada-a-les-aules

dimecres, 26 d’agost del 2020

A LES COVES DE VINROMÀ : RELACIÓN PROVISIONAL DE PERSONAS ASPIRANTES ADMITIDAS Y EXCLUIDAS EN ORDEN A LA CONSTITUCIÓN DE UNA BOLSA DE EMPLEO TEMPORAL DE VIGILANTES RURALES DE CARÁCTER LABORAL, Y DETERMINACIÓN DE LA COMPOSICIÓN DEL TRIBUNAL

 Curso Seguridad Guarda Rural - Academia Tarragona Aula Magna

Ajuntament de les Coves de Vinromà

ANUNCIO

ASUNTO: RELACIÓN PROVISIONAL DE PERSONAS ASPIRANTES ADMITIDAS Y EXCLUIDAS EN ORDEN A LA CONSTITUCIÓN DE UNA BOLSA DE EMPLEO TEMPORAL DE VIGILANTES RURALES DE CARÁCTER LABORAL, Y DETERMINACIÓN DE LA COMPOSICIÓN DEL TRIBUNAL.

Mediante Decreto de Alcaldía núm. 2020-0494, de 25 de agosto, se ha aprobado la relación provisional de personas aspirantes admitidas y excluidas en orden a la constitución de una bolsa de empleo temporal de vigilantes rurales de carácter laboral, del tenor literal siguiente:

Relación de Aspirantes Admitidos

DNI

E.C.C.

***7276**

V.P.F.

***9082**

R.V.V.

***1200**

V.B.M.

***4106**

Relación de Aspirantes Excluidos

DNI

Causa

Ninguno

Lo que se hace público de conformidad con lo previsto en las Bases que rigen la convocatoria del proceso de selección indicado, otorgando un plazo de TRES (3) días naturales para la subsanación de defectos y presentación de reclamaciones, en su caso.

Asimismo, mediante el citado Decreto se ha aprobado la siguiente composición del Tribunal de Selección:

Presidente

D. Juan Francisco Beltrán Zaragozá

Vocal

Dña. Cinta Moliner Barreda

Vocal

D. Juan Manuel Albert Cucala

Secretario

D. Joaquín Miguel Burgar Arquimbau

Lo que se hace púbico para su general conocimiento.

El Secretario del Tribunal,

(documento firmado electrónicamente)

Fdo. Joaquín Miguel Burgar Arquimbau

A  l´enllaç del Portal Municipal de Transparència 

https://lescovesdevinroma.sedelectronica.es/info.0

EDUCACIÓ, GUIA DE BEQUES 2020/2021

 Alumnos en el aula


Clicar sobre l´enllaç

https://www.becaseducacion.gob.es/becas-y-ayudas.html?fbclid=IwAR2GS4uM1dQPoKmf1qcJAj4gV4dUabipJN4ENf8TWyHMyJ_EdzDaqyC7cnY

LES COVES REP DE LA DIPUTACIÓ 1.500 € PER A PROVES ESPORTIVES EN EL MEDI NATURAL

 

LES COVES DE VINROMÀ 1.500, €

31 ayuntamientos reciben un máximo de 1.500 euros de la Diputación para eventos deportivos

17 agosto, 2020

La Diputación de Castellón ha aprobado subvenciones por valor de 45.287,9 euros a 31 ayuntamientos de la provincia de menos de 3.000 habitantes para la celebración en 2020 de eventos deportivos en el medio natural.


Es una información de la diputada de Deportes, Tania Baños, quien ha señalado que la institución provincial, una vez superado el parón de trámites administrativos que impuso el Estado de Alarma, reactivó la tramitación de todas las actuaciones que estaban planificadas para, en la medida de lo posible, implementar el calendario de pruebas deportivas.

La diputada es consciente de que «éste no es un año como los anteriores, pero nuestra intención es ayudar a que se celebren todas las pruebas deportivas que programen los ayuntamientos». Según ha dicho, «realizarlos ayudará a ir transitando por la nueva normalidad, siguiendo todos los protocolos que exigen las autoridades sanitarias, y a dinamizar los pequeños pueblos, generando actividad, que es el gran objetivo de la nueva Diputación».

https://castellonbase.com/31-ayuntamientos-reciben-un-maximo-de-1-500-euros-de-la-diputacion-para-eventos-deportivos/

dimarts, 25 d’agost del 2020

Europa propone asignar a España 21.300 millones de euros del instrumento europeo SURE que permite financiar los costes de los ERTE y de la prestación para autónomos

 

Lunes 24 de agosto de 2020



La propuesta de la Comisión Europea, anunciada hoy, está en línea con lo solicitado por el gobierno español. España es el segundo país con mayor asignación, por detrás de Italia.

Cartel Programa SURE

El programa SURE fue uno de los tres nuevos mecanismos puestos en marcha a nivel europeo, junto a la línea precautoria del Mecanismo Europeo de Estabilidad y los avales del Banco Europeo de Inversiones (BEI), para dar una respuesta sanitaria, económica y social a los efectos de la pandemia del COVID-19. El acuerdo establecía un máximo de 100.000 millones en préstamos, con la condición de que los tres países más beneficiados no superasen un máximo de 60.000 millones.


