L'escolarització de 2 a 3 anys serà gratuïta a tots els centres públics i privats de la Comunitat Valenciana. Un pas més del govern de Ximo Puig cap a la universalització de l'educació en l'etapa infantil
L'escolarització de 2 a 3 anys serà gratuïta a tots els centres públics i privats de la Comunitat Valenciana. Un pas més del govern de Ximo Puig cap a la universalització de l'educació en l'etapa infantil
El president José Martí destaca que és una evolució del Pla 135 que compta amb un increment biennal de cinc milions d'euros per a augmentar els nivells d'autonomia de la gestió municipal a la província L'equip de govern de PSPV-PSOE i Compromís ofereix a l'oposició quatre grans pactes de província sobre aigua, transició energètica, digitalització i carreteres per a “planificar des de l'acord i dissenyar el futur tots junts” José Martí apel·la “a la valentia” de Partit Popular i Ciutadans perquè s'impliquen en la confecció d'uns comptes públics “de tots i per a tots” que ajuden a consolidar el procés de recuperació i la sortida de la crisi El portaveu socialista Santi Pérez reivindica la utilitat dels pressupostos de 2021 de la Diputació #ReactivemCastelló com a sustentació social i corrector de les desigualtats perquè ningú es quede enrere a causa de la pandèmia El portaveu de Compromís, Ignasi Garcia, ha posat en valor “el projecte més ambiciós en el qual està treballant aquesta institució, sense cap dubte, el Pla Director d'Aigua, que suposa un gir de 180 graus en la política hídrica, per a garantir el subministrament independentment de la situació climàtica que puga presentar-se”
Castelló, 09 de novembre de 2021.
La Diputació progressista de Castelló posarà en marxa en 2022 el Pla #CastellóAvança, un gran programa d'inversions dotat amb 30 milions d'euros per a dos anys, que permetrà que els ajuntaments puguen programar i executar els seus projectes a dos anys vista, sense la pressió que genera l'obligació actual de realitzar la tramitació i les obres en un únic exercici. Així ho ha anunciat el president José Martí en el seu discurs en el debat sobre l'estat de la província, en el qual ha explicat que «aquest pla biennal ve per a allunyar l'estrés administratiu que generen els tràmits burocràtics imposats per la legislació vigent». En la seua opinió, «#CastellóAvança permetrà aprofundir en el reconeixement de la majoria d'edat dels ajuntaments, que podran fer ús d'un major grau d'autonomia municipal».
Segons Martí, «estem davant l'evolució del Pla 135», programa que ja havia experimentat importants millores en els exercicis de 2020 i 2021. «Si el Pla 135 suposava una inversió anual de 12,4 milions d'euros i, per tant, de 24,8 milions d'euros en dos anys, amb #CastellóAvança la dotació econòmica s'amplia en 5,2 milions d'euros fins a situar-la en 30 milions d'euros». El president recorda que «vam vindre a la Diputació per a canviar-la i, ara, dos-cents anys després de la seua creació, immersos en la segona part del mandat, arriba el moment de la concertació, una vegada alçada la majoria de les restriccions imposades per la pandèmia i amb l'economia en franca recuperació».
Quatre pactes de província
En un altre ordre de coses, Martí ha convidat als grups representats en el ple a subscriure quatre grans pactes que transcendisquen l'actual manat, sobre aigua i infraestructures hídriques, transició energètica, digitalització del territori i infraestructures viàries. Un procés en el qual, segons ha explicat, els ajuntaments tindran la seua quota parteix de protagonisme. «La intenció és planificar des de l'acord, dissenyant el futur tots junts, establint un calendari de prioritats, en el qual estiga molt present el necessari equilibri territorial».
Pressupostos de consens
Abans de tancar la sessió, José Martí ha apel·lat a «la valentia» de l'oposició, a la qual ha convidat a participar en l'elaboració dels pressupostos de 2022 «aportant idees i propostes per a confeccionar uns comptes públics de tots i per a tots, que tornaran a ser expansius per a consolidar la recuperació i l'eixida de la crisi».
Moderat optimisme
El president s'ha mostrat optimista per l'evolució de la pandèmia, assenyalant que «estem millor que fa un any gràcies a l'èxit del procés de vacunació, la puixança empresarial i emprenedora de la província, la responsabilitat de la majoria de la població durant els mesos amb restriccions, les ajudes implementades des de la Generalitat Valenciana i la Diputació de Castelló, i els ERTES amb els quals el Govern d'Espanya ha sostingut milers i milers de llocs de treball durant els mesos amb nul·la o escassa activitat».
Eficàcia de #ReactivemCastelló
José Martí ha reivindicat l'eficàcia dels pressupostos de #ReactivemCastelló del present exercici de 2021, posant de manifest que «eren els comptes públics que necessitava la província en un moment històric i excepcional, per la pandèmia». Sobre aquest tema, ha volgut deixar clar que «la Diputació ha sigut clau per a fer front a la crisi pandèmica, sobretot en els seus moments més crítics i difícils», assenyalant a més que la resposta de tota la maquinària de la institució provincial «ha sigut senzillament exemplar i de constant suport als municipis», raó per la qual ha agraït la labor dels treballadors públics de la institució.
60 milions als ajuntaments
El president ha recordat que l'activació de diferents fons, projectes i programes per part de la Diputació ha suposat la transferència en 2021 de 60 milions d'euros als ajuntaments de la província «per a complir l'objectiu de prestar la major quantitat i qualitat possible de serveis a la ciutadania».
Minut de silenci
La sessió plenària ha començat amb un emotiu record del president a les 857 persones mortes a causa de la covid-19 a la província de Castelló, i a les seues famílies, així com al recentment mort alcalde de Vilar de Canes, José María Domínguez, del qual ha dit «és un dels nostres, un alcalde de poble». En honor a tots s'ells s'ha celebrat un respectuós minut de silenci.
Santi Pérez, PSPV-PSOE
En nom del soci majoritari de l'equip de govern, el PSPV-PSOE, ha pres la paraula el seu portaveu, Santi Pérez, qui davant la circumstància que pel Partit Popular haja intervingut la seua diputada i presidenta provincial, Marta Barrachina, en lloc del portaveu oficial, ha comentat «senyora Barrachina, vosté per ací després de sis mesos amagada?»
En entrar en matèria, Pérez ha reivindicat la importància dels pressupostos del #ReactivemCastelló de 2021 de la Diputació de Castelló, de 168,3 milions d'euros, que finalment al març es van convertir en 183 milions d'euros amb la incorporació de romanents. D'ells, ha dit que són «els pressupostos que necessitava la província, els més elevats de la història, amb 168,3 milions que finalment al març, amb els romanents, es van convertir en 183 milions». Uns comptes públics que, ha retret, «no van comptar amb el suport del Grup Popular», encara que sí de Ciutadans, suport que ha agraït.
L'eficàcia dels comptes públics provincials «és fruit de l'escolta activa amb alcaldes, societat civil, empresaris, sindicats i el món de la cultura, alguna cosa que es contraposa amb el discurs radical, buit i descoratjador del Partit Popular, que intenta infondre por i no ajuda a transmetre confiança», Assenyala que és un argumentari «desmentit pels fets i pels indicadors econòmics».
Mentrestant, destaca el portaveu socialista, «en la Diputació de Castelló s'ha treballat, continuem treballant i treballarem perquè totes les persones tinguen una sustentació social àmplia i important que ajude a corregir les desigualtats sense que ningú quede arrere», per al que ha sigut fonamental «el considerable increment de la despesa social, que ha permés enfortir els serveis socials dels ajuntaments per a arribar a totes les famílies que necessiten ajuda».
Pérez també ha destacat el caràcter reivindicatiu de l'actual equip de govern, assenyalant que «en cap moment ens hem amagat a l'hora d'exigir davant altres institucions el que necessita la província de Castelló». En aquest sentit, ha recordat que «s'han aprovat 50 declaracions institucionals i 45 mocions per unanimitat que, en molts casos, van nàixer per iniciativa dels grups de l'oposició».
Ignasi Garcia, Compromís
En nom de Compromís ha intervingut el seu portaveu, Ignasi Garcia, qui ha posat en valor «el projecte més ambiciós en el qual està treballant aquesta institució, sense cap dubte, el Pla Director d'Aigua, que suposa un gir de 180 graus en la política hídrica, amb l'objectiu de garantir el subministrament d'aigua en els nostres municipis, independentment de la situació climàtica que puga presentar-se».
També ha destacat la importància de l'educació ambiental, «que ha de servir per a conscienciar als adults que nosaltres som els responsables de la situació existents per l'acumulació de residus, dels abocadors, de la ‘basuraleza’, de la contaminació de les mars, dels plàstic», per a finalitzar dient que «no podem carregar la solució de les nostres derrotes en les generacions futures».
Rebaixa de l'IAE
En la sessió plenària de hui també s'ha aprovat la rebaixa d'un 20% del recàrrec sobre l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE) que aplica la Diputació a les empreses que tributen més d'un milió d'euros, que amb aquesta modificació es redueix del 31,5% al 25%.
