diumenge, 19 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa:Patricia Puerta dissenya amb Creu Roja el Pla Respon enfront del Covid-19 per a actuar als pobles més xicotets

Patricia Puerta dissenya amb Creu Roja el Pla Respon enfront del Covid-19 per a actuar als pobles més xicotets


18 D'ABRIL DE 2020
La vicepresidenta de la Diputació considera prioritària l'atenció a malalts crònics, persones majors de 65 anys i menors de 16 en risc de vulnerabilitat

La vicepresidenta de la Diputació i responsable de l'Àrea de Benestar Social, Patricia Puerta, està treballant amb la direcció provincial de Creu Roja per a redefinir i millorar la col·laboració que la institució manté amb l'ONG adaptant-la a la nova realitat generada per la crisi del Covid-19. Serà mitjançant un conveni que tindrà 120.000 d'euros de pressupost i que s'adherirà al Pla Respon enfront del COVID-19 que impulsen el Govern d'Espanya i Creu Roja Espanyola.

El Pla Respon està concebut per a atendre els col·lectius més vulnerables en municipis de menys de 6.000 habitants de la província de Castelló: malalts crònics, persones majors de 65 anys i menors de 16 anys amb el risc de vulnerabilitat.

El conveni contemplarà diferents serveis com portar medicines a les persones vulnerables que resideixen en municipis sense oficina de farmàcia, proveir d'un kit setmanal d'higiene bàsica i un altre d'aliments no peribles als qui el necessiten i l'acompanyament de soledat.

El primer pas cap al nou programa d'atenció a col·lectius vulnerables dels xicotets municipis es donarà en el ple del pròxim dimarts en el qual s'aprovarà el canvi de denominació de Repoblem a Respon.

La vicepresidenta Patricia Puerta ha manifestat que «treballem per a oferir el millor servei possible a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat posant el focus d'una manera molt especial als pobles més xicotets, en els quals hem de fer tot el que estiga a les nostres mans per a arribar fins on els seus ajuntaments no poden fer-ho».
https://www.dipcas.es/va/actualidad/patricia-puerta-dise-a-con-cruz-roja-el-plan-responde-frente-al-covid-19-para-actuar-en-los-pueblos-m-s-peque-os?fbclid=IwAR1Qk7PPDUeNrOpTk0hwGOdjGZpt3yeVhzopF17ibKHxVIk4VAZqokabCt8

dissabte, 18 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: La Delegació del Govern aclareix la qüestió del desplaçament als horts d´autoconsum




Punt 5-El cuidado o recolección de huertos de autoconsumo sólo se puede considerar de manera excepcional en aquellos casos en los que, la explotación agrícola se encuentre próxima al domicilio del agricultor, que habrá de acreditar, tal cual se indica en el apartado 2 del presente escrito, la propiedad o inscripción en el Registro Agrícola, o de una acreditación expedida por su organización, cooperativa o entidad a la que pertenezca.




El grup socialista municipal de les Coves, informa

divendres, 17 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa:El Consell ha declarat el dol oficial en tota la Comunitat Valenciana per al Diumenge dia 19


Les banderes oficials onejaran a mitja asta en l'exterior dels edificis municipals com a mostra de respecte, condol i reconeixement a les persones que han perdut la vida a causa de la COVID-19
Es convoquen 3 minuts de silenci a les 12'00 del diumenge 19 d'abril. Eixirem als balcons,en silenci, durant 3 minuts expressant així el nostre condol.

Text íntegre a l´enllaç:

El grup socialista municipal de les Coves, informa:Las plazas concertadas seguirán pagándose a los centros de día y servicios ambulatorios cerrados

instalaciones del Centro de Dia Germans Folch i Traver en les ...
Valencia Plaza
CENTROS DE DÍA


17/04/2020 -
VALÈNCIA. El Consell ha ratificado la resolución de la Vicepresidencia y Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas en la que se establece la continuación del abono del servicio a las empresas con las que tiene plazas contratadas en centros diurnos y servicios ambulatorios, de la misma manera que si se estuviera prestando el servicio en los lugares habituales, a pesar de haber cesado su actividad como consecuencia de la pandemia de la Covid-19.

La resolución establece el pago de las plazas como si estuvieran ocupadas, con el objetivo de garantizar la necesaria asistencia a las personas usuarias de estos recursos, dado que los equipos profesionales de los centros en los que se ha suspendido la actividad están garantizando la atención domiciliaria y el seguimiento a las personas usuarias.

Además de garantizar la atención de las personas usuarias, con esta resolución, la Vicepresidencia y Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas también pretende dar a las empresas instrumentos para afrontar el impacto económico y social ocasionado por la pandemia, y que podría repercutir directamente sobre la situación de las empresas si la suspensión de sus actividades comportase la interrupción del abono del precio de las plazas contratadas por parte de la administración pública.

Así, para el cobro de estas cuantías, las empresas afectadas por la suspensión de la actividad de los centros de atención diurna y ambulatoria de servicios sociales deben cumplir con las obligaciones reguladas en cada resolución de adjudicación del contrato y, en especial, con lo referente al mantenimiento de los requisitos y ratio de personal en relación con las prestaciones y número de personas atendidas, con la finalidad de evitar expedientes de regulación temporales de empleo (ERTE) o ulteriores despidos de trabajadoras o trabajadores

Asimismo, se ha establecido abonar las prestaciones vinculadas al servicio (PVS) a las personas en situación de dependencia usuarias de estos centros durante todo el periodo de suspensión decretado con motivo de la Covid-19, o las restricciones que, levantado el estado de alarma, pudieran establecerse para estos centros.

El cálculo del pago se realizará teniendo en cuenta que se considerará plaza ocupada aquella que lo hubiese estado a fecha de 13 de marzo y se abonará como no ocupada aquella que no lo hubiese estado en dicha fecha.

En el caso de las prestaciones vinculadas al servicio, el pago se abonará de acuerdo con su Programa Individual de Atención (PIA) a la persona usuaria. Esta, a su vez, debe abonar el importe del servicio a la empresa con la que lo tenga contratado.

Habilitación de servicios
El Pleno del Consell también ha ratificado una resolución de la Vicepresidencia y Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas por la que se habilitan temporalmente instalaciones y recursos para destinarlos a centros de emergencia social y sociosanitaria a los que se derivarán las personas más vulnerables.

En plena coordinación con el Ministerio de Sanidad, a través de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública, se ha decidido suspender el destino que tenían anteriormente estos inmuebles y se han habilitado durante el tiempo que duren las consecuencias de la crisis sanitaria causada por la Covid-19.

Así, e independientemente de la titularidad del inmueble, se cede, de manera temporal, el uso de todos los recursos destinados a centros de emergencia social y sociosanitaria a la dirección general competente en la gestión de centros de la Vicepresidencia y Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas.
https://valenciaplaza.com/consell-garantiza-a-las-empresas-el-pago-de-las-plazas-contratadas

dijous, 16 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa:Les Coves de Vinromà finaliza los trabajos de mejora en la piscina infantil municipal


Jueves, 16 de Abril de 2020


El Ayuntamiento de les Coves de Vinromà ha efectuado trabajos de adecuación en la piscina infantil municipal con el fin de mejorar las condiciones de baño y garantizar la seguridad de los usuarios. Las tareas, que ya han finalizado, han consistido en la renovación del recubrimiento interior del vaso eliminando el gresite inicial y colocando nuevos azulejos sobre mortero impermeabilizante para evitar filtraciones. Asimismo, también se está trabajando en la instalación de un nuevo tramo de valla perimetral, actuaciones con las que se pretende dejar preparado este espacio para el verano.
http://el7set.es/art/35354/les-coves-de-vinroma-finaliza-los-trabajos-de-mejora-en-la-piscina-infantil-municipal


El grup socialista municipal de les Coves, informa: De la donació de màscares higièniques per a la població vulnerable en l’àmbit de l’estat d’alarma Covid-19, en la Comunitat Valenciana.