La Comisión Europea (CE) propone que el programa SURE movilice en una primera fase 81.400 millones de euros, de un máximo de 100.000 millones de euros disponibles, destinados a 15 países. Estos fondos se financiarán con emisiones de deuda de la Unión Europea en el mercado. Los Estados miembros contribuyen al instrumento aportando avales a las emisiones de la Unión Europea.


La propuesta de la CE responde a la petición que el Reino de España efectuó el pasado 3 de agosto para acceder al instrumento, que permite financiar con préstamos de la UE los programas de apoyo a trabajadores, autónomos y empresas. La asignación española, que está en línea con lo solicitado, es la segunda mayor por detrás de la de Italia. La Comisión Europea propone que también puedan acceder al instrumento Croacia, Chipre, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Rumanía, Eslovaquia y Eslovenia.


El pasado 26 de mayo, el Consejo de Ministros autorizó el otorgamiento de los avales necesarios para la participación de España en el Instrumento Europeo de Apoyo Temporal para Mitigar los Riesgos de Desempleo en una Emergencia creado por la Comisión Europea (SURE).


En el caso de España, este instrumento permite financiar programas como los Expedientes de Regulación Temporal de Empleo (ERTE), tanto en lo concerniente a la prestación que recibe el trabajador como a las cotizaciones sociales que se ahorra el empresario.


También se pueden utilizar los recursos del SURE para financiar la prestación extraordinaria por cese de actividad para autónomos, así como la prestación por incapacidad temporal para personas que hayan estado de baja como consecuencia del COVID-19 o el apoyo a trabajadores fijos discontinuos, en particular del sector turístico.


Una vez el Consejo de la UE apruebe la propuesta de la Comisión, con posibles modificaciones fruto de las negociaciones en este órgano, el crédito será desembolsado a los Estados que soliciten este instrumento en varios tramos. El primero de ellos podría recibirse en otoño de 2020 y, el resto, a partir de 2021.

https://www.lamoncloa.gob.es/serviciosdeprensa/notasprensa/asuntos-economicos/Paginas/2020/240820-ue-sure.aspx

dimarts, 18 d’agost del 2020

Aquesta fitxa s'ha elaborat a partir de la informació emanada de les diferents autoritats sanitàries del nostre país i de la nostra comunitat autònoma, i té vigència des del 18 d'agost de 2020)

 

PRINCIPALS ACTIVITATS REGULADES EN LA NOVA NORMALITAT C O R O N A V I R U S Platges, piscines, espais de natura o esport.

 Locals d'hosteleria i restauració mentre s'està consumint. 

Persones amb problemes respiratoris. 

Decret 8/2020, de 13 de juny, del president de la Generalitat, (DOGV de 13 de juny) Acord del Consell de 19 de juny, sobre mesures de prevenció enfront de la COVID-19 (DOGV de 20 de juny) Acord del Consell de 17 de juliol, sobre mesures de prevenció enfront de la COVID-19 (DOGV de 18 de juliol) RESOLUCIÓ de 17 d'agost de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per a l'adopció de les mesures establides en l'acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, sobre mesures de prevenció enfront de la Covid-19. 

INDICACIONS GENERALS 

Qualsevol activitat permesa haurà de desenvoluparse en condicions de seguretat, mesures de prevenció i higiene, autoprotecció i distanciament social de seguretat, de 1,5 metres 

L'ús de màscara és obligatori per a majors de 6 anys en la via pública, en espais a l'aire lliure i en qualsevol espai tancat d'ús públic o que es trobe obert al públic, Amb l'excepció de: 

Platges, piscines, espais de natura o esport.

Locals d'hosteleria i restauració mentre s'està consumint. 

Persones amb problemes respiratoris

Tots els locals i altres establiments, així com l'equipament, de les activitats permeses hauran de ser periòdicament desinfectats i higienitzats. 

És obligatori l'ús de màscares per a les persones majors de 6 anys en els mitjans de transport públics i privats (incloses motocicletes, ciclomotors i vehicles privats), si els ocupants dels vehicles de turisme no conviuen. 

No es podrà fumar en la via pública o en espai a l'aire lliure quan no es puga respectar una distància mínima interpersonal de, almenys 2 metres. Aquesta limitació inclou qualsevol altre dispositiu d'inhalació de tabac, pipes d'aigua, pipes o assimilats 

Si tens símptomes compatibles amb coronavirus has d'aïllar-te i romandre a casa, telefona al 900 300 555 o sol·licita cita amb el teu centre de salut a través de la web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o de l'App GVA CORONAVIRUS. MESURES DE CARÀCTER SOCIAL

Es permeten vetlatoris i soterrars amb límit màxim de 25 persones en espais tancats, i de 50 persones si és a l'aire lliure o en la comitiva per a l' acomiadament de la persona difunta. 

Es permet l'assistència a llocs de culte, sempre que no se supere un 75% del seu aforament. 

Les cerimònies nupcials i altres celebracions religioses podran realitzar-se amb un aforament del 75%. Es poden visitar habitatges tutelats, centres residencials de persones amb discapacitat i centres residencials de persones majors. En aquest últim cas preferentment en casos excepcionals. 

És recomanable que les trobades socials es limiten a un màxim de 10 persones i evitar aquells que es produïsquen fora del grup de convivència estable. 

COMERÇ AL DETALL

http://coronavirus.san.gva.es/documents/469630/632701/comercio+minorista+valenciano+20_07_20.pdf/92d1b23c-59ee-40d6-791c-1b7f55389110?t=1595506009198

El comerç al detall i de prestació de serveis pot obrir els seus locals reduint l'aforament al 75%. 

Els mercats a l'aire lliure o de venda no sedentària en la via pública 

Els parcs i centres comercials han de mantenir amb un aforament màxim en els establiments comercials del 75% en totes les seues zones. mbulants) han de limitar l'afluència de clients al 75% i assegurar la distància social de metre i mig.

Els mercats a l'aire lliure o de venda no sedentària en la via pública Els parcs i centres comercials han de mantenir amb un aforament màxim en els establiments comercials del 75% en totes les seues zones. mig. 

HOSTALERIA i RESTAURACIÓ +INFO

http://coronavirus.san.gva.es/documents/469630/632701/hosteleria+y+restauraci%C3%B3n+valenciano+20_07_20+%283%29.pdf/76169bf4-d5b6-759a-3ced-7d6e2226a144?t=1597743021554

Els locals d'hostaleria i restauració no poden superar el 75% del seu aforament, amb un màxim de 10 persones per taules o agrupació de taules i mantenint una distància mínima de 1,5 metres entre elles. Està permés el consum en la barra sempre que es garantisca una distància mínima de seguretat entre clients o, si escau, grup de clients. 

Les terrasses dels establiments d'hostaleria i restauració poden acollir reunions de fins a un màxim de 10 persones, ocupant-se fins al 100% del nombre de taules permeses, sempre que mantinguen una distància mínima d'1.5 metres entre taules o agrupacions de taules. 

S'ha decretat el tancament de discoteques, sales de ball, karaoke i bars de copes amb o sense actuacions musicals en directe. 

S'ha de procurar el pagament amb targeta o altres mitjans que no supose contacte físic entre dispositius, evitant, sempre que siga possible, l'ús de diners en efectiu. 

L'ocupació màxima dels serveis serà d'una persona per a espais de fins a 4 metres quadrats. 

Per a espais de més de quatre metres quadrats que compten amb més d'una cabina o urinari, l'ocupació màxima serà del 50% del nombre de cabines/urinaris que tinga l'estança.

ÚS DE PLATGES 

Es permet anar a les platges en grups de màxim 15 persones, excepte convivents. En les zones d'estada dels usuaris, s'ha d'establir una distribució espacial per a garantir la distància de seguretat d' un mínim metre i mig entre els usuaris mitjançant senyals al terra limitant els espais. 

Tots els objectes personals, com tovalloles, gandules i elements similars, han de romandre dins del perímetre de seguretat de dos metres establert, evitant contacte amb la resta d'usuaris. 

Es recomana que els eixos dels para-sols no s'instal·len a distàncies inferiors de 4 metres. 

Es permet la pràctica d'activitats esportives, professionals o d'esplai, sempre que es puguen desenvolupar individualment i sense contacte físic, permetent mantenir una distància mínima de dos metres entre els participants. 

Es podrà fer ús de les dutxes, serveis i vestuaris limitant l'ocupació a una persona.

ALTRES ACTIVITATS AMB LIMITACIÓ D' AFORAMENT O GRUPALS

CULTURALS

Biblioteques i arxius (amb un 75% d'aforament) Museus, sales d'exposicions, visites, activitats culturals i equipaments culturals (sempre que no superen el 75% del seu aforament i amb grups de, màxim, 30 persones.) Cines, teatres, auditoris, circs de carpa, locals i espais similars (fins a un 75% del seu aforament) 

TURISME I NEGOCIS 

Les empreses registrades poden realitzar turisme actiu i de natura en grups limitats de fins a 30 persones. 

Els guies turístics treballaran mitjançant cita prèvia i els grups seran d'un màxim de 20 persones. 

Els hotels i allotjaments turístics ja poden disposar de fins a un 75% de la seua capacitat a les zones comunes. Congressos, encontres, reunions de negoci, conferències i esdeveniments sense superar en cap cas el 75% de l'aforament. 

ESPORT I OCI 

Podran realitzar-se els esdeveniments i espectacles esportius que incloguen activitats o modalitats esportives individuals, d'equip i de contacte, no es podrà superar el 75% de l'aforament ordinari, i podran desenvolupar-se amb presència de públic. 

Podran participar, de manera conjunta, un màxim de 300 persones esportistes.

A les instal·lacions esportives es podrà realitzar activitat esportiva individual, d'equip i de contacte, sempre que no se supere l'aforament màxim d'una persona usuària per cada 2,25 m² de superfície útil per a l'ús esportiu. 

Es podran utilitzar els vestuaris i les dutxes. 

Es permeten els Campus esportius, escoles esportives i clínics. 

Les piscines recreatives no superaran un aforament màxim del 75%, garantint la distància de seguretat i amb horaris per torns. 