Marzà: 'El proper curs tot l'alumnat escolaritzat de 2 i 3 anys tindrà plaça gratuïta a les escoles infantils'
09/11/2021
- Marzà anuncia la activación de la Recepta Esportiva para que se recete la práctica de deporte gratuito en enfermos mediante los ayuntamientos que participan
- Las capitales culturales valencianas contarán con fondos económicos directos para que diseñen programaciones además de sus proyectos y la actividad que lleve a cabo la Conselleria
El conseller de Educación, Cultura y Deporte ha explicado a la Comisión de Economía, Presupuestos y Hacienda de Les Corts Valencianes el proyecto de presupuesto 2022 de su departamento. La Generalitat destina 5.202.705 millones de euros, lo cual supone un incremento de 365 millones de euros, un 7,56 % con respecto a 2021.
El conseller Marzà ha destacado que "este presupuesto plasma nuestra respuesta para una salida social, cohesionadora y de calidad en el momento de recuperación que estamos viviendo".
Por áreas, Educación aumenta un 6,26 %, hasta los 4.907 millones, con la finalidad de contribuir a la transformación social desde la base educativa y una sociedad más feminista, igualitaria, democrática y cualificada con respecto a los retos de futuro.
Cultura llega a los 170,4 millones de euros, con un incremento de 27 millones más, lo cual supone un aumento del 18,8 % con respecto a 2021. El objetivo es continuar impulsando la industria cultural como motor económico sostenible y de fomento de una ciudadanía crítica, libre, diversa y democrática. El departamento de Vicent Marzà gestionará los fondos económicos de los presupuestos participativos en materia cultural, lo cual supone 25,7 millones de euros más, aparte del presupuesto de la Conselleria de Cultura.
Deporte incrementa el presupuesto un 2,55 %, con un total de 36 millones de euros, con diferentes medidas relacionadas con el fomento de la práctica deportiva como herramienta de cohesión social y de promoción de hábitos de vida saludables que contribuyan a la salud física y emocional de las valencianas y los valencianos. A este presupuesto de Deporte íntegro del departamento de Vicent Marzà se sumarán 5,5 millones de euros más provenientes del Plan de recuperación, transformación y resiliencia.
Políticas educativas transformadoras
En materia educativa, el conseller Vicent Marzà ha destacado que el presupuesto se ha incrementado un 53 % desde hace 7 años. El titular de Educación ha explicado que "un ejemplo gráfico es el aumento de profesorado año tras año. Desde que gobernamos hemos ampliado las plantillas docentes en 15.000 profesionales de la educación, y la traducción directa es que hay más profesorado para atender a menos alumnado en las aulas, lo cual da como resultado una mejor atención educativa individualizada".
Entre las diferentes líneas de actuación, el titular de Educación ha anunciado que "el próximo curso todo el alumnado escolarizado en la etapa de 2-3 años tendrá la plaza gratuita en las escuelas infantiles valencianas públicas y privadas".
"Es una determinación directamente relacionada con nuestras políticas sociales para romper con las desigualdades de origen del alumnado valenciano. Ya hace algunos cursos que estamos creando aulas de 2 años gratuitas y el próximo todas las aulas de 2 años de la red de escuelas infantiles autorizadas de nuestro territorio serán gratuitas. En consecuencia, unos 24.000 alumnos de 2-3 años tendrán plaza gratuita en esta etapa no obligatoria, y para llevar a cabo esta actuación hemos incrementado en 9 millones de euros los fondos destinados a esta acción", ha añadido Vicent Marzà.
Asimismo, el conseller ha recordado que "impulsaremos más aulas de 2 años en CEIP y, al mismo tiempo, continuaremos acompañando y dando apoyo económico a las familias del tramo 0-2 años mediante el Bono Infantil".
La cultura, motor económico y garantía de libertad
Por lo que respecta alárea de Cultura, Marzà ha explicado que "los presupuestos no son una cantidad de dinero adscrita a mantener lo que ya hay, sino que se invierten con una visión estratégica y con objetivos claros para alcanzar en un futuro mediante el plan 'Cultura per a la recuperació', porque todo el presupuesto va enfocado a llevar a cabo las diferentes líneas de actuación del plan".
Por lo que respecta al fomento de la actividad cultural y a la financiación de las entidades del sector público dependientes de la Consellería, se destinan 95,3 millones de euros, un aumento del 9,49 % con respecto al ejercicio anterior, y se consolida la apuesta por la producción artística valenciana.
En cuanto al sector del libro, el Pacto valenciano por la lectura y el incremento económico para el acompañamiento del sector se reflejan en los 12,29 millones de euros que se destinan, con un aumento de más del 12 % del presupuesto. "Además añadimos nuevas líneas de actuación como las ayudas para las librerías, para que potencien actividades de fomento del libro y la lectura en sus establecimientos, junto a otra para que promocionen la venta de libros de editoriales valencianas, con un total de 410.000 euros", ha comentado Marzà.
El conseller también ha destacado una línea de actuación concreta: se destinan 150.000 euros para las poblaciones que sean capital cultural valenciana, "porque creemos firmemente en la territorialización cultural y queremos que tengan más recursos para diseñar sus programaciones, aparte de todas las actividades que programamos desde la Conselleria", ha destacado Vicent Marzà.
Potenciación del deporte Todas las líneas de actuación en materia deportiva para impulsar el deporte base, el acompañamiento a los y las deportistas, la mejora de las instalaciones deportivas, el apoyo a federaciones y clubes, la potenciación del deporte femenino y el apoyo a federaciones y clubes se incrementan. Marzà ha querido señalar que "eso es posible porque hemos liquidado todas las deudas del antiguo gobierno en este ejercicio, lo cual impacta de manera mucho más directa sobre el tejido deportivo y políticas efectivas de fomento del deporte".
El titular de Deporte de la Generalitat ha explicado un importante nuevo proyecto en este ámbito de actuación: "Crearemos el programa Recepta Esportiva, para que los profesionales del ámbito sanitario receten a la gente la práctica de deporte como tratamiento para curarse y como prevención de enfermedades. Sí, la práctica deportiva cura y también ayuda a prevenir enfermedades físicas y mentales. En un contexto como el actual, consideramos que es importantísimo que se recete deporte gratuito para mejorar la vida de la gente".
Este programa contará con una partida de 500.000 euros por parte de la consellería de Vicent Marzà destinada a aquellos ayuntamientos que participen para que los profesionales de la salud de los centros de atención primaria receten deporte gratuito a sus pacientes
Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
RESOLUCIÓ del director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme per la qual es concedeixen ajudes econòmiques destinades a ajuntaments, mancomunitats de municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana i del Carxe que realitzen activitats de promoció de l’ús del valencià.
AJUNTAMENT DE LES COVES DE VINROMÀ 1.272,92 €
El plaç acaba el 22/11/2021
ADMINISTRACIÓ LOCAL
AJUNTAMENT
DE LES COVES VINROMÀ
Bases reguladoras y convocatoria de las ayudas del plan “REACTIVEM CASTELLÓ EMPRESES 2021” de la Excma. Diputación Provincial de Castellón.
PRIMERO.- OBJETO
El objeto de la presente convocatoria es acometer actuaciones encaminadas a paliar las consecuencias de la pandemia sobre los sectores productivos más afectados por la misma y que no pudieron ser beneficiarios de las ayudas del “Plan Resistir” por no encontrarse en el Anexo I del Decreto ley 1/2021, de 22 de enero de 2021 del Consell. Estas ayudas se dirigen a cubrir los gastos corrientes de la actividad realizada por las personas trabajadoras autónomas y las micorempresas, cuyo domicilio fiscal radique en el municipio de les Coves de Vinromà.
SEGUNDO.- PERSONAS O ENTIDADES BENEFICIARIAS
Podrán beneficiarse de las ayudas las personas autónomas y las microempresas que se especifican en el Anexo I de la presente convocatoria que tengan su domicilio fiscal en el municipio de les Coves de Vinromà y que cumplan con los requisitos que se señalan en el apartado siguiente.
Únicamente se podrá presentar una solicitud por persona física o jurídica. En caso de presentar más de una solicitud, solo se tendrá en cuenta la primera presentada en relación con la fecha y hora de la presentación por Registro General de Entrada en el Ayuntamiento.
TERCERO.- REQUISITOS
a) Figurar de alta en la matrícula municipal del Impuesto de Actividades Económicas (IAE) de este municipio o figurar en el listado de exentos del IAE de este municipio por la aplicación de los requisitos legales vigentes para ello, siempre que figuren de alta en el Censo de empresarios, profesionales y retenedores.
b) Figurar del alta en algunos de los códigos IAE previstos en el Anexo I. Este requisito deberá cumplirse en fecha 31 de diciembre de 2020.
c) Que se encuentren en funcionamiento en la fecha de la presentación de la solicitud de ayuda.
CUATRO.- CUANTÍA DE LAS AYUDAS
El Ayuntamiento concederá una cantidad total de 9.994,51€ a las personas autónomas o microempresas que se encuentre en los sectores identificados en el Anexo I y cumplan con los requisitos exigidos en las presentes bases, que será repartida de forma proporcional entre los/as definitivamente admitidos/as.