Los mayores de 65 y colectivos vulnerables recibirán mascarillas ... Consulta personalizada - Conselleria de Sanitat Universal i Salut ...
Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
RESOLUCIÓ de 15 d’abril de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’efectua la donació de màscares higièniques per a la població vulnerable en l’àmbit de l’estat d’alarma Covid-19, en la Comunitat Valenciana. [2020/2939]

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública considera que les màscares higièniques són un element que pot incrementar la protecció contra la Covid-19 i que s’ha d’utilitzar d’una manera eficient. En aquest sentit, s’ha de comptar amb la labor d’assessorament que es realitza per les oficines de farmàcia, per a informar sobre el seu ús adequat. Per resolució de l’Agència Tributària de 8 d’abril de 2020, s’ha concedit a la Generalitat Valenciana l’autorització administrativa per a la importació de béns amb l’exempció prevista en l’article 46 de la Llei 37/92, de 28 de desembre, de l’impost sobre el valor afegit, en ocasió de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, la qual cosa permet la importació i distribució gratuïta d’una quantitat important de màscares. En aquesta línia, la Generalitat Valenciana ha arribat a un acord amb els col·legis farmacèutics de la Comunitat Valenciana, mitjançant el qual la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública distribuirà màscares higièniques gratuïtament a través de les oficines de farmàcia a les persones majors de 65 anys i col·lectius vulnerables de major risc. Les destinatàries de la mesura que contempla aquesta resolució són les persones amb major risc de presentar complicacions en cas de contraure la Covid-19. Cal remarcar que no es tracta de població en risc de contraure la malaltia, sinó de població no exposada que en cas d’infectar-se tindria pitjor pronòstic i, per tant, major probabilitat d’hospitalització, ingrés en UCI o requeriment de ventilació mecànica. El criteri d’identificació d’aquesta població s’ha centrat en l’edat i en les condicions cròniques que pateixen, d’acord amb la classificació dels Clinical Risk Groups (CRG). D’aquesta manera, s’ha considerat necessari proveir de màscares higièniques a la totalitat de persones d’edat superior a 65 anys i a aquelles ciutadanes i ciutadans menors de 65 anys però amb alguna de les següents condicions: malaltia significativa crònica en múltiples sistemes orgànics (Estat de salut 6), malaltia dominant crònica en tres o més sistemes orgànics (Estat de salut 7), neoplàsies dominants, metastàsiques i complicades (Estat de salut 8) o necessitats sanitàries elevades (Estat de salut 9). Aquests estats de salut inclouen la pràctica totalitat de persones amb major vulnerabilitat. Aquesta resolució s’emmarca en les actuacions que està duent a terme la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, després de la publicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 i a l’empara de la Llei orgànica 3/1986, de 14 d’abril, de mesures especials en matèria de salut pública. Per tant, i a l’empara del que es disposa en l’article 94 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, resolc: Primer Donar 3.600.000 màscares higièniques a les persones i col·lectius vulnerables definits en el punt segon d’aquesta resolució, sense perjudici de la possibilitat de posteriors distribucions. Aquesta donació s’efectuarà a través dels principals magatzems distribuïdors i les oficines de farmàcia de la Comunitat Valenciana. Segon El col·lectiu beneficiari d’aquesta resolució, d’acord amb els criteris de prioritat i la capacitat del sistema d’informació de què disposa la Conselleria de Sanitat Universal i Salut pública (GAIA), serà el següent: a) Persones amb edat igual o superior a 65 anys.
b) Persones amb estats de salut de major vulnerabilitat, d’acord amb el Sistema de Classificació de Pacients (SCP): estats de salut 6,7, 8, i 9. Tercer En les oficines de farmàcia es dispensaran les màscares directament als ciutadans i ciutadanes beneficiaris, gratuïtament. Es dispensaran 3 màscares per cada persona beneficiària. Quart La prescripció de les màscares s’habilitarà informàticament en la recepta electrònica de cada persona beneficiària, que permetrà la seua identificació a través de la SIP i els registres de dispensació. S’incorporarà una única recepta, no renovable, com a producte no finançable, que no s’ha de prescriure i sense cost per al pacient o la pacient. València, 15 d’abril de 2020.– La  consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.
http://www.dogv.gva.es/datos/2020/04/16/pdf/2020_2939.pdf

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Sobre la modificació del període de cremes motivat per l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19




Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica RESOLUCIÓ de 10 d’abril de 2020, del director general de Prevenció d’Incendis Forestals, sobre la modificació del període de cremes motivat per l’estat d’alarma per a la gestió de la situació  de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. [2020/2901]

Extracte:
Tercer. Condicions de crema Establir per al període comprés entre el 21 d’abril i el 31 de maig de 2020, ambdós inclosos, i per a la crema de marges de cultiu o de restes agrícoles o forestals, així com la crema de canyars, canyissars o matolls lligada a alguna mena d’aprofitament ramader, cinegètic o de qualsevol altre tipus, en els terrenys forestals, en els confrontants o amb una proximitat menor a 500 metres d’aquells, les següents condicions extraordinàries: 1. Només podran realitzar-se cremes de dilluns a divendres, ambdós inclosos. Els dissabtes, diumenges i festius, no està permés realitzar cremes, per la qual cosa queden en suspés totes aquelles accions o activitats recollides en els plans locals de cremes o en autoritzacions nominatives que contradiguen el que s’estableix en la present resolució. 2. Només es podran realitzar aquestes cremes quan el nivell de preemergència per risc d’incendis forestals, determinat per l’òrgan competent, siga 1. Aquesta limitació és aplicable general, tant a aquells municipis que disposen de pla local de cremes aprovat, com per a aquells que no disposen d’ell, conforme a la Resolució de 26 de gener de 2018, de la directora general de Prevenció d’Incendis Forestals, sobre modificació del període de cremes (DOGV 8224, 31.01.2018). 3. Mantindre l’horari d’aquestes cremes entre el trenc de l’alba i les 13.30 hores, conforme a la Resolució de 10 de març de 2014, de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Emergències, sobre reducció dels horaris aptes per a la realització de cremes (DOGV 7242, 27.03.2014), moment en el qual aquesta crema ha d’estar totalment extingida. A partir de l’1 de juny de 2020, inclusivament, serà aplicable el que es disposa en l’article 145.f i g del Decret 98/1995, de 16 de maig, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana i en la Resolució de 12 de maig de 2017, de la directora general de Prevenció d’Incendis Forestals, sobre modificació del període de cremes, publicada en el DOGV núm. 8040, de 16 de maig de 2017, per la qual cosa: 1. Queden prohibides com a mesura de precaució general en els terrenys forestals, en els confrontants o amb una proximitat menor a 500 metres d’aquells, la crema de marges de cultius o de restes agrícoles o forestals durant el període comprés entre l’1 de juliol i el 30 de setembre i la crema de canyars, canyissars o matolls lligada a alguna mena d’aprofitament ramader, cinegètic o de qualsevol altre tipus durant el període comprés entre l’1 de juliol i el 30 de setembre.

Text íntegre a l´enllaç:

http://www.dogv.gva.es/datos/2020/04/15/pdf/2020_2901.pdf


dimarts, 14 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa:Ximo Puig anuncia un acuerdo para que la Generalitat distribuya gratuitamente a través de las oficinas de farmacia mascarillas a mayores de 65 años y otros colectivos de riesgo


El colegio de Farmacéuticos recuerda que la medida del repar

- Afirma que desde el Consell se va a trabajar para que las mascarillas estén disponibles 'a precios razonables' para que todas las personas puedan adquirirlas 'y nadie quede excluido'
- Alaba la 'labor de asesoramiento' que se realiza desde las farmacias para informar sobre el uso adecuado de las mascarillas
- Destaca el noveno vuelo llegado la pasada madrugada desde China con material sanitario, lo que evidencia que 'esta Ruta de la Seda sigue siendo un canal fiable'
(14/04/2020) - Afirma que desde el Consell se va a trabajar para que las mascarillas estén disponibles "a precios razonables" para que todas las personas puedan adquirirlas "y nadie quede excluido"
- Alaba la "labor de asesoramiento" que se realiza desde las farmacias para informar sobre el uso adecuado de las mascarillas
- Destaca el noveno vuelo llegado la pasada madrugada desde China con material sanitario, lo que evidencia que "esta Ruta de la Seda sigue siendo un canal fiable"
València. El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciado que el Consell ha llegado a un acuerdo con los colegios de farmacéuticos de la Comunitat Valenciana para la distribución gratuita de mascarillas entre mayores de 65 años y otras personas que forman parte de los colectivos de riesgo ante la pandemia de COVID-19 mediante la presentación de la tarjeta SIP en las oficinas de farmacia en los próximos días.

El jefe del Ejecutivo valenciano, quien ha mostrado su "agradecimiento y "reconocimiento" al trabajo realizado por el colectivo de farmacéuticos tras la reunión que ha mantenido este martes con los presidentes de los colegios oficiales, en la que también ha participado la consellera de Sanidad Universal y Salud Pública, Ana Barceló, ha destacado que desde el Consell se va a trabajar para que las mascarillas estén disponibles "a precios razonables" y para que "todas las personas puedan adquirirlas en el momento que sea necesario y nadie quede excluido".

El máximo responsable del Gobierno valenciano ha hecho hincapié en que las mascarillas "son un elemento más de protección" que se debe "utilizar bien" y, en este sentido, ha alabado la "labor de asesoramiento" que se realiza desde las farmacias para informar sobre el uso adecuado de las mismas.

Además, Ximo Puig ha explicado que desde la Generalitat se va a colaborar para conseguir "el máximo suministro" posible y se va a ofrecer ayuda a los farmacéuticos.

En este sentido, el president de la Generalitat ha destacado que esta mañana ha llegado el noveno avión procedente de China con material sanitario de protección para la Comunitat Valenciana. Así, el jefe del Consell ha señalado que ya se han recibido, dentro de la Operación Ruta de la Seda, un total de 12 millones de mascarillas, 2,4 millones este mismo martes, un montante del que -ha indicado- "se va a hacer partícipe al colectivo farmacéutico".

El jefe del Consell ha resaltado que, en la operación de garantizar el material sanitario, "esta Ruta de la Seda sigue siendo un canal fiable". El president ha agradecido asimismo el trabajo de los transportistas en las operaciones de descarga y distribución del material.

https://www.gva.es/portal-gva-portlet/htdocs/area_de_prensa/versionImprimiblePrensa.jsp

El grup socialista municipal de les Coves informa: Les mascaretes sol.licitades a la Diputació no costaran cap perra als covarxins/nes

▷ Mascarilla Anti Virus FFP2 con Válvula CORONAVIRUS Delta Plus ✔️



 Les Coves de Vinromà ha sol.licitat mascaretes a Diputació de Castelló per als veïns i veïnes amb l'objectiu de previndre contagis per coronavirus #covid19  

Les mascaretes sol.licitades a la Diputació no costaran cap perra als covarxins/nes.De part del Fons de Cooperació de la Diputació, les Coves disposarà de 38.005,00 € per afrontar  l´actual  situació d´emergència







dilluns, 13 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: De les accions que s’estàn prenent per part de la Diputació provincial al nostre municipi en raó de les mesures adoptades per l’actual situació d’emergència sanitària

Servicio de taxi médico gratuito en Les Coves de Vinromà ...


FONS COOPERACIÓ DIPUTACIÓ: 38.005,00 €
FONS COOPERACIÓ GENERALITAT: 38.005,00 €
PLA 135-2020 DIPUTACIÓ: 115.900,00 €
SERVEIS SOCIALS GENERALITAT: --
BESTRETA RECAPTACIÓ TRIBUTS: --(anticip de les futures contribucions)

- Desinfecció municipi (29/3)
MATERIAL SANITARI
7 buzos
112 mascarilles
400 guants
3 lt. Gel hidro.
7 lt. peróxido gel
4 ulleres

L´equip socialista municipal de les Coves, informa:Diputació ha enviat una carta a l´Ajuntament de les Coves en la que se l´informa sobre la possibilitat de coordinar una gran compra de mascaretes homologades FFP2 per a tota la població

Mascarilla autofiltrante FFP2 individual con válvula exhalación

La Diputació de Castelló coordinarà l'adquisició d'un gran estoc de màscares dirigides als 135 municipis de la província
11 D'ABRIL DE 2020
La institució provincial es posa al servei dels ajuntaments per a centralitzar la compra de màscares de protecció homologades FFP2

La Diputació de Castelló, al costat de l'empresa local que ha importat les 50.000 màscares adquirides per la institució per als ajuntaments en les últimes setmanes, coordinarà una gran operació de compra de màscares dirigida als 135 municipis de la província.

El president de la Diputació Provincial, José Martí, ha explicat que aquesta empresa ha traslladat a la institució provincial que està en condicions de proveir de màscares homologades a tots els municipis de la província, en un termini aproximat de tres a quatre setmanes. “Per qüestions administratives, la Diputació de Castelló no pot fer-se càrrec d'una operació d'aquesta magnitud en aquest moment, per la qual cosa el nostre paper consistirà a coordinar aquesta compra per a agilitar els tràmits, però serà cada ajuntament el que pague les màscares que sol·licite”. En aquest sentit, Martí ha afegit que “a mitjà termini estudiarem la possibilitat de crear una línia d'ajudes específica que subvencione part de les despeses que hagen tingut els consistoris per la compra d'aquestes màscares, ja que el nostre principal objectiu és ajudar els nostres municipis a superar aquesta crisi amb tots els mitjans de què disposem”.

El president ha destacat que “la Diputació posa aquesta opció a la disposició dels ajuntaments perquè som conscients de les dificultats existents per a adquirir aquest material, ja que hi ha un desproveïment global d'aquest”. En aquest sentit, cal remarcar que les màscares que es compraran seran del mateix tipus que les subministrades per la Diputació, màscares homologades FFP2.

Una vegada es recopilen les necessitats de totes les localitats de la província es donarà trasllat a l'empresa, encara que el nombre final de màscares que rebrà cada ajuntament pot estar condicionat per les dificultats que existeixen per a aconseguir aquests subministraments i l'estoc total de què dispose l'empresa.

En els últims dies, la Diputació de Castelló ha pogut tramitar amb èxit la compra de 50.000 màscares homologades FFP2, a través d'una empresa de la província que les ha importades des de la Xina. En total, la institució ha invertit més de 150.000 euros en l'adquisició de tota mena de material de protecció: 80.000 guants, 50.000 màscares, 2.000 vestits de protecció, 1.100 ulleres, 1.500 litres de gel desinfectant i 5.000 litres de lleixiu. “Es tracta d'una operació pionera al nostre país, ja que som l'única diputació que ha distribuït aquestes màscares, juntament amb un altre material de protecció, als 135 municipis de la província i les set mancomunitats existents”, ha recordat Martí.

https://www.dipcas.es/va/actualidad/la-diputaci-n-de-castell-n-coordinar-la-adquisici-n-de-un-gran-stock-de-mascarillas-dirigidas-a-los-135-municipios-de-la-provincia

dissabte, 11 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Productos virucidas autorizados en España

Sanidad aprueba 65 nuevos virucidas ante el Covid-19
 Como consecuencia de la emergencia sanitaria, el Gobierno de España declaró el Estado de alarma de acuerdo al Real Decreto 436/2020 debido a la propagacion de la pandemia generada por el coronavirus SARS-CoV-2. En este sentido, existe la recomendación de desinfectar las superficies para detener la transmisión del virus entre personas Por ello, a continuación figuran los productos virucidas autorizados y registrados en España que han demostrado eficacia frente a virus atendiendo a la norma UNE-EN 14476. Antisepticos y desinfectantes quimicos. Ensayo cuantitativo de suspension virucida de los antisepticos y desinfectantes quimicos utilizados en medicina (Listado de Virucidas autorizados en España para uso ambiental (TP2), industria alimentaria (TP4) e higiene humana (PT1)).