Les escoles d'estiu poden realitzar les seues activitats limitant el nombre de participants al 75% del número habitual i fins a un alumnat màxim de 100 en espais tancats i 250 en espai oberts. +INFO

http://coronavirus.san.gva.es/documents/469630/632153/Ayuntamientos_Actividades_verano_2020_06_11.pdf

Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública RESOLUCIÓ de 17 d’agost de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per a l’adopció de les mesures establides en l’acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19. [2020/6707]

Publicadas las ayudas para rehabilitación de edificios, reforma de  viviendas y eficiencia energética en la Comunidad valenciana • CONSTRUIBLE


Antecedents de fet L’Acord de 19 de juny de 2020, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19 (DOGV 20.06.2020), va establir una sèrie de mesures de prevenció necessàries per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, una vegada finalitzat l’estat d’alarma. El dit acord, i de conformitat amb el punt seté d’aquest, ha sigut actualitzat i modificat per diferents resolucions de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública. En primer lloc, per la Resolució de 23 de juny de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’adopció de mesures en aplicació de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19 (DOGV 25.06.2020), l’apartat primer del qual continua vigent, i dona redacció al punt tercer de l’Acord de 19 de juny de 2020. Posteriorment es va dictar la Resolució de 26 de juny de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’adopció de mesures addicionals complementàries de prevenció i protecció en matèria d’activitat esportiva, en aplicació de l’Acord de 19 de juny, del Consell, contra la Covid-19 (DOGV 26.06.2020), que ha quedat sense efecte per una posterior resolució. I, seguidament, la Resolució de 17 de juliol de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, de modificació i adopció de mesures addicionals i complementàries de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19 (DOGV 18.07.2020), i la Resolució de 24 de juliol de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es dona una nova redacció a determinades mesures recollides en la Resolució de 17 de juliol de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de modificació i adopció de mesures addicionals i complementàries de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19 (DOGV 24.07.2020). Així mateix, s’ha dictat, i segueix en vigor en la data d’aquesta resolució que es dicta, la Resolució de 13 d’agost de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’acorden mesures addicionals a la ciutat de València durant catorze dies naturals comptats a partir del dia de la publicació (DOGV 14.08.2020). Mitjançant l’Ordre de 14 d’agost, del Ministeri de Sanitat, s’aprova la declaració d’actuacions coordinades en salut pública per a respondre davant de la situació d’especial risc derivada de l’increment de casos positius per Covid-19. En aquesta declaració, dictada després de l’acord previ del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut en la sessió celebrada el mateix 14 d’agost de 2020, s’aproven una sèrie d’actuacions coordinades en salut pública per a respondre a la situació d’especial risc derivada de l’increment de casos positius per Covid-19, d’acord amb el que s’estableix en l’article 65 de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del sistema nacional de salut, amb l’objectiu final de mantindre un control suficient de la transmissió del SARS-CoV-2 que evite la necessitat d’imposar restriccions de gran impacte sobre la mobilitat de les persones, amb el consegüent efecte negatiu en la societat i en l’economia del país. Aquest acord evidencia l’evolució no favorable de la situació a escala epidemiològica i la necessitat d’alinear els esforços conjunts de totes les autoritats sanitàries, i aconsella establir un mínim comú de mesures que les comunitats autònomes hauran d’adoptar en l’àmbit competencial que els és propi. En aquest acord s’inclouen únicament les mesures que es consideren estrictament necessàries i imprescindibles per a tallar la situació d’especial risc per a la salut pública derivada de l’increment de casos positius per Covid-19, i que, per la seua naturalesa, es considera que tenen un impacte molt significatiu en l’objectiu de previndre i controlar l’expansió de la malaltia, mesures que se centren en el control de la transmissió en els àmbits que actualment són l’origen  dels brots epidèmics de major impacte i risc, i en mesures que puguen controlar la transmissió comunitària associada a aquests brots que es detecten a través de la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica. Fonaments de dret 1. La Generalitat, mitjançant la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, té competència exclusiva en matèria d’higiene, de conformitat amb l’article 49.1.11.a de l’Estatut d’Autonomia, i competència exclusiva en matèria d’organització, administració i gestió de totes les institucions sanitàries públiques dins del territori de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l’article 54.1 del mateix text legal. 2. La Llei orgànica 3/1986, de 14 d’abril, de mesures especials en matèria de salut pública, estableix en l’article 1 que «amb la finalitat de protegir la salut pública i previndre’n la pèrdua o deterioració, les autoritats sanitàries de les diferents administracions públiques podran, dins l’àmbit de les seues competències, adoptar les mesures previstes en la present llei quan així ho exigisquen raons sanitàries d’urgència o necessitat», i en l’article 3, més en concret, que «amb la finalitat de controlar les malalties transmissibles, l’autoritat sanitària, a més de realitzar les accions preventives generals, podrà adoptar les mesures oportunes per al control dels malalts, de les persones que estiguen o hagen estat en contacte amb aquests i del medi ambient immediat, així com les que es consideren necessàries en cas de risc de caràcter transmissible». 3. La Llei 33/2011, de 4 d’octubre, general de salut pública, al seu torn, estableix en l’article 54.1 que «sense perjudici de les mesures previstes en la Llei orgànica 3/1986, de 14 d’abril, de mesures especials en matèria de salut pública, amb caràcter excepcional, i quan així ho requerisquen motius d’extraordinària gravetat o urgència, l’Administració general de l’Estat i les de les comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla, en l’àmbit de les seues competències respectives, podran adoptar les mesures que siguen necessàries per a assegurar el compliment de la llei», i en l’apartat 2, que «en particular, sense perjudici del que preveu la Llei 14/1986, de 25 d’abril, general de sanitat, l’autoritat competent podrà adoptar, mitjançant una resolució motivada, les següents mesures: a) La immobilització i, si és procedent, el decomís de productes i substàncies. b) La intervenció de mitjans materials o personals. c) El tancament preventiu de les instal·lacions, establiments, serveis i indústries. d) La suspensió de l’exercici d’activitats. e) La determinació de condicions prèvies en qualsevol fase de la fabricació o comercialització de productes i substàncies, així com del funcionament de les instal·lacions, establiments, serveis i indústries a què es refereix aquesta llei, amb la finalitat de corregir les deficiències detectades. f) Qualsevol altra mesura ajustada a la legalitat vigent si hi ha indicis racionals de risc per a la salut, inclosa la suspensió d’actuacions d’acord amb el que estableix el títol II d’aquesta llei». En l’apartat 3 de l’esmentat precepte s’estableix: «Les mesures s’adoptaran després de l’audiència prèvia dels interessats, excepte en cas de risc imminent i extraordinari per a la salut de la població, i la duració no excedirà del temps exigit per la situació de risc que les haja motivades. Les despeses derivades de l’adopció de mesures cautelars previstes en el present article seran a càrrec de la persona o empresa responsable.» 