dimarts, 15 de desembre del 2020

EMPACE 2021. PROGRAMA DE SUBVENCIONS DESTINADES A FOMENTAR ELS ACORDS TERRITORIALS EN MATÈRIA D´OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL

 



  • Objecte del tràmit

    L'objecte d'aquestes subvencions és la concessió de subvencions destinades a fomentar els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local sostenible en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a través de l'execució del programa de projectes experimentals.


  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions:
    a) Les entitats amb personalitat jurídica integrades per entitats locals i agents socials més representatius o altres actors clau, públics i privats, del seu territori a través de les quals s'hagen instrumentat els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local. Les entitats constituïdes a partir de l'endemà de la publicació de l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, reguladora d'aquestes subvencions, han de complir les condicions establides en la lletra b.
    b) Les entitats locals (incloses les mancomunitats) de la Comunitat Valenciana que expressen la disposició d'acordar la seua actuació en matèria d'ocupació i desenvolupament local amb els agents socials més representatius i altres actors clau, públics i privats, del seu territori. En tot cas, han d'aglutinar una població d'almenys 100.000 habitants o un nombre mínim de 5 municipis. Quan l'àmbit d'actuació incloga més d'una entitat local, ha de constar un acord previ entre aquestes i només podrà presentar la sol·licitud una de les entitats que l'hagen subscrit. En aquests processos de concertació territorial, han de participar representants de la Generalitat, particularment per mitjà de les direccions territorials de LABORA i dels espais LABORA. Així mateix, es tindrà en compte, en la mesura que siga possible, les àrees funcionals previstes en l'Estratègia territorial de la Comunitat Valenciana. Les entitats sol·licitants han de justificar, si és el cas, la falta de correspondència amb les àrees funcionals esmentades; l'absència de justificació adequada i suficient determinarà la denegació de la sol·licitud.

    Requeriments

    No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.


  • Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

    La quantia de l'ajuda serà per a:
    A) Compensar els costos laborals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, del personal tècnic i de suport (propi de l'entitat beneficiària o contractat específicament per a aquesta actuació) que executen les accions subvencionables. S'entendran com a costos salarials només les percepcions econòmiques per la prestació efectiva del servei, a exclusió de dietes, indemnitzacions i bestretes com a conseqüència de l'activitat laboral, retribucions de vacances no gaudides o altres percepcions que no tinguen la condició de salarials.
    No resultaran subvencionables els dies que la persona treballadora es trobe en situació d'incapacitat per malaltia o accident, siguen comuns o professionals, ni els supòsits de permís de maternitat o paternitat.
    Per aquest concepte, se subvencionarà un màxim de 35.000 euros pel personal tècnic en còmput anual i 20.000 euros en el cas del personal de suport, per a les contractacions a jornada completa. En el cas de contractes a temps parcial o de duració inferior a dotze mesos, aquests límits es reduiran de manera proporcional.
    B) Subvencionar fins a un màxim del 15 % sobre el cost total del projecte, entés com el cost justificat i aprovat per l'òrgan gestor, els costos següents sempre que tinguen una vinculació directa amb el projecte subvencionat:
    a) Despeses d'arrendament de locals, equips i plataformes tecnològiques associades al desenvolupament dels projectes subvencionats.
    b) Despeses en béns consumibles i materials didàctics emprats en la realització de les actuacions derivades dels projectes subvencionats.
    c) Despeses de publicitat derivades dels projectes subvencionats.


  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    El termini per a presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el DOGV (núm. 8973, d'11/12/2020).
    Des del 14 de desembre de 2020 fins al 8 de gener de 2021.


  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    La sol·licitud s'ha de presentar de forma telemàtica a través de l'enllaç "Tramitar amb certificat" d'aquesta guia.

    Per internet

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=21362

  • Què s'ha de presentar?

    Juntament amb la sol·licitud, s'ha d'aportar la documentació següent:
    1. La sol·licitud (que ha d'incloure, així mateix, la documentació exigida en el resolc seté) s'ha de presentar de manera telemàtica a través de l'enllaç "Sol·licitud Telemàtica" que hi ha associat a la convocatòria en l'apartat de subvencions de la web de LABORA (http://www.labora.gva.es/va/ciutadania/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio). Per a fer-ho, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o bé amb el certificat de representant d'entitat.
    2. Només es podrà presentar una sol·licitud per entitat. En cas que es presentaren diverses sol·licituds, només s'admetrà la que s'haja formulat en primer lloc.

    Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud.
    a) Certificació de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat sol·licitant de l'aprovació del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.
    b) Certificat de la persona que tinga la representació de l'entitat sol·licitant en què conste que l'entitat disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades per LABORA, en model normalitzat.
    b) Dades de domiciliació bancària, segons el model normalitzat. En el cas que no haja variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant de LABORA per l'entitat sol·licitant, s'hi ha d'identificar la versió corresponent.
    d) Declaració de l'entitat sol·licitant del fet que no ha percebut cap subvenció, ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
    e) Declaració responsable de la persona que tinga la representació legal de l'entitat beneficiària del fet que no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària que recullen els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons el model normalitzat.
    f) Una memòria d'activitat per cada projecte experimental, en model normalitzat.
    g) Una memòria econòmica per cada projecte experimental, en model normalitzat.

    Les entitats a què fa referència el resolc tercer 1a de la resolució de convocatòria han d'aportar, amb caràcter addicional, la documentació següent:
    a) Estatuts de l'entitat.
    b) Les entitats constituïdes a partir del 3 d'agost de 2016, la documentació que s'indica en la lletra c del punt 3.

    Les entitats a què fa referència el resolc 1b de la resolució de convocatòria han d'aportar, amb caràcter addicional, la documentació següent:
    a) Acord del ple o òrgan competent de les entitats locals afectades, sobre la concertació en matèria d'ocupació i desenvolupament local amb els agents socials més representatius i altres actors clau, públics i privats, del seu territori.
    b) Si l'àmbit d'actuació inclou més d'una entitat local, els acords o convenis interadministratius subscrits.
    c) Si escau, la justificació de la falta de correspondència amb l'àrea funcional establida en l'Estratègia territorial de la Comunitat Valenciana.

    Impresos associats

    MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

    [ANNEX I] ACORDS TERRITORIALS EN MATÈRIA D'OCUPACIÓ I DESENRROLLAMENT LOCAL

    DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN CAP DELS SUPÒSITS DE L'ARTICLE 13.2 I 3 DE LA LGS, AIXÍ COM NO SER DEUTOR PER RESOLUCIÓ DE PROCEDÈNCIA DE REINTEGRAMENT

    CERTIFICAT DEL SECRETARI/INTERVENTOR ON CONSTE LA DISPOSICIÓ DE FINANÇAMENT

    [ANNEX II] MEMÒRIA ACTIVITATS PROJECTES EXPERIMENTALS

    [ANNEX III] MEMÒRIA ECONÒMICA PROJECTES EXPERIMENTALS


  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    Passos:
    La concessió de les ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa la dotació es distribuirà aplicant els criteris següents:

    a) Persones registrades com a demandants d'ocupació: 30 %.
    b) Índex de desocupació: 10 %.
    c) Evolució de l'índex de desocupació en els últims 4 anys: 10 %.
    d) Renda familiar disponible: 10 %.
    e) Densitat de població: 5 %.
    f) Destrucció d'empreses: 5 %.
    g) Municipi inclòs en el sistema rural, segons l'Estratègia de la Comunitat Valenciana: 10 %.
    h) Projecte presentat per l'entitat sol·licitant: 20%.

    L'import proposat per l'òrgan col·legiat no podrà ser superior a l'import sol·licitat ni a l'indicat en el resolc quart de la resolució de convocatòria.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    - Les resolucions que es dicten a l'empara de la convocatòria esgotaran la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de LABORA, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, o un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució.


  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitar amb certificat electrònic:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=21362

    Tramitació

    S'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o el certificat de representant d'entitat.

    Informació adicional

    Enllaç d'aquesta guia


  • Informació complementària

    Criteris de valoració

    Vegeu el punt 1, apartat TRAMITACIÓ d'aquest document.

    Obligacions

    a) Facilitar totes les dades i la informació relacionades amb la subvenció concedida que els requerisca LABORA.
    b) Utilitzar el sistema de registre i emmagatzematge de dades que puga habilitar LABORA.
    c) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.
    d) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, i han de ser originals o còpies certificades conforme amb aquests.
    e) Donar publicitat a l'origen dels fons.

    Enllaços

    Per a qualsevol informació addicional (normativa, notes aclaridores, etc.), es pot consultar la convocatòria en l'apartat subvencions de la web de LABORA.

    Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

    Instruccions per la tramitació telemàtica


  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana (DOCV 7842, de 02.08.2016)
    - Resolució de 2 de desembre de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2021 de les subvencions destinades a fomentar els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, regulades en l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.

diumenge, 13 de desembre del 2020

L´AJUNTAMENT DE LES COVES POT OPTAR A UN HELIPORT

 


Una altra partida a destacar és la de 80.000 euros que s'ha consignat per a construir tres noves helisuperficies.

José Martí destaca que el pressupost de 20,4 milions d'euros del Consorci Provincial de Bombers en 2021 permetrà crear 19 noves places de treball fixes


  • Aquest organisme autònom dependent de la Diputació disposarà de 784.466 euros més que en 2020 i podrà escometre inversions com la finalització del parc d'emergència de l'Alcora


13 de desembre de 2020 El president de la Diputació, José Martí, ha explicat que el pressupost del Consorci Provincial de Bombers de 2021 serà de 20.475.538 euros, «el més elevat de la història», amb el qual es podran crear dinou nous llocs de treball, una novetat que considera «molt important» perquè l'últim increment de places fixes es va produir en 2006. Les incorporacions, que generaran un cost afegit de més de 1,1 milions d'euros, seran de quinze bombers, un capatàs coordinador, dos operadors de comunicacions i un tècnic d'administració. A més, divuit places de bombers interins es transformaran en fixes.

Del que es tracta és de «potenciar més si cap una de les naus senyeres de la Diputació, que compta amb un indiscutible prestigi social i una edat mitjana avançada». La mesura s'adopta «per responsabilitat i per a proporcionar una major protecció a la ciutadania».

Tornant al pressupost, cal destacar que la xifra de 20.475.538 representa un increment percentual del 4% i de 784.466 euros, de la qual la major aportació la realitza la pròpia Diputació: 8.834.720 euros. La institució assumeix la quota que li correspon i la dels ajuntaments de fins a 5.000 habitants. El Consorci està integrat per la Diputació, la Generalitat Valenciana i tots els ajuntaments de la província, excepte Castelló de la Plana, que disposa d'un cos de bombers propi.

El pressupost del Consorci Provincial de Bombers per al pròxim exercici preveu inversions per valor d'1.664.593, sent una de les més més importants la partida de 250.000 euros que es destinarà a finalitzar el parc d'emergència de l'Alcora, urbanitzar el seu exterior i realitzar les connexions amb els serveis públics municipals. Una altra partida a destacar és la de 80.000 euros que s'ha consignat per a construir tres noves helisuperficies.

El president Martí ha valorat «molt positivament» la gestió que està desenvolupant el diputat provincial, Abel Ibáñez, al capdavant del Consorci Provincial de Bombers, que es troba immers en «un constant procés de millora i modernització».

dissabte, 12 de desembre del 2020

La Diputació i la FVMP crearan a Castelló una oficina tècnica de suport als ajuntaments per a la tramitació de projectes europeus

 


El president José Martí subratlla que els fons UE assignats a Espanya són fonamentals per a la reconstrucció de la província i, molt especialment, dels seus xicotets pobles d'interior


12 de desembre de 2020 La Diputació subscriurà un conveni amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) d'adhesió al projecte Pont a Europa per a la creació d'una oficina tècnica a Castelló dotada amb personal qualificat que ajude als ajuntaments i mancomunitats de la província a optar als fons europeus de reconstrucció assignats a Espanya, mitjançant la redacció i presentació de projectes. Es tracta d'un servei d'informació, orientació i formació creat per la Generalitat Valenciana i la FVMP, que naix amb la finalitat de motivar, facilitar i potenciar l'emprenedoria municipal per a afavorir un creixement verd, digital i inclusiu.


L'adhesió a Pont a Europa ha sigut el principal acord aconseguit en la reunió mantinguda pel president de la Diputació, José Martí, i una delegació de la FVMP composta pel seu secretari general, Vicent Gil, i el coordinador de projectes europeus, Gonzalo Albir.


Una vegada finalitzat la trobada, Martí ha celebrat «la bona nova que els ajuntaments disposaran del suport tècnic necessari que els permeta accedir als fons de la Unió Europea, fonamentals per a superar la crisi i reconstruir la província, creant noves oportunitats de negoci i vida, especialment als pobles d'interior». L'objectiu és que «les administracions creuen sinergies i treballen de manera conjunta perquè arribe a la província de Castelló la major quantitat de recursos possibles» perquè «hi ha programes dissenyats de manera específica per als ajuntaments, als quals hem de ser capaços d'accedir».


Recentment es va presentar el portal www.pontaeuropa.es, una oficina online que inclou una guia pràctica per a accedir als fons europeus, buscar convocatòries i socis, crear xarxes de contactes i posar en valor el treball i el perfil de gestor de projectes europeus

https://pontaeuropa.fvmp.es/


diumenge, 6 de desembre del 2020

MANIFEST DEL PSOE DIA DE LA CONSTITUCIÓ 2020

 


. Los socialistas fuimos forjadores de la Constitución. Sabemos que defendemos y por qué. Es por todos los ciudadanos de nuestro país, por todos los territorios que la configuran, por todos los que la hacen cada día con su esfuerzo. Pensando igual o diferente, pero con la clara vocación de convivir en este gran país. Ese era el espíritu de la constitución, ese es hoy el que los socialistas defendemos y que siempre defenderemos. Fieles como siempre a nuestros valores, a nuestros principios. 141 años de historia así lo aseguran.

Manifest íntegre a l´enllaç:

https://www.psoe.es/media-content/2020/12/ConstiMAnifiesto.pdf

dissabte, 5 de desembre del 2020

MESURES NADAL, COVID-19



Generalitat Valenciana  

Confinament perimetral 

Limitació de la circulació nocturna

Grups de 6 persones

Prorrogades fins al 15 de gener amb excepcions durant els dies més assenyalats 

Ací tots els detalls

DECRETO 19/2020, de 4 de diciembre, del president de la Generalitat, por el que se prorroga la medida de restricción de entrada y salida de personas del territorio de la Comunitat Valenciana, adoptada en el Decreto 15/2020, de 30 de octubre, de medidas temporales y excepcionales en la Comunitat Valenciana, como consecuencia de la situación de crisis sanitaria ocasionada por la Covid-19 y al amparo de la declaración del estado de alarma, y prorrogada por los decretos 16/2020, de 5 de noviembre; 17/2020, de 12 de noviembre; y 18/2020, de 19 de noviembre, del president de la Generalitat, y se adoptan nuevas medidas.

  Mediante el Real decreto 926/2020, de 25 de octubre, el Gobierno de España declaró el estado de alarma para contener la propagación de infecciones causadas por el SARS-CoV-2, en todo el territorio nacional, al amparo del artículo 116.2 de la Constitución y del artículo 4 de la Ley orgánica 4/1981, de 1 de junio, de los estados de alarma, excepción y sitio.  

Mediante el Real decreto 956/2020, de 3 de noviembre, se prorrogó el estado de alarma, previa autorización del Pleno del Congreso de los Diputados, que se extenderá desde las 00.00 horas del día 9 de noviembre de 2020, hasta las 00.00 horas del día 9 de mayo de 2021.  Durante el período de vigencia del estado de alarma activado y su prórroga, en cada comunidad autónoma y ciudad con estatuto de autonomía, la autoridad competente delegada es quien ostente la presidencia de la comunidad autónoma o ciudad con estatuto de autonomía, en los términos establecidos en el real decreto.  

Las autoridades competentes delegadas quedan habilitadas para dictar, por delegación del Gobierno de España, las órdenes, resoluciones y disposiciones para la aplicación de lo previsto en los artículos 5 a 11.  El artículo 6 del Real decreto 926/2020, de 25 de octubre, en relación con los artículos 9 y 10 del citado real decreto, establece la posibilidad de limitar la entrada y la salida de los territorios de las comunidades autónomas y ciudades con estatuto de autonomía, con ciertas excepciones, con el propósito de reducir sustancialmente la propagación del virus.  Al amparo del mismo, y por el Decreto 15/2020, de 30 de octubre, del president de la Generalitat, se adoptaron medidas temporales y excepcionales en la Comunitat Valenciana, restringiendo la entrada y la salida de personas del territorio de la Comunitat Valenciana, salvo para los desplazamientos, adecuadamente justificados, por los motivos que en él se especifican, por un periodo de siete días naturales desde las 12 horas del día 30 de octubre de 2020. Dicha medida se ha prorrogado mediante los decretos 16/2020, de 5 de noviembre; 17/2020, de 12 de noviembre; y 18/2020, de 19 de noviembre, del president de la Generalitat.  La situación epidemiológica actual aconseja prorrogar estas medidas, a efectos de continuar frenando los contagios que se están produciendo, si bien estableciendo cierta flexibilidad en algunas de ellas con motivo de las fiestas navideñas.  Por todo ello, de acuerdo con la habilitación establecida en el artículo 2, apartado 2, del Real decreto 926/2020, de 25 de octubre, por el que se declara el estado de alarma para contener la propagación de infecciones causadas por el SARS-CoV-2, teniendo en cuenta la valoración global de indicadores sanitarios, epidemiológicos, sociales, económicos y de movilidad, y con base en los informes de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública,    

DECRETO   

 Primero. Limitación de la entrada y la salida en la Comunitat Valenciana  Se prorroga la medida de restricción de entrada y salida de personas del territorio de la Comunitat Valenciana, adoptada en el Decreto 15/2020, de 30 de octubre, del president de la Generalitat, y prorrogada por los decretos 16/2020, de 5 de noviembre; 17/2020, de 12 de noviembre; y 18/2020, de 19 de noviembre, del president de la Generalitat, hasta las 23.59 horas del día 15 de enero de 2021, en los términos especificados en los mismos.  Los días 24, 25 y 31 de diciembre de 2020 y 1 de enero de 2021, se autorizan aquellos desplazamientos adecuadamente justificados, así como los desplazamientos a territorios que sean lugar de residencia habitual de familiares o personas allegadas de quienes se desplacen, cumpliéndose en todo momento los límites a la permanencia de grupos de personas que sean aplicables.    

Segundo. Limitación de la libertad de circulación de las personas en horario nocturno.  En las noches del 24 al 25 de diciembre de 2020 y del 31 de diciembre de 2020 al 1 de enero de 2021, la limitación de la libertad de circulación de las personas en horario nocturno se ampliará hasta las 01.30 horas, únicamente para permitir el regreso al domicilio. En ningún caso se utilizará esta ampliación horaria para desplazarse a diferentes encuentros sociales.    

Tercero. Limitación de la permanencia de grupos de personas en espacios públicos y privados.  La permanencia de grupos de personas en espacios de uso público, tanto cerrados como al aire libre, quedará condicionada a que no se supere el número máximo de seis personas, salvo que se trate de convivientes, y sin perjuicio de las excepciones que se establezcan respecto de dependencias, instalaciones y establecimientos abiertos al público. La permanencia de grupos de personas en espacios de uso privado quedará condicionada a que no se supere el número máximo de seis personas, salvo que se trate de convivientes.    En el caso de las agrupaciones en que se incluyan tanto personas convivientes como personas no convivientes, el número máximo a que se refiere el párrafo anterior será de seis personas.  En relación con la limitación de la permanencia de grupos de personas, los encuentros con familiares o con personas allegadas para celebrar las comidas y las cenas navideñas de los días 24, 25 y 31 de diciembre de 2020 y del 1 de enero de 2021 quedan condicionados a que no se supere el número máximo de diez personas, salvo que se trate de convivientes.  En todo caso, se recomienda que estos encuentros se compongan de miembros que pertenezcan al mismo grupo de convivencia y que no se superen los dos grupos de convivencia.    

DISPOSICIÓN FINAL    

Única. Efectos  La prórroga adoptada en el apartado primero del presente decreto surtirá plenos efectos desde las 00.00 horas del día 10 de diciembre de 2020.  Contra el presente decreto se podrá interponer recurso contencioso-administrativo en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su publicación, ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de la Comunitat Valenciana, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 10 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la jurisdicción contencioso-administrativa.    

València, 4 de diciembre de 2020    

El president de la Generalitat,  XIMO PUIG I FERRER

http://www.dogv.gva.es/es/resultat-dogv?signatura=2020/10569&L=0&fbclid=IwAR0VUmM__BwFG6JMS20mo-1eaG3i0NWHicKhWRCCeEPPLW_pyvhKke12sa4

DIPUTACIÓ SUBVENCIONARÀ LA PRÀCTICA TOTALITAT DEL COST DELS SERVEIS SOCIALS I AJUDES D´EMERGÈNCIA AL NOSTRE POBLE

 


NUEVO MODELO PARA LOCALIDADES DE MENOS DE 10.000 HABITANTES 

La Diputación estrenará modelo de financiación de atención primaria para municipios pequeños Castellón Plaza 

 4/12/2020 -  CASTELLÓ. (EP). La vicepresidenta de la Diputación y diputada de Bienestar Social, Patricia Puerta, ha convocado esta semana por vía telemática a los representantes de las 124 poblaciones castellonenses de menos de 10.000 habitantes para informarles del nuevo modelo de financiación de los servicios sociales municipales del que se beneficiarán a partir de 2021.  Puerta ha comunicado que desde el 1 de enero la institución provincial se hará cargo de la práctica totalidad del coste ligado al personal de los servicios sociales y de las prestaciones de urgencia, como son las ayudas de emergencia social, para combatir la pobreza energética y de atención domiciliaria.

 Para concretar esta nueva relación interinstitucional se procederá a la formalización de un contrato-programa con cada ayuntamiento, en el que se especificarán los detalles de las acciones a desarrollar y su financiación.  Para la vicepresidenta se trata "de un gran avance social" porque este sistema, cuya finalidad es la mejora de la eficacia en las prestaciones, permitirá diseñar planes de actuación a más largo plazo y garantizar la empleabilidad a cuatro años vista del personal adscrito a estos servicios, "con todas las mejoras en cuanto a atención y cuidado de las personas que ello comporta".  

En cuanto al pago de la financiación, la responsable de Bienestar Social ha explicado que se agilizarán los trámites para que los ayuntamientos dispongan a lo largo del primer trimestre del año el 90 por ciento de la cantidad que por población les corresponde. "Nos hemos marcado como fecha límite el 31 de marzo de 2021 para firmar los nuevos contrato-programa. Es esencial que así sea porque no podemos permitir que los ayuntamientos tengan que adelantar gran parte del dinero cuando todavía no han recaudado sus impuestos o que el propio personal asuma servicios con sus recursos hasta que lleguen los fondos", ha dicho.  

Con la introducción de este nuevo sistema, la Diputación se pone al día con la normativa vigente al adaptar la estructura del área de Bienestar Social a la ley autonómica de Servicios Sociales Inclusivos. Este año, según ha recordado, se asumieron las poblaciones de hasta 6.000 habitantes a través de subvenciones directas a los ayuntamientos, pero ahora, con la inclusión de los municipios de menos de 10.000, se actualizará el modelo de relación para adaptarlo a la legislación valenciana.  En total, el coste de dar cobertura social a los 124 de los 135 municipios de la provincia asciende a 4,2 millones de euros, un esfuerzo económico "muy importante", pero que -según Puerta- vale mucho la pena porque la ciudadanía "es la principal beneficiada". 

 Además de reunirse con las alcaldesas y alcaldes de las mancomunidades de servicios, Patricia Puerta también se ha entrevistado con los equipos de coordinación de estas áreas, a fin de informarles de los cambios que se implantarán en el área social de la Diputación en 2021.

https://castellonplaza.com/la-diputacion-estrenara-modelo-de-financiacion-de-atencion-primaria-para-municipios-pequenos

divendres, 4 de desembre del 2020

El Consorci de Bombers demana prudència amb l'ús d'estufes per a evitar incendis a casa davant la baixada de temperatures a la província de Castelló


 


·       El diputat provincial, Abel Ibáñez, alerta de la concentració d'incendis en habitatges els mesos de desembre i gener i subratlla la importància de “modernitzar” els sistemes de calefacció

 

Castelló, a 3 de desembre de 2020  El diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez, ha llançat hui un missatge de prudència a la població en el maneig de les estufes abans la baixada de temperatures que afecta aquests dies als 135 municipis de Castelló. Sobre aquest tema, el diputat recorda que els mesos de desembre i gener són els que registren més incendis en habitatges, vinculats en nombroses ocasions per l'ús incorrecte d'estufes, per la qual cosa reclama “sobretot màxim control i, a més, que es vagen modernitzant tots aquests sistemes de calefacció”.

 



Les previsions de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) apunten a unes jornades amb una important baixada de temperatures, amb mínimes que en nombrosos punts de l'interior de la província poden quedar-se amb valors negatius. Per això, des del Consorci Provincial de Bombers de Castelló s'apunten diferents consells enfront del fred.


Així, a casa cal evitar els corrents d'aire i mantindre l'habitatge amb bona temperatura, a més d'impedir que els xiquets, ancians i malalts crònics s'exposen al fred. Al costat d'això, re recomana que, si hi ha risc de congelació de canonades, es deixe una aixeta degotant.


D'altra banda, per a evitar el risc de foc en l'habitatge, un dels principals consells és disposar d'un detector de fums, ja que pot alertar d'un incendi. Aquest dispositiu es pot instal·lar en corredors i prop de dormitoris. A més, les persones majors poden sol·licitar-ho dins de la campanya d'instal·lació gratuïta del Consorci Provincial de Bombers de Castelló.


Així mateix, cal mantindre les estufes allunyades de teles com a estovalles o cortines, així com de bressols i mobiliari infantil, al que s'uneix el consell de prioritzar sistemes de calefacció més moderns sobre uns altres en desús com els brasers. Altres consells són mantindre els sistemes de calefacció al dia quant a revisions i, respecte a la ximenera, al marge de la prioritat de tindre-li neta, apagar-la si ens dormirem o eixim de casa.


En relació a la decoració nadalenca, si ens dormirem o eixim de casa hem d'apagar la il·luminació i ciris. A més, no hem de sobrecarregar les regletes dels endolls.


La carretera i les nevades

En el cas de possibles nevades, que en tot cas podrien arribar a l'interior de manera feble, es recomana si s'ix a la carretera portar el depòsit del vehicle ple, telèfon mòbil carregat, cadenes o pneumàtics d'hivern, roba d'abric en diverses capes i una mica d'aigua i menjar.


A l’hora de programar activitats a la muntanya, és imprescindible informar-se de les previsions meteorològiques. En tot cas, es recomana evitar les activitats a l'aire lliure amb temperatures extremes i risc de nevades. Si el temps ho permet i es realitza l'activitat, prioritzar la franja de les primeres hores de sol, a més de portar diverses capes de roba, menjar i beguda i planificar bé la ruta.

EL TERME DE LES COVES AL PLA D´ORDENACIÓ DE RECURSOS FORESTALS

 


Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica 

RESOLUCIÓ de 17 de novembre de 2020, de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s’aprova el pla d’ordenació dels recursos forestals de la demarcació forestal de la Vall d’Alba. [2020/10406]

Quart. Àmbit d’aplicació del pla

 L’àmbit d’aplicació del PORF és la demarcació forestal de la Vall d’Alba formada pels municipis Alcalà de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis de la comarca el Baix Maestrat; Almassora, Benicàssim, Benlloch, Borriol, Cabanes, Castelló de la Plana, les Coves de Vinromà, Orpesa, la Pobla Tornesa, Sant Joan de Moró, Serratella, Sierra Engarcerán, la Torre d’en Doménec, Torreblanca, Vall d’Alba, Vilafamés i Vilanova d’Alcolea de la comarca la Plana Alta; les Alqueries, Borriana i Vila-real de la comarca la Plana Baixa; l’Alcora, Atzeneta del Maestrat, Benafigos, Xodos, Costur, Figueroles, Llucena, les Useres i Vistabella del Maestrat de la comarca l’Alcalatén i Benassal, Culla, la Torre d’en Besora i Vilar de Canes de la comarca l’Alt Maestrat.

Text íntegre a l´enllaç

https://www.dogv.gva.es/datos/2020/12/04/pdf/2020_10406.pdf

A LA NIUADA, EL PACTE PLANA ALTA NORD CONSTITUEIX UN CONSORCI PER A FOMENTAR L´EMPLEO I DINAMITZAR EL TERRITORI

 El Pacto Plana Alta Nord constituye un consorcio para fomentar el empleo y dinamizar el territorio Castellón Plaza 



LA NIUADA  



3/12/2020 -  CASTELLÓ. Los integrantes del Pacto Territorial para el Desarrollo Local y la Ocupación de la Plana Alta Nord han celebrado este jueves en Benlloc una reunión donde se ha aprobado por unanimidad la creación de un consorcio y designar el equipo de redacción de sus estatutos. 



Con la creación de un consorcio gestor se pretende favorecer la creación de ocupación y el desarrollo económico, empresarial y social del territorio.   La técnica del Pacto Territorial Plan Alta Nord, Olga Monferrer a presidido el acto donde ha señalado que "con esta nueva forma jurídica contamos con más herramientas para dinamizar el territorio". A la reunión han asistido el alcalde de Benlloc Angel Ribes, la concejala de Benicàssim Vanesa Batalla, el alcalde de Serra d'en Galcerán Juan Carlos Mateu, la alcaldesa de les Coves de Vinromà Mónica Nos, la concejala de Oropesa del Mar Araceli de Moya, el concejal de Vall d'Alba Andrés Gual, el concejal de Vilanova d'Alcolea Rogelio Bellés, Natacha Jiménez de CCOO-PV y José Luis Tena de UGT-PV. Por parte de Torreblanca ha asistido el Agente de Empleo y Desarrollo Local (AEDL) Vicent Sanz. 

Al acto también se han sumado Luisa Alama del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Local de la Universitat Jaume I y los AEDL de los ayuntamientos del Pacto. Cabanes ha delegado su voto y la Torre d'en Doménec ha excusado su asistencia.   En el acto también se ha presentado la nueva marca y las líneas estratégicas de La Niuada, el centro de emprendimiento social del Pacto Territorial de la Plana Alta Nord financiado por LABORA. El técnico de relaciones territoriales de La Niuada, Isaac Lara resalta que "el objetivo de nuestro centro es la creación de empresas con triple valor: el social, el ambiental y el financiero". El centro ofrece los servicios de asesoría en la creación de empresas sociales, la impartición de talleres en economía social y emprendimiento sostenible y la apertura de un espacio de trabajo coworking ubicado en la sede de Benlloc.

https://castellonplaza.com/el-pacto-plana-alta-nord-constituye-un-consorcio-para-fomentar-el-empleo-y-dinamizar-el-territorio

dijous, 3 de desembre del 2020

MESURES A IMPLEMENTAR PER PART DELS MUNICIPIS

 




Coordinación con los municipios

Se recomienda establecer una coordinación efectiva con la Federación Española de Municipios y Provincias y las Federaciones Regionales de Municipios. El objetivo, informar de la situación epidemiológica y acordar medidas que se implementen en los municipios y que posibiliten el disfrute de unas celebraciones navideñas diferentes por parte de la ciudadanía, con actividades al aire libre, y cumpliendo las medidas de prevención (6 M) y de limitación de agrupaciones de personas que sean aplicables.

Así, se deben tener siempre en cuenta las 6M: 

Mascarilla (uso de mascarilla todo el tiempo posible), Manos (lavado de manos frecuente), Metros (mantenimiento de la distancia física), Maximizar ventilación y actividades al aire libre (mantener las ventanas y puertas abiertas en la medida en que sea seguro y factible según la temperatura), Minimizar número de contactos (preferiblemente siempre la misma burbuja) y en caso de síntomas, diagnóstico o contacto de un caso de COVID-19 "me quedo en casa".

https://www.mscbs.gob.es/gabinete/notasPrensa.do?id=5157&fbclid=IwAR2uxlkDlXmOg3_bjSL0871FDK_fqsCrXV5APX4M_3YyyMjfanJBJBqe8yQ



EL CONSELL INTERTERRITORIAL ACORDA UN CONJUNT DE MESURES COMUNES PER A LA CELEBRACIÓ DE LES FESTES NADALENQUES

 


  • El objetivo es modificar ciertas costumbres para garantizar la seguridad y el control de la pandemia procurando el menor impacto en el desarrollo de las fiestas
  • Se trata de medidas que han demostrado ser efectivas como la limitación de los desplazamientos o del número de personas no convivientes en las reuniones

Madrid, 2 de diciembre de 2020.- El Consejo Interterritorial ha acordado hoy un conjunto de medidas para la celebración de las próximas fiestas navideñas. El objetivo es modificar ciertas costumbres para garantizar la seguridad y el control de la pandemia procurando el menor impacto en el desarrollo de las fiestas. Se trata de un marco común que ayudará a las comunidades autónomas y la población en general a planificar unas Navidades diferentes sin quitarles el espíritu que las hace una de las fiestas más apreciadas por la ciudadanía.

El documento de referencia señala que estas recomendaciones requieren una labor de coordinación entre todos los niveles, nacional, autonómico y local y trabajar conjuntamente con los municipios y las organizaciones de comerciantes, agentes sociales, culturales y deportivos.

Las medidas se plantean en un escenario en el que la situación epidemiológica tiene una tendencia descendente pero con situaciones distintas en las diferentes CCAA y, por tanto, podrán estar sujetas a restricciones que pueden variar dependiendo de la evolución epidemiológica de las mismas, de acuerdo a lo establecido en el documento de Actuaciones de Respuesta Coordinada para el control de la transmisión de COVID-19 y la normativa desarrollada en cada comunidad autónoma.

En estas fiestas navideñas, según se especifica en el mismo acuerdo, se deberán reforzar los mensajes sobre las medidas de prevención, incluidas las relacionadas con la ventilación y las actividades al aire libre.

Así, se deben tener siempre en cuenta las 6M: Mascarilla (uso de mascarilla todo el tiempo posible), Manos (lavado de manos frecuente), Metros (mantenimiento de la distancia física), Maximizar ventilación y actividades al aire libre (mantener las ventanas y puertas abiertas en la medida en que sea seguro y factible según la temperatura), Minimizar número de contactos (preferiblemente siempre la misma burbuja) y en caso de síntomas, diagnóstico o contacto de un caso de COVID-19 "me quedo en casa".

Entrada y salida en las CCAA y ciudades autónomas

El acuerdo señala que entre el 23 de diciembre y el 6 de enero las CCAA y ciudades autónomas harán efectiva la limitación de la entrada y salida prevista en el artículo 6.1 del Real Decreto 926/2020, de 25 de octubre, salvo para aquellos desplazamientos, adecuadamente justificados, que se produzcan por alguno de los motivos previstos, así como para acudir a los lugares de residencia habitual de familiares o allegados.

No obstante, a la vista de la evolución de la situación epidemiológica, las comunidades autónomas y ciudades con Estatuto de autonomía podrán establecer que esta última salvedad únicamente resulte aplicable en días determinados.

Además, cabe destacar que lo previsto en este apartado no será de aplicación en Canarias ni Baleares debido a las características propias de la insularidad. En estos territorios se dispondrán de las medidas que resulten oportunas.

Encuentros con familiares y allegados

Respecto a los encuentros familiares o con allegados para celebrar las comidas y cenas navideñas de los días 24, 25 y 31 de diciembre y 1 de enero se indica que no se debe superar el número máximo de diez personas, salvo que se trate de convivientes. 

En todo caso, se recomienda que pertenezcan al mismo grupo de convivencia. Además, se deberá tener especial precaución y cuidado con las personas en situación de vulnerabilidad.

Por otro lado, se recomienda a los estudiantes que regresan a casa para las vacaciones que limiten las interacciones sociales y extremen las medidas de prevención los 10 días antes. Además, deberán atenerse a las medidas preventivas aplicables en cada comunidad y ciudad autónoma. Y, una vez en casa, deben limitar los contactos, respetar su burbuja de convivencia e interactuar sobre todo al aire libre, en lugar de en el interior.

Movilidad nocturna y eventos navideños

En cuanto a la movilidad nocturna en las noches del 24 al 25 de diciembre y del 31 de diciembre al 1 de enero las comunidades y ciudades autónomas harán efectiva la limitación de la libertad de circulación de las personas en horario nocturno prevista en el artículo 5 del Real Decreto 926/2020, de 25 de octubre, pudiendo determinar que la hora de comienzo de esta limitación comience, como muy tarde a las 1:30 horas y únicamente para permitir el regreso al domicilio. El acuerdo subraya que en ningún caso se utilizará esta ampliación horaria para desplazarse a encuentros sociales.

Respecto a los eventos navideños, organizados entre el 23 de diciembre y el 6 de enero, las comunidades y ciudades autónomas no permitirán la celebración de eventos presenciales con elevada afluencia de público, salvo que se garantice el cumplimiento de lo establecido en el documento de "Recomendaciones para eventos y actividades multitudinarias en el contexto de nueva normalidad por COVID-19 en España".

Asimismo, se recomiendan celebraciones que puedan garantizar el cumplimiento de las normas de higiene y prevención, tales como cabalgatas estáticas en lugares donde se pueda controlar el acceso, campanadas virtuales o retransmisiones de eventos navideños por televisión u otras opciones telemáticas.

De forma general, será la autoridad sanitaria la que deberá evaluar los riesgos de transmisión de SARSCoV-2 asociados a eventos o actividades multitudinarias, previendo la adopción de medidas oportunas para reducir el riesgo.

Hostelería y vía pública

Los establecimientos hosteleros seguirán las normas de aforo y prevención, así como el resto de restricciones vigentes en cada comunidad y ciudad autónoma. En particular, en el interior, se especifica que se garantizará una adecuada ventilación natural o mecánica. Se recomienda también reforzar el mensaje de hacer uso de la mascarilla cuando no se esté comiendo ni bebiendo y evitar comer del mismo plato.

En coordinación con las entidades locales, se recomienda, en todo caso, favorecer un mayor uso de la vía pública al aire libre de manera que haya más espacios disponibles para la ciudadanía, así como para la realización de eventos culturales, actividades para la infancia o para la hostelería y el comercio, respetando siempre lo dispuesto anteriormente en relación con la celebración de eventos navideños con elevada afluencia de público.

Cabe destacar que se prohíbe comer y beber en la vía pública a excepción de los espacios acondicionados para ello

Eventos deportivos y culturales

El documento especifica que no se podrán celebrar grandes eventos deportivos y, en su lugar, se recomiendan modalidades de participación virtual. Y, las actividades navideñas tradicionales que se celebren en cines, teatros, auditorios, carpas de circo o similar se realizarán respetando el aforo previsto en la comunidad o ciudad autónoma correspondiente.

Cuando sea posible, las citadas actividades se llevarán a cabo al aire libre y siempre garantizando que se cumple la distancia de seguridad para minimizar el contacto entre los asistentes.

Celebraciones religiosas

Por su parte las ceremonias religiosas en espacios cerrados seguirán las normas de aforo establecidas en cada comunidad y ciudad autónoma. Se recomienda evitar los cantos y usar en su lugar música pregrabada. Asimismo, se deberán evitar las muestras físicas de devoción o tradición (besos, contacto sobre imágenes, esculturas, etc.) sustituyéndolas por otras que no conlleven riesgo sanitario.

La celebración de eventos religiosos, tales como la misa del gallo, no será óbice para el cumplimiento de la regulación relativa a la limitación de la libertad de circulación de las personas en horario nocturno. Por ello, se recomienda ofrecer como alternativa servicios telemáticos o por televisión.

Comercio y transporte

En cuanto a las compras se recomienda a la población que las organice con antelación para evitar las grandes aglomeraciones en calles y centros comerciales. Además, los comercios y calles comerciales respetarán el aforo previsto en la comunidad o ciudad autónoma correspondiente, asegurándose el mantenimiento de la distancia interpersonal de seguridad.

Durante el periodo navideño, se traslada a las administraciones competentes la conveniencia de aumentar la frecuencia de horarios del transporte público para evitar las aglomeraciones, garantizando una adecuada ventilación y el cumplimiento de las medidas de prevención, que incluyen no comer y hacer un uso correcto de la mascarilla. No obstante, siempre que sea posible, los desplazamientos es mejor que se hagan en transporte al aire libre.

Centros residenciales socio-sanitarios

En el apartado en el que se abordan los centros residenciales socio-sanitarios se recomienda que, en aquellos casos en que los residentes realicen una salida más prolongada con motivo de las celebraciones navideñas, estas queden restringidas a un único domicilio y se mantenga una burbuja de convivencia estable.

A su reingreso se aconseja la realización de una prueba de diagnóstico de infección activa y los días posteriores al mismo se extremarán las medidas de vigilancia y prevención.

Coordinación con los municipios

Por último, se recomienda establecer una coordinación efectiva con la Federación Española de Municipios y Provincias y las Federaciones Regionales de Municipios. El objetivo, informar de la situación epidemiológica y acordar medidas que se implementen en los municipios y que posibiliten el disfrute de unas celebraciones navideñas diferentes por parte de la ciudadanía, con actividades al aire libre, y cumpliendo las medidas de prevención (6 M) y de limitación de agrupaciones de personas que sean aplicables.

https://www.mscbs.gob.es/gabinete/notasPrensa.do?id=5157&fbclid=IwAR2uxlkDlXmOg3_bjSL0871FDK_fqsCrXV5APX4M_3YyyMjfanJBJBqe8yQ

dilluns, 30 de novembre del 2020

EL GOVERN ASSIGNA A LA COMUNITAT VALENCIANA 567, 75 MILIONS PER A COMPENSAR EL DESVIAMENT DE L´OBJECTIU DE DÈFICIT DE 2019

 



Acuerdo de la CDGAE para asignar recursos adicionales extraordinarios 

El Gobierno asigna a las CCAA otros 1.704 millones para compensar la desviación del objetivo de déficit de 2019 

 La cantidad destinada al Extra Facilidad Financiera se sitúa en 809,25 millones, mientras que los otros 894,75 millones corresponden al Extra FLA .Ya en mayo se asignaron 4.152 millones de euros, que constituían el 75% del total de desviación . Con este acuerdo, las comunidades en 2020 recibirán 39.076 millones de euros procedentes de los mecanismos extraordinarios de liquidez 27 de noviembre de 2020.

- El Gobierno, a través de la Comisión Delegada del Gobierno para Asuntos Económicos (CDGAE), ha acordado hoy asignar a las Comunidades Autónomas un total de 1.704 millones de euros con cargo al Fondo de Financiación a las Comunidades Autónomas para atender el importe que faltaba de las desviaciones del objetivo de déficit de 2019. En concreto, se destinan 809,25 millones de euros al compartimento denominado Extra Facilidad Financiera (FF) y 894,75 millones de euros al Extra FLA (Fondo de Liquidez Autonómica). Estos 1.704 millones de euros se suman a los 4.152 millones que se asignaron en mayo de este año y que constituían el 75% del importe de la desviación del objetivo de déficit de 2019. El acuerdo abordado hoy asigna el importe restante de dicha desviación, una vez que se han conocido los datos definitivos de 2019. Como marca la normativa, los recursos aprobados hoy están destinados a atender parte de las desviaciones del objetivo de déficit del citado ejercicio pendientes de financiar, de acuerdo con lo previsto el Real Decreto-ley 17/2014 de medidas de sostenibilidad financiera de las Comunidades Autónomas y Entidades Locales y otras de carácter económico. Estos acuerdos permiten que las Comunidades Autónomas afectadas puedan cumplir con los plazos de pago previstos en la normativa sobre morosidad, así como garantizar que cuenten con la financiación necesaria para atender de forma inmediata sus vencimientos y sus necesidades de financiación del déficit público. Los recursos que hoy se distribuyen adquieren más importancia en la situación actual, en la que las Comunidades Autónomas deben enfrentarse al impacto financiero provocado por la crisis sanitaria derivada de la COVID-19. Préstamos en condiciones favorables La financiación otorgada por este acuerdo se realiza en unas condiciones financieras favorables que coadyuvan, en este contexto de pandemia internacional, a dotar de mayor liquidez y a reducir los costes de las Comunidades Autónomas beneficiadas, favoreciendo su sostenibilidad financiera. El propio acuerdo contempla que estos préstamos atenderán especialmente a los servicios públicos fundamentales. Como se comprometió la ministra de Hacienda, María Jesús Montero, en el Consejo de Política Fiscal y Financiera (CPFF) del pasado 7 de febrero, la parte de los recursos que se asigna para cubrir el déficit generado por el cambio normativo que aprobó el anterior Gobierno en el SII IVA en 2017, se financiará a un tipo de interés del 0%. El tipo aplicable al resto de disposiciones será el tipo de interés fijo igual al rendimiento medio de la Deuda del Estado a plazo equivalente establecido para el cuarto trimestre de 2020, el 0,044%. 

Los 1.704 millones de euros se repartirán entre las CCAA adheridas al Fondo de Financiación del siguiente modo: Con este acuerdo, en el conjunto de 2020, las Comunidades Autónomas recibirán a través de los mecanismos extraordinarios de liquidez 39.076,11 millones de euros. 

 La aprobación de este acuerdo reafirma el compromiso del Gobierno con las CCAA y el papel del Fondo de Financiación a Comunidades Autónomas aportando liquidez a los territorios a muy bajo coste, incluso en momentos como el actual de dificultad económica. Cabe recordar que las Comunidades Autónomas recibirán este año la mayor transferencia de recursos procedentes de la Administración Central. Además, esta semana se publicaron las dos órdenes correspondientes al reparto del tramo 2 y 4 del Fondo COVID-19, lo que permite culminar la asignación de los 16.000 millones de euros de este mecanismo para las CCAA. Puede consultar aquí los datos de los mecanismos extraordinarios de financiación: 

https://www.hacienda.gob.es/esES/CDI/Paginas/SistemasFinanciacionDeuda/InformacionCCAAs/Mecanismosdefinan

divendres, 27 de novembre del 2020

PLANTILLA DEL COS DE MESTRES DEL CEIP MORERIA DE LES COVES DE VINROMÀ

 



Conselleria d’Educació, Cultura i Esport 

RESOLUCIÓ de 18 de novembre de 2020, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual es relacionen el catàleg d’unitats i les creacions, supressions i modificacions de llocs de treball docents, i es publica la plantilla orgànica del cos de mestres dels centres docents públics d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Infantil i Primària i Educació Especial, de titularitat de la Generalitat. 

Vegeu la pàgina 248 del DOGV:

https://www.dogv.gva.es/datos/2020/11/27/pdf/2020_10078.pdf

dijous, 26 de novembre del 2020

FRANCESC COLOMER, SECRETARI AUTONÒMIC DE TURISME, INAUGURA LA JORNADA DE SENSIBILITZACIÓ TURÍSTICA DE LE COVES

 Colomer apuesta por reforzar el paisaje porque 'es lo que nos ancla al territorio y permite una experiencia única'



25/11/2020

- El secretario autonómico de Turisme ha inaugurado la jornada de sensibilización 'El paisaje turístico: urbano y rural "Transformación del paisaje en producto turístico' en les Coves de Vinromà

- Esta jornada se enmarca dentro de las acciones que impulsa el Plan de Dinamización y Gobernanza Turística de la Plana de l'Arc



El secretario autonómico de Turisme, Francesc Colomer, ha reiterado el apoyo de la Generalitat a reforzar el paisaje como producto turístico durante la inauguración de la ornada de sensibilización 'El paisaje turístico: urbano y rural. Transformación del paisaje en producto turístico' en les Coves de Vinromà.


En el acto de apertura también han participado la diputada de Turismo de la Diputación de Castellón, Virginia Martí; la gerente de la Fundación Universitat Jaume I-Empresa, Gloria Serra; el presidente de la Asociación Intermunicipal Plana L'Arc, Vicent Casanova, y el director de la Jornada UJI, Jaume Gual.


Francesc Colomer ha señalado que el turismo "es construcción de un sistema de base territorial, un juego de alianzas", por lo que ha resaltado que "iniciativas como la de La Plana d'Arc son muy importantes para poner en valor el territorio".


Asimismo, ha recalcado que "si el territorio nos ofrece oportunidades, debemos reforzar la actitud y la voluntad de los principales actores que pueden contribuir a poner en valor un destino turístico" .


Esta jornada se enmarca dentro de las acciones que impulsa el Plan de Dinamización y Gobernanza Turística de la Plana de l´Arc, y que cuenta con el apoyo de Turisme Comunitat Valenciana y la Diputación de Castellón.


La Asociación Intermunicipal de la Plana de l'Arc la conforman los municipios de Benlloch, Cabanes, les Coves de Vinromà, Torre d'en Domènech, Vilafamés, Vilanova d´Alcolea y Vall d'Alba.


El importe de las actuaciones del Plan de Dinamización y Gobernanza turística de la Plana de l'Arc correspondiente a 2020 asciende a 210.000 euros, donde las tres entidades financiarán el importe total de las actuaciones a partes iguales.


Cabe resaltar que los Planes de Dinamización y Gobernanza Turística de la Comunitat Valenciana se configuran como una iniciativa de la Generalitat, instrumentada a través de la formalización de convenios entre Turisme Comunitat Valenciana y otras administraciones públicas y entes privados.


dimecres, 25 de novembre del 2020

LES COVES: Colomer destaca el valor de iniciativas como la Plana de l’Arc para poner en valor el territorio valenciano

 

Las actuaciones del Plan de Dinamización y Gobernanza turística de la Plana de l’Arc correspondiente a 2020 asciende a 210.000 euros


Castellón Información


El secretario autonómico de Turisme, Francesc Colomer, ha reiterado el apoyo de la Generalitat a reforzar el paisaje como producto turístico durante la inauguración de la ornada de sensibilización ‘El paisaje turístico: urbano y rural. Transformación del paisaje en producto turístico’ en les Coves de Vinromà.


En el acto de apertura también han participado la diputada de Turismo de la Diputación de Castellón, Virginia Martí; la gerente de la Fundación Universitat Jaume I-Empresa, Gloria Serra; el presidente de la Asociación Intermunicipal Plana L’Arc, Vicent Casanova, y el director de la Jornada UJI, Jaume Gual.



Francesc Colomer ha señalado que el turismo «es construcción de un sistema de base territorial, un juego de alianzas», por lo que ha resaltado que «iniciativas como la de La Plana d’Arc son muy importantes para poner en valor el territorio».





Asimismo, ha recalcado que «si el territorio nos ofrece oportunidades, debemos reforzar la actitud y la voluntad de los principales actores que pueden contribuir a poner en valor un destino turístico» .


Esta jornada se enmarca dentro de las acciones que impulsa el Plan de Dinamización y Gobernanza Turística de la Plana de l´Arc, y que cuenta con el apoyo de Turisme Comunitat Valenciana y la Diputación de Castellón.


La Asociación Intermunicipal de la Plana de l’Arc la conforman los municipios de Benlloch, Cabanes, les Coves de Vinromà, Torre d’en Domènech, Vilafamés, Vilanova d´Alcolea y Vall d’Alba.


El importe de las actuaciones del Plan de Dinamización y Gobernanza turística de la Plana de l’Arc correspondiente a 2020 asciende a 210.000 euros, donde las tres entidades financiarán el importe total de las actuaciones a partes iguales.


Cabe resaltar que los Planes de Dinamización y Gobernanza Turística de la Comunitat Valenciana se configuran como una iniciativa de la Generalitat, instrumentada a través de la formalización de convenios entre Turisme Comunitat Valenciana y otras administraciones públicas y entes privados.

http://www.castelloninformacion.com/colomer-destaca-iniciativas-plana-de-larc/

dimarts, 24 de novembre del 2020

AVALEM JOVES AUGMENTA LA PARTIDA PER A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES JOVES PER AJUNTAMENTS A 15.307.000 €

 LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació LABORA



RESOLUCIÓ de 18 de novembre de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual s’incrementa i distribueix l’import global màxim establit en la Resolució de 7 d’agost de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l’exercici 2020 el programa d’incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. (AVALEM JOVES).

Segon. Distribució de la dotació Distribuir la dotació global màxima a la qual fa referència l’apartat anterior entre els diferents tipus d’entitats beneficiàries previstos en la convocatòria, segons es detalla a continuació:

 a) Ajuntaments: 15.307.000 euros. 

b) Mancomunitats: 2.050.000 euros.

Text íntegre a l´enllaç:

https://www.dogv.gva.es/datos/2020/11/24/pdf/2020_9830.pdf

EL GAL MAESTRAT PLANA ALTA TREBALLANT A FAVOR DEL TURISME DE LES COVES

 En total, s’han creat 4 cases rurals, 3 allotjaments turístics i 1 alberg, a més d’haver-se modernitzat i millorat les instal·lacions en un altre allotjament turístic i una edificació per a enoturisme. Els municipis on es troben aquestes instal·lacions són: Xert, 2 a Les Coves de Vinromà, Vall d’Alba, Santa Magdalena de Pulpis, La Pobla de Benifassà, Rossell, 2 a Sant Mateu i 1 a Benlloch.




El GAL Maestrat Plana Alta dinamitza el món rural en promoure la creació de 8 allotjaments turístics

24/11/2020

Ha impulsat una inversió de més d’1,2 milions d’euros en 10 projectes empresarials en nou pobles de l’interior



President del GAL Maestrat Plana Alta, Domingo Giner

Giner: “Aquests emprenedors no sols creen llocs de treball, a més ens ajuden a cuidar el paisatge i els nuclis urbans”

Les subvencions concedides pel Grup d’Acció Local Maestrat Plana Alta estan sent molt útils per a dinamitzar l’economia i les oportunitats en el món rural. Tant és així, que gràcies a les seues ajudes de 2018 i 2019 ja s’han posat en marxa huit nous allotjaments rurals i s’han millorat altres dos en els municipis del seu entorn.

Així, les subvencions concedides per a hotels i cases rurals entre 2018 i 2019, que van ascendir a 409.482,67 euros, han promogut una inversió total d’1.242.734,15 euros en 10 projectes empresarials i de generació d’ocupació. Aquestes beneficien a un total de 8 municipis a l’interior tant del Maestrat com de la Plana Alta.

El president del GAL Maestrat Plana Alta, Domingo Giner, ha assegurat que “gràcies a aquest suport als allotjaments turístics del nostre territori, no sols ajudem els emprenedors i xicotets empresaris a impulsar els seus projectes professionals, sinó que, a més, han sigut molt beneficiós per a cuidar el paisatge i els nuclis urbans”.

En aquesta línia, Giner ho considera molt beneficiós, “ja que els pobles del món rural són els que pateixen un major risc de despoblació, per això és tan important que els ajudem a proporcionar incentius als seus veïns. Així facilitem que puguen posar en marxa els seus propis projectes empresarials sense haver d’eixir del seu municipi, sense importar on hagen triat viure”.

En total, s’han creat 4 cases rurals, 3 allotjaments turístics i 1 alberg, a més d’haver-se modernitzat i millorat les instal·lacions en un altre allotjament turístic i una edificació per a enoturisme. Els municipis on es troben aquestes instal·lacions són: Xert, 2 a Les Coves de Vinromà, Vall d’Alba, Santa Magdalena de Pulpis, La Pobla de Benifassà, Rossell, 2 a Sant Mateu i 1 a Benlloch.

Un total de 29 ocupacions directes amb els Fons LEADER

Cal recordar que emprenedors i xicotets empresaris del món rural han generat 29 ocupacions directes gràcies a les subvencions gestionades pel Grup d’Acció Local (GAL) Maestrat Plana Alta. Fins a 21 petites empreses han sigut capaces d’impulsar nous llocs de treball els dos últims exercicis amb les ajudes procedents dels fons LEADER.

La realitat és que emprenedors de 14 municipis s’han beneficiat amb les ocupacions generades per les empreses adjudicatàries de les ajudes, que han suposat una inversió total de 2.719.641,16 euros. Aquests són: Benlloch, Vilanova, Xert, Coves, Vall d’Alba, Tírig, Santa Magdalena, Cervera, Els Ibarsos (Sierra Engarcerán), La Pobla de Benifassà, Rossell, Cabanes, Sant Mateu i Traiguera.

Cal tindre en compte que el Grup d’Acció Local (GAL) Maestrat Plana Alta ha impulsat la creació de 19 noves empreses en els municipis del seu territori gràcies a les ajudes directes que ha gestionat recentment dins del projecte LEADER. Aquesta dinamització empresarial ha sigut possible gràcies a una inversió aprovada d’1.656.525,66 euros amb les ajudes corresponents a 2018 i 2019, que han permés que, juntament amb l’aportació dels emprenedors, s’haja invertit un total de 2.719.641,16 euros.

Aprovades ajudes per a 41 projectes en 2018 i 2019

En els dos últims exercicis completats es van aprovar ajudes per a 41 projectes de diferents àmbits empresarials, però el més significatiu és que dels quals finalment ja s’han executat, 19 corresponen a empreses de nova creació que, segurament, no s’haurien dut a terme de no disposar d’ajudes per al seu impuls inicial.

Així, en la convocatòria es van concedir subvencions a un total de 20 projectes amb un total de 679.213,43 € en ajudes LEADER. D’aquests projectes s’estan executant ja 14, dels quals cinc projectes són de millora en empreses no agrícoles i els altres corresponen a projectes de creació de nova empresa.

Quant a la convocatòria de 2019, es va concedir una subvenció a un total de 21 projectes, amb un total de 977.312,23 € en ajudes LEADER, tots ells de promotors privats a excepció d’un projecte presentat per un ajuntament. D’aquests 21 projectes s’estan executant actualment 15, dels quals quatre són projectes de millora en empreses no agrícoles, un projecte d’un ajuntament i els altres 10 corresponen a projectes de creació de nova empresa.

Un Grup d’Acció Local amb 24 municipis i 17 entitats

Cal assenyalar que el Grup d’Acció Local Maestrat Plana Leader 1420 es va crear el juny de 2016 amb l’objectiu de formar part dels GAL LEADER 2014 – 2020 seleccionats per la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Formen part d’ell 24 municipis representats pels seus ajuntaments (Benlloc, Cabanes, Càlig, Canet lo Roig, Cervera del Maestre, Coves de Vinromà, La Jana, La Pobla de Benifassà, La Pobla Tornesa, Rossell, La Salzadella, Sant Rafael del Ríu, Sant Jordi, Sant Mateu, Santa Magdalena de Pulpis, La Serratella, Sierra Engarcerán, Tírig, La Torre d’En Doménec, Traiguera, Vall d’Alba, Vilafamés, Vilanova d’Alcolea i Xert); i altres 17 entitats: La Unió de Llauradors i Ramaders, Federació Provincial d’Agricultors i Ramaders de Castelló (FEPAC Asaja Castelló), Associació Cultural i Esportiva El Faristol, Cooperativa Agrícola Sant Marc de Xert COOP.V., Associació Vitivinícola de Castelló IGP, Associació Flors i Plantes de la Comunitat Valenciana, AMARA, Associació de Mestresses de Casa de Sant Jordi, Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, Federació Agroalimentària de la Comunitat Valenciana, Associació Comissió de Festes de La Serratella, Associació de Propietaris Forestals, Ashotur, i Associació d’empresaris i Comerciants l’Arc Romà de Cabanes-La Ribera).

Vertebrar un desenvolupament rural consensuat entre tots

És important destacar que entre les funcions del Grup d’Acció Local Maestrat Plana Alta Leader 1420, està la de servir de fòrum de debat i cerca de consens per a les qüestions relatives al desenvolupament rural del territori; accedir i gestionar programes i iniciatives tant públics com privats, promoguts per les diferents Administracions o per qualsevol altra entitat, encaminats al desenvolupament rural; sensibilitzar a les diverses Administracions Públiques i altres agents socioeconòmics representatius del territori, sobre les potencialitats de desenvolupament d’aquest territori rural; promoure, dinamitzar i racionalitzar el desenvolupament integrar rural del territori; afavorir la dinamització social i cooperació institucional per al desenvolupament del territori; informar la població local i afavorir l’impuls per part de la mateixa a participar en projectes de desenvolupament rural; contribuir a la conservació i foment del patrimoni cultural, històric i natural de la comarca i servir a les entitats associades de centre receptor i distribuïdor de tota la informació relativa al camp del desenvolupament rural.

https://canal56.com/2020/11/el-gal-maestrat-plana-alta-dinamitza-el-mon-rural-en-promoure-la-creacio-de-8-allotjaments-turistics/#prettyPhoto