QUINTO.- GASTOS SUBVENCIONABLES
Se considerarán subvencionables los gastos corrientes de la actividad, entendidos como aquellos gastos periódicos indispensables para el desarrollo y el mantenimiento de la actividad. Tendrán la consideración de subvencionables las facturas con fecha desde el 1 de abril de 2020 hasta la fecha de presentación de la solicitud. Sin carácter exhaustivo, entre otros, se entenderán subvencionables:
a) Alquiler de los locales destinados exclusivamente al ejercicio de la actividad y de equipos necesarios para su desarrollo.
b) Suministros: energía, teléfono, agua, gas, internet, etc.
c) Primas de seguros.
d) Servicios profesionales independientes: gestorías, asesorías, consultoras, etc.
e) Publicidad.
f) Reparaciones y mantenimiento.
g) Material de oficina.
h) Cuotas efectivamente pagadas en concepto de cotización como trabajador por cuenta propia en el Régimen Especial de Trabajadores Autónomos (o en mutualidades profesionales obligatorias).
i) Cuotas efectivamente pagadas de Seguridad Social a cargo de la empresa por las personas trabajadoras.
j) Formación, de carácter específico, para mejorar la calificación profesional del empresario y del personal contratado.
SEXTO.- FORMA Y PLAZO DE PRESENTACIÓN DE LAS SOLICITUDES.
La participación en la presente convocatoria de ayudas por parte de las personas beneficiarias finales requerirá la presentación en el plazo de 15 días naturales, contados a partir del día siguiente al de la publicación de la presente resolución en el Boletín Oficial de la Provincia, del modelo normalizado de instancia, junto con la documentación que se detalla en el siguiente a apartado.
Las personas jurídicas o representantes, previamente acreditados de acuerdo con lo que dispone el artículo 5 de la Ley 39/2015, de 01 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, tiene que presentar su solicitud, junto con la documentación requerida, telemáticamente en la sede electrónica del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà, por medio del procedimiento habilitado a tal efecto y denominado “Solicitud de Subvención Reactivem Castelló Empreses”.
Las personas físicas o sus representado, previamente acreditados de acuerdo con lo que dispone el artículo 5 de la Ley 39/2019, de 01 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, tienen que presentar la solicitud preferentemente según lo indicado en el párrafo anterior con el certificado reconocido para ciudadanos, sin prejuicio de poder presentarla en la oficina de asistencia en materia de registros del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà y el resto de lugares previstos en la normativa de procedimiento administrativo común, salvo que la persona interesada o su representante esté obligada a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones públicas; en este caso, se tiene que presentar según lo indicado en el párrafo anterior.
SÉPTIMO.- DOCUMENTACIÓN A PRESENTAR.
La documentación que tendrá que acompañar al modelo normalizado de instancia será:
1. Certificado de la situación censal (Modelo 01 AEAT).
2. Certificado acreditativo de la situación de alta a la Seguridad Social. (Informe de situación actual).
3. El requisito de constar inscrito en alguno de los códigos IAE previstos en el Anexo I deberá de cumplirse en fecha 31 de diciembre 2020.
4. Certificado de titularidad de la cuenta bancaria.
5. Declaración responsable sobre la naturaleza del IVA, cuyo modelo se encuentra disponible en el trámite telemático de la sede electrónica.
6. Poder de representación del o de la representante legal, si es el caso.
7. Justificación de los gastos mediante la aportación de facturas y los correspondientes justificantes de pago. Las facturas o documentos de valor probatorio análogo, contendrán los requisitos establecidos en el Real Decreto 1619/2021, de 30 de noviembre, por el cual se Regulan las Obligaciones de Facturación.
En concreto, las facturas tiene que estar emitidas a nombre de la persona o microempresa solicitante de la subvención. Además, tienen que contener la siguiente información básica:
• Número de factura y fecha de expedición.
• Nombre y apellidos, razón o denominación social completa, número de identificación fiscal y domicilio del proveedor/a.
• Concepto del gasto e importe. No se consideraran subvencionables los impuestos indirectos cuando sean susceptibles de recuperación o compensación.
No se admitirán como justificantes de gasto los albaranes, notas de entrega ni las facturas proforma.
La justificación del pago tendrá que haberse efectuado y acreditado mediante transferencia bancaria o domiciliación bancaria.
Si las solicitudes no estuviesen completas en todos sus trámites, o no fueran acompañadas de la documentación preceptiva, se requerirá a la persona o entidad solicitante, para que en un plazo máximo de 10 días, subsanen la falta y aportasen los documentos requeridos, con la indicación de que, si así no lo hiciera, se entenderá por desistida la petición, dictando resolución expresa sobre la solicitud, así como su notificación.
Una vez finalizado el plazo de presentación, se analizarán las solicitudes y se procederá a la resolución de las mismas.
OCTAVA.- REINTEGRO DE LAS AYUDAS
El incumplimiento por parte de la persona beneficiaria de cualquier de los requisitos o circunstancias que dieron lugar al otorgamiento de la ayuda, dará lugar a la incoación, por el órgano competente para la concesión de las ayudas, del correspondiente expediente que podrá finalizar, en su caso, con la anulación de la ayuda concedida y la obligación de reintegrar las cantidades percibidas.
NOVENO.- CRÉDITO PRESUPUESTARIO
La cuantía máxima destinada a atender estas subvenciones asciende a 9.994,51€ financiados por la Diputación Provincial de Castellón.
Las ayudas contempladas en la presente Resolución, se financiarán con cargo a la aplicación presupuestaria del estado de gastos 433.479.01 del vigente presupuesto municipal.
Si, al conceder las presentes ayudas, quedara excedente de recursos sin utilizar, se procederá a dedicar el enmendado excedente a complementar proporcionalmente las ayudas concedidas sin necesidad de nueva convocatoria hasta agotar la cantidad asignada a este municipio indicada en el Anexo I de las presentes Bases.
NOVENA.- COMPATIBILIDAD
Las ayudas contenidas en las presentes bases son compatibles con las de otras administraciones concedidas para la misma finalidad.
DÉCIMO.- TRANSPARENCIA Y PUBLICIDAD Dar publicidad al presente Acuerdo, en la página web, sede electrónica municipal y tablón de anuncios municipal, así como en el Boletín Oficial de la Província.
Dada la situación de emergencia social en la que nos encontramos, se procederá a remitir para su publicación en BDNS las ayudas concedidas, y teniendo en cuenta lo que establece la Ley Orgánica 3/2018, de 05 de diciembre, de protección de datos personales y garantía de derechos legales.
UNDÉCIMO- RÉGIMEN APLICABLE
Las ayudas objeto de la presente resolución se regirán por lo establecido en la misma y las siguientes disposiciones:
a) Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones (LGS).
b) Reglamento General de Subvenciones, aprobado por el Real Decreto 887/2006, de 21 de julio (RGS).
c) Ley 39/2015, de 01 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas (LPACAP).
d) Ley 19/2013, de 09 de diciembre, de Transparencia, Acceso a la Información Pública y Buen Gobierno.
e) Boletín Oficial de la Provincia número 65, de 01 de junio, por el que se rige la concesión de subvenciones a los Ayuntamientos de la provincia de Castellón para el establecimiento de ayudas municipales para los sectores más afectados por la pandémia “Reactivem Castelló – Empreses” para el ejercicio 2021.
ANEXO I
Listado de actividades
Epígrafes IAE.
6597- Comercio al por menor de semillas, abonos, flores, plantas
467- Fabricación de artículos junco, caña y cestería.
465- Fabricación de objetos diversos de madera.
6551- Comercio al por menor de combustibles de todas las clases.
9711- Tinte, limpieza en seco, lavado y planchado.
7212- Transporte por auto taxis.
En les Coves de Vinromà, a 02 de noviembre de 2021
La Alcaldesa. Fdo.: Doña Mònica Nos Orient.
PROTECCIÓN DE DATOS DE CARÁCTER PERSONAL.
Responsable del tratamiento Excmo. Ayuntamiento de les Coves de Vinromà.
Plaza de España, 19 – 12.185, les Coves de Vinromà (Castellón) Tfno.: 964 370120.
Delegado de Protección de Datos dpd@dipcas.es
Finalidades del tratamiento. La finalidad de tratamiento de los datos es gestionar la solicitud/es manifestada en el presente documento, dentro del procedimiento administrativo correspondiente.
Plazo de conservación Los datos serán conservados durante el plazo de tiempo que esté vigente el expediente administrativo o, en su caso, por el tiempo de resolución de un procedimiento contencioso administrativo derivado. No obstante, los datos podrán ser conservados, en su caso, con fines de archivo de interés público, fines de investigación científica e histórica o fines estadísticos.
Legitimación. El tratamiento es necesario para el cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de los poderes públicos conferidos.
Destinatarios de los datos (cesiones o transferencias) Los datos no serán cedidos a terceros, salvo que sean comunicados a las entidades públicas o privadas, a las cuales sea necesario u obligatorio ceder éstos para poder gestionar su solicitud, así como en los supuestos previstos, según Ley.
Derechos. Vd. podrá ejercitar los derechos de Acceso, Rectificación, Supresión, Limitación o, en su caso, Oposición. A estos efectos, deberá presentar un escrito en el Registro de Entrada del Ayuntamiento, en su caso, a nuestro Delegado de Protección de Datos dpd@dipcas.es.
En el escrito deberá especificar cuál de estos derechos solicita sea satisfecho y, a su vez, deberá mostrar o, en caso de envío postal, acompañar la fotocopia del DNI o documento identificativo equivalente. En caso de que actuara mediante representante, legal o voluntario, deberá aportar también documento que acredite la representación y documento identificativo del mismo.
Asimismo, en caso de considerar vulnerado su derecho a la protección de datos personales, podrá interponer una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos (www.aepd.es).