Text íntegre clicant l´enllaç:
https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov-China/documentos/Listado_virucidas.pdf

El grup socialista municipal de les Coves, informa: El Gobierno lanza una guía de buenas prácticas en los centros de trabajo frente al COVID-19

Federación de empleados de servicios publicos - Cómo actuar en ...


como actuar sintomas2

El grup socialista municipal de les Coves, informa: El Gobierno lanza una guía de buenas prácticas en los centros de trabajo frente al COVID-19


 

El grup socialista municipal de les Coves, informa: El Gobierno lanza una guía de buenas prácticas en los centros de trabajo frente al COVID-19

El Gobierno lanza una guía de buenas prácticas en los centros de ...

 La distancia interpersonal y la higiene estricta son los ejes fundamentales de estas buenas prácticas.
 En caso de detectar síntomas o haber tenido contacto con afectados, no se debe acudir al centro de trabajo.
 La guía coincide con la reanudación de las actividades no esenciales.
11 de abril de 2020.- El Gobierno de España ha publicado una guía de buenas prácticas en centros de trabajo para prevenir los contagios del COVID-19 coincidiendo con la reincorporación a sus centros de trabajo, el lunes y martes, de todos aquellos trabajadores y trabajadoras de actividades no esenciales que no puedan teletrabajar.
La guía recoge las medidas más esenciales de higiene y distancia interpersonal para aplicar antes, durante y después de la asistencia al trabajo.
Como primera medida, si se presentara sintomatología o se hubiera tenido contacto estrecho con personas afectadas por el virus, la recomendación es que no se acuda al centro de trabajo hasta confirmar que no hay riesgo para uno mismo o los demás. Para ello, se debe contactar con el teléfono COVID de cada comunidad autónoma y consultar el decálogo de actuación en caso de síntomas disponible en este enlace.
https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov-China/documentos/20200325_Decalogo_como_actuar_COVID19.pdf
Tampoco deben hacerlo las personas más vulnerables por edad, por estar embarazadas o padecer afecciones médicas que, en caso necesario, pueden contactar con su médico para que acredite su necesidad de aislamiento y que, si así fuera, se considerará a efectos laborales una situación asimilada a  accidente de trabajo para la prestación económica de incapacidad temporal.

Desplazamientos al trabajo
La guía de buenas prácticas recomienda favorecer el desplazamiento al trabajo por medios que no supongan la agrupación con más personas, garantizando la importante distancia interpersonal de 2 metros.
En caso de elegir un turismo o un VTC, se deben extremar las medidas de limpieza del mismo y evitar que viaje más de una persona por cada fila de asientos, manteniendo la mayor distancia posible entre los ocupantes.
En los viajes en autobús, metro o tren, se recomienda guardar la distancia interpersonal con otros viajeros y, en el caso del transporte público, la guía recomienda usar una mascarilla higiénica, no médica.
.
En el centro de trabajo
En lo relativo al propio centro de trabajo, las tareas, las entradas y las salidas deben planificarse para que los trabajadores y las trabajadoras puedan mantener la distancia interpersonal recomendada, de aproximadamente 2 metros.
Igualmente, hay que asegurar que la distancia interpersonal en las zonas comunes y deben evitarse aglomeraciones de personal en estos puntos. La reincorporación a la normalidad de aquellas actividades que comporten riesgo de aglomeración debe producirse en último lugar.
Cuando se trate de empresas o establecimientos abiertos al público, deberán implementarse medidas para minimizar el contacto entre personas trabajadoras y el público, enunciándose en la guía las siguientes recomendaciones:
• El aforo máximo deberá permitir cumplir con el requisito de distancia interpersonal.
• Cuando sea posible, se habilitarán mecanismos de control de acceso en las entradas.
• Todo el público, incluido el que espera, debe guardar la distancia interpersonal.
• La empresa deberá facilitar equipos de protección individual cuando los riesgos no puedan evitarse o no puedan limitarse suficientemente por medios  técnicos de protección colectiva o mediante medidas o procedimientos de organización del trabajo.
• Los equipos de protección individual serán adecuados a las actividades y trabajos a desarrollar.
Cuando el espacio de trabajo no permita mantener la distancia interpersonal en los turnos ordinarios, los horarios de trabajo se procurarán escalonar en la medida de lo posible, lo que también evitará aglomeraciones en el transporte, y se recomienda facilitar el teletrabajo y las reuniones por videoconferencia. De esta forma, se deben evitar desplazamientos de trabajo que no sean esenciales y que puedan solventarse mediante llamada o videoconferencia
Respecto al uso de mascarillas en los centro de trabajo, la guía señala que no es imprescindible usar mascarilla durante la jornada laboral si el tipo de trabajo no lo requiere y si se mantiene la distancia interpersonal.
Medidas organizativas
El personal deberá estar informado de las recomendaciones sanitarias que deben seguir de forma individual y estará provisto de los productos de higiene necesarios –jabón, solución hidroalcohólica y pañuelos desechables- para poder seguir las recomendaciones individuales.
A diario se deben acometer tareas de higienización reforzada con productos autorizados por el Ministerio de Sanidad para desinfectar que se pueden consultar en este enlace.
https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov-China/documentos/Listado_virucidas.pdf
Asimismo, la guía señala que es necesario contar con aprovisionamiento suficiente de material de protección, especialmente guantes y mascarillas, y que se deberán adoptar medidas específicas para minimizar el riesgo de transmisión a trabajadores especialmente sensibles o vulnerables, como las
personas mayores de 65 años, embarazadas y personas que padezcan enfermedades cardiovasculares, diabetes, enfermedades pulmonares crónicas, cáncer e inmunodepresión.
Las empresas deberán facilitar, a través de los servicios de prevención de riesgos laborales, el teletrabajo o unas condiciones de trabajo de bajo riesgo.

De no ser posible, los empleados en estas circunstancias podrán solicitar una valoración de su facultativo de atención primaria.
En el ámbito de seguridad laboral, se aconseja realizar un plan de contingencia identificando el riesgo de exposición al virus de las diferentes actividades y adoptando medidas de protección en cada caso, así como protocolos para la protección de la plantilla y de los empleados o empleadas que manifiesten
síntomas.
Recomendaciones a los trabajadores
La guía recomienda a los trabajadores y trabajadoras, además de mantener la distancia interpersonal de 2 metros, evitando por tanto saludos cercanos, que eviten, en la medida de lo posible, el uso compartido de equipos. En caso de que sea necesario compartirlos, se deben aumentar las medidas de
precaución, desinfectándolo antes de usarlos si es posible. Si no lo es, hay que lavarse las manos inmediatamente tras su uso en el modo recomendado que se puede consultar aquí.

https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov-China/img/COVID19_higiene_manos_poblacion_adulta.jpg

La guía recomienda no tocarse los ojos, la nariz y la boca, así como el lavado frecuente de manos con agua y jabón, al menos durante 40 segundos, o con una solución hidroalcohólica. Es especialmente importante lavarse después de toser o estornudar o tras tocar superficies potencialmente contaminadas.
En caso de toser o estornudar, se recuerda la recomendación de cubrir la nariz y la boca con la parte interna del codo o un pañuelo desechable, tirándolo a continuación a un cubo de basura que cuente con cierre.
Medidas de higiene en el centro de trabajo
La guía aconseja la ventilación periódica en las instalaciones al menos de forma diaria y por espacio de cinco minutos.
Para ayudar a la buena renovación del aire y hacerlo de manera habitual, es recomendable reforzar la limpieza de los filtros de aire y aumentar el nivel de ventilación de los sistemas de climatización.