4. L’article 26.1 de la Llei 14/1986, de 25 d’abril, general de sanitat, preveu: «En cas que existisca o se sospite raonablement l’existència d’un risc imminent i extraordinari per a la salut, les autoritats sanitàries adoptaran les mesures preventives que estimen pertinents, com la confiscació o immobilització de productes, la suspensió de l’exercici d’activitats, el tancament d’empreses o les seues instal·lacions, la intervenció de mitjans materials i personals i totes les altres que es consideren sanitàriament justificades.» 5. L’article 83.2 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, estableix: «Així mateix, les activitats públiques i privades de què, directament o indirectament, puga derivar-se un risc per a la salut i seguretat de les persones, incloses les de promoció i publicitat, se sotmetran a les mesures d’intervenció que reglamentàriament s’establisquen.» I l’article 86.2.b de l’esmentada Llei de salut de la Comunitat Valenciana, de regulació de les mesures especials cautelars i definitives, assenyala: «Quan l’activitat exercida poguera tindre una repercussió excepcional i negativa en la salut, les autoritats públiques sanitàries, a través dels seus òrgans competents en cada cas, podran adoptar les mesures especials que siguen necessàries per a garantir la salut i seguretat de les persones, les quals tindran caràcter cautelar o, després del corresponent procediment contradictori, caràcter definitiu. Sense perjudici del que es disposa en la normativa bàsica estatal, les mesures que pot utilitzar l’Administració seran, entre d’altres, les següents: a) El tancament d’empreses o les seues instal·lacions. b) La suspensió de l’exercici d’activitats. (...).» 6. L’Acord de 19 de juny de 2020, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19, assenyala que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a causa de la pandèmia pel coronavirus SARS-CoV-2, pot adoptar mesures extraordinàries en salvaguarda de la salut pública. De manera exacta, l’Acord disposa: «Seté. Seguiment Les mesures preventives recollides en aquest acord seran objecte de seguiment per a garantir la seua adequació a la situació epidemiològica i sanitària. A aquest efecte, podran ser modificades o suprimides mitjançant un acord del Consell o resolució de la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Així mateix, correspon a la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública adoptar les mesures necessàries per a l’aplicació del present acord i establir, d’acord amb la normativa aplicable i a la vista de l’evolució de la situació sanitària, totes aquelles mesures addicionals o complementàries que siguen necessàries.» 7. L’article 65.2 de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del sistema nacional de salut, estableix: «La declaració d’actuacions coordinades obliga a totes les parts incloses en aquesta, i s’hauran d’enquadrar en algun dels supòsits següents: 1r. Respondre a situacions d’especial risc o alarma per a la salut pública. (…).» Per tot això, a la vista del que es va acordar en la sessió del 14 d’agost de 2020, en el ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, i de conformitat amb l’article 81.1.b de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, resolc: Primer Acordar amb caràcter transitori les següents mesures d’aplicació en tota la Comunitat Valenciana durant un període de 21 dies naturals des de la data de publicació de la present resolució, sense perjudici que puguen ser revisades i prorrogades en funció de la situació epidemiològica, mesures adoptades de conformitat amb l’Ordre de 14 d’agost de 2020, del Ministeri de Sanitat, mitjançant la qual s’aprova la Declaració d’Actuacions Coordinades en Salut Pública per a respondre davant de la situació d’especial risc derivada de l’increment de casos positius per Covid-19: 1. Mesures de limitació i prevenció per sectors a) En matèria d’oci: suspensió d’activitat dels locals de discoteques, sales de ball, karaoke i bars de copes amb actuacions musicals en directe i sense. Se suspén també la realització de karaokes i actuacions esporàdiques o amateurs de cant als establiments de restauració i hostaleria. b) En matèria d’hostaleria i restauració: als establiments d’hostaleria, restauració, terrasses i bars o restaurants de platja, s’assegurarà la distància física de seguretat d’1,5 metres entre les taules o, si és el cas, agrupacions de taules. Aquesta distància d’1,5 metres haurà de ser mesurada entre les persones més pròximes de les diferents taules o agrupacions de taules. L’ocupació màxima serà de 10 persones per taula o agrupació de taules. Es permet l’accés a l’interior i el servei en barra, amb una distància física de seguretat d’1,5 metres entre clients o grups de clients. En tot cas, caldrà assegurar-se que es manté la deguda distància de seguretat interpersonal d’1,5 metres entre clients o grups de clients, tant en taules com en barra de l’interior de l’establiment, així com a l’exterior d’aquests establiments. Els establiments i serveis d’hostaleria i restauració hauran de tancar no més tard de les 01.00 hores, sense que s’hi puga permetre l’accés de nous clients a partir de les 00.00 hores. A partir de les 00.00 hores, el consum a l’exterior dels locals es farà exclusivament a l’espai delimitat i autoritzat per a les terrasses, asseguts en taules i complint les capacitats previstes; no serà, per tant possible, la consumició dels productes o begudes de l’establiment fora de l’àrea limitadora de la terrassa. Aquestes mesures són aplicables tots els dies de la setmana, inclosos els festius. No es permetrà el consum col·lectiu o en grup, de begudes al carrer o en espais públics (denominat col·loquialment «botellada»), alié als establiments d’hostaleria o similars. c) En matèria d’esdeveniments i activitats multitudinàries: en qualsevol mena d’esdeveniment o activitat multitudinària l’afluència dels quals es preveja superior a 400 persones, a més de totes les mesures establides en referència a això en l’Acord de 19 de juny, del Consell, s’haurà de realitzar una avaluació del risc, de conformitat amb el que es preveu en el document Recomanacions per a esdeveniments i activitats multitudinàries en el context de nova normalitat per Covid-19 a Espanya, acordat en la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En funció d’aquesta avaluació, cada esdeveniment o activitat d’aquestes característiques haurà de comptar amb l’autorització de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, que resoldrà sobre la base de la situació epidemiològica del moment, les característiques de l’esdeveniment i la capacitat per a adoptar mesures de prevenció i control. 