En les Coves de Vinromà, a 02 de noviembre de 2021
La Alcaldesa. Fdo.: Doña Mònica Nos Orient
El president de la Diputació manifesta que “no som territori, som una comunitat que viu en un territori que vol cuidar, i en el qual vol treballar”
El president de la Diputació i alcalde de Suera, José Martí, considera imprescindible i urgent l'aprovació de l'estatut de municipis de pobles d'interior, que ha d'anar acompanyada d'una doble discriminació positiva per als xicotets pobles d'interior: fiscal i administrativa. Així ho ha manifestat en la inauguració de la jornada ‘Castelló enfront del repte demogràfic’ que se celebra hui a Suera, organitzada per la pròpia Diputació i la Fundació Valenciana d'Estudis Avançats.
Martí exigeix una discriminació positiva fiscal “perquè no pot pagar el mateix una persona que inverteix i emprén a l'interior que qui ho fa en una gran ciutat, no pot pagar el mateix un bar de Suera que un establit en una gran àrea urbana”. A més, considera que s'han de contemplar beneficis per als qui vivint en un poble han de desplaçar-se per a treballar i fer front “a importants despeses en gasolina”.
També s'ha referit a la necessària discriminació positiva administrativa “per a uns pobles que, a més de recursos, manquen també de personal”.
La nova ruralitat
No obstant això, el president Martí ha volgut enviar un missatge optimista a la ciutadania “perquè s'ha produït un canvi cultural, un canvi de mirada del rural, lligat a la qualitat de vida i el benestar, superant els clixés i estereotips negatius del passat”. En aquest context, ha recordat que “Plató defensava que educar és canviar la direcció de la mirada i, afortunadament, la mirada cap a la ruralitat està canviant per a bé”.
Comunitat
Una altra de les idees llançades pel president és que “no som territori, som una comunitat que viu en el territori, i que vol cuidar i treballar en el territori”, alguna cosa que “ens interessa a tots, perquè el medi ambient concerte a tots, als qui viuen en el camp i a la ciutat”.
Finalment, el president ha destacat el ‘baby boom’ que s'ha produït en els últims mesos a Suera, on s'han produït 13 naixements, assenyalant que “hi ha partit i val la pena jugar-ho”.
Fundació d'Estudis Avançats
En la inauguració ha intervingut el director de la Fundació Valenciana d'Estudis Avançats i president executiu de la Fundació Premi Rei Jaume I, Javier Quesada, qui ha mostrat la intenció de l'entitat “d'eixir més de la ciutat de València i organitzar actes fora per a mirar amb llums llargues, també en matèria demogràfica”.
En la seua opinió, en altres zones d'Europa el problema de la despoblació no és tan profund com a Espanya perquè els qui viuen als pobles disposen de serveis molt similars als existents a la ciutat.
AVANT
Per la seua part, la directora de l'Agència Valenciana contra el Despoblament, AVANT, Jeannette Segarra, ha destacat que en les dues últimes dècades s'ha engrandit la bretxa entre l'interior i la costa “perquè tots sabem a on han anat les principals inversions”.
No obstant això, ha manifestat que les coses han canviat i ha anunciat la intenció del president de la Generalitat, Ximo Puig, d'aprovar una llei integral contra la despoblació.
Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica
Informació pública de l’inici d’expedient de localització, excavació, exhumació i identificació de víctimes del franquisme inhumades al Cementeri Municipal de Paterna. [2021/11030]
• Cabedo Vidal, José – 33 – Jornaler – Les Coves de Vinromà – 27.08.1940
Text íntegre a l´enllaç:
Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ORDRE 21/2021, de 21 d’octubre, de la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió d’ajudes a ajuntaments de la Comunitat Valenciana en els exercicis 2021 a 2023 destinades a promoure alternatives a les cremes com a mètode d’eliminació de restes agrícoles. [2021/10750]
Text íntegre a l´enllaç
https://dogv.gva.es/datos/2021/11/03/pdf/2021_10750.pdf
NOMBRE TITULAR EXPTE AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA
IMPORTE SOLICITADO 22.818,04 €
IMPORTE PROPUESTO 22.818,04 €
EMDONA 2021 Programa de subvenciones iniciativa Social destinado a la contratación de mujeres desempleadas, en colaboración con las Corporaciones Locales
NOMBRE TITULAR EXPTE AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA
IMP SOLICITADO EXP 43.146,72 €
TOTAL REPARTO 34.875,23 €
NOMBRE TITULAR EXPTE AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA
IMPORTE SOLICITADO 78.293,28 €
TOTAL REPARTO 35.528,98
SOL·LICITUDS ADMESES /AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA
IMPORT SOL·LICITAT 7.003,60 €
L´Ajuntament informarà oportunament del lloc on s´impartirà el curs
Ajuntament de Les Coves de Vinromà
Taller pràctic "Operador/a de carretilles elevadores" (nivell básic) a les Coves de Vinromà
8, 9 i 10 de novembre‼
Inscripcions a l'Ajuntament
Gratuït
La proposta està emmarcada en l'Estratègia Provincial per al Foment de l'Ocupació de la Diputació de Castelló
Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
RESOLUCIÓ de 21 d’octubre de 2021, de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es concedeixen ajudes als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a despeses de funcionament dels jutjats de Pau, incloent-hi les despeses ocasionades pel personal no funcionarial que n’exerceix la secretaria, corresponents a l’exercici 2021. [2021/10730]
Quanties en concepte de despeses de personal que exerceix les secretaries dels jutjats de Pau en ajuntaments sense places creades per la Generalitat/
MUNICIPI IMPORT A PAGAR EN 2021
Coves de Vinromà, les 1.033,10 €
MUNICIPI Coves de Vinromà (les)
Habitants de dret 1.806
Import subvenció 490,00 €
DECRETO DE ALCALDÍA ASUNTO:
APROBACIÓN DE LA CERTIFICACIÓN NÚM 1. Y FINAL DEL CONTRATO PARA LA EJECUCIÓN DE LAS OBRAS DE “ACONDICIONAMIENTO DE LOS CAMINOS RURALES DE LES FOIES, TRAVESSA I REGADIU”, RECEPCIÓN DE ESTAS, APROBACIÓN DE LAS FACTURAS CORRESPONDIENTES, AUTORIZACIÓN Y DISPOSICIÓN Y RECONOCIMIENTO DE LAS OBLIGACIONES DE LAS MISMAS, Y ORDENACIÓN DE SU PAGO.
Visto el expediente tramitado en este Ayuntamiento en orden a la ejecución de las obras de “ACONDICIONAMIENTO DE LOS CAMINOS RURALES DE LES FOIES, TRAVESSA I REGADIU”.
Vista la Certificación núm 1 y Final de la obra de referencia, suscrita en fecha 24 de septiembre por la Dirección de la Obra (Registro de Entrada municipal núm. E-RE-1231), por un importe de NOVENTA Y SÉIS MIL CUATROCIENTOS CINCUENTA Y TRES EUROS CON CUATRO CÉNTIMOS DE EURO (96.453,04€), Impuesto sobre el Valor Añadido excluido.
Vista la factura de la certificación n.º1 y final de la obra, núm C21-275, de 24 de septiembre de 2021, presentada por la mercantil Pavasal Empresa Constructora S.A. (Registro de Entrada municipal, núm E-RE-1229, de 24 de septiembre de 2021), en concepto de “OBRA DE ACONDICIONAMIENTO DE CAMINOS RURALES DE LES FOIES, TRAVESSA I REGADIU. IMPORTE CORRESPONDIENTE A LA CERTIFICACIÓN Nº1 Y ÚNICA DE LA OBRA REFERENCIADA” por un importe de CIENTO DIECISÉIS MIL SETECIENTOS OCHO EUROS CON DIEZ Y OCHO CÉNTIMOS DE EURO (116.708,18€), Impuesto sobre el Valor Añadido incluido.
Vista la factura núm 2132, de 24 de septiembre de 2021, presentada por la D. Albert Cifre Colomer (Registro de Entrada municipal, núm E-RE-1226, de 24 de septiembre de 2021),en concepto de “HONORARIOS PROFESIONALES EN CONCEPTO DE OBRA DE ACONDICIONAMIENTO DE CAMINOS RURALES DIRECCIÓN Y EJECUCIÓN DE OBRA Y COORDINACIÓN DE SEGURIDAD Y SALUD” por un importe de SEIS MIL SEISCIENTOS OCHENTA Y UN EUROS CON CINCUENTA Y SÉIS CÉNTIMOS DE EURO (6.681,56€).
Vista la factura núm 49/2021, de 24 de septiembre de 2021, presentada por la mercantil Autem Soluciones Urbanas y Medioambientales S.L.U (Registro de Entrada municipal, núm E-RE-1227, de 24 de septiembre de 2021),en concepto de “HONORARIOS PROFESIONALES EN CONCEPTO DE DIRECCIÓN DE OBRA DE LA OBRA DE ACONDICIONAMIENTO DE CAMINOS RURALES DE LES FOIES, TRAVESSA I REGADIU” por un importe de CUATRO MIL DOSCIENTOS CINCUENTA Y CUATRO CON SESENTA Y TRES CÉNTIMOS DE EURO (4.254,62€).
Considerando lo establecido en la Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público, por la que se transponen al ordenamiento jurídico español las Directivas del Parlamento Europeo y del Consejo 2014/23/UE y 2014/24/UE, de 26 de febrero de 2014, en el Real Decreto Legislativo 2/2004, de 05 de marzo, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, en el Real Decreto 500/1990, de 20 de abril, por el que se desarrolla el Capítulo VI del Título I de la Ley 39/1988, de 28 de diciembre, Reguladora de las Haciendas Locales, y en la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases de Régimen Local.
