dissabte, 10 d’abril del 2021

EDUCACIÓ PUBLICA EL CALENDARI D´ADMISSIÓ I MATRÍCULA A FP PER AL PRÒXIM CURS A CASTELLÓ


La presentación de solicitudes, del 21 de mayo al 1 de junio

Redacción

CASTELLÓN | 09·04·21 | 10:46 | Actualizado a las 13:11




Calendario de admisión en la FP. MEDITERRÁNEO


La Consellería de Educación, Cultura y Deporte ha publicado en el DOGV http://dogv.gva.es/datos/2021/04/09/pdf/2021_3457.pdf el calendario de admisión y matriculación para el curso 2021-2022 de los niveles de FP impartidos en los centros sostenidos con fondos públicos y que engloban tanto la FP Básica como los ciclos de grado medio y de grado superior, los programas formativos de cualificación básica (PFCB) y la FP Básica de segunda oportunidad; esta última, dirigida a las personas beneficiarias del Plan de empleo juvenil.

La presentación de solicitudes de admisión telemática tanto en FP Básica como en los ciclos de grado medio y superior será del 21 de mayo al 1 de junio. La publicación de la oferta formativa en ambos casos se hará el 10 de mayo.

En FP Básica las listas definitivas de personas admitidas se publicarán el 15 de julio y la matrícula irá del 16 al 22 de julio. Por lo que respecta al grado medio y superior, el 22 de julio se publicarán las listas definitivas y la matriculación tendrá lugar del 23 al 30 de julio.


La FP Básica de segunda oportunidad va dirigida a todas aquellas personas que han abandonado el sistema educativo sin superar la ESO y se encuentran inscritas en el Plan de empleo juvenil. La publicación de su oferta formativa para el nuevo curso se hará también el 10 de mayo, mientras que la presentación de solicitudes de admisión telemática estará abierta del 9 al 14 de julio y las listas definitivas de personas admitidas se publicarán el 26 de julio.

Por último, el 28 de junio se publicará la oferta formativa de los PFCB y las solicitudes de admisión telemática para cursar estos programas podrán presentarse del 8 al 14 de julio, mientras que las listas definitivas de personas admitidas se publicarán el 27 de julio.

La matriculación tanto en FP Básica de segunda oportunidad como en los programas formativos de cualificación básica tendrá lugar del 2 al 6 de septiembre.

El proceso de admisión en los estudios de FP lo realiza el alumnado, o sus familias en el caso de que las personas aspirantes sean menores de edad, y se centra en aportar toda la información y poner las opciones de los centros preferentes para poder hacer la baremación y la determinación del centro educativo. Este procedimiento presentó el año pasado una novedad relevante, debido a que pasó a tramitarse de manera telemática en el espacio web telematricula.es.

Esta tramitación, que creó Educación de la Generalitat para dar solución a un procedimiento marcado por la pandemia y el estado de alarma, resultó muy beneficiosa y práctica para las personas interesadas en estudiar FP. Fruto de esta experiencia, telematricula.es se ha consolidado como la opción prioritaria para realizar este trámite a partir de ahora.

En estos momentos, la Consellería trabaja en la actualización de telematricula.es y el espacio web estará habilitado para que esté en funcionamiento en el calendario previsto de admisión que se ha señalado.

El espacio web incluirá toda la información para realizar el procedimiento de admisión telemático, así como las respuestas a las preguntas frecuentes que puedan surgir para hacer el trámite. En breve se informará en detalle al respecto.

https://www.elperiodicomediterraneo.com/castello-provincia/2021/04/09/educacion-publica-calendario-admision-matricula-46197286.html

divendres, 9 d’abril del 2021

NOU SISTEMA DE RECOLLIDA DE BASSURES DOMICILIÀRIA PRESENTAT ALS ALCALDES DE MUNICIPIS DE MENYS DE 5.000 HABITANTS

 Garcia presenta el projecte de recollida selectiva porta a porta de la Diputació als edils de l’interior



El diputat de Sostenibilitat defensa que aquest model de recollida «corresponsabilitza i dóna autonomia als municipis», a més de crear «nous llocs d'ocupació verda»





Castelló, a 09 d’abril de 2021. El diputat de Sostenibilitat, Ignasi Garcia, ha presentat el projecte de recollida selectiva porta a porta a alcaldes i alcaldesses dels municipis de l’interior centre de la província que tenen encomanat el servei de replega a la Diputació de Castelló. Amb aquest projecte, la institució provincial pretén millorar l’entorn de les poblacions de menys de 5.000 habitants, així com la qualitat i l’atenció del servei al veïnat i millorar també les xifres de recuperació de residus domèstics a les zones de l’interior.


Aquest projecte, sobre la base del qual s’ha presentat una declaració d’interés al Ministeri de Transició Ecològica per a captar finançament europeu, suposa, segons Garcia, «un canvi de paradigma» en el concepte de recollida de residus establert en aquest moment. Concretament, proposa que siga el municipi qui duga a terme la replega de cada fracció de residus domèstics amb camionetes elèctriques en els dies que determine, de manera que «s’ajuste a les necessitats reals de les veïnes i veïns». Les deixalles es duran a una ‘àrea d’aportació’ fora del nucli poblacional i, des d’aquest punt, els camions de recollida de la Diputació provincial amb encomanda del servei faran el trasllat del fem a la planta de tractament de residus corresponent.


Garcia ha explicat que «aquest model corresponsabilitza i dóna autonomia als municipis i ofereix la possibilitat de crear nous llocs d'ocupació verda» ja que, segons ha defensat, «no suposa a priori un increment del cost del servei per als ajuntaments ni per a la població» sinó que en «millora l’eficiència i redueix la brutícia als carrers, en eliminar-se els contenidors». A més, ha afegit, «soluciona els problemes de mobilitat de les persones majors que hi resideixen majoritàriament a les poblacions d’interior perquè ja no hauran de desplaçar-se fins als punts de recollida».

PLANS D´ACTUACIÓ ALS CENTRES DE DIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA EN L´ACTUAL CONTEXT DE PANDÈMIA

 


Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives 

RESOLUCIÓ de 8 d’abril de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s’estableix el pla d’actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els CEAM/CIM i centres assimilats de la Comunitat Valenciana, en el context de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. [2021/3621]

Text íntegre a l´enllaç:

http://dogv.gva.es/datos/2021/04/09/pdf/2021_3621.pdf

D´INTERÈS PER ALS RAMADERS/RES COVARXINS/NES: AJUDES A LES EXPLOTACIONS

 


Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica  RESOLUCIÓ de 31 de març de 2021, de la Direcció General d’Agricultura Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen, per a l’exercici 2021, les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana. [2021/3458)

Text íntegre a l´enllaç

http://dogv.gva.es/datos/2021/04/09/pdf/2021_3458.pdf


LIMITACIONS DEGUDES A LA PANDÈMIA DURANT EL PERIODE COMPRÉS ENTRE EL 12 I EL 25 D´ABRIL ACTUAL

 


Presidència de la Generalitat Presidencia de la Generalitat 

DECRET 12/2021, de 8 d’abril, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les mesures de limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats i de limitació de la mobilitat, per al període comprés entre el 12 i el 25 d’abril de 2021. [2021/3660]

DECRET

Primer. Limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats i en llocs de culte. 1. En espais d’ús públic, tant tancats com a l’aire lliure, no es podran formar grups de més de sis persones, llevat que es tracte de persones convivents i sense perjudici de les excepcions previstes en els apartats següents d’aquest decret, així com en altres disposicions aplicables. 

2. En domicilis i espais d’ús privat, tant a l’interior com a l’exterior, es permeten únicament les reunions familiars i socials de persones que pertanguen a un màxim de dos nuclis o grups de convivència, sense perjudici de les excepcions previstes en els apartats següents d’aquest decret, així com en altres disposicions aplicables. 

3. S’exceptuen de les limitacions establides en els apartats anteriors les situacions següents: 

a) Les activitats no professionals relacionades amb la criança i les cures, com l’atenció i acompanyament a persones menors d’edat, persones majors, en situació de dependència, amb diversitat funcional o en situació d’especial vulnerabilitat. 

b) La convivència alterna de fills i filles amb els seus progenitors o progenitores no convivents entre ells. 

c) L’acolliment familiar de persones menors d’edat en qualsevol de les seues tipologies. 

d) La reunió de persones amb vincle matrimonial o de parella que viuen en domicilis diferents. 

e) Les persones que viuen soles, que es podran incorporar, durant tot el període de vigència de la mesura, a una altra única unitat de convivència, sempre que en aquesta unitat de convivència només s’hi incorpore una única persona que visca sola. 

4. Tampoc no estan incloses en les limitacions previstes en els apartats 1 i 2 les activitats laborals, les institucionals, les de transport i les dels centres docents que imparteixen els ensenyaments als quals fa referència l’article 3 de la Llei orgànica d’Educació, inclòs l’ensenyament universitari, ni aquelles activitats per a les quals s’estableixen mesures específiques en la normativa aplicable. 

5. La permanència en llocs de culte, per a reunions, celebracions i trobades religioses, incloses les cerimònies nupcials o altres celebracions religioses específiques, no podrà superar el 50 per cent del seu aforament, sempre que la distància interpersonal respecte un mínim d’1,5 metres. L’aforament màxim haurà de publicar-se en lloc visible de l’espai destinat al culte i s’hauran de complir les mesures generals de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries. 