Es conveniente reforzar las tareas de limpieza en todas las estancias, con especial incidencia en superficies, especialmente aquellas que se tocan con más frecuencia como ventanas o pomos de puertas, así como todos los aparatos de uso habitual por los empleados, desde mandos de maquinaria a mesas y ordenadores. En cada cambio de turno es necesario limpiar el área de trabajo usada por un empleado.
El personal de limpieza asignado a estas tareas debe tener una correcta protección, realizando todas las tareas con mascarilla y guantes de un solo uso, además de disponer de los detergentes habituales, pues son suficientes, aunque también se pueden contemplar la incorporación de lejía u otros
productos desinfectantes a las rutinas de limpieza, siempre en condiciones de seguridad.
Igualmente, una vez finalizada la limpieza, y tras despojarse de guantes y mascarilla, es necesario que el personal de limpieza realice una completa higiene de manos, con agua y jabón, al menos 40-60 segundos.
Los uniformes de trabajo o similares, serán embolsados y cerrados, y se trasladarán hasta el punto donde se haga su lavado habitual, recomendándose un lavado con un ciclo completo a una temperatura de entre 60 y 90 grados.
Gestión de los residuos en los centros de trabajo
La gestión de los residuos ordinarios continuará realizándose del modo habitual, respetando los protocolos de separación de residuos.
Se recomienda que los pañuelos desechables que el personal emplee para el secado de manos o para el cumplimiento de la ―etiqueta respiratoria‖ sean desechados en papeleras o contenedores protegidos con tapa y, a ser posible, accionados por pedal.
Todo material de higiene personal –mascarillas, guantes de látex, etc. —debe depositarse en la fracción ―resto‖ (agrupación de residuos de origen domésticoque se obtiene una vez efectuadas las recogidas separadas).

En caso de que un trabajador presente síntomas mientras se encuentre en su puesto de trabajo, será preciso aislar el contenedor donde haya depositado pañuelos u otros productos usados. Esa bolsa de basura deberá ser extraída y colocada en una segunda bolsa de basura, con cierre, para su depósito en la fracción resto.
Después de ir al trabajo
Al regresar del centro de trabajo a sus domicilios, los trabajadores y trabajadoras deberán cuidar las distancias y las medidas de higiene en el hogar, máxime si conviven con personas de grupos de riesgo.

PRESIDENCIA DEL GOBIERNO
SECRETARÍA DE ESTADO DE COMUNICACIÓN
CORREO ELECTRÓNICO
prensa@comunicacion.presidencia.gob.es
Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes
COMPLEJO DE LA MONCLOA
28071 - MADRID
TEL: 91 321 41 45 / 41 35
FAX: 91 321 40 80
https://cronicaglobal.elespanol.com/uploads/s1/90/44/27/1/4-5805264636940912599-pdf.pdf

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Diputació coordinarà l’adquisició de mascaretes per als 135 pobles de la província



Es busca centralitzar la compra de material de protecció homologat


El president de la Diputació, José Martí
DISSABTE, 11 D'ABRIL DE 2020

La Diputació de Castelló, al costat de l’empresa local que ha importat les 50.000 màscares adquirides per la institució per als ajuntaments en les últimes setmanes, coordinarà una gran operació de compra de màscares dirigida als 135 municipis de la província.

El president de la Diputació Provincial, José Martí, ha explicat que aquesta empresa ha traslladat a la institució provincial que està en condicions de proveir de màscares homologades a tots els municipis de la província, en un termini aproximat de tres a quatre setmanes. “Per qüestions administratives, la Diputació de Castelló no pot fer-se càrrec d’una operació d’aquesta magnitud en aquest moment, per la qual cosa el nostre paper consistirà a coordinar aquesta compra per a agilitar els tràmits, però serà cada ajuntament el que pague les màscares que sol·licite”. En aquest sentit, Martí ha afegit que “a mitjà termini estudiarem la possibilitat de crear una línia d’ajudes específica que subvencione part de les despeses que hagen tingut els consistoris per la compra d’aquestes màscares, ja que el nostre principal objectiu és ajudar els nostres municipis a superar aquesta crisi amb tots els mitjans de què disposem”.

El president ha destacat que “la Diputació posa aquesta opció a la disposició dels ajuntaments perquè som conscients de les dificultats existents per a adquirir aquest material, ja que hi ha un desproveïment global d’aquest”. En aquest sentit, cal remarcar que les màscares que es compraran seran del mateix tipus que les subministrades per la Diputació, màscares homologades FFP2.

Una vegada es recopilen les necessitats de totes les localitats de la província es donarà trasllat a l’empresa, encara que el nombre final de màscares que rebrà cada ajuntament pot estar condicionat per les dificultats que existeixen per a aconseguir aquests subministraments i l’estoc total de què dispose l’empresa.

En els últims dies, la Diputació de Castelló ha pogut tramitar amb èxit la compra de 50.000 màscares homologades FFP2, a través d’una empresa de la província que les ha importades des de la Xina. En total, la institució ha invertit més de 150.000 euros en l’adquisició de tota mena de material de protecció: 80.000 guants, 50.000 màscares, 2.000 vestits de protecció, 1.100 ulleres, 1.500 litres de gel desinfectant i 5.000 litres de lleixiu. “Es tracta d’una operació pionera al nostre país, ja que som l’única diputació que ha distribuït aquestes màscares, juntament amb un altre material de protecció, als 135 municipis de la província i les set mancomunitats existents”, ha recordat Martí.

https://comarquesnord.cat/municipal/2020/04/11/diputacio-coordinara-ladquisicio-de-mascaretes-per-als-135-pobles-de-la-provincia/?fbclid=IwAR3n0L-_Of62rgY95a_o4XQ42YbWZunWWYQPuZH3uzsMkSrhwVKLHNlxSi4

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Igualtat pagarà el total de les places contractades en els centres de dia tancats per coronavirus