2. Mesures de recomanació de restricció d’agrupacions familiars i socials en l’àmbit privat Es recomana un màxim de persones per grup en reunions familiars o socials, en espais privats, fins a 10 persones. Es recomana limitar les trobades socials fora del grup de convivència estable. 3. Mesures addicionals en residències i centres sociosanitaris Sense perjudici del desplegament corresponent que establisca la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, s’adoptaran les següents mesures: a) Realitzar proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos en els centres de caràcter residencial de persones majors i persones amb discapacitat, amb 72 hores d’antelació, com a màxim; també es faran aquestes proves PCR als treballadors que tornen de permisos i vacances, i al nou personal que s’incorpore al treball. b) Limitar les visites a una persona per resident tot extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia. Es garantirà l’escalonament de les visites als residents al llarg del dia. Aquestes mesures es podran exceptuar en cas de persones que es troben en procés del final de la vida. c) Limitar al màxim les eixides de les persones residents als centres sociosanitaris. 4. Mesures addicionals en centres de caràcter residencial de tractament de les addiccions, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a) Realitzar proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos en els centres de caràcter residencial d’aquesta tipologia, amb 72 hores d’antelació, com a màxim; també es faran aquestes proves PCR als treballadors i treballadores que tornen de permisos i vacances, i al nou personal que s’incorpore al treball. b) Limitar les visites a una persona per resident tot extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia. Es garantirà l’escalonament de les visites a les persones residents al llarg del dia. c) Limitar al màxim les eixides de les persones residents excepte per a les eixides terapèutiques quan clínicament es determine. 5. Mesures addicionals de consum de tabac i assimilats No es podrà fumar en la via pública, terrasses, platges o altres espais a l’aire lliure, quan no es puga respectar la distància mínima interpersonal de 2 metres com a mínim. Aquesta limitació serà aplicable també per a l’ús de qualsevol altre dispositiu d’inhalació de tabac, pipes d’aigua, pipes o assimilats, inclosos els cigarrets electrònics. 6. Cribratge amb PCR en grups específics En cas de brot epidèmic, es realitzaran cribratges amb proves PCR en les poblacions de risc i potencialment exposades. Segon Modificar l’apartat 3.17 en l’annex I de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19, segons la redacció que en dona la Resolució de 17 de juliol de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de modificació i adopció de mesures addicionals i complementàries de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció contra la Covid-19, que queda redactat de la següent manera: «3.17. Mesures relatives a l’ocupació de vehicles de transport terrestre 1. En les motocicletes, ciclomotors i vehicles de categoria L en general, que estiguen proveïts de 2 places homologades -conductor i passatger-, hi podran viatjar 2 persones. 2. En els transports privats, particulars i privats complementaris de persones en vehicles de fins a 9 places, inclosa la persona conductora, podran viatjar tantes persones com places tinga el vehicle. 3. En els transports públics de viatgers en vehicles de fins a 9 places, inclosa la persona conductora, es permet ocupar la totalitat de les places posteriors del vehicle, així com les oferides en la fila de seients del conductor, quan s’hagen exhaurit, prèviament, les posteriors, excepte quan el conductor o conductora puga ser considerat com a persona de risc. 4. En el transport públic discrecional i privat complementari de viatgers i viatgeres en autobús en què totes les persones ocupants hagen d’anar assegudes, es podran usar la totalitat dels seients. Quan el nivell d’ocupació ho permeta, es procurarà la màxima separació entre les persones usuàries. 5. Als vehicles en què, per les característiques tècniques, únicament es dispose d’una fila de seients, com en cabines de vehicles pesants, furgonetes o altres, hi podran viatjar, com a màxim, dues persones, sempre que els ocupants utilitzen màscares i mantinguen la màxima distància possible. 6. En tots els supòsits previstos en aquest apartat serà obligatori l’ús de màscara per a totes les persones ocupants dels vehicles, excepte quan totes les persones ocupants del vehicle convisquen al mateix domicili.» Tercer Es deixen sense efecte totes les mesures que s’oposen a les mesures contingudes en la present resolució, i de manera expressa: a) Els apartats 3.5.d i f de l’Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures relatives als establiments d’hostaleria i restauració. b) La Resolució de 12 de març de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’acorden mesures excepcionals amb els programes d’intercanvi de professorat i alumnat, així com amb les estades formatives del personal docent de qualsevol nivell educatiu, per a limitar la propagació i el contagi de la Covid-19. Quart En l’àmbit de la ciutat de València es manté vigent la Resolució de 13 d’agost de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’acorden mesures addicionals a la ciutat de València durant 14 dies naturals comptats a partir del dia de hui, com a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 que viu en l’actualitat la localitat (DOGV 14.08.2020): a) Queden sense efecte els següents punts, que es regiran per la resolució que se signa: – Els paràgrafs tercer i sisé del punt 1 del resolc primer. – El paràgraf últim del punt 3.2 del resolc primer.b) Es dona una nova redacció al punt 2 del resolc sobre mesures de restricció d’agrupacions familiars i socials en l’àmbit privat, que queda de la forma següent: «2. Mesures de restricció d’agrupacions familiars i socials en l’àmbit privat: – S’estableix un màxim de persones per grup en reunions familiars o socials, en espais privats, fins a 10 persones». Cinqué Sol·licitar la col·laboració de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a garantir la correcta execució de les mesures acordades en la present resolució. Sisé Traslladar a l’Advocacia General de la Generalitat amb vista a sol· licitar la ratificació judicial prevista en el paràgraf segon de l’article 8.6 de Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Comunicar al Jutjat Contenciós Administratiu número 6 de València, en relació amb la modificació de la Resolució de 13 d’agost de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’acorden mesures addicionals a la ciutat de València durant 14 dies naturals comptats a partir del dia de la publicació. Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició previ al contenciós administratiu, en el termini d’un mes, davant de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions, o bé, un recurs contenciós administratiu, que haurà de presentar-se en el termini de dos mesos, comptats des de l’endemà de la notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d’acord amb el que s’estableix en la Llei 29/1998. Tot això sense perjudici que puga interposar-s’hi qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent. València, 17 d’agost de 2020.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

Enllaç  https://www.dogv.gva.es/datos/2020/08/18/pdf/2020_6707.pdf?fbclid=IwAR3cpuxclLSSyQu3cvHScR5wWyrPCBMYA628F-i217LezTbCwIjHIjfXOoU


dilluns, 17 d’agost del 2020

COVID-19 Se han aprobado limitaciones en ocio nocturno, hostelería y restauración, eventos masivos, residencias y consumo de tabaco

 Espacios abiertos, distancia social, higiene de manos y mascarillas: cómo  relacionarse reduciendo el riesgo de contagio - Maldita.es

- La Comunitat Valenciana suma 715 nuevos casos y 522 altas desde la última actualización

Barceló: 'Las nuevas medidas van dirigidas al control de la transmisión comunitaria 







La 

 consellera de Sanidad Universal y Salud Pública, Ana Barceló, ha comparecido este lunes en rueda de prensa para explicar cómo se van a implantar en la Comunitat Valenciana las medidas acordadas entre todas las comunidades autónomas el pasado viernes durante el Pleno extraordinario del Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud.

Se trata de limitaciones que entran en vigor en la Comunitat Valenciana a partir de este martes y que tendrán una vigencia de 21 días.

Las medidas se refieren a ocio nocturno, hostelería y restauración, eventos masivos, residencias, tabaco y cribados. "Estas medidas van dirigidas al control de la transmisión en los ámbitos que actualmente son el origen de los brotes epidémicos de mayor riesgo, y con el objetivo de controlar la transmisión comunitaria", ha explicado Barceló.

En lo que respecta al ocio nocturno, en la Comunitat Valenciana se suspende la actividad de discotecas, salas de baile, karaoke y bares de copas con y sin actuaciones musicales en directo.

Asimismo, en los establecimientos de hostelería y restauración, terrazas y bares o restaurantes de playa, se deben asegurar 1,5 metros entre las mesas o agrupaciones de mesas. Esta distancia tiene que estar medida entre las personas más próximas de las diferentes mesas o agrupaciones, que deben tener una ocupación máxima de 10 personas.

Por otro lado, los establecimientos y servicios de hostelería y restauración deben cerrar no más tarde de la 01.00 horas. Además, no se pueden consumir productos o bebidas del establecimiento fuera del área limitativa de la terraza, y no se permite el consumo colectivo o en grupo de bebidas en la calle o en espacios públicos.