Segon. Limitacions de mobilitat 1. Es limita l’entrada i l’eixida de persones del territori de la Comunitat Valenciana, excepte per a aquells desplaçaments, adequadament justificats que es produïsquen per algun dels següents motius: 

a) Assistència a centres, serveis i establiments sanitaris. 

b) Compliment d’obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals. 

c) Assistència a centres universitaris, docents i educatius, incloses les escoles d’educació infantil. d) Retorn al lloc de residència habitual o familiar.

e) Assistència i cura de persones majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables. 

f) Desplaçament a entitats financeres i d’assegurances o estacions de proveïment de carburant en territoris limítrofs. 

g) Actuacions requerides o urgents davant els òrgans públics, judicials o notarials. 

h) Renovacions de permisos i documentació oficial, així com altres tràmits administratius inajornables. 

i) Realització d’exàmens o proves oficials inajornables. 

j) Desplaçaments d’esportistes, entrenadors, jutges o àrbitres federats, per a realitzar activitats esportives federades de competició oficial, degudament acreditats mitjançant llicència esportiva o certificat federatiu. 

k) Per causa de força major o situació de necessitat.

 l) Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa, degudament acreditada. No estarà sotmesa a cap restricció la circulació en trànsit a través dels àmbits territorials en els quals resulte d’aplicació la limitació prevista en aquest apartat. 

2. Així mateix, queda limitada la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn entre les 22.00 i les 06.00 hores en tot el territori de la Comunitat Valenciana, llevat que s’haja de realitzar alguna de les activitats següents: 

a) Adquisició de medicaments, productes sanitaris i altres béns de primera necessitat. 

b) Assistència a centres, serveis i establiments sanitaris. 

c) Assistència a centres d’atenció veterinària per motius d’urgència. 

d) Compliment d’obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals. 

e) Retorn al lloc de residència habitual després de realitzar algunes de les activitats previstes en aquest apartat. 

f) Assistència i cura a majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables. 

g) Desenvolupament d’activitats cinegètiques vinculades al control de la sobreabundància d’espècies cinegètiques que puguen causar danys als ecosistemes, en els cicles productius de l’agricultura i la ramaderia i en la seguretat viària. 

h) Per causa de força major o situació de necessitat. 

i) Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa, degudament acreditada. 

j) Proveïment de carburant en gasolineres o estacions de servei, quan resulte necessari per a la realització de les activitats previstes en els paràgrafs anteriors. 

DISPOSICIÓ FINAL Única. Efectes 

Aquest decret assortirà efectes des de les 00.00 hores del dia 12 d’abril de 2021 fins a les 23.59 hores del dia 25 d’abril de 2021.

Text íntegre a l´enllaç

http://dogv.gva.es/datos/2021/04/09/pdf/2021_3660.pdf

dijous, 8 d’abril del 2021

BASES PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES SALARI PER A ESTUDIANTS D´UNIVERSITATS VALENCIANES

 


El plaç acaba el 24 d´abril

Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital 

 Resolució de 24 de març de 2021, de la directora general d’Universitats, per la qual se sotmet al tràmit d’informació pública el projecte d’ordre de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de les beques salari lligades a la renda per a la realització d’estudis universitaris en les universitats que integren el sistema universitari valencià. [2021/3502]

Conforme amb el que s’estableix en l’article 43.1.c. de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en article 133.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com en l’article 52 del Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l’estructura i el procediment d’elaboració dels projectes normatius. En virtut de les atribucions conferides pel Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; pel Decret 243/2019, de 25 d’octubre, del Consell, i per la Resolució d’inici de la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de data 22 de març de 2021, resolc: 

Sotmetre a audiència pública, durant un termini de quinze dies hàbils el projecte d’ordre de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de les beques salari lligades a la renda per a la realització d’estudis universitaris en les universitats que integren el Sistema Universitari Valencià. 

El termini per a la presentació d’observacions serà de quinze dies a comptar des de l’endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. El projecte normatiu podrà ser consultat en l’enllaç següent: http://innova.gva.es/va/consulta-publica/processos-oberts Les al·legacions, les observacions o els suggeriments efectuats per les persones, institucions o entitats que es consideren interessades han de dirigir-se i remetre’s per escrit a: dguniversitats@gva.es 

València, 24 de març de 2021.

– La directora general d’Universitats: Pilar Ezpeleta Piorno.

14 COVARXINS/NES ES BENEFICIEN DE LES AJUDES DEL PLA PARÈNTESI DE LA GENERALITAT TRAMITAT A L´AJUNTAMENT

 


Les Coves de Vinromà tramita 14 ajudes del Pla Resistir per import de 34.442 euros

 08/04/2021

Aquesta línia d’ajudes està sufragada conjuntament per la Generalitat Valenciana, la Diputació de Castelló, i l’Ajuntament

L’Ajuntament de les Coves de Vinromà ha tramitat un total de 14 ajudes Parèntesis contemplades en el Pla Resistir per valor de 34.442 € amb l’objectiu de pal·liar els efectes de la pandèmia i donar suport a l’activitat econòmica.

La iniciativa, impulsada per la Generalitat Valenciana i sufragada conjuntament amb la Diputació de Castelló i el consistori de la població, ha beneficiat a persones autònomes i microempreses que s’ajustaven a les bases reguladores de la convocatòria.

L’Ajuntament ja ha notificat a les persones sol·licitants la resolució, de manera que en les pròximes hores es faran efectius els pagaments.

L’alcaldessa, Mònica Nos, ha destacat que “la gran majoria de negocis locals han vist minvats els seus ingressos en aquest període de pandèmia, per la qual cosa esperem que aquestes ajudes els permeten alleujar aquesta situació”.

https://canal56.com/2021/04/les-coves-de-vinroma-tramita-14-ajudes-del-pla-resistir-per-import-de-34-442-euros/

RELACIÓ DE CONVOCATS AMB DIA I HORA DE CITA DELS AFECTATS PER LA LINEA TRIFÀSICA AL TERME DE LES COVES

 01311-2021

SERVICIO TERRITORIAL DE INDUSTRIA Y ENERGÍA



Notificación por la que se convoca el levantamiento de actas previas a la ocupación en les Coves de Vinromà. Expte JUEXPR/2019/7/12

Notificación del jefe del Servicio Territorial de Industria y Energía de Castellón, de la Conselleria de Economía Sostenible, Sectores

Productivos, Comercio y Trabajo por la que se convoca el levantamiento de actas previas a la ocupación de las fincas afectadas por el

proyecto “línea aérea trifásica a 20 kV simple circuito LA 100 desde apoyo n.º 210064 hasta apoyo nº 210066”, en el término municipal de

Les Coves de Vinromà (Castellón)”. (Expte. ATLINE/2016/28/12–JUEXPR/2019/7/12)

En fecha 27 de marzo de 2018, por el jefe del Servicio Territorial de Industria y Energía de Castellón, se dictó resolución por la que

autorizó a I-DE Redes Eléctricas Inteligentes, S.A.U., antes (Iberdrola Distribución Eléctrica, SAU) y se declaró, en concreto, la utilidad

pública del proyecto “línea aérea trifásica a 20 kV simple circuito LA 100 desde apoyo n.º 210064 hasta apoyo nº 210066”, en el término

municipal de Les Coves de Vinromà (Castellón)”.

Dicha declaración de utilidad pública, de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 56 de la Ley 24/2013, de 26 de diciembre, del Sector

Eléctrico, lleva implícita la necesidad de ocupación de los bienes y derechos afectados e implica la urgente ocupación de los mismos a

los efectos del art. 52 de la Ley de Expropiación Forzosa y 149 del R.D. 1955/2000, de 1 de diciembre.

En su virtud el jefe del Servicio Territorial de Industria y Energía de Castellón, en cumplimiento de lo dispuesto en el mencionado

artículo 52 de la Ley de Expropiación Forzosa, notifica a los titulares de los bienes y derechos afectados en el Ayuntamiento donde radican

las fincas afectadas, como punto de reunión para, de conformidad con el procedimiento que establece el citado artículo, llevar a cabo

el levantamiento de actas previas a la ocupación y, si procediera, las de ocupación definitiva.

En fecha 20 de marzo de 2020, debido a la declaración del estado de alarma para la gestión de la situación de la crisis sanitaria de la

pandemia COVID-19, se resolvió aplazar la convocatoria prevista para el 2 de abril de 2020, publicada en el DOGV n.º 8783, de fecha 07 de

abril de 2020, para el levantamiento de actas previas a la ocupación.

El nuevo levantamiento de actas tendrá lugar el día 06 de mayo de 2021, en el Ayuntamiento de les Coves de Vinromà , Plaça

d’Espanya, 19, a partir de las 9:30 horas.

Todos los interesados, así como las personas que sean titulares de cualesquiera clases de derechos o intereses sobre los bienes

afectados, deberán acudir personalmente o representados por persona debidamente autorizada, aportando los documentos acreditativos

de su titularidad y el último recibo de la Contribución, pudiéndose acompañar de sus Peritos y un Notario, si lo estiman oportuno,

con gastos a su costa.

El orden de levantamiento de actas se comunicará a cada interesado mediante la oportuna cédula de citación, figurando la relación

de titulares convocados en el tablón de edictos del Ayuntamiento señalado y en el anexo.

Relación concreta e individualizada de bienes y derechos afectados por el proyecto:

Proyecto “línea aérea trifásica a 20 kV simple circuito LA 100 desde apoyo n.º 210064 hasta apoyo nº 210066”, en el término municipal

de Les Coves de Vinromà, (Castellón)”. CS-96/14

Término municipal de LES COVES DE VINROMÀ

Municipio Finca polígono parcela TITULAR DIA HORA

Les Coves de Vinromà CS-CUV-3 32 124 TOMAS ORIENT MATEU 06/05/2021 9:30

Les Coves de Vinromà CS-CUV-5 32 144 MARIA-CARMEN-ANTONIA AGUT GASCO 06/05/2021 9:55

Les Coves de Vinromà CS-CUV-6 32 145 JOAQUIN GIRONA SAURA 06/05/2021 10:20

Les Coves de Vinromà CS-CUV-8 32 164 HEREDEROS DE TOMAS CUCALA SALVADOR 06/05/2021 10:45

Les Coves de Vinromà CS-CUV-9 32 170 ELISEO ESTELLER VILLALONGA 06/05/2021 11:10

Les Coves de Vinromà CS-CUV-10 32 189 SARA GINER ALCACER 06/05/2021 11:35

Les Coves de Vinromà CS-CUV-16 32 224 ROGELIO NOS MUÑOZ 06/05/2021 12:00

Les Coves de Vinromà CS-CUV-19 32 243 TERESA ZARAGOZA PEQUEÑA 06/05/2021 12:25

Les Coves de Vinromà CS-CUV-20 32 244 VICENTE CUCALA FORES 06/05/2021 12:50

Les Coves de Vinromà CS-CUV-22 32 242 VICENTE FERRER OLIVER 06/05/2021 13:15

Les Coves de Vinromà CS-CUV-24 32 241 VICENTE FERRER OLIVER 06/05/2021 13:40

Les Coves de Vinromà CS-CUV-26 32 0240 VICENTE FERRER OLIVER 06/05/2021 14:05

Les Coves de Vinromà CS-CUV-27 32 298 JAIME MARTINEZ PITARCH,

PAULINO QUEROL PITARCH,

RAMIRO JOVER MONTSERRAT,

HEREDEROS DE RAMON RAMIA CAP,

HEREDEROS DE MIGUEL ZARAGOZA GIRONA y

FRANCISCA MUÑOZ FERRANDO Y

HEREDEROS DE FRANCISCO PITARCH EBRI

06/05/2021 14:30

Les Coves de Vinromà CS-CUV-28 32 299 HEREDEROS DE JOAQUIN ALBERT RIPOLLES 06/05/2021 14:55

Les Coves de Vinromà CS-CUV-12 32 9007 AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA 06/05/2021 15:20

Les Coves de Vinromà CS-CUV-23 32 9011 AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA 06/05/2021 15:20

Les Coves de Vinromà CS-CUV-25 32 9008 AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMA 06/05/2021 15:20

Es de significar que esta publicación se realiza igualmente, a los efectos que determina el artículo 44 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre,

del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Publicas, de notificación a los titulares desconocidos o con domicilio

ignorado o a aquellos en que, intentada la notificación, no se hubiera podido practicar. En el expediente expropiatorio, I-DE Redes

Eléctricas Inteligentes, S.A.U., asumirá la condición de beneficiaria.

Castelló de la Plana, 15 de marzo de 2021. El jefe del Servicio Territorial de Industria y Energía. Gerardo Nebot García.

ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA /

ADMINISTRACIÓN AUTONÓMICA

L´AJUNTAMENT DE LES COVES SERÀ DE NOU TRANSPARENT

 Es podran subvencionar aquells projectes que fomenten la participació mitjançant la incorporació de la ciutadania en els processos de presa de decisions municipals i en el disseny i implementació de polítiques públiques.

La Diputació i la Generalitat destinaran 300.000 euros al foment de la participació ciutadana, la transparència i el bon govern en les entitats locals de la província.



El president Martí assenyala que el conveni ha d'ajudar a la superació del problema de la desafecció política que en els últims temps s'han instaurat en la societat

La consellera de Participació, Rosa Pérez Garijo, destaca que "la col·laboració entre administracions és imprescindible per a avançar en polítiques per a la ciutadania”

Castelló, 08 d'abril de 2021. El president de la Diputació i la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo, han signat el conveni de col·laboració per al foment de la participació ciutadana, la transparència i el bon govern en l'àmbit local a través de la concessió d'ajudes destinades a les entitats locals de la província per a l'exercici 2021. A l'acte també ha assistit la directora general de Participació, Mariaje Pérez Galant, i la diputada provincial de Participació i Transparència, Xaro Miralles. Les activitats previstes en aquesta col·laboració compten amb un finançament de 300.000 euros, dels quals 200.000 són a càrrec de la Generalitat Valenciana i 100.000 a través de la Diputació de Castelló.


En la la roda de premsa posterior a la signatura, el president de la Diputació, José Martí, ha explicat que "es tracta d'un primer pas de molts altres que queden per donar" i que de l'elaboració de les bases s'encarregarà la pròpia institució provincial. A més, ha assenyalat que el conveni signat hui ha de veure amb l'aspiració de "aconseguir que els nostres ajuntaments siguen cada vegada més oberts i transparents perquè les ciutadanes i els ciutadans vulguen implicar-se en matèria de participació".

En aquest sentit, ha incidit en què "si tenim un enemic comú, és la desafecció ciutadana dels temes de la política", per la qual cosa ha reconegut que "em cau el món damunt quan veig en les enquestes que els polítics són un dels els problemes identificats per les ciutadania, perquè, què és la política, sinó l'organització racional de la vida en comú, de la convivència."

Per part seua, la consellera Pérez Garijo ha destacat que la col·laboració entre administracions “és imprescindible per a avançar en polítiques per a la ciutadania com la participació i la transparència, fonamentals en moments com els actuals”. Per això, ha posat en valor el treball que realitza l'administració local com “la més pròxima a la ciutadania” i per això “posem a la seua disposició majors recursos perquè puguen plasmar-ho a través de més accions i eines que ho facen possible".

Finalment, ha assenyalat que "des de la Generalitat anem un pas més enllà del compliment de la Llei de Transparència” i ha ressaltat que “volem insistir que la ciutadania vulga saber, puga saber i participe dels assumptes públics, mostra d'això són els primers pressupostos participatius de la Generalitat per a 2022”.

El conveni

El conveni signat hui estableix que en l'àrea de participació ciutadana es podran subvencionar aquells projectes que fomenten la participació mitjançant la incorporació de la ciutadania en els processos de presa de decisions municipals i en el disseny i implementació de polítiques públiques. En aquest sentit, s'inclouen aquelles iniciatives que promoguen la participació de la ciutadania; les accions de formació i divulgació; la creació o redefinició d'espais i òrgans de participació; a més d'aquelles línies de treball relacionades amb normes reguladores o plans estratègics en la matèria.


Pel que respecta al foment de la transparència i bon govern en l'àmbit local, seran subvencionables les iniciatives encaminades a l'impuls de la transparència, la rendició de comptes i el bon govern. Els beneficiaris assumiran el compromís d'exercir l'acció de govern de manera íntegra, transparent i tindran obligació de rendir comptes de la seua gestió a la ciutadania.


Podran optar a subvenció les accions que faciliten a la ciutadania tot el necessari perquè qualsevol persona puga tindre accés a la informació pública a través de procediments senzills i clars; iniciatives que fomenten el coneixement per part de la ciutadania dels principis de transparència i govern obert; actuacions orientades a fer transparent la gestió pública mitjançant la difusió de la informació, adequant les seus electròniques i webs de les entitats locals; iniciatives que afavorisquen la rendició de comptes a través de l'obertura i reutilització de la informació; la millora de l'organització, classificació i maneig de la informació pública a través d'accions formatives; a més d'aquelles actuacions que garantisquen que l'exercici de govern es realitza amb subjecció a principis ètics i en garantia del servei públic.


Per al repartiment del crèdit es tindrà en compte el nombre d'habitants de les entitats locals sol·licitants de cada subvenció, garantint que aquelles que compten amb un menor nombre d'habitants disposen d'un percentatge de reserva del total dels fons.

LA DIPUTACIÓ TRANSFERIRÀ ENGUANY ALS AJUNTAMENTS DE MENYS DE 20.000 HABITANTS 24 MILIONS D´€ MÉS QUE EN 2019

 


El president José Martí visita obres del Pla 135 a Benafer i Caudiel, on destaca la voluntat de la nova Diputació "d'estar sempre al costat dels ajuntaments, sobretot, dels més xicotets, perquè ens necessiten més"


07 d'abril de 2021. José Martí ha destacat que al llarg de 2021 la Diputació de Castelló transferirà als ajuntaments de menys de 20.000 habitants 24 milions d'euros més que en 2019, "xifra que es correspon amb l'objectiu de la nova Diputació d'estar sempre al costat dels nostres ajuntaments, sobretot dels més xicotets, que són els que més ens necessiten, i molt més en temps de pandèmia, perquè estant en primera línia com estan, oferisquen el millor servei possible a la ciutadania".

Aquest increment de 24 milions d'euros s'aconsegueix amb les aportacions que realitzarà la institució provincial als fons autonòmics de cooperació, despoblació i municipis turístics; les aportacions al Pla Resistir per a autònoms i petites empreses; la recuperació del Pla d'Ocupació, els plans #ReactivemObres i #ReactivemEmpreses incorporats al pressupost d'aquest exercici, les aportacions extraordinàries per la pandèmia i l'assumpció del cost dels serveis socials en municipis de menys de 10.000 habitants.

Obres Pla 135

José Martí ha realitzat aquestes declaracions durant la seua visita a la comarca de l'Alt Palància, on ha contemplat actuacions executades amb càrrec al Pla 135 d'Obres i Serveis en els municipis de Benafer i Caudiel. A Benafer, al costat del diputat de Concertació i Cooperació amb els ajuntaments, Ximo Huguet, la diputada de Cultura, Ruth Sanz, i l'alcalde, Juan Ramón Ruiz, ha pogut conéixer els treballs de millora realitzats en aquest recinte, pressupostats amb 61.000 euros: reparació del got, col·locació de gespa artificial i para-sols en la zona de la platja, millores en el quart de la depuradora i noves escales.

Una vegada a Caudiel, Martí, al costat de Ximo Huguet, Ruth Sanz i l'alcalde, Antonio Martínez, ha visitat les obres del sobreeixidor d'aigües pluvials del carrer Soledad i la reparació del carrer del Fossat, licitades per 55.370 euros.

dimecres, 7 d’abril del 2021

L´AJUNTAMENT DE LES COVES NO S´HA ADHERIT A LA "XARXASALUD" DE MUNICIPIS PER A LA PROMOCIÓ DE LA SALUT LOCAL (normal, tampoc desinfecten per la covid-19)

 


Un total de 232 municipis formen part de ‘XarxaSalut’ per a promocionar la salut a nivell local

07/04/2021

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública se suma a la celebració el 7 d’abril com a Dia Mundial de la Salut, que promou l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i que enguany se celebra sota el lema ‘Construir un món més just i saludable’.

Segons el missatge triat per l’OMS per a aquesta edició, els determinants socials de la salut expliquen la major part de les desigualtats en salut observades i són evitables si s’intervé sobre ells a través de polítiques socials i de salut que posen en el centre a les persones.

Per a aconseguir aquest objectiu, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública advoca, entre altres mesures, per abordar la salut des d’un enfocament intersectorial en el qual l’àmbit local cobra especial rellevància per ser aquell en el qual viuen, treballen, estudien i gaudeixen del seu temps d’oci les persones.

En aquest context és on s’incardina XarxaSalut, la xarxa de municipis adherits al Pla de Salut de la Comunitat Valenciana amb el compromís de desenvolupar les accions de promoció de salut local.

Un total de 232 municipis pertanyen hui dia a XarxaSalut. Per províncies, 52 a Castelló; 73 a Alacant i 107 a València.

A través d’aquesta xarxa, les poblacions posen en comú exemples de bona pràctica i evidències científiques per a facilitar el desenvolupament de la perspectiva de salut en totes les polítiques de l’àmbit local per a, en paraules de la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, “continuar avançant en l’equitat i que totes les persones tinguen l’oportunitat d’aconseguir tot el seu potencial en salut sense que ningú estiga en desavantatge a l’hora d’aconseguir-la”.

https://canal56.com/2021/04/un-total-de-232-municipis-formen-part-de-xarxasalut-per-a-promocionar-la-salut-a-nivell-local/

CANVI DE TITULARITAT DE L´AUTORITZACIÓ AMBIENTAL INTEGRADA PER A DOS EXPLOTACIONS D´ENGREIX DE PORCÍ AL TERME DE LES COVES

 


Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica 

 RESOLUCIÓ de 23 de març de 2021, de la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental, per la qual es dona publicitat a les autoritzacions ambientals integrades, i a les seues modificacions, atorgades per la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. [2021/3147)

A les pàgines 2 i 4 del DOGV:

http://dogv.gva.es/datos/2021/04/07/pdf/2021_3147.pdf



dimarts, 6 d’abril del 2021

A PARTIR D´ENGUANY L´ESCOLA MATINERA DE LES COVES SERÀ COSA DE L´AJUNTAMENT I CALDRÀ QUE SIGUE GRATUITA

 



La Diputación garantizará este curso el funcionamiento de 25 ‘escoletes matineres’ gestionadas por las AMPA para favorecer la conciliación laboral y familiar en el interior

• La institución destinará 105.000 euros a cubrir parte del coste de la ampliación del horario de estos centros para ofrecer una alternativa a los padres y madres que trabajan de buena mañana

el7set Lunes, 05 de Abril de 2021

• La vicepresidenta Patricia Puerta recalca el esfuerzo de la institución para ofrecer mayores prestaciones en el interior provincial

La Diputación de Castellón garantizará la continuidad y la calidad de las ‘escoletes matineres’ en 25 municipios pequeños de la provincia hasta el final del curso escolar vigente. Lo hará a través de una línea de subvenciones dotada con un presupuesto de 105.000 euros. Para la vicepresidenta, Patricia Puerta, “se trata de un esfuerzo cuantioso para ofrecer una mayor diversidad de servicios que inviten a la gente, ya sean residentes o no, a optar por vivir en la tranquilidad de los pueblos más pequeños de nuestro interior provincial”.

Estas ayudas beneficiarán a las asociaciones de madres y padres de alumnos (AMPA) de municipios de menos de 10.000 habitantes que, durante todo el año, ofrecen el servicio matinal de conciliación laboral y familiar, que consiste en la ampliación del horario escolar de 7.30 a 9 horas para que los padres y madres puedan dejar a sus hijos e hijas antes de irse a trabajar. “Se trata de una buena alternativa para aquellas personas que trabajan de buena mañana”, ha incidido Puerta. Según el convenio con la Diputación, la prestación de este servicio tiene que ser gratuito para todo el mundo.

La diputada de Bienestar Social ha destacado que la conciliación familiar y laboral “es una de las asignaturas pendientes de nuestra sociedad”, es por eso que “desde la Diputación hemos tomado la delantera ofreciendo múltiples opciones encaminadas a facilitar la conciliación familiar y laboral, como es el caso de las ‘escoletes matineres’ o los servicios de promoción de la autonomía personal”. Puerta ha destacado que esta política “está cogiendo más fuerza todavía en el interior porque es allí donde tenemos que concentrar nuestras fuerzas para ofrecer los mismos servicios que se disfrutan en las ciudades. Es una cuestión de igualdad”.

La vicepresidenta ha avanzado también que esta convocatoria, que se resolverá en cuestión de semanas, será la última a la que podrán optar las AMPA. A petición de las mismas asociaciones, a partir del próximo año serán los ayuntamientos los que tendrán que realizar esta petición.

http://el7set.es/art/38545/la-diputacion-garantizara-este-curso-el-funcionamiento-de-25-escoletes-matineres-gestionadas-por-las-ampa-para-favorecer-la-conciliacion-laboral-y-familiar-en-el-interior

diumenge, 4 d’abril del 2021

QUE DEU DE CONTEMPLAR EL PLA PRESSUPOSTARI 2022-2024 DE L´AJUNTAMENT DE LES COVES




OBJECTIU DEL PLA PRESSUPOSTARI A MIG PLAÇ

Garantir una programació pressupostària coherent amb els objectius d'estabilitat pressupostària i de deute públic i de conformitat amb la regla de despesa. 

PLAÇ DE PRESENTACIÓ

El 15 de març, però s´admeten fins les 24:00 hores del 31 de març.

L´ajuntament de les Coves presenta el model simplificat perquè som un municipi de menys de 5.000 habitants. Però pot, si ho desitja, presentar el pla amb el model ordinari.

Dades econòmiques a consignar

-Formulari d'ingressos:

Han d'estimar els ingressos corrents, de capital i financers.


-Formulari de despeses:

Han d'estimar-les dotacions de despeses corrents, de capital i financeres.

-Formulari amb els saldos consolidats i altres magnituds:

Es parteix de les dades consolidades obtingudes dels formularis anteriors i s'ha d'indicar el saldo positiu o negatiu de la configuració del càlcul de la capacitat o necessitat de finançament. 

-Passius contingents:

Els passius contingents són despeses que, en aquest cas, una administració pública haurà de pagar si es produeix una determinada situació i l'obligació no està reconeguda.

-Formulari amb dades de préstecs morosos:

Recull la informació del saldo viu dels préstecs concedits a entitats que no consoliden dins del Sector Administracions Públiques.





dissabte, 3 d’abril del 2021

DIPUTACIÓ AMPLIA EL PLAÇ PER DEMANAR LES "AJUDES PARÈNTESI" PER AUTÒNOMS I MICROPIMES

 


Castellón aprueba 355 subvenciones de las Ayudas Paréntesis por más de 900.000 euros

ELPERIODIC.COM - 03/04/2021

El Ayuntamiento amplía el plazo de solicitud de esta línea para autónomos y micropymes tras el ataque informático

El Ayuntamiento de Castelló ha aprobado ya 355 subvenciones de las Ayudas Paréntesis, que suponen 909.000 euros de los 5,5 millones previstos en esta nueva línea de ayudas dirigida a paliar las consecuencias económicas de la emergencia sanitaria en aquellos ámbitos afectados por las medidas y restricciones sanitarias para contener la propagación de la covid-19.

El plazo para pedir las ayudas, que terminaba el 31 de marzo, ha sido ampliado ante el ataque informático sufrido por el Ayuntamiento. Así, y según se acordó en la última Junta de Gobierno Local, la ampliación se realizará por un período de diez días hábiles a contar desde el día siguiente en que se proceda a la reapertura de los servicios de atención presencial de registro.

“Contribuir a paliar los efectos sociales y económicos de esta pandemia es una prioridad para este equipo de gobierno y así lo demostramos con los más de 900.000 euros ya aprobados en subvenciones para los sectores más afectados”, ha asegurado la alcaldesa de Castelló, Amparo Marco.