instalaciones del Centro de Dia Germans Folch i Traver en les ...
Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives
CORRECCIÓ d’errades del Decret 43/2020, del Consell, de 3 d’abril, d’aprovació de les bases reguladores de concessió directa de subvencions a entitats locals titulars de serveis socials d’atenció primària per a fer front a l’impacte de la Covid-19. [2020/2890]
Advertides errades en l’article 5 del decret de referència, publicat en el DOGV número 8783, de 7 d’abril de 2020, es publica de nou l’article esmentat, amb les correccions oportunes, que substitueix íntegrament la redacció anterior per la següent: «Article 5. Actuacions subvencionades Les actuacions subvencionades s’estructuren, en funció del seu finançament, de la forma següent: 1. Prestacions bàsiques de serveis socials, que comprendran: 1.1. el reforç de serveis de proximitat de caràcter domiciliari; 1.2. el trasllat a l’àmbit domiciliari dels serveis de rehabilitació quan siga necessari; 1.3. el reforç dels dispositius d’atenció a persones sense llar; 1.4. l’adquisició de mitjans de prevenció; 1.5. prestacions econòmiques individualitzades (PEI), que s’organitzaran de la manera següent: a) La prestació econòmica individualitzada podrà sol·licitar-se mensualment. Es tramitarà una sol·licitud per cada unitat de convivència. S’entendrà que la persona sol·licitant és la persona titular i la resta de les persones de la unitat familiar són beneficiàries d’aquesta. b) En el cas que existisca sol·licitud d’ajuda a nom de la persona sol·licitant, independentment de la seua naturalesa, registrada en els sis mesos anteriors, no haurà de sol·licitar-se documentació que ja estiga en poder de l’Administració i es tramitarà l’ajuda de manera automàtica, sempre que la persona ho requerisca d’acord amb el criteri professional de l’equip d’atenció primària de serveis socials. c) En el cas que no existisca la sol·licitud assenyalada en l’apartat anterior, els serveis socials d’atenció primària requeriran una declaració responsable de la situació com a únic requisit per a la tramitació de la prestació, sense perjudici de la posterior justificació. L’ajuda tindrà una dotació de 200,00 €, que s’incrementarà en 50,00 € per cada membre de la unitat de convivència. La prestació s’abonarà mitjançant transferència bancària, en efectiu o targeta de pagament per a consumir productes de necessitat bàsica. d) La justificació d’aquestes ajudes es realitzarà, preferentment, de manera telemàtica i aportarà la persona titular els rebuts o factures de compra o de subministraments. e) Per a la renovació de l’ajuda serà necessària l’aportació documental d’aquests rebuts i factures i el transcurs del termini estipulat. 1.6. Les entitats locals a les quals se’ls concedeix la subvenció per a gestionar programes d’intervenció en barris inclusius hauran de contractar quatre persones tècniques d’intervenció durant sis mesos. 2. Prestacions destinades a garantir el dret bàsic d’alimentació de xiquets i xiquetes en situació de vulnerabilitat Aquestes prestacions econòmiques individualitzades (PEI) d’infància s’organitzaran de la següent manera: a) La prestació econòmica individualitzada d’infància podrà sol· licitar-se mensualment. Es tramitarà una sol·licitud per cada unitat de convivència. S’entendrà que la persona sol·licitant ho fa en representació de les persones menors d’edat de la unitat de convivència que són les seues beneficiàries. b) La prestació econòmica serà de 4,00 € diaris per cada xiquet o xiqueta o adolescent integrants de la mateixa unitat familiar. La quantia s’abonarà mitjançant transferència bancària, en efectiu o targeta de pagament per a consumir productes de necessitat bàsica. Seran beneficiàries les famílies amb alumnat menor de díhuit anys sempre que la família ho requerisca d’acord amb el criteri professional de l’equip d’atenció primària de serveis socials. Es restaran de l’import les quanties percebudes en espècie o diners corresponents a la compensació econòmica pel tancament de menjadors escolars, abonades per la conselleria amb competències en educació.
c) En el cas que existisca sol·licitud d’ajuda de la persona sol·licitant, independentment de la seua naturalesa, registrada d’entrada en els sis mesos anteriors, no haurà de sol·licitar-se documentació que ja estiga en poder de l’Administració i es tramitarà l’ajuda de manera automàtica. d) En el cas que no existisca la sol·licitud assenyalada en l’apartat anterior, els serveis socials d’atenció primària requeriran una declaració responsable de la situació com a únic requisit per a la tramitació de la prestació, sense perjudici de la posterior justificació. e) La justificació d’aquestes ajudes es realitzarà, preferentment, de manera telemàtica aportant els rebuts de compra. f) Per a la renovació de l’ajuda serà necessària l’aportació documental d’aquests rebuts i el transcurs del termini estipulat.» València, 9 d’abril de 2020
El president de la Generalitat, XIMO PUIG I FERRER
La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, MÓNICA OLTRA JARQUE

http://www.dogv.gva.es/datos/2020/04/11/pdf/2020_2890.pdf

dijous, 9 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Diputació subvenciona amb 4.200 € l´Escola matinera de l´AMPA del Col.legi La Moreria


DIPUTACIÓ PROVINCIAL DE CASTELLÓ / DIPUTACIÓN PROVINCIAL DE CASTELLÓN
01155-2020-U
ACCIÓN SOCIAL
Concesión directa subvenciones AMPAs. Escola Matinera 2020
En sesión plenaria, extraordinaria y urgente, celebrada por la Excma. Diputación Provincial en fecha 7 de abril de 2020, se adoptó,
entre otros, el siguiente acuerdo:
“ASIGNACIÓN, MEDIANTE PROCEDIMIENTO DE CONCESIÓN DIRECTA, DE SUBVENCIONES ECONÓMICAS A FAVOR DE AMPAs,
DESTINADAS AL MANTENIMIENTO DE SERVICIOS DE ESCOLA MATINERA SUBVENCIONADOS POR LA DIPUTACIÓN PROVINCIAL,
CON REFERENCIA AL PRIMER SEMESTRE DE 2020 (CURSO ESCOLAR 2019/2020).
Informa la delegación provincial de Bienestar Social que las treinta y dos Asociaciones

AMPA CEIP LA MORERIA Les Coves de Vinromà G12084141
4.200,00 €

Text íntegre a l´enllaç
https://bop.dipcas.es/PortalBOP/obtenerPdfAnuncio.do?idAnuncio=110935

dimecres, 8 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Les Coves rebrà 38.005,00 € del Fons de Cooperació Municipal destinats prioritàriament a pal.liar les repercusions socials del COVID-19 i reactivar els sectors productius

El coronavirus y sus consecuencias para trabajadores y empresas ...

APROBACIÓN DE LA ASIGNACIÓN INDIVIDUAL A LOS MUNICIPIOS DE LA PROVINCIA DE CASTELLÓN DEL FONDO DE COOPERACIÓN MUNICIPAL DE LA COMUNIDAD VALENCIANA PARA EL EJERCICIO 2020.

Visto que la naturaleza de este Fondo y a la plena autonomía municipal, ante los excepcionales acontecimientos sufridos en la Comunitat Valenciana, como consecuencia del Coronavirus, COVID-19, y que tan negativamente están afectando a los sectores productivos de nuestros municipios, en las políticas públicas a atender con estos fondos, resulta necesario que se prioricen las actuaciones destinadas a financiar inversiones con el objetivo de reactivar los sectores productivos valencianos, así como las destinadas a paliar las repercusiones sociales, para colaborar en la reversión de los perjudiciales efectos de este fenómeno. Por todo lo expuesto, cabe considerar que queda justificado la continuación de la tramitación del expediente por considerarse indispensable para el interés general y el funcionamiento básico de los servicios.

Coves de Vinromà, les 38.005,00 €

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Diputació financia el 100% de l´obra del pont-gual sobre el riu, de la Ravaleta a la piscina




COVES DE VINROMA (LES) PASO - BADÉN SOBRE EL RÍO SAN MIGUEL
Diputación          115.900,00 €
Ayuntamirnto                 0,00 €

dimarts, 7 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: De l´impossible consulta per confinament de l´exposició pública dels expedients i comptes 2019 del Pleno presencial del mes de març

Ayuntamiento - Cuevas de Vinromà, Las
AJUNTAMENTS / AYUNTAMIENTOS
01103-2020
LES COVES VINROMÀ
Expediente de Modificación de Créditos
El Ayuntamiento Pleno en Sesión de fecha 26 de marzo de 2020 ha aprobado Expediente nº 2/2020 de Modificación de Créditos del vigente Presupuesto General.
Lo que se expone al público, durante el plazo de QUINCE días hábiles, contados a partir de la publicación de este anuncio, en cumplimiento de lo dispuesto en el art. 151.1 del Texto Refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales (TRLHL), aprobado por Real Decreto Legislativo 2/2004, de 5 de marzo, para que los interesados presenten por escrito las reclamaciones que estimen oportunas.
En el supuesto de que durante dicho plazo no se presentaren se considerará definitivamente aprobado el expediente.
Les Coves de Vinromà, documento con firma electrónica.
El Secretario-Interventor, José Juan Pozo Rivas.
https://bop.dipcas.es/PortalBOP/obtenerPdfAnuncio.do?idAnuncio=110871