La traslación a la Comunitat Valenciana de las medidas acordadas para toda España contempla, así mismo, la recomendación de limitar las reuniones familiares o sociales, en espacios privados, a un máximo de 10 personas.

Eventos con más de 400 personas

Respecto a eventos y actividades cuya afluencia prevista supere las 400 personas, su organización queda supeditada a autorización previa por parte de la Dirección General de Salud Pública y Adicciones.

Además, se prohíbe fumar en la vía pública o en espacio al aire libre cuando no se puede respetar una distancia mínima interpersonal de al menos 2 metros. Esta limitación aplica a cualquier dispositivo de inhalación de tabaco, pipas de agua, cachimbas o asimilados, incluidos cigarrillos electrónicos o vapeo.

Residencias de mayores

Sin perjuicio del desarrollo correspondiente que establezca la Vicepresidencia y Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas, en las residencias y centros sociosanitarios, también en los centros de carácter residencial de tratamiento de las adicciones dependientes de la Conselleria de Sanidad Universal, se realizarán pruebas PCR a todos los nuevos ingresos y reingresos con 72 horas de antelación como máximo.

Además, se limitarán las visitas a una persona por residente, extremando las medidas de prevención, y con una duración máxima de una hora al día, a excepción de aquellas personas que se encuentren en proceso del final de la vida.

Los servicios de prevención de riesgos laborales del empleador también harán estos tests al personal empleado que regrese de permisos y vacaciones, y al de nueva incorporación.

La resolución dictada por la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública para la ciudad de València se mantiene en vigor en lo referente a la suspensión de las visitas y salidas en residencias de personas mayores radicadas en la capital.

Datos actualizados de incidencia del coronavirus

Durante la comparecencia, la consellera también ha actualizado las cifras diarias de evolución de la pandemia. La Comunitat Valenciana ha sumado desde la última actualización del viernes 715 nuevos casos de coronavirus, que sitúan la cifra total de positivos en 17.506 personas.

Por provincias la distribución es la siguiente: 38 en Castellón (2.095 en total); 178 en la provincia de Alicante (5.531 en total); y 493 en la provincia de Valencia (9.859 en total). Además, hay 6 casos sin asignar, con lo que el acumulado de casos sin asignar es de 21.

Por otro lado, se han dado 522 altas a pacientes con coronavirus, por lo que el total de personas curadas desde el inicio de la pandemia asciende a 21.162: 2.895 en Castellón, 6.937 en Alicante y 11.300 en Valencia, provincia donde se han reasignado 6 altas. Hay otras 30 altas no asignadas.

De esta forma, en estos momentos hay activos 3.146 casos, lo que supone un 12,20% del total de positivos.

Los hospitales valencianos tienen, actualmente, 275 personas ingresadas: 6 en la provincia de Castellón, sin pacientes en UCI; 74 en la provincia de Alicante, de ellos 9 en la UCI; y 195 en la provincia de Valencia, 23 de ellos en UCI.

De los hospitalizados, a día de hoy, el 88% es mayor de 35 años y el 39% supera los 65 años. Los menores de 34 años suponen casi el 12%.

En UCI, todos los ingresados superan los 16 años. El 3% está en el grupo de edad de 16 a 35 años; el 71% en el de 35 a 64 años y el 26% son mayores de 65 años.

No se ha registrado ningún fallecimiento por coronavirus desde la última actualización, por lo que el total de defunciones se mantiene en 1.486 personas: 227 en la provincia de Castellón, 518 en la de Alicante y 741 en la de Valencia.

El número total de pruebas llevadas a cabo para la detección del coronavirus asciende a 698.566, de las que 560.956 han sido a través de PCR y 137.610 mediante test rápido.

Actualización de la situación en residencias

En estos momentos, hay algún caso positivo en 19 residencias de mayores (8 en la provincia de Alicante y 11 en la provincia de Valencia), 4 residencias de personas con diversidad funcional (1 en la provincia de Castellón, 1 en la provincia de Alicante y 2 en provincia de Valencia) y 2 centros de menores en la provincia de Valencia.

· Residentes nuevos positivos: 1
· Trabajadores y trabajadoras nuevos positivos: 2
· Residentes fallecidos: 0

Actualmente, se encuentran bajo vigilancia activa de control sanitario 3 residencias en la Comunitat Valenciana: 0 en la provincia de Castellón, 1 en la provincia de Alicante y 2 en la provincia de Valencia.

Actualización brotes de coronavirus

Nuevos brotes:

· Burjassot: 5 casos. Origen social
· Orihuela: 3 casos. Origen social
· Tavernes Blanques: 3 casos. Origen laboral
· Alfafar: 4 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen social
· València: 6 casos. Origen ocio local
· Alicante: 8 casos. Origen social
· La Pobla del Duc: 4 casos. Origen social
· Alfafar: 5 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· Burriana: 3 casos. Origen laboral
· Sumacàrcer: 5 casos. Origen laboral
· València: 6 casos. Origen vacacional
· Novelda: 7 casos. Origen social
· València: 6 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen laboral
· València: 4 casos. Origen social
· Dénia: 4 casos. Origen ocio local
· València: 6 casos. Origen social
· València: 6 casos. Origen social
· Senyera: 5 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen vacacional
· València: 6 casos. Origen ocio local
· Foios: 4 casos. Origen social
· València: 5 casos Origen laboral