Por su parte, el concejal de Innovación Comercial, David Donate, ha detallado que “pueden solicitar estas ayudas aquellas personas autónomas o microempresas de hasta 10 personas, siempre que ejerzan la actividad en el término municipal de Castelló, y podrán acceder a una subvención de 2.000 euros, más una cantidad de 200 euros por persona trabajadora afiliada a la Seguridad Social a fecha de 31 de diciembre de 2020”.

Se trata de un plan dirigido a sectores que se han visto perjudicados por las consecuencias económicas derivadas de la pandemia, como la hostelería, el ocio nocturno, el turismo, la venta ambulante, la cultura y las actividades enmarcadas en el sector del deporte y el entretenimiento

El Ayuntamiento de Castelló distribuirá cerca de 5,5 millones en las Ayudas Paréntesis del Plan Resistir, de los cuales el consistorio aportará el 15%, unos 825.000 euros; la Diputación, el 22,5%; y la Generalitat, el 62,5% restante.

Las ayudas otorgadas serán compatibles con subvenciones, ayudas, ingresos o recursos procedentes de cualesquiera administraciones o entes públicos o privados nacionales, de la Unión Europea o de organismos internacionales, y concedidos para la misma finalidad prevista en la siguiente convocatoria

https://www.elperiodic.com/castellon/castellon-aprueba-subvenciones-ayudas-parentesis-900000-euros_738792

AVUI 3 D´ABRIL ÉS EL 42 ANIVERSARI DELS AJUNTAMENTS DEMOCRÀTICS

L´Ajuntament de les Coves el van constituir 7 regidors del PSOE i 4 d´UCD





Celebrem 42 anys, garantint drets robats per la dictadura. 

Transformant les Coves amb mirada de progrés i sent la primera línia d’atenció als veïns i veïnes. 

Orgullosos del llegat socialista de les Coves



Aquesta informació ha estat possible gràcies a l´arxiu particular i la bona memòria de MEGA






IGUALTAT IMPULSA EL SERVEI D´AJUDA A DOMICILI MUNICIPAL DE DEPENDÈNCIA AUGMENTANT LA INVERSIÓ UN 65%



 02/04/2021

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives destinarà aquest any 18.679.220 euros per a finançar el servei d’ajuda a domicili (SAD) municipal de dependència, quantitat que suposa un increment del 65,5% respecte a la línia destinada en 2020, segons ha informat la directora general d’Atenció Primària i Autonomia Personal, Mercé Martínez Llopis.


Aquest augment en la inversió suposa continuar apostant per oferir des del públic un servei que fins a l’arribada d’aquest Consell només s’oferia a través d’empreses privades, ha explicat Martínez Llopis, qui ha indicat que la seua implantació respon al nou model de serveis socials, l’objectiu dels quals és oferir aquest servei “des de la major proximitat a la ciutadania i garantir, al mateix temps, una major agilitat del procediment i una atenció més personalitzada”.


Per a això la conselleria va implantar en 2017 aquest tipus de recurs d’atenció domiciliària per a persones en situació de dependència com a programa pilot en cinc municipis de la Comunitat, ha explicat la directora general, qui ha afegit que, donat “els bons resultats obtinguts”, s’ha anat incrementat des de llavors i de manera progressiva “la dotació econòmica i, per tant, el nombre de beneficiaris”.


L’any passat el servei va comptar amb un pressupost d’11.284.252 euros i la possibilitat d’atendre 2.163 persones en situació de dependència a través dels serveis de 275 municipis que gestionen el programa.


Amb un increment per a aquest any de 7,39 milions més, la directora general ha assegurat que es podrà implantar el servei en més entitats locals i arribar a més persones que requerisquen aquest recurs d’atenció domiciliària. Segons les estimacions està previst que s’incorporen 76 municipis més.


Mercè Martínez Llopis ha recordat que la implantació del SAD municipal era un compromís adquirit per la conselleria, i ha assegurat que amb aquesta mesura, a més d’oferir un servei més pròxim, “es genera ocupació local i, sobretot, rendibilitat social i emocional, donant més autonomia a la persona dependent i més suport a la família”.


El SAD està orientat a les persones i famílies que presenten problemes per a la realització de les activitats elementals de la vida diària, proporcionant-los atenció directa en la mateixa llar mitjançant intervencions que afavorisquen la seua permanència i integració en el seu entorn habitual.


Amb aquest recurs es pretén també col·laborar amb les famílies quan per si mateixes no puguen atendre totalment les necessitats de les persones que tenen a càrrec seu i que es troben en una situació de dependència.

https://canal56.com/2021/04/igualtat-impulsa-el-servei-dajuda-a-domicili-municipal-de-dependencia-augmentant-la-inversio-en-un-65/

dimecres, 31 de març del 2021

ESPAI LABORA ES DESPLAÇARÀ PERIÒDICAMENT A LES COVES PER A DONAR SERVEI ALS VEÏNS/NES

 


Les Coves comptarà amb un Espai LABORA que facilitarà els tràmits amb la ciutadania

31/03/2021

L’Ajuntament de les Coves de Vinromà s’ha adherit al conveni de col·laboració entre LABORA i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per a disposar d’un punt Espai LABORA en el municipi amb l’objectiu de facilitar als veïns i veïnes els tràmits amb aquesta entitat i millorar l’ocupabilitat de la ciutadania.


Tal com reflecteix el conveni, periòdicament es desplaçarà fins al poble un autobús especialment adaptat per a prestar atenció personalitzada a persones demandants d’ocupació. També se’ls oferirà informació sobre els diferents serveis prestats per LABORA i se’ls facilitarà la realització de tràmits com la renovació de la demanda d’ocupació sense necessitat de desplaçar-se fins a un centre del Servei Valencià d’Ocupació i Formació.

https://canal56.com/2021/03/les-coves-comptara-amb-un-espai-labora-que-facilitara-els-tramits-amb-la-ciutadania/?fbclid=IwAR3y_cQPTF3DZJVZ6zeJt00SUoe7rmy_CfqmuUWov6Sn8CmxZkgGpvtSl7k

Llei de Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, que ve a actualitzar l'anterior normativa que regeix la institució del defensor autonòmic



Presidència de la Generalitat LLEI 2/2021, de 26 de març, de la Generalitat, del Síndic del Greuges de la Comunitat Valenciana. [2021/3200]

Sia notori i manifest a tots els ciutadans i totes les ciutadanes que Les Corts han aprovat i jo, d’acord amb el que establixen la Constitució i l’Estatut d’Autonomia, en nom del rei, promulgue la Llei següent:

Text íntegre a l´enllaç:

http://dogv.gva.es/datos/2021/03/31/pdf/2021_3200.pdf

 

112.536 € SÓN ELS DINERS QUE REBREM A LES COVES DEL FONS DE COOPERACIÓ MUNICIPAL DE LA GENERALITAT I DE LA DIPUTACIÓ (pràcticament la 1ª fase del gimnàs/local jove)

  Mai l´ajuntament de les Coves ha vist tants diners com ara i mai ens han lluït tan poc als covarxins/nes.

A les Coves li corresponen 37.512 € de la Generalitat Valenciana i la Diputació de Castelló va a duplicar el Fons per a cada municipi i ens arribaran 75.024 €. En total serán 112.536 €  que esperem s'aprofiten amb criteri i a favor de tots/tes els covarxins/nes.




La Diputación aportará 11,2 millones de euros al Fondo de Cooperación Municipal para que los ayuntamientos de la provincia se repartan 16,8 millones de euros

29 DE MARZO DE 2021

El presidente José Martí ha anunciado que "una vez publicada la aportación autonómica en el Diario Oficial de la Generalitat Valenciana, la institución ya está en disposición de activar el proceso de pago"


La Diputación de Castellón transferirá este año 11,2 millones de euros a los ayuntamientos de la provincia de Castellón a través del Fondo de Cooperación Municipal de la Generalitat Valenciana para que los 135 municipios puedan repartirse por esta vía un total de 16,8 millones de euros. Así lo ha explicado el presidente de la Diputación, José Martí, al señalar que "esta inyección económica sin precedentes a favor de nuestros ayuntamientos es la suma de los 5,6 millones que aporta la Generalitat y de los 11,2 consignados por la institución provincial".


El presidente ha realizado estas declaraciones al tener conocimiento de que en el Diario Oficial de la Generalitat Valenciana se publica con fecha de hoy la resolución del gobierno autonómico sobre la asignación económica al mencionado fondo, que en la provincia de Castellón contempla a los ayuntamientos y a la entidad local menor de El Ballestar.


Una vez publicada hoy la resolución de la Generalitat Valenciana, la Diputación ya está en disposición de emitir el correspondiente decreto de presidencia ordenando el pago, porque según ha comentado José Martí, "hemos hecho los deberes y hemos conseguido simplificar los plazos administrativos de forma considerable, ya que en el pleno extraordinario del pasado 11 de marzo se aprobó por unanimidad la incorporación al presupuesto de 2021 de 15,7 millones de euros procedentes de los remanentes, de los que 5,6 estaban dirigidos a duplicar la aportación prevista inicialmente en las cuentas públicas provinciales, hasta situarla en 11,2 millones de euros".