AJUNTAMENTS / AYUNTAMIENTOS
01104-2020
LES COVES DE VINROMÀ
Cuenta General de 2019
En cumplimiento de cuanto dispone el artículo 212 del Real Decreto Legislativo 2/2004, de 5 de marzo, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley Reguladora de Haciendas Locales, se expone al público la Cuenta General de este Ayuntamiento correspondiente al ejercicio 2019, por un plazo de quince días hábiles, a contar desde el día siguiente al de la publicación de este anuncio en el Boletín Oficial de la Provincia, para que quienes se consideren interesados puedan presentar, por cualquiera de los medios legalmente vigentes, las reclamaciones, reparos u observaciones que tengan por convenientes.
En les Coves de Vinromà , documento con firma electrónica.
El Secretario-Interventor, José Juan Pozo Rivas.
https://bop.dipcas.es/PortalBOP/obtenerPdfAnuncio.do?idAnuncio=110870

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Relació individual de l’aixecament d’actes prèvies a l’ocupació de les finques afectades pel projecte línia aèria trifàsica a 20 kV en el terme municipal de les Coves de Vinromà

 Levantamiento de actas previas a la ocupación de los terrenos para ...
Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
 Notificació del cap del Servei Territorial d’Indústria i Energia de Castelló, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es convoca l’aixecament d’actes prèvies a l’ocupació de les finques afectades pel projecte línia aèria trifàsica a 20 kV simple circuit LA-100 des de suport núm. 210064 fins al suport núm. 210066 en el terme municipal de les Coves de Vinromà (Castelló)..Exp. ATLINE/2016/28/12-JUEXPR/2019/7/12. [2020/2531]

Text íntegre a l´enllaç:
http://www.dogv.gva.es/datos/2020/04/07/pdf/2020_2531.pdf

dilluns, 6 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Del projecte presentat per l´ajuntament al 3r Concurs de Regeneració Urbana CRU III

les Coves de Vinromà | enciclopèdia.cat

Per disposar de les imatges i el text íntegre cal clicar sobre l´enllaç.

https://somceramica.dipcas.es/uploads/dipcas/ficheros/10/5e77ce39211f15895605431.zip


AJUNTAMENT DE LES COVES DE VINROMÀ

MEMORIA DESCRIPTIVA DEL ESPACIO URBANO A REGENERAR
LOCALIZACIÓN PROPUESTA:
RUTA VERDE ESCENICA, RIO VILANOVA

06/03/2020
SITUACIÓN
El espacio urbano a regenerar se encuentra ubicado en el perímetro del casco urbano siendo un vial aun no construido, pero que culminaría con el sendero verde perimetral al casco antiguo, teniendo como punto característico, que será el que dará acceso a la parte más visual y escénica del Rio Vilanova, así como la conjunción entre ambos ríos.
El espacio actualmente cuenta dos calles sin salidas con un vial asfaltado, donde se ubican varios contenedores de recogida de residuos, entre ellas se ubican unas parcelas sin edificar, por las cuales discurriría el nuevo vial.
Este actualmente está asfaltado en sus dos esquinas y no dispone de aceras ni una iluminación adecuada y no urbanizado en su vial interior.
ÁREA DE INTERVENCIÓN
El área de intervención se compondrá tres terminaciones de tres viales sin salida, dos de los cuales no se pretenden modificar sino que únicamente se unirán a la nueva actuación y otro el cual se modificara para crear una nueva plaza.
Por otro lado, donde se pretende implementar el vial, actualmente es una zona de parcelas sin urbanizar, con un desnivel progresivo entre las calles superiores y la inferior, pero que no es difícil de salvar, se compone principalmente por huertos cercanos al municipio con cultivos de hortalizas y árboles frutales, tipo almendro.
SUPERFICIE Y TOPOGRAFIA DE LA ACTUACIÓN:
La superficie de actuación se estima alrededor de unos 1000m2 en planta, que con el desnivel y las diferentes formas curvilíneas que dibuja el lado del rio dotan al proyecto de un gran carácter y personalidad
Se aporta plano en DWG de la zona.
SERVICIOS DE LOS QUE DISPONE:
Las tres vías sin salida disponen de todos los servicios urbanísticos, así que la conexión de estos al nuevo vial o a las instalaciones a implementar no suponen ninguna dificultad.
RELACIÓN CON EL ENTORNO PRÓXIMO:
Como se puede apreciar, la zona en cuestión en parte de la infraestructura verde y vial del municipio, siendo un lugar de paso y disfrute el cual se quiere rehabilitar sin perder el carácter. La administración local valorara en la propuesta, en gran medida, la utilización de la flora autóctona y la superficie verde propuesta.
El ámbito de actuación, es el inicio, o bien el final, del sendero verde urbano del que dispone el municipio, muy concurrido, por el cual perimetralmente a este se observan edificios como las dos parroquias, el centro de dia, el polideportivo y todo el amurallamiento del municipio. Así pues, es centro de eventos deportivos, carreras o competiciones que se realizan en el municipio.
PROPUESTA DE ACTUACIÓN
La actuación propuesta pretende dar continuidad a la ruta verde urbana del municipio, estando está ubicada por la vertiente externa al amurallamiento, continuando descendentemente por la vertiente externa del rio y dando un giro de 90 grados para internarse en la parte sur del municipio.
La propuesta de intervención se compondrá tres terminaciones de tres viales sin salida, dos de los cuales no se modificaran sino que únicamente se unirán a la nueva actuación y otro el cual se modificara para crear una nueva plaza, mejorando el pavimento, enterrando los contenedores actuales y creando una zona de ocio.
Por otro y como parte principal del proyecto será la unión de estos tres viales mediante otro vial de nueva construcción, de anchura total 8,00m, el cual deberá disponer de calzada para paso de vehículos, y un vial perimetral escalonado en sentido descendente para dar importancia y visión de los huertos urbanos y el rio de Vilanova. Dicho vial compondrá en un futuro el área escénica de este rio, mediante paneles interactivos e interpretaciones de especies tanto de fauna como de flora.
El vial discurrirá por la parte interior hacia el casco urbano y el graderío descendente en la parte del rio, rematado con una barandilla para evitar la caída de personas.
La solución debe ofrecer un periodo de vida útil de 40 años, según el anexo III del Real Decreto 1492/2011 de 24 de octubre donde se aprueba el reglamento de valoraciones de la ley del suelo. En este se justifica la vida útil de 40 años para viales, patios pavimentados, aparcamientos al aire libre y similar.
OBJETIVOS A ALCANZAR
- Continuar la ruta urbana verde que permita preciar el carácter del municipio, dotando al vial de seguridad, iluminación y zonas de descanso.
- Ampliar, mejorar y mantener las zonas verdes del municipio.
- Desarrollar senderos y rutas turísticas por el casco urbano que permitan apreciar el amurallamiento y los edificios antiguos de este.
- Promocionar y promover la cerámica en los espacios urbanos del municipio, dando nuevos usos y animando a los vecinos a su utilización en futuros proyectos.
DOCUMENTO FIRMADO ELECTRONICAMENTE

diumenge, 5 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa: Dels detalls del projecte de regeneració urbana del Camí Nou


Es recomana visitar els enllaços ja que faciliten la visió gràfica del projecte.

La proposta. "Un passeig per les coves" busca millorar l'estat actual de la ronda verda que rodeja el municipi de les Coves de Vinromà. Mitjantçant  actuacions puntuals es revitalitzarà la zona de forma que l'actual circuit passe a ser més atractiu per passejar, descansar i meditar. S'utilitzarà la ceràmica per crear noves zones de descans, nous bancs, zones per tumbar-se, pavimentar les plataformes, pavimentar les voreres, revestir murs de protecció, etc. la filosofía d'aquesta idea ha passat per utilitzar la ceràmica, el seu color i la seua textura par innovar noves formes de mobiliari urbà al mateix temps que es combina el seu ús tradicional de  construcció urbanística. Es millora també l´il-luminació per tal de millorar el traçat per la nit i s'instalaran fonts d'aigua potable. Aquesta proposta no tracta sols de millorar una zona de pas, sinó de crear una zona d'estància i de descans par al poble amb vistes a la Muntanya.