Visto el Informe emitido por el Funcionario de Administración Local con Habilitación Nacional, en el ejercicio de las funciones propias de la Secretaría-Intervención de este Ayuntamiento.
Por cuanto antecede, esta Alcaldía RESUELVE:
PRIMERO.- Aprobar la Certificación núm 1 y Final de la obra de referencia, suscrita en fecha 24 de septiembre por la Dirección de la Obra (Registro de Entrada municipal núm. ERE-1231), por un importe de NOVENTA Y SÉIS MIL CUATROCIENTOS CINCUENTA Y TRES EUROS CON CUATRO CÉNTIMOS DE EURO (96.453,04€), Impuesto sobre el Valor Añadido excluido.
SEGUNDO.- Aprobar la factura de la certificación n.º1 y final de la obra, núm C21-275, de 24 de septiembre de 2021, presentada por la mercantil Pavasal Empresa Constructora S.A. (Registro de Entrada municipal, núm E-RE-1229, de 24 de septiembre de 2021), en concepto de “OBRA DE ACONDICIONAMIENTO DE CAMINOS RURALES DE LES FOIES, TRAVESSA I REGADIU. IMPORTE CORRESPONDIENTE A LA CERTIFICACIÓN Nº1 Y ÚNICA DE LA OBRA REFERENCIADA” por un importe de CIENTO DIECISÉIS MIL SETECIENTOS OCHO EUROS CON DIEZ Y OCHO CÉNTIMOS DE EURO (116.708,18€), Impuesto sobre el Valor Añadido incluido.
TERCERO.- Aprobar la factura núm 2132, de 24 de septiembre de 2021, presentada por la D. Albert Cifre Colomer (Registro de Entrada municipal, núm E-RE-1226, de 24 de septiembre de 2021),en concepto de “HONORARIOS PROFESIONALES EN CONCEPTO DE OBRA DE ACONDICIONAMIENTO DE CAMINOS RURALES DIRECCIÓN Y EJECUCIÓN DE OBRA Y COORDINACIÓN DE SEGURIDAD Y SALUD” por un importe de SEIS MIL SEISCIENTOS OCHENTA Y UN EUROS CON CINCUENTA Y SÉIS CÉNTIMOS DE EURO (6.681,56€). CUARTO.- Aprobar la factura núm 49/2021, de 24 de septiembre de 2021, presentada por la mercantil Autem Soluciones Urbanas y Medioambientales S.L.U (Registro de Entrada municipal, núm E-RE-1227, de 24 de septiembre de 2021),en concepto de “HONORARIOS PROFESIONALES EN CONCEPTO DE DIRECCIÓN DE OBRA DE LA OBRA DE ACONDICIONAMIENTO DE CAMINOS RURALES DE LES FOIES, TRAVESSA I REGADIU” por un importe de CUATRO MIL DOSCIENTOS CINCUENTA Y CUATRO CON SESENTA Y TRES CÉNTIMOS DE EURO (4.254,62€).
QUINTO.- Dar cuenta del presente Decreto al Pleno del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà, en la siguiente Sesión ordinaria que éste celebre.
En les Coves de Vinromà, a la fecha de la firma.
La Alcaldesa, (documento firmado electrónicamente) Fdo. Dña. Mònica Nos Orient
Els ajuntaments rebran en uns dies les quantitats que els corresponen del Pla #ReactivemEmpreses, dotat amb cinc milions d’euros que permetrà activar la concessió d’ajudes municipals per a les pimes i microempreses en les 135 poblacions de la província de Castelló. Així ho ha confirmat el president, José Martí, al final de la Junta de Govern, en la qual s’ha aprovat la quantitat assignada a cada població.
També ha recordat que són «ajudes destinades a reactivar l’economia de la província, orientades a autònoms i petites empreses de sectors que han resultat especialment afectats per la crisi originada per la pandèmia». Sobre aquest tema, ha recordat que «les bases inclouen un llistat de possibles sectors beneficiaris, encara que cada municipi, en l’exercici de la seua autonomia, podrà destinar-les als quals considere oportú».
En el llistat que proposa la Diputació s’inclou, entre altres empreses, a les agències de viatges, de turisme actiu, indumentaristes, artistes fallers, farmàcies rurals, empreses de transport discrecional, floristeries, lloguer d’articles d’oci o esportius, orquestres, ceramistes o productors de formatges o vins.
Martí ha destacat que la institució provincial ha realitzat en 2021 «un esforç sense precedents a favor de les petites empreses, posant en marxa ajudes per valor de 9,7 milions d’euros, xifra resultant de la suma de #ReactivemEmpreses, la contribució amb 4,2 milions d’euros a les ajudes parèntesis del Pla Resistir impulsat per la Generalitat Valenciana i el mig milió d’euros destinat a través del Patronat Provincial de Turisme a les empreses de l’oci nocturn». Segons ha explicat, «són camps que habitualment no estan contemplats en els pressupostos de la Diputació, però que enguany ha sigut necessari activar per la virulència de la crisi originada per la Covid-19».
Finalment, ha recordat que «quan presentem els pressupostos de 2020 vam dir que eren uns comptes públics excepcionals i històriques per a un moment excepcional i històric, i aquest és el resultat». També ha volgut «agrair la labor realitzada pels treballadors de la casa per a tirar avant unes ajudes que no són fàcils d’activar pels condicionants administratius que imposa l’arquitectura legal per la qual es regeixen les administracions públiques».
ASSISTENTS:
SRA. ALCALDESSA-PRESIDENTA:
Sra. Donya Mónica Nos Orient
REGIDORS: GRUP MUNICIPAL MÉS PER LES COVES DE VINROMÀ:
Sra. Donya Rosa Eugenia Boira Sales
Sra. Donya María Teresa Adell Vidal
Sra. Donya Gemma Boira Fuentes
GRUP MUNICIPAL SOCIALISTA:
Sr. Don Gustavo Viol Zaragoza
Sr. Don Manuel Enric García Albert
GRUP MUNICIPAL POPULAR:
Sra. Donya Herminia Salvador Roig
SR. SECRETARI-INTERVENTOR:
Sr. Don Manuel Sánchez Jordán
NO ASSISTEIXEN:
Sr. Don. Joan Villaplana Villalonga
Sr. Don Raúl Ros Sales
ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER L'AJUNTAMENT PLE EN PRIMERA CONVOCATÒRIA, EL DIA 29 DE MARZO DE 2021.
A l'Ajuntament de les Coves de Vinromà, sent les quinze hores i cinquanta minuts del dia vint-i-nou de març de dos mil vint-i-un, reunits per mitjans electrònics els assistents que al marge s'expressen i que suposen la majoria del Ple de la Corporació, a fi de celebrar Sessió Ordinària, sota l'Ordre del dia que els ha sigut notificat en legal forma, en 1a convocatòria, sota la Presidència de la Sra. Alcaldessa, Donya Mónica Nos Orient, a les quinze hores i cinquanta minuts s'obri la Sessió per a tractar el següent:
O R D R E D E L D I A PRIMER.
- APROVACIÓ DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR
De conformitat amb el que s'estableix en l'article 91 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, la Sra. Alcaldessa procedeix pregunta als membres de la Corporació donant inici de la votació de l'Acta de la Sessió celebrada pel Ple de la Corporació en data 19 de gener de 2021.
El Sr. Viol sol·licita la paraula, anunciat el seu vot en contra, i el del seu Grup Municipal exposant com a motiu que es, perquè en l'acta falten fins a deu preguntes que es van fer, detectades en el punt del dia de “precs i preguntes”. (Rectificat: falten per contestar deu preguntes del punt del dia de “precs i preguntes”.
Així mateix el Sr. Viol, formula la qüestió de ¿perquè l'acta es va fer en castellà quan el parle en valencià? i al seu torn, sol·licita que tota l'acta, o almenys les seues preguntes estiguen en valencià. A tal qüestió la Sra. Alcaldessa cedeix torn de la paraula al Sr. Secretari exposant que l'Acta de la Sessió anterior la va realitzar el Sr. Juan Albert, i que va actuar com a Secretari accidental en la celebració de la Sessió Ordinària anterior i la va fer en castellà, que està permés per llei i que en tot cas per a les següents es tindrà en compte.
La Sra. Herminia sol·licita la paraula, anunciat el seu vot en contra, manifestant que s'absté amb motiu que no va assistir a la Sessió del Ple anterior.
Finalitzada d'aquesta forma la deliberació, el Ple de la Corporació vota, amb el resultat de QUATRE (4) vots a favor per part de Donya Mónica Nos Orient, Donya Rosa Eugenia Boira Sales, Donya Maria Teresa Adell Vidal, i Donya Gemma Boira Fuentes, DUES (2) vots en contra per part de Don Manuel Enric García Albert i Don Gustavo Viol Zaragoza, i UNA (1) abstenció per part de Donya Herminia Salvador Roig.
S'ACORDA per majoria l'aprovació de l'Acta de la Sessió celebrada pel Ple de la Corporació en data de 29 de març de 2.021.
SEGON.
- DONAR COMPTE I APROVAR SI ESCAU LA MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS DE LA MANCOMUNITAT PLANA ALTA.
Que donada compte al ple de la documentació presentada per la Mancomunitat Plana Alta per a la modificació dels estatuts de la mateixa en els termes que es fan constar i sotmesa a votació, el Ple de la Corporació vota, amb el resultat de SIS (6) vots a favor per part de Donya Mónica Nos Orient, Donya Rosa Eugenia Boira Sales, Donya Maria Teresa Adell Vidal, Donya Gemma Boira Fuentes, Don Manuel Enric García Albert i de Donya Herminia Salvador Roig. I no exercint el Sr. Regidor, Sr. Viol del Grup del Partit Socialista el seu dret a vot, sent que se li ha demanat el vot no alça la mà (Rectificat: I UN (1) vot en contra per part de Don Gustavo Viol Zaragoza).
El Sr. Viol sol·licita la paraula, no exercit el seu dret a vot (Rectificat: anunciat el seu vot en contra), manifestant que dins d'aquest punt, en el expedient ni están els estatuts ni la modificació que s'ha fet, tota la informació que se'ns ha passat és una acta de modificació dels estatuts, una acta de la mancomunitat (Rectificat: “dins d'aquest punt no està en els estatuts la modificació que s'ha fet”).
Per la Sra. Alcaldessa es manifesta que es “pren nota”.
Al que el Sr. Viol manifesta “que ella pren nota de moltes coses però no apareixen després en la documentació”.
Responent la Sra. Alcaldessa que “no vol més comentaris d'aqueix tipus”.
No es realitzen més comentaris per part dels membres del Ple de la Corporació.
S'ACORDA per majoria l'aprovació de la modificació dels Estatuts proposada per la Mancomunitat Plana Alta.
TERCER.
- DONAR COMPTE I APROVAR SI ESCAU LA ADHESIÓ Al PACTE TERRITORIAL PEL DESENVOLUPAMENT LOCAL I OCUPACIÓ DE LA PLANA ALTA NORD.
Que donada compte al ple de la documentació proposada realitzada per a l'adhesió al pacte territorial per al desenvolupament local i ocupació de la Plana Alta Nord que consta en l'Acta de la reunió del Consell Rector del pacte territorial per al desenvolupament local i a fi de possibilitar la sol·licitud d'ajudes i subvencions conjuntes amb l'objectiu del Consorci per a “el disseny, la promoció, la gestió, l'evolució i avaluació d'aquelles accions i programes que s'aproven per a la creació d'ocupació, la inserció sociolaboral i el desenvolupament econòmic, empresarial i social en l'àmbit territorial pertanyent als Municipis consorciats”, tal qual consta en la documentació del present punt de l'ordre del dia.
Sotmesa a votació, després de la deliberació, el Ple de la Corporació per unanimitat ACORDA l'aprovació de l'adhesió de l'Excm. Ajuntament de les Coves de Vinromà al pacte territorial per al desenvolupament local i ocupació de la Plana Alta Nord.
Per la Sra. Alcaldessa s'obri un torn de comentaris.
El Sr. Viol emés el seu vot, sol·licita la paraula, i planteja qüestió al Sr. Secretari respecte a, si en aquest punt no hauria d'haver-hi una proposta de Alcaldia perquè estiguera mes detallat el que se està (Rectificat: “s’aquesta”) votant i s'entenguera millor pels ciutadans.
No es realitzen més comentaris per part dels membres del Ple de la Corporació.
QUART.
- APROVAR SI ESCAU LA ADHESIÓ D'AQUEST EXCELENTISSIM AJUNTAMENT A LA DECLARACIÓN D'OCI EDUCATIU.
Que donada compte al ple de la documentació per a l'adhesió d'aquest Excm. Ajuntament en els termes que es fan constar en el document remés pel Departament de l'IVAJ (Institut Valencià de la Joventut) de la Generalitat Valenciana pel qual ve a instar els Ajuntaments, entitats i Institucions públiques perquè es promoguen programes d'activitats d'oci educatiu dirigides especialment a la infància, l'adolescència i la joventut, … i pel qual es proposa de l'adhesió a aquest, tal qual consta en la documentació del present punt de l'ordre del dia.
Sotmesa a votació, després de la deliberació, el Ple de la Corporació per unanimitat ACORDA l'aprovació de l'adhesió de l'Excm. Ajuntament de les Coves de Vinromà al pacte territorial per al desenvolupament local i ocupació de la Plana Alta Nord.
Per la Sra. Alcaldessa s'obri un torn de comentaris.
El Sr. Viol emés el seu vot, sol-licita la paraula, i diu que li agradaria que és detallara mes aquest punt quart per a saber millor que està (Rectificat: “s’aquesta”) votant i que s'assabenten mes els veïns. CINQUÉ.
- APROVAR SI ESCAU LA PROPOSTA DEL PLA MUNICIPAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE.
Que donada compte al ple de la documentació del Pla Municipal contra la violència de gènere elaborat per Minerva - Gest-Universitat Jaume I de Castelló (Agència d'Igualtat) realitzat per a aquest Excm. Ajuntament en els termes que es fan constar expressament en el document remés per la mateixa i la seua proposta d'acord.
Atés que el pla pla Municipal contra la violència de gènere, sent que les administracions locals tenen un paper central en la promoció i implementació de les polítiques d'igualtat de gènere. Per la seva proximitat amb la ciutadania, el seu paper és primordial per promoure societats més igualitàries i respectuoses. La violència de gènere és una de les vulneracions dels drets i llibertats més greus. Les xifres de morts i agressions contra les dones i les nenes segueixen sent aclaparadores i, any rere any, Nos indiquen que avui més que mai és necessari incrementar els esforços i eradicar aquelles actituds i comportaments quotidians que reprodueixen la desigualtat i que estan en l'origen dela violència de gènere, contribuint a perpetuar-la. La superació d'aquest tipus de violència és molt complexa però inicia aturant la desigualtat històrica entre homes i dones, abordant des d'un compromís real, amb la implementació de mesures integrals eficaços que es tradueixen en polítiques preventives i d'intervenció des de les edats més primerenques. L'experiència confirma que com més propera es troba l'administració de la ciutadania més eficaços són les mesures de sNosibilització, d'educació o de detecció precoç i més eficaç és la resposta d'urgència o el seguiment dels serveis, és a dir, millors resultats s'obtenen en la lluita contra la violència de gènere.L'Ajuntament vol fer públic el compromís d'incorporar en el dia a dia la tasca de prevenir, educar i conscienciar en la lluita contra la violència de gènere, en coordinació amb la resta d'administracions públiques, perquè aquest problema només es podrà solucionar a través de la conscienciació i educació de tota la ciutadania. Des d'aquest Ajuntamentes pretén potenciar la lluita contra la violència de gènere millorant la resposta enfront de la mateixa i propiciant un canvi en el model de societat. En el marc d'una subvenció de la Diputació de Castelló ha elaborat el Pla Contra la Violència de Gènere de l'Ajuntament de les Coves de Vinromà amb la finalitat de ser un marc de referència, que guiï l'actuació municipal contra la violència cap a les dones, treballant per a la seva prevenció i eradicació, el suport a les víctimes, la millora de la coordinació institucional i l'apoderament de les dones.
Els objectius d'aquest pla són:
• Constituir una eina d'ordenació i direcció estratègica dels accions i mesures de prevenció de la violència de gènere vinculades a el territori.
• Col·laborar en l'establiment de polítiques públiques municipals amb una visió integral i transversal, en coordinació amb els recursos del territori de manera participativa i activa.
• Servir per posar en marxa estratègies de prevenció de la violència de gènere per al conjunt de la ciutadania. Fer públic el compromís de la població en l'establiment de mesures de prevenció i d'eradicació de la violència al municipi. El missatge que cal llançar contra la violència de gènere ha de ser únic, coordinat i ferma, per això està Corporació en ple.
I de conformitat a la proposta que s'estableix en el pla de prevenció de la violència de genere del Municipi, sotmesa a votació, després de la deliberació, el Ple de la Corporació per unanimitat ACORDA aprovar el I Pla de Prevenció de la Violència de Gènere de les Coves de Vinromà Crear una Comissió d'Impuls, Control, seguiment i Avaluació del Pla.
Incloure la Violència de Gènere en l'agenda política com un problema prioritari. Impulsar les accions necessàries per aconseguir els objectius del Pla. Per la Sra. Alcaldessa s'obri un torn de comentaris.
El Sr. Viol emés el seu vot, sol·licita la paraula, i diu que li agradaria que es detallara mes la proposta i que fora portada a la pràctica, no sols de manera teòrica.
SISÉ.
- DONAR COMPTE I APROVACIÓ DEL PLA PRESSUPOSTARI A MITJÀ TERMINI PER Al PERÍODE 2022-2024.
Que donada compte al ple de la documentació per a la qual es proposa l'aprovació del Pla Pressupostari de l'Ajuntament per al període 2022-2024 en els termes que es fan constar i sotmesa a votació, el Ple de la Corporació vota, amb el resultat de QUATRE (4) vots a favor per part de Donya Mónica Nos Orient, Donya Rosa Eugenia Boira Sales, Donya Maria Teresa Adell Vidal, i Donya Gemma Boira Fuentes, DUES (2) abstencions per part de Don Manuel Enric García Albert i de Donya Herminia Salvador Roig. I no exercint-se vot per part de Don Gustavo Viol Zaragoza.
El Sr. Viol sol·licita la paraula, manifestant “que creu que aquest punt no s'hauria de votar per ple” qüestió que planteja en la seua intervenció.
Els membres de la Corporació es donen per assabentats.