En este sentido, Martí ha querido poner en valor el cambio político que se ha experimentado en la provincia de Castellón, donde "hasta 2019, a través de este fondo, nuestros pueblos únicamente recibían las aportaciones de la Generalitat" porque "la Diputación no se adhirió al mismo hasta 2020". Según ha explicado, "es una apuesta muy clara por el municipalismo del actual equipo de gobierno de progreso, que ahora doblamos hasta situarla en 11,2 millones de euros porque la pandemia nos ha situado en un momento histórico y excepcional, que requiere partidas presupuestarias igualmente históricas y excepcionales".


"El objetivo final", añade, "siempre es el mismo, hacer frente al reto demográfico y combatir la despoblación". En este sentido ha terminado diciendo que "despoblación es otro nombre que podemos darle a la desigualdad".

https://www.dipcas.es/es/actualidad/la-diputaci-n-aportar-11-2-millones-de-euros-al-fondo-de-cooperaci-n-municipal-para-que-los-ayuntamientos-de-la-provincia-se-repartan-16-8-millones-de-euros?fbclid=IwAR0y0sCoBgIpN21RMwi0ti4Ax5R8U7haq0ZNwYpcXNhRn5CQD4Li2W1EUic

dimarts, 30 de març del 2021

AL BOE, MESURES URGENTS DE PREVENCIÓ, CONTENCIÓ I COORDINACIÓ NECESSÀRIES PER FER FRONT A LA COVID-19 I PREVENIR REBROTS



 BOLETÍN OFICIAL DEL ESTADO Núm. 76 Martes 30 de marzo de 2021 


CAPÍTULO I Disposiciones generales Artículo 

1. Objeto. 

La presente Ley tiene por objeto establecer las medidas urgentes de prevención, contención y coordinación necesarias para hacer frente a la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, así como prevenir posibles rebrotes, con vistas a la superación de la fase III del Plan para la Transición hacia una Nueva Normalidad por parte de algunas provincias, islas y unidades territoriales y, eventualmente, la expiración de la vigencia del estado de alarma declarado por el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, y sus prórrogas. Artículo 

2. Ámbito de aplicación. 

1. Lo establecido en esta Ley será de aplicación en todo el territorio nacional. 

2. No obstante lo dispuesto en el apartado anterior, las medidas contempladas en los capítulos II, III, IV, V, VI y VII y en la disposición adicional quinta únicamente serán de aplicación en aquellas provincias, islas o unidades territoriales que hayan superado la fase III del Plan para la Transición hacia una Nueva Normalidad, y en las que hayan quedado sin efecto todas las medidas del estado de alarma, conforme a lo dispuesto en el artículo 5 del Real Decreto, 555/2020, de 5 de junio, por el que se prorroga el estado de alarma declarado por el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, a excepción de lo dispuesto en el artículo 15.2 que será de aplicación desde el momento de la entrada en vigor del Real Decreto-ley en todo el territorio nacional. 

3. Una vez finalizada la prórroga del estado de alarma establecida por el Real Decreto 555/2020, de 5 de junio, las medidas contenidas en los capítulos II, III, IV, V, VI y VII y en la disposición adicional quinta serán de aplicación en todo el territorio nacional hasta que el Gobierno declare de manera motivada y de acuerdo con la evidencia científica disponible, previo informe del Centro de Coordinación de Alertas y Emergencias Sanitarias, la finalización de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19. El Gobierno consultará a las comunidades autónomas en el seno del Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud con carácter previo a la finalización de la situación de crisis sanitaria a que se refiere el párrafo anterior.


 3. Órganos competentes. 

1. Con carácter excepcional y cuando así lo requieran motivos de extraordinaria gravedad o urgencia, la Administración General del Estado promoverá, coordinará o adoptará de acuerdo con sus competencias cuantas medidas sean necesarias para asegurar el cumplimiento de lo dispuesto en esta Ley, con la colaboración de las comunidades autónomas. 

2. Corresponderá a los órganos competentes de la Administración General del Estado, de las comunidades autónomas y de las entidades locales, en el ámbito de sus respectivas competencias, las funciones de vigilancia, inspección y control del correcto cumplimiento de las medidas establecidas en esta Ley. 

Artículo 4. Deber de cautela y protección. 

Todos los ciudadanos deberán adoptar las medidas necesarias para evitar la generación de riesgos de propagación de la enfermedad COVID-19, así como la propia exposición a dichos riesgos, con arreglo a lo que se establece en esta Ley. Dicho deber de cautela y protección será igualmente exigible a los titulares de cualquier actividad regulada en esta Ley. 

Artículo 5. Planes y estrategias de actuación para afrontar emergencias sanitarias. 

Con arreglo a lo previsto por el artículo 65 de la Ley 16/2003, de 28 de mayo, de cohesión y calidad del Sistema Nacional de Salud, se procederá a la adopción de planes y estrategias de actuación para afrontar emergencias sanitarias, mediante actuaciones coordinadas en salud pública, atendiendo a los distintos niveles de riesgo de exposición y de transmisión comunitaria de la enfermedad COVID-19 para el desarrollo de las distintas actividades contempladas en esta Ley. CAPÍTULO II Medidas de prevención e higiene Artículo 6. Uso obligatorio de mascarillas. 

1. Las personas de seis años en adelante quedan obligadas al uso de mascarillas en los siguientes supuestos: 

a) En la vía pública, en espacios al aire libre y en cualquier espacio cerrado de uso público o que se encuentre abierto al público. 

b) En los medios de transporte aéreo, marítimo, en autobús, o por ferrocarril, así como en los transportes públicos y privados complementarios de viajeros en vehículos de hasta nueve plazas, incluido el conductor, si los ocupantes de los vehículos de turismo no conviven en el mismo domicilio. En el caso de los pasajeros de buques y embarcaciones, no será necesario el uso de mascarillas cuando se encuentren dentro de su camarote. 

2. La obligación contenida en el apartado anterior no será exigible para las personas que presenten algún tipo de enfermedad o dificultad respiratoria que pueda verse agravada por el uso de la mascarilla o que, por su situación de discapacidad o dependencia, no dispongan de autonomía para quitarse la mascarilla, o bien presenten alteraciones de conducta que hagan inviable su utilización. Tampoco será exigible en el caso de ejercicio de deporte individual al aire libre, ni en los supuestos de fuerza mayor o situación de necesidad o cuando, por la propia naturaleza de las actividades, el uso de la mascarilla resulte incompatible, con arreglo a las indicaciones de las autoridades sanitarias. 

3. La venta unitaria de mascarillas quirúrgicas que no estén empaquetadas individualmente solo se podrá realizar en las oficinas de farmacia garantizando unas condiciones de higiene adecuadas que salvaguarden la calidad del producto.

Artículo 7. Centros de trabajo. 

1. Sin perjuicio del cumplimiento de la normativa de prevención de riesgos laborales y del resto de la normativa laboral que resulte de aplicación, el titular de la actividad económica o, en su caso, el director de los centros y entidades, deberá: 

a) Adoptar medidas de ventilación, limpieza y desinfección adecuadas a las características e intensidad de uso de los centros de trabajo, con arreglo a los protocolos que se establezcan en cada caso. 

b) Poner a disposición de los trabajadores agua y jabón, o geles hidroalcohólicos o desinfectantes con actividad virucida, autorizados y registrados por el Ministerio de Sanidad para la limpieza de manos. 

c) Adaptar las condiciones de trabajo, incluida la ordenación de los puestos de trabajo y la organización de los turnos, así como el uso de los lugares comunes de forma que se garantice el mantenimiento de una distancia de seguridad interpersonal mínima de 1,5 metros entre los trabajadores. Cuando ello no sea posible, deberá proporcionarse a los trabajadores equipos de protección adecuados al nivel de riesgo.

 d) Adoptar medidas para evitar la coincidencia masiva de personas, tanto trabajadores como clientes o usuarios, en los centros de trabajo durante las franjas horarias de previsible mayor afluencia. 

e) Adoptar medidas para la reincorporación progresiva de forma presencial a los puestos de trabajo y la potenciación del uso del teletrabajo cuando por la naturaleza de la actividad laboral sea posible. 

2. Las personas que presenten síntomas compatibles con COVID-19 o estén en aislamiento domiciliario debido a un diagnóstico por COVID-19 o que se encuentren en periodo de cuarentena domiciliaria por haber tenido contacto estrecho con alguna persona con COVID-19 no deberán acudir a su centro de trabajo. 

3. Si un trabajador empezara a tener síntomas compatibles con la enfermedad, se contactará de inmediato con el teléfono habilitado para ello por la comunidad autónoma o centro de salud correspondiente, y, en su caso, con los correspondientes servicios de prevención de riesgos laborales. De manera inmediata, el trabajador se colocará una mascarilla y seguirá las recomendaciones que se le indiquen, hasta que su situación médica sea valorada por un profesional sanitario. 

Artículo 8. Centros, servicios y establecimientos sanitarios. 

La administración sanitaria competente garantizará que se adoptan las medidas organizativas, de prevención e higiene para asegurar el bienestar de los trabajadores y los pacientes. Asimismo, garantizará la disponibilidad de los materiales de protección necesarios en las ubicaciones pertinentes, la limpieza y desinfección de las áreas utilizadas y la eliminación de residuos, así como el mantenimiento adecuado de los equipos e instalaciones. 

Artículo 9. Centros docentes.

 Las administraciones educativas deberán asegurar el cumplimiento por los titulares de los centros docentes, públicos o privados, que impartan las enseñanzas contempladas en el artículo 3 de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, de las normas de desinfección, prevención y acondicionamiento de los citados centros que aquellas establezcan. En cualquier caso, deberá asegurarse la adopción de las medidas organizativas que resulten necesarias para evitar aglomeraciones y garantizar que el alumnado y trabajadores puedan cumplir las indicaciones de distancia o limitación de contactos, así como las medidas de prevención personal, que se indiquen por las autoridades sanitarias y educativas. 

Servicios sociales. 

1. Las administraciones competentes deberán asegurar el cumplimiento por los titulares de centros de servicios sociales de carácter residencial y centros de día de las normas de desinfección, prevención y acondicionamiento de las instalaciones, que aquellas establezcan. En particular, velarán por que su normal actividad se desarrolle en condiciones que permitan en todo momento prevenir los riesgos de contagio. 

2. Las autoridades competentes deberán garantizar la coordinación de los centros residenciales de personas con discapacidad, de personas mayores y de los centros de emergencia, acogida y pisos tutelados para víctimas de violencia de género y otras formas de violencia contra las mujeres, con los recursos sanitarios del sistema de salud de la comunidad autónoma en que se ubiquen. 

3. Los titulares de los centros han presentar a la autoridad sanitaria que la comunidad autónoma determine en virtud de sus competencias, un Plan de Contingencia COVID-19 orientado a la identificación precoz de posibles casos entre residentes y trabajadores y sus contactos, activando en su caso los procedimientos de coordinación con la estructura del servicio de salud que corresponda. 

4. La prestación del resto de servicios recogidos en el Catálogo de Referencia de Servicios Sociales, aprobado por Acuerdo del Consejo Territorial de Servicios Sociales y del Sistema para la Autonomía y Atención a la Dependencia el 16 de enero de 2013, y en el artículo 3.1 del Real Decreto-ley 12/2020, de 31 de marzo, de medidas urgentes en materia de protección y asistencia a las víctimas de violencia de género, deberá realizarse asegurando que se adoptan las medidas de higiene adecuadas para prevenir los riesgos de contagio. 

Artículo 11. Establecimientos comerciales. 

Las administraciones competentes deberán asegurar el cumplimiento por los titulares de los establecimientos comerciales de venta minorista o mayorista de cualquier clase de artículos de las normas de aforo, desinfección, prevención y acondicionamiento que aquellas determinen. En cualquier caso, deberá asegurarse la adopción de las medidas organizativas que resulten necesarias para evitar aglomeraciones y garantizar que clientes y trabajadores mantengan una distancia de seguridad de, al menos, 1,5 metros. Cuando no sea posible mantener dicha distancia de seguridad, se observarán las medidas de higiene adecuadas para prevenir los riesgos de contagio. Las administraciones competentes prestarán especial atención a las particularidades de los centros y parques comerciales y de los mercados que desarrollan su actividad en la vía pública al aire libre o de venta no sedentaria, comúnmente denominados mercadillos. 

Artículo 12. Hoteles y alojamientos turísticos. 

Las administraciones competentes deberán asegurar el cumplimiento por los titulares de hoteles y alojamientos similares, alojamientos turísticos, residencias universitarias y similares, y otros alojamientos de corta estancia, campings, aparcamientos de caravanas y otros establecimientos similares, de las normas de aforo, desinfección, prevención y acondicionamiento que aquellas determinen. En particular, se asegurará que en las zonas comunes de dichos establecimientos se adoptan las medidas organizativas oportunas para evitar aglomeraciones y garantizar que clientes y trabajadores mantengan una distancia de seguridad interpersonal mínima de 1,5 metros. Cuando no sea posible mantener dicha distancia de seguridad, se observarán las medidas de higiene adecuadas para prevenir los riesgos de contagio. 

Artículo 13. Actividades de hostelería y restauración. 

Las administraciones competentes deberán asegurar el cumplimiento por los titulares de bares, restaurantes y demás establecimientos de hostelería y restauración de las normas de aforo, desinfección, prevención y acondicionamiento que se determinen

 En cualquier caso, deberá asegurarse la adopción de las medidas organizativas que resulten necesarias para evitar aglomeraciones tanto dentro del establecimiento como en los espacios de terrazas autorizados y garantizar que clientes y trabajadores mantengan una distancia de seguridad de, al menos, 1,5 metros. Cuando no sea posible mantener dicha distancia de seguridad, se observarán las medidas de higiene adecuadas para prevenir los riesgos de contagio. 

Artículo 14. Equipamientos culturales, espectáculos públicos y otras actividades recreativas. 

Las administraciones competentes deberán asegurar el cumplimiento por los titulares de equipamientos culturales, tales como museos, bibliotecas, archivos o monumentos, así como por los titulares de establecimientos de espectáculos públicos y de otras actividades recreativas, o por sus organizadores, de las normas de aforo, desinfección, prevención y acondicionamiento que aquellas determinen. En todo caso, se deberá asegurar que se adoptan las medidas necesarias para garantizar una distancia interpersonal mínima de 1,5 metros, así como el debido control para evitar las aglomeraciones. Cuando no sea posible mantener dicha distancia de seguridad, se observarán las medidas de higiene adecuadas para prevenir los riesgos de contagio.

 Artículo 15. Instalaciones para las actividades y competiciones deportivas. 

1. Las administraciones competentes deberán asegurar el cumplimiento por los titulares de las instalaciones en las que se desarrollen actividades y competiciones deportivas, de práctica individual o colectiva, de las normas de aforo, desinfección, prevención y acondicionamiento que aquellas establezcan. En todo caso, se deberá asegurar que se adoptan las medidas necesarias para garantizar una distancia interpersonal mínima de 1,5 metros, así como el debido control para evitar las aglomeraciones. Cuando no sea posible mantener dicha distancia de seguridad, se observarán las medidas de higiene adecuadas para prevenir los riesgos de contagio. 

2. En el caso de la Liga de Fútbol Profesional y la Liga ACB de baloncesto, la administración competente para la aplicación de lo dispuesto en el apartado anterior será el Consejo Superior de Deportes, previa consulta al organizador de la competición, al Ministerio de Sanidad y a las comunidades autónomas. Las decisiones adoptadas por dicho órgano atenderán de manera prioritaria a las circunstancias sanitarias así como a la necesidad de proteger tanto a los deportistas como a los ciudadanos asistentes a las actividades y competiciones deportivas. 

Artículo 16. Otros sectores de actividad. Las administraciones competentes deberán asegurar el cumplimiento por los titulares de cualquier otro centro, lugar, establecimiento, local o entidad que desarrolle su actividad en un sector distinto de los mencionados en los artículos anteriores, o por los responsables u organizadores de la misma, cuando pueda apreciarse riesgo de transmisión comunitaria de COVID-19 con arreglo a lo establecido en el artículo 5, de las normas de aforo, desinfección, prevención y acondicionamiento que aquellas establezcan. En todo caso, se deberá asegurar que se adoptan las medidas necesarias para garantizar una distancia interpersonal mínima de, al menos, 1,5 metros, así como el debido control para evitar las aglomeraciones. Cuando no sea posible mantener dicha distancia de seguridad, se observarán las medidas de higiene adecuadas para prevenir los riesgos de contagio. 

Text íntegre a l´enllaç:

https://www.boe.es/boe/dias/2021/03/30/pdfs/BOE-A-2021-4908.pdf

dilluns, 29 de març del 2021

EL POBLE DE LES COVES REP 37.512 € DEL FONS DE COOPERACIÓ MUNICIPAL DE LA GENERALITAT VALENCIANA




 Presidència de la Generalitat 

 RESOLUCIÓ de 16 de març de 2021, de la Presidència de la Generalitat, sobre l’assignació del Fons de Cooperació Municipal de la Comunitat Valenciana corresponent a cada entitat beneficiària per a l’exercici pressupostari 2021. [2021/3107]

Coves de Vinromà, les Castelló/Castellón 37.512 €

A la pàgina 5 del pdf:

https://www.dogv.gva.es/datos/2021/03/29/pdf/2021_3107.pdf

divendres, 26 de març del 2021

ASUNTO: CONVOCATORIA DE SESIÓN ORDINARIA DEL PLENO DEL EXCMO. AYUNTAMIENTO DE LES COVES DE VINROMÀ, A CELEBRAR EL DÍA 29 DE MARZO DE 2021.

 


Ajuntament de les Coves de Vinromà

DECRETO DE ALCALDÍA


CONSIDERANDO que en el Pleno de este Ayuntamiento, celebrado en Sesión de fecha 04 de julio de 2019, se acordó la celebración de sus Sesiones ordinarias cada TRES (03) meses, el último mes de cada periodo (marzo, junio, septiembre y diciembre), dejando al criterio de esta Alcaldía la determinación de su fecha concreta.

CONSIDERANDO que de conformidad con lo previsto por el artículo 46.3 de la Ley 7/1985, de 02 de abril, Reguladora de las Bases de Régimen Local, “… cuando concurran situaciones excepcionales de fuerza mayor … que impidan o dificulten de manera desproporcionada el normal funcionamiento del régimen presencial de las sesiones de los órganos colegiados de las Entidades Locales, estos podrán, apreciada la concurrencia de la situación descrita por el Alcalde, … constituirse, celebrar sesiones y adoptar acuerdos a distancia por medios electrónicos y telemáticos, siempre que sus miembros participantes se encuentren en territorio español y quede acreditada su identidad”.

CONSIDERANDO en tal sentido las previsiones contenidas en el Real Decreto-ley 21/2020, de 9 de junio, de medidas urgentes de prevención, contención y coordinación para hacer frente a la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, en particular en lo relativo a la necesidad de mantener una distancia de seguridad interpersonal en cualquier espacio cerrado de uso público de, al menos, 1,5 metros, aspecto éste que no resulta posible observar en la celebración de una Sesión presencial del Pleno de este Ayuntamiento, por lo que en virtud del deber de protección y cautela previsto por el artículo 4 del propio Real Decreto-ley 21/2020, resulta necesario proceder a la celebración de la Sesión plenaria por medios electrónicos, en los términos previstos en el ya citado artículo 46.3 de la Ley 7/1985, de 02 de abril, Reguladora de las Bases de Régimen Local.

RESULTANDO que, por cuanto antecede, en uso de las facultades conferida por los artículos 21.1, letra c), de la Ley 7/1985, de 02 de abril, Reguladora de las Bases de Régimen Local, y 80.1 del Real Decreto 2568/1986, de 28 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento de Organización, Funcionamiento y Régimen Jurídico de las Entidades Locales, esta Alcaldía,



RESUELVE:

PRIMERO.- Convocar Sesión Ordinaria del Pleno del Excmo. Ayuntamiento de les Coves de Vinromà, a celebrar por medios electrónicos el 29 de marzo 2021, a las 15 horas y 45 minutos, con el Orden del Día que se acompaña a la presente convocatoria.

Si, por cualquier circunstancia, no pudiere celebrarse la sesión plenaria en la fecha prevista, la misma se entenderá automáticamente convocada el día 30 de marzo de 2021, a la misma hora, a tenor de lo dispuesto en el artículo 90.2 del Reglamento de Organización Funcionamiento y Régimen Jurídico de las Entidades Locales, aprobado por Real Decreto 2568/1986, de 28 de noviembre.

SEGUNDO.- Permitir la conexión por medios electrónicos de los integrantes del Pleno de la Corporación, en la forma prevista por los artículos 46.3 de la Ley 7/1985, de 02 de abril, Reguladora de las Bases de Régimen Local, y 17 de la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.

TERCERO.- Notificar la presente Convocatoria a los miembros de la Corporación en la forma y plazos legalmente previstos.

En les Coves de Vinromà, a la fecha de la firma que consta al margen.

La Alcaldesa,

(documento firmado electrónicamente)

Fdo. Dña. Mònica Nos Orient


DECRETO

Número: 2021-0098 Fecha: 24/03/2021

Ajuntament de les Coves de Vinromà

ORDEN DEL DÍA

SESIÓN DEL PLENO DEL EXCMO. AYUNTAMIENTO

A CELEBRAR EL DÍA 29 DE MARZO DE 2021

PRIMERO.- Aprobación del Acta de la Sesión celebrada por el Pleno de la Corporación en fecha 19 de enero de 2021.

SEGUNDO.- Dar cuenta y aprobar si procede, la modificación de los estatutos de la “Mancomunitat Plana Alta” en cuanto a sus competencias y adaptación a la Ley de mancomunidades de la Comunitat Valenciana.

TERCERO.- Dar cuenta y aprobar si procede, la adhesión al Pacto Territorial por el Desarrollo Local y Empleo de la Plana “Alta Nord” y con manifestación de la voluntad, en su caso, de éste Excmo. Ayuntamiento, para la unificación de esfuerzos y posibilidades para la consecución de fines de interés común con los Municipios de PLANA ALTA NORD, cuya finalidad sea la de la promoción, gestión, evolución y evaluación de aquellas acciones y programas que se aprueben para la creación de empleo, la inserción socio-laboral y el desarrollo económico, empresarial y social en el ámbito territorial perteneciente a los municipios consorciados.

Asimismo, y en su caso, aprobar, con manifestación expresa, de la voluntad de concurrir a la Asamblea que elabore el proyecto de los Estatutos que a sus efectos se elaboren.

En tal caso, proponer y designar dos representantes, un titular y un suplente, de la Corporación del Excmo. Ayuntamiento, para que formen parte de la Asamblea que se encargue de elaborar el Anteproyecto de Estatutos, representantes políticos que deben formar parte del “CONSORCIO GESTOR DEL PACTO TERRITORIAL POR EL DESARROLLO LOCAL Y EMPLEO DE LA PLANA ALTA NORD”.

CUARTO.- Aprobar si procede, la adhesión de este Excmo. Ayuntamiento a la Declaración de Ocio Educativo «Nos reunimos con otros valores» con el objetivo de dar apoyo a las actividades de Ocio Educativo dirigidas a la infancia, la adolescencia y la juventud, propuesta por el Instituto Valenciano de la Juventud (IVAJ) de la Generalitat Valenciana.


DECRETO

Número: 2021-0098 Fecha: 24/03/2021

Ajuntament de les Coves de Vinromà

QUINTO.- Aprobar si procede, la propuesta del Plan Municipal contra la violencia de género con el compromiso de incorporar en el día a día la tarea de prevenir, educar y concienciar en la lucha contra la violencia de género, en coordinación con el resto de administraciones públicas, porque este problema solo se podrá solucionar a través de la concienciación y educación de toda la ciudadanía.

SEXTO.- Dar cuenta y aprobación del Plan Presupuestario a Medio Plazo para el periodo 2022-2024 con traslado de los datos de previsión económica del Plan Presupuestario a Medio Plazo con remisión a la Dirección General de Coordinación Financiera con las EE.LL. (Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas).

SÉPTIMO.- Dar cuenta del convenio suscrito por éste Excmo. Ayuntamiento con adhesión al convenio de colaboración entre la Generalitat Valenciana, LABORA -Servef-,y la Federación Valenciana de Municipios y Provincias para el desarrollo y puesta en marcha de dos puntos ESPAIS LABORA MÓVILES en la Comunitat Valenciana.

OCTAVO.- Dación de cuenta de los Decretos dictados por la Alcaldía desde la última Sesión Ordinaria celebrada.

NOVENO.- Ruegos y preguntas.


En les Coves de Vinromà, en la fecha de la firma electrónica al margen.

La Alcaldesa,

(documento firmado electrónicamente)

Fdo. Dña. Mónica Nos Orient

El concurs de projectes per al Casal Jove de les Coves de Vinromà ja té proposta guanyadora

 



Les obres començaran en els pròxims mesos i transformaran el conjunt d’habitatges històrics del carrer Roca Tallà en un espai per a la joventut

26/03/2021

L’Ajuntament de Les Coves de Vinromà ha resolt el concurs de projectes orientat a la construcció d’un Casal Jove i un gimnàs, després de la finalització del període obert per a la presentació de propostes orientades a la rehabilitació del conjunt d’habitatges històrics del carrer Roca Tallà i la seua transformació en un espai destinat a promoure iniciatives per als joves.

Un total de 12 projectes de professionals de tota la Comunitat Valenciana s’han presentat a aquesta convocatòria, la valoració final de la qual s’ha adoptat per part d’un jurat format per representants municipals, així com pel Col·legi Territorial d’Arquitectes de Castelló i el Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Castelló.

Concretament, la proposta seleccionada porta per títol “Originalitat és tornar a l’origen” i ha aconseguit la puntuació més alta atenent a criteris com la integració de l’entorn, la seguretat, l’accessibilitat, la funcionalitat o la sostenibilitat exposats en les bases del concurs.

L’alcaldessa de la localitat, Mònica Nos, ha explicat que “volem que els joves del municipi disposen d’un local en condicions per al desenvolupament de les seues inquietuds, i aquest concurs de projectes és el punt de partida per a materialitzar el Casal Jove. Ja tenim una proposta guanyadora que ha sabut aprofitar al màxim l’espai i plasmar perfectament les necessitats de l’edifici, per la qual cosa les obres podran començar en els pròxims mesos”.

https://canal56.com/2021/03/el-concurs-de-projectes-per-al-casal-jove-de-les-coves-de-vinroma-ja-te-proposta-guanyadora/

dijous, 25 de març del 2021

AL TERME DE LES COVES I ALTRES, QUEDA PROHIBIT L´ASSENTAMENT DE BASOS A MENYS DE 4 KM. DE LES PLANTACIONS DE CÍTRICS

 



Desde avui al 31 de maig 

Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica ACORD de 18 de març de 2021, del Consell, d’aprovació de mesures per a limitar la pol·linització encreuada entre plantacions de cítrics. [2021/3003]

Primer 

Queda prohibit l’assentament de ruscs a menys de 4 quilòmetres de les plantacions de cítrics. La prohibició es mantindrà durant l’època de floració dels cítrics, que d’acord amb els registres actuals de temperatures i les condicions previstes per a la primavera, a aquests efectes, queda fixada entre el 25 de març de 2021 i el 31 de maig de 2021. Tota explotació apícola que s’ubique a la Comunitat Valenciana ha de complir el programa sanitari mínim que estableix la resolució de 12 de gener de 2021, del director general d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual s’aprova el Pla anual zoosanitari per a 2021 de la Comunitat Valenciana i altres actuacions complementàries. Tots els assentaments apícoles estaran dotats de punts d’aigua per a atendre les necessitats fisiològiques de les abelles.

LA PLANA ALTA 

BENICÀSSIM,  BORRIOL,  CABANES,  VILANOVA D’ALCOLEA,  ORPESA/OROPESA TORREBLANCA,  LES COVES DE VINROMÀ

Text íntegre a la pàgina 183 de l´enllaç :

http://www.dogv.gva.es/datos/2021/03/24/pdf/docv_9047.pdf