JESÚS ROMERO FORRAT

Al no situar cap obstacle paral·lel a la via actual, l'actuació proposada no suposa cap problema referent a l'evacuació d'aigües pluvials que corren en direcció al barranc.
L'actuació a base d'intervencions puntuals at llarg del recorregut millora l´experiència del passeig i crea una zona més amigable i atractiva . En cada racó on es realitza. la intervenció hi ha una zona de descans per seure o tombar-se i gaudir del paisatge de les muntanyes. A més, les actuacions proposades no dificulten en cap cas el recorregut de vehicles, sinó que milloren aquesta creant zones diferenciades entre cotxes i vianants. L'ús de ceràmica s'ha pensat per a pavimentar les noves voreres, per a pavimentar les plataformes de descans i per la construcció dels bancs.
La textura i els colors escollits quedaran totalment integrats en la zona i el seu ús passarà a ser el punt principal del projecte.


COVES DE VINROMÀ - UN PASSEIG PER LES COVES

JESÚS ROMERO FORRAT


CAMINO DE SAN MIGUEL (PRIMER PREMIO)
https://somceramica.dipcas.es/uploads/dipcas/ficheros/10/5d8dcd07745cb4514346546.pdf

ALEJANDRO MARTÍNEZ DEL RÍO
ANA MARÍA VILLALBA BENAJAS
BRANDON HENAO MELÉNDEZ
VICENTE JOSÉ ARASTEY BENET




El grup socialista municipal de les Coves, informa: La Diputació agilitza els tràmits per implantar el Pla d’Ocupació als ajuntaments de la província

La Diputació agilitza els tràmits per implantar el Pla d’Ocupació als ajuntaments de la província
4 D'ABRIL DE 2020
Ferrando: “Estem ajustant al màxim terminis permesos per l’Estat d’Alarma per sostenir l’ocupació local com a mesura de contenció enfront de la crisi que ha provocat el Covid-19”

La Diputació de Castelló ha obert ja la convocatòria per a la concessió de subvencions corresponent al Pla d’Ocupació de l’any 2020. Aquestes ajudes, pressupostades en 850.000 euros, estan destinades a generar llocs de treball d’un mínim de tres mesos en l’àmbit local i han sigut recuperades enguany per la nova corporació com a resposta a la demanda de les alcaldies de les comarques de Castelló, les quals reclamaven poder disposar de recursos econòmics per reforçar els serveis municipals en èpoques d’increment de població.

El diputat de Promoció Econòmica, Pau Ferrando, ha assenyalat que, «la crisi generada per l’emergència sanitària del Covid-19 fa encara més urgent la tramitació d’aquestes subvencions, ja que cal sostenir l’ocupació local com a mesura de contenció». Per això, ha dit, «estem ajustant al màxim els terminis administratius en què ens permet treballar el decret d’Estat d’Alarma perquè les ajudes apleguen en període estival, tal com estava planificat».

En eixe sentit, el Servei de Promoció Econòmica de la Diputació ha emés un comunicat via correu electrònic a tots els consistoris per informar-los de l’activació del procediment en Seu Electrònica per a la tramitació de les sol·licituds. «Cal tenir en compte que, donat que l’Estat ha paralitzat els processos administratius durant la quarantena, els trenta dies naturals de termini habitual comptaran a partir de la finalització d'aquest», ha explicat Ferrando.

En tot cas, ha indicat que els ajuntaments poden començar a preparar la documentació i accelerar així el procés de presentació i esmena un cop obert el procediment. Igualment, ha recordat que les persones desocupades que vulguen optar a les places ofertes als seus municipis han de figurar inscrites en LABORA, tal com s'estipula en les bases reguladores.
https://www.dipcas.es/va/actualidad/la-diputaci-n-agiliza-los-tr-mites-para-implantar-el-plan-de-empleo-en-los-ayuntamientos-de-la-provincia

divendres, 3 d’abril del 2020

El grup socialista municipal de les Coves, informa:La Diputació de Castelló activa el Pla Provincial d'Obres i Serveis perquè els ajuntaments reben 12,4 milions d'euros

La Diputació de Castelló activa el Pla Provincial d'Obres i Serveis perquè els ajuntaments reben 12,4 milions d'euros

3 D'ABRIL DE 2020
El pla recull l'opció que els consistoris puguen destinar més de 3,2 milions d'euros a despesa corrent, una mesura que suposarà un matalàs econòmic en l'actual situació d'emergència sanitària pel COVID-19

La Diputació de Castelló aprovarà el dimarts en ple el Pla de Cooperació Provincial d'Obres i Serveis de 2020, el denominat Pla 135, una mesura que permetrà distribuir a curt termini més de 12,4 milions d'euros entre els pobles de la província perquè puguen desenvolupar aquells projectes a mitjà termini que generarà activitat econòmica en els municipis, a més de disposar de diners per a despesa corrent, que s'elevarà als 3,2 milions com a aportació de la institució provincial.

L'actual equip de govern, com destaca el president de la Diputació, José Martí, “ha fet un gran esforç per a, malgrat l'actual situació de confinament per l'Estat d'Alarma, agilitar els terminis respecte a altres anys i aprovar un Pla que suposa un important suport econòmic per als nostres municipis”.

En aquest sentit, el president destaca els canvis substancials aplicats per la nova Diputació, “que suposarà per als ajuntaments disposar de més recursos i major capacitat de decisió per a realitzar les seues inversions”, subratlla Martí.

A més, com ja va introduir l'actual equip de govern en les bases, enguany els municipis podien destinar a despesa corrent fins al 50% de la quantitat que se'ls assigna, alguna cosa que venien reclamant els alcaldes i les alcaldesses de la província i que ha integrat la corporació que presideix José Martí. Sobre aquest tema, cal recordar que en els plans anteriors solo es permetia dedicar a aquest capítol el 30% i s'obligava al fet que el 70% restant anara per a inversions en obres.

La proposta d'acord que s'emportarà a ple del 7 d'abril es recull un Pla Provincial de 12.4 milions d'euros, al qual cal sumar les aportacions dels municipis, que es desglossa de la següent manera:

A- Despesa inversió real:

.- Aportació Diputació: 9.090.948,94 €

.- Aportació Ajuntaments: 1.284.296,11 €

.- IMPORT TOTAL 10.375.245,05 €

B.-Despesa corrent:

.- Aportació Diputació: 3.219.451,03 €

.- Aportació Ajuntaments: 161.200,07 €

.- IMPORT TOTAL 3.380.651,10 €

Una altra millora important és que els ajuntaments podran quedar-se amb els diners resultants de les baixes d'adjudicació de les obres per a destinar-lo a despeses corrents, amb el que es corregeix la situació anterior que obligava a retornar a les arques de la Diputació una part dels fons que inicialment assignats.

A més, s'introdueix una discriminació positiva per a afavorir als xicotets pobles d'interior que es troben en situació de risc de despoblació. Per això, es disminueix un 30% l'import que correspondria als 8 municipis de més de 20.000 habitants i un 2,2% les ajudes als 12 municipis d'entre 5.000 i 20.000 habitants. Així, es beneficia a 65 municipis de la província de Castelló que tenen menys de 500 habitants. Els 18 pobles que tenen menys de 100 habitants rebran un mínim de 10.000 euros més que en 2019, en passar de 50.000 a 60.000 euros com a base inicial. I els 47 pobles d'entre 101 i 500 habitants rebran l'any vinent 5.000 euros més que en 2019, passant de 65.000 euros a 70.000 euros com a mínim.
https://www.dipcas.es/va/actualidad/la-diputaci-n-de-castell-n-activa-el-plan-provincial-de-obras-y-servicios-para-que-los-ayuntamientos-reciban-12-4-millones-de-euros?fbclid=IwAR1CpSpAU3GImXGRbLC3i8bdddaHQKDN6YEOyS7-YP9Grxja3qe8qxruB-A