SETÉ.
- DONAR COMPTE DEL CONVENI SUBSCRIT A AQUEST EXCELENTISSIM AJUNTAMENT AMB ALUSION Al CONVENI DE COLABORACIÓ ENTRE LA GENERALITAT VALENCIANA-LABORA-SERVEF I LA FEDERACIÓ VALENCIANA DE MUNICIPIS I PROVÍNCIES.
Que donada compte al ple de la documentació respecte al Conveni de col·laboració entre Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, al qual s'ha adherit aquest Excm. Ajuntament, subscrit el mateix amb les citades Entitats, a fi del desenvolupament i posada en marxa del Projecte i desenvolupament de dos punts ESPAIS LABORA mòbils a la Comunitat Valenciana.
Sotmesa a votació, després de la deliberació, el Ple de la Corporació per unanimitat ACORDA l'aprovació de la subscripció per part de l'Excm. Ajuntament del Conveni de col·laboració entre Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i per les quals l'Excm. Ajuntament es compromet al compliment de les següents obligacions: a) Facilitar un espai d'estacionament per al punt ESPAI LABORA mòbil en els centres/campus universitaris que es detallen en l'Annex II del conveni; l'espai d'estacionament haurà de situar-se en els voltants dels mateixos per a facilitar l'accés a les persones estudiants en horari ininterromput de 9.00 h a 20.00 h. de dilluns a dissabte inclosos els dies que siguen festius. b) Publicitar i comunicar el dia/s en què el punt ESPAI LABORA mòbil assistirà al centre/campus universitari del municipi. c) Realitzar una campanya de comunicació continuada durant els 7 dies anteriors al dia en què el punt SERVEF mòbil acudirà al centre/campus universitari del municipi, de conformitat consta en el text del Conveni de col·laboració subscrit. Per la Sra. Alcaldessa s'obri un torn de comentaris sobre el Conveni subscrit.
El Sr. Viol sol·licita la paraula, i formula pregunta en els següents termes punts mòbils que s'han cedit a la Generalitat Valenciana i a Labora per a desenvolupar aquest servei?.
Per la Sra. Alcaldessa es manifesta que es pren nota i se li contestara.
HUITÉ.
- DACIÓ EN COMPTE DELS DECRETS DICTATS PER L ´ALCALDIA DES DE L'ÚLTIMA SESSIÓ ORDINÀRIA.
De conformitat amb el que s'estableix en l'article 42 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, per la Sra. Alcaldessa s'adona dels Decrets dictats per l'Alcaldia des de l'última Sessió ordinària celebrada, els quals han sigut posats a la disposició dels presents en l'expedient de la Sessió a través de mitjans electrònics, així com a través de la seu electrònica de l'Ajuntament.
El Sr. García sol·licita la paraula, manifestant que en el llistat falta el Decret número 33, i passa del número 32 al 34.
Els membres de la Corporació es donen per assabentats.
NOVÉ.
- PRECS I PREGUNTES.
- Amb intervenció de la senyora Alcaldessa es procedeix a donar resposta a les preguntes formulades i que van quedar arracades en la Sessió de Ple de data 30 de setembre de 2020.
- A la pregunta nombre u: Que les mesures adoptades entre centres escolars venen marcades pels protocols del departament de salut pública de la Generalitat Valenciana i són les que des de l'Ajuntament dels Coves de Vinromà s'han vingut implementant periòdicament.
- A la pregunta nombre dos: Que, a causa de la situació d'excepcionalitat marcada per la pandèmia hem hagut d'adoptar mesures excepcionals i de reforç tal com demanaven les autoritats competents.
- A la pregunta nombre tres: Que, hem numerat les preguntes amb la condició de donar-li un ordre.
- A la pregunta nombre quatre: Que, ja es va presentar tota la documentació i si hi ha alguna demanda, l'Ajuntament es defensarà.
- A la nombre cinc: Que, l'Ajuntament sempre ha complit amb les mesures marcades per les autoritats competents de salut pública, per tal de vetlar per la seguretat dels nostres alumnes i veïns del municipi.
Continua la seua intervenció la senyora Alcaldessa donant resposta ara, a les preguntes formulades i que van quedar arracades en la Sessió de Ple anterior de data 19 de gener de 2021.
- A la pregunta nombre u:
Que, es van haver d'aprovar per urgència el passat Ple pel fet que l'antic Secretari no l'havia inclòs en l'ordre del dia.
- A la pregunta nombre dos: Que, l'Ajuntament no ha tret cap plaça pel fet que no està dins de la plantilla actual. La contractació del tècnic actual està emparada per la llei de contractes del sector públic i s'ha seguit el procediment d'acord amb la llei.
- A la pregunta nombre tres: Que, no entraré a valorar la professionalitat de ningú.
- A la pregunta nombre quatre: Que, la millor opció era instal·lar mesuradors de CO en totes les aules i així es va procedir.
- A la pregunta nombre cinc: Que, la brigada municipal està treballant diàriament amb la condició de mantindre net el terme Municipal.
- A la pregunta nombre sis: Que, no Nos consta cap sol·licitud d'informació en aqueixa data.
- A la pregunta nombre set: Que, com tot procediment que entre a aquest Ajuntament és competència de l'Alcalde o Alcaldessa, a defNosar els interessos municipals, per tant, es tractara com qualsevol altre procediment que ha pogut entrar a aquestes dependències.
- La pregunta nombre huit: és de lliure designació fins que es convoque la plaça. Seguidament, per la Sra. Alcaldessa s'obri el torn de paraula, per a precs i preguntes.
I després d'això, presa la paraula el Sr. Garcia per al qual ve a realitzar dos precs, que són els següents: El primer.- Respecte a això del pla pressupostari a mitjà termini manifesta que voldria accedir ja que ha anat aquests dies i bé perquè el secretari estava reunit o no estava, no ha pogut mirar-lo, que li agradaria passar un dia aquesta setmana per a veure'l. El segon.
- Que veu que les brigades municipals van netejant barranquillos, pous, etc… pel terme, i que ha presentat 4 sol·licituds sobre neteja d'escombriaires il·legals i poets. I sol·licitant que als escrits que presenta se li conteste o que tinguen en compte. .
A continuació manifesta que “veu que alguns s'ha fet cas ja que s'han netejat o s'han mirat de netejar”, però es reitera a dir que “li agradaria que almenys se li contestara que ho tenen en compte (referint-se a l'Ajuntament).
Seguidament pren la paraula el Sr. Viol indicant que la Sra. Alcaldessa ha contestat unes preguntes realitzades en la sessió ordinària del ple de setembre i d'això fa sis messos, i així igualment, després ha contestat a preguntes de l'últim ple, de fa tres mesos, manifestant igualment que no les ha contestades totes, entenent que ha evadit al menys 5, 6 o 7 preguntes.
Refereix a la contestació de la pregunta dels dies festius, per la qual sol·licitava saber perquè eixien publicades en el Diari Oficial el 25 de juny i l'11 d'octubre, i preguntava sobre qui ho havia comunicat a la Conselleria indicant aqueixos dies festius, justificant-ho en què no havia “passat per Ple”, referint seguidament que en l'última sessió ordinària celebrada van ser aprovats per urgència donada la necessitat de publicarlos en el Diari Oficial, insistint que no havien passat per Ple i considerant que no se li ha contestat.
Continuant el Sr. Viol eleva prec a la Sra. Alcaldessa perquè llija la pregunta amb anterioritat a la resposta perquè si no, les persones no s'assabenten en veure el vídeo.
Continuant el Sr. Viol amb la paraula, manifesta dient que la Sra. Alcaldessa no ha respost a gran part de les preguntes indicant falta de transparència. Continuant el Sr. Viol amb la paraula, sol·licita del Sr. Secretari explicació del pla pressupostari a mitjà termini presentat i que li explique en 5 minuts el pla pressupostari a llarg termini, atés que no hi ha hagut comissió informativa ni de comptes i no sap de “que va” preguntant que si ho fa l'Ajuntament perquè té més despeses que ingressos, contestant-se-li en breu explicació que és un pla presentat als sólos efectes formals i que parteix d'uns pressupostos que estan prorrogats, que és un pla d'exigència de presentació en la AE
AT on intervé una lògica en el pla, i que els pressupostos s'aprovaren.
Igualment planteja el Sr. Viol que si pretén en aquest pla fer una reduccions de les despeses pel tema de complir el formalisme amb la AEAT, al que se li contesta que no. Així mateix se li contesta que la de despeses i ingressos de 2021 que parla de capital, on llig el document dels exemples que figura en la fulla diu, i a què es refereix el capital se li trasllada que no és un tema de capital com a tal i que sobre aqueix exercici perquè són càlculs fets amb base sobre el pressupost de l'any anterior, i complint amb el formalisme d'un pla a mitjà termini.
També indica respecte a la línia de deute viu per la qual suposa que és la de l'any 2020 preguntant si hi ha deute o no perquè està tota a zero, referint-li que és un pla partint de la valoració de pressupost d'any anterior.
El Sr. Viol diu tindre tres preguntes, i la Sra. Alcaldessa li diu que li les envie al correu, afegint també que té uns plecs donant la Sra. Alcaldessa per finalitzada la Sessió.
I no havent-hi més assumptes de què tractar, sent les setze hores i vint-i-cinc minuts del dia de la data, la Sra. Alcaldessa va donar per finalitzada la Sessió, de la qual jo, com a Secretari, en l'exercici de les funcions pròpies de la Secretaria-Intervenció de l'Excm. Ajuntament de les Coves de Vinromà, CERTIFIQUE I EN DONO FE.
De conformitat amb el que es preveu per l'article 3.2, lletra d), del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, es redacta el present extracte de la Sessió celebrada pel Ple de l'Ajuntament de les Coves de Vinromà en la data indicada, acompanyant-se al present la vídeo-acta de la Sessió en format audiovisual.
V. i P. l'Alcaldessa El Secretari
Les Coves de Vinromà celebrará la Feria de Navidad los días 4 y 5 de diciembre, evento organizado por el Ayuntamiento con el fin de animar las compras navideñas.
Tras la suspensión del año pasado a causa de las restricciones de la pandemia, este 2021 la muestra volverá a ubicarse en la Pista Ravaleta y reunirá a numerosos puestos de gastronomía, artesanía o decoración.
El consistorio está trabajando en la organización de esta muestra, por lo que las personas interesadas en ofrecer sus productos pueden informarse en las dependencias municipales.
“Tenemos muchas ganas de retomar la celebración de la Feria de Navidad, pues la acogida ha sido muy positiva en ediciones anteriores. Creemos que estas fechas previas a la Navidad son un momento idóneo para animar las ventas y dinamizar la economía local”, ha apuntado la alcaldesa de la población, Mònica Nos.
https://www.elperiodic.com/pcastellon/coves-vinroma-celebrara-feria-navidad-diciembre_778289
José Martí destaca que en 2021 la Diputació progressista transfereix 18,3 milions d'euros a ajuntaments i entitats de la Plana Alta, més del doble que en 2019
El president de la Diputació celebra a Sant Joan de Moró la quarta reunió amb alcaldes prèvia a l'elaboració dels pressupostos de 2022, per a posar el focus en les necessitats existents als pobles
José Martí és partidari que els ajuntaments puguen programar a mitjà i llarg termini, sense l'obligació d'executar els seus projectes en un únic exercici pressupostari
Els alcaldes han demanat més informació sobre com accedir als fons europeus, que s'augmenten les partides per a camins i carreteres i que la Diputació faça força perquè el Govern d'Espanya assumisca el finançament de les dessaladores
Sant Joan de Moró, 19 d'octubre de 2021. El president de la Diputació, José Martí, ha destacat hui a Sant Joan de Moró que en 2021 l'equip de govern progressista ha duplicat àmpliament aquest any la transferència de fons als ajuntaments i les entitats dels municipis de la Plana Alta respecte a 2019, en passar de 8,8 a 18,3 milions d'euros. Un increment de 9,5 milions d'euros, que respon a l'estratègia marcada pel mateix Martí de "empoderar i enfortir als ajuntaments, estar molt prop de les seues alcaldesses i alcaldes, i també de les seues veïnes i veïns".
Ho ha posat de manifest durant la seua intervenció en la quarta de les sis reunions amb alcaldesses i alcaldes, en aquest cas a la Plana Alta, programades amb anterioritat a l'elaboració dels pressupostos de la Diputació per a 2022, sessions que es convoquen "per a escoltar les necessitats i el sentir del municipalisme de la província". "La voluntat de diàleg", ha dit el president, "sempre serà present en el dia a dia de la nostra gestió". Sobre aquest tema ha assenyalat "a més d'escoltar, tenim molt en compte el que ens diuen les alcaldesses i els alcaldes".
El president ha recordat que aquestes trobades comarcals responen als objectius que es va marcar el nou equip de govern quan va prendre possessió en l'estiu de 2019: "obrir de bat a bat les portes de la institució per a estar al costat de les alcaldesses i els alcaldes, escoltar-los i trepitjar el terreny per a estar permanentment connectats amb el que succeeix, se sent i es pensa en els pobles".
En el seu discurs, Martí ha proclamat que "creem en la majoria d'edat dels ajuntaments i en l'autonomia municipal, i actuem en conseqüència", afegint que "ens esforcem per a aconseguir tots els recursos possibles per a ajuntaments i entitats, i encara que segur que sempre es poden fer les coses millor, crec que podem estar més que raonablement satisfets amb els resultats".
Felicitació a tota la societat
José Martí s'ha referit també a la incidència de la pandèmia de la covid a l'en el dia a dia de la Diputació, assenyalant que "mantenint la nostra filosofia d'actuació, ens hem vist obligats a redefinir les nostres polítiques per a protegir les persones de la província, enfortint als seus ajuntaments, que són les entitats que es troben en primera línia d'actuació". Arribats a aquest punt, ha agraït "la professionalitat i la col·laboració de les treballadores i els treballadors de la casa". I ha felicitat el conjunt de la societat perquè "tota la ciutadania, cadascun des del seu àmbit de responsabilitat, ha fet el que havia de fer perquè ara, a poc a poc, i amb prudència, hàgem pogut iniciar el trànsit cap a una normalitat millorada".
Equilibri territorial
El president ha parlat de futur, en el qual continuaran sent decisives les prioritats dels pobles que transmeten els seus regidors, fent front al repte d'augmentar la quantitat i la qualitat dels serveis que es presta a la ciutadania, independentment del lloc de residència. "Cal treballar per a la consecució d'un equilibri territorial en l'exercici de les competències municipals". Una aspiració que "ha d'anar més enllà de la sol·licitud i la concessió d'una subvenció o d'una transferència econòmica a través d'un fons, hem de treballar conjuntament, cooperar, acordar i concertar conforme a les necessitats reals, amb lleialtat i independència del color polític de cada ajuntament".
Programar a mitjà i llarg termini
José Martí també ha parlat del futur, assenyalant que és necessari evolucionar, "perquè les ajudes als ajuntaments siguen cada vegada menys finalistes i més incondicionades i les alcaldesses i alcaldes puguen actuar des de la seua majoria d'edat i coneixement de la realitat del seu municipi". I s'ha mostrat partidari que els ajuntaments puguen programar a mitjà i llarg termini, "sense que es vegen pressionats i limitats per l'obligació de gestionar els recursos dins d'un únic exercici pressupostari".
A més, considera necessari augmentar la carta de serveis d'assistència i establir xarxes de col·laboració intermunicipals "per a millorar la gestió i dels serveis i recursos públics".
Benvinguda de l'alcalde
La reunió amb alcaldes de la Plana Alta s'ha iniciat amb unes breus paraules de l'alcalde de Sant Joan de Moró, Vicente Pallarés, qui ha donat la benvinguda a tots els assistents i ha mostrat la seua satisfacció pel fet que la Diputació haja triat la seua localitat per a celebrar aquesta trobada de la qual ha assenyalat que espera que servisca "per a unificar criteris".
Les alcaldesses i els alcaldes
Pel que respecta a la intervenció de les alcaldesses i alcaldes, han agraït el suport de la Diputació en els moments més difícils de la pandèmia, un agraïment que han fet extensiu als bombers del Consorci Provincial per l'ajuda que presten per a netejar camins, quan es produeix una emergència, en festes i com també ho van fer en els moments més complicats de la quarantena.
Quant a les reivindicacions, han plantejat la possibilitat que els recursos procedents de la instituión provincial es puguen destinar a infraestructures que comparteixen pobles limítrofs, com puguen ser un pont o una carretera.
També han sol·licitat més informació sobre com accedir als fons europeus i una estratègia conjunta per a fer front a la plaga del cotonet.
A més, han sol·licitat una línia d'ajudes per a mantindre i rehabilitar edificis esportius municipals deteriorats o obsolets, així com ajudes per a la gestió de residus.
D'altra banda, les alcaldesses de Benicàssim, Cabanes, Torreblanca i Oropesa han demanat el suport de la Diputació per a fer força davant el Govern d'Espanya a fi que aquest es faça càrrec del finançament de les dessaladores.
Els alcaldes han sol·licitat a més la col·laboració de la Diputació amb el pla de mobilitat de l'àrea metropolitana de Castelló que impulsa la Generalitat Valenciana, així com un increment de la partida que es destina a la millora i manteniment de carreteres, camins i pistes.
A més, han plantejat una simplificació del procés de justificació d'ajudes municipals i, fins i tot, assistència tècnica per part de la Diputació, donada l'escassetat de personal existent als pobles xicotets.
17 ajuntaments representats
A la reunió de la Plana Alta han assistit els primers edils d'Almassora, Merche Galí; Benicàssim, Susana Marqués; Benlloc, Ángel Ribes; Borriol, Héctor Ramos; Cabanes, Virgínia Martí; Coves de Vinromà, Mónica Nos; Orpesa, Araceli de Moya; La Pobla Tornesa, José Carlos Selma; Sant Joan de Moró, Vicente Pallarés; Serra d'en Galceran, Juan Carlos Mateu; La Serratella, Alfonso Arín; Torre d'en Doménech, Héctor Prats; Torreblanca, Josefa Tena; Vall d'Alba, Marta Barrachina; Vilanova d'Alcolea, Francisco José Oller, i Vilafamés, Abel Ibáñez. En representació de Castelló de la Plana ha acudit el tinent d'alcalde, José Luis López.
L'equip de govern ha estat representat pels diputats provincials del PSPV-PSOE, Patricia Puerta (vicepresidenta), Santiago Agustí i María Jiménez, i Ignasi Garcia de Compromís. També han sigut presents els diputats del Partit Popular, Vicent Sales i David Vicente, així com Cristina Fernández per Ciutadans.