dissabte, 30 de desembre del 2017

Ernest Blanch: “2017 ha sigut un altre any decepcionant per a Castelló (i van 6) perquè Rajoy segueix sense voler invertir en aquesta terra”


EL PP CASTIGA A CASTELLÓ
Destaca que en un exercici com aquest, “en el qual tampoc hem vist inauguració alguna, hem tornat a comprovar que RAJOY ÉS UN MAL NEGOCI PER A la PROVÍNCIA DE CASTELLÓ”. “RAJOY ÉS EL PRESIDENT DEL NO A CASTELLÓ”. Just ho contrari del que va ocórrer durant el mandat de Zapatero, perquè malgrat la crisi, “VA ANAR EL PERÍODE DE MAJOR INVERSIÓ D'UN GOVERN CENTRAL EN LA PROVÍNCIA DE CASTELLÓ”.
29/12/17
El secretari general del PSPV-PSOE en la província de Castelló, Ernest Blanch, considera que 2017 ha sigut un altre any decepcionant per a la província de Castelló, “perquè les inversions del Govern central segueixen sense arribar”. Després de 6 anys en La Moncloa, “el president Rajoy continua governant d'esquena a la Comunitat Valenciana i, més concretament, a la província de Castelló”.
Blanch assenyala que en 2017 “tampoc s'ha inaugurat gens, per no celebrar, no hem pogut ni celebrar l'arribada de l'AVE Low Cost, el del empastre del tercer fil, que ens van prometre per a 2015, que segueix sense aparèixer per l'estació de Castelló”.
El que sí arriba en matèria ferroviària “és un caos generalitzat durant aquestes vacances de Nadal, que està provocant importants retards a trens de rodalies, regionals i de llarg recorregut”.
Una lamentable situació que es produeix en un any en el qual durant els 9 primers mesos es van produir importantíssims problemes en la línia de Rodalies entre Castelló i València, i en el qual el servei ferroviari per als usuaris del Baix Maestrat ha sigut tercermundista en alguns moments. 
“Però tanquem 2017 sense inversions de cap tipus per part de Rajoy, que manté absolutament paralitzat el corredor mediterrani”. Destaca que sobre aquest projecte, l'única cosa que anuncia el Govern “són canvis de semblar” perquè primer “es va carregar la planificació efectuada en l'època de Zapatero per a substituir-la per una altra manifestament pitjor, que va arribar a licitar i adjudicar, per a rescindir els contractes en 2017 i sembla que tornar a un projecte molt semblat al de Zapatero”.
En matèria de carreteres, la situació és encara pitjor, perquè després de 6 anys, “Rajoy segueix sense construir ni un sol quilòmetre d'autovia en la província de Castelló”, on l'A-7, segueix sent un projecte absolutament paralitzat “al que De la Serna i Barrachina únicament es refereixen quan necessiten vendre fum, sense que després, les paraules es traduïsquen en fets”.
Rajoy no construeix l'AP-7 “però deixa caure que ens va a tornar a castigar amb un nou peatge, una vegada que caduque l'actual concessió a final de 2019”. En aquesta matèria, el líder dels socialistes de Castelló anuncia que “el PSPV-PSOE va a estar en contra, exigint que l'1 de gener de 2020 l'autopista siga de lliure accés, perquè en aquesta terra portem 50 anys pagant i aquesta situació no es pot aguantar més; han pagat l'autopista els nostres avis, els nostres pares, nosaltres i, per la qual cosa es veu, Rajoy pretén que ho seguisquen fent els nostres fills i els nostres néts”.
2017 també ha sigut decepcionant per a la nostra costa, perquè se segueix sense actuar tant en la zona sud com en la nord. “Mentre Rajoy mira per a un altre lloc, a Vinaròs ens cau literalment el penya-segat d'una platja, amb el perill de seguretat que un accident d'aquest tipus suposa”.
El secretari general socialista també lamenta la decisió de Rajoy de no consturir la comissaria de Vila-real i les casernes d'Onda, Almassora i Vilafranca. Tampoc s'ha escomès la reforma de les actuals instal·lacions policials de la Guàrdia Civil en Vall d’Uixó.
Són projectes que “estan absolutament paralitzats perquè Rajoy no vol realitzar-los i, mentre, els agents es veuen obligats a prestar servei en unes edificis que són impropis dels cossos de seguretat d'un país de la Unió Europea en ple segle XXI.”
També segueix paralitzat el Parador Nacional de Morella.
Amb tot l'explicat, “queda clar que Rajoy és un mal negoci per a Castelló, província en la qual ho coneixem per ser el president del NO, sempre diu NO a tot el que es planteja des d'aquesta terra”.
És el contrari del que va ocórrer durant els 7 anys i mitjà anteriors, quan governava Zapatero, un president que, a pesar que va esclatar la crisi durant el seu mandat, va escometre els següents projectes:
-- Comissaria de Castelló
-- Casernes de l'Alcora, Morella i Oropesa.
-- Restauració i posada en servei de l'antic Banc d'Espanya en la plaça de la Pau, avui seu de la Subdelegació del Govern.
-- Nova seu del INSS en l'avinguda del Mar.
-- Nova seu del INSS a Vila-real.
-- Els accessos al port.
-- Va finalitzar l'autovia que connecta Castelló i València.
-- Va finalitzar l'autovia Múdejar, iniciada per Felipe González i que amb Aznar havia avançat a ritme de tortuga.
-- Passeig marítim a Vinaròs.
-- Passeig martítimo en Benicássim para concectar Els Terrers i la Torrassa.
-- Cubrimiento del riu sec a Castelló.
-- Bassa reguladora per a assegurar el proveïment d'aigua en Vall d`Uixó.
-- Obres per a salvar del desastre el pantà d'Arenós, que quan va arribar Zapatero era a punt d'esfondrar-se i precipitar-se sobre el poble de Cortes d'Arenós.
-- I multitud d'inversions de conservació del patrimoni cultural en diferents localitats amb càrrec a l'1 % cultural del Ministeri de Foment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada