divendres, 11 de juny del 2021

EL PSPV-PSOE CASTELLONENC APROVA UNA RESOLUCIÓ PERQUÈ ES REFORCE EL SEGUIMENT DELS AGRESSORS DE VIOLÈNCIA MASCLISTA



11/06/2021

El PSPV-PSOE de la província de Castelló ha aprovat per unanimitat en el plenari de l’executiva de juny una resolució en la qual es reclama posar el focus en els agressors de violència masclista, “reforçant i incrementant els instruments de seguiment a través de l’augment de la utilització dels dispositius de control telemàtic de les penes i mesures d’allunyament (Sistema COMETA) incentivant la seua col·locació pels jutjats”.

La iniciativa, proposada per la secretaria d’Igualtat i Lluita contra la Violència de Gènere i defensada per la presidenta Rosa Marco, també planteja l’augment dels efectius policials especialitzats per atendre casos de violència masclista, de la mateixa manera que sol·licita construir i implementar “la formació obligatòria i especialitzada en gènere per a franquejar els prejudicis i estereotips, de tots els estaments de la justícia, per a promoure una justícia amb perspectiva de gènere com a principi transversal de tot el nostre sistema de justícia”.

La proposta rebutja i condemna “amb rotunditat” els assassinats per violència de gènere ocorreguts enguany i expressa la repulsa contra aquesta xacra que és “la violació de drets humans més universal, més oculta i impune que existeix hui dia”.

Així mateix, s’insta a donar un nou impuls en la lluita contra la barbàrie masclista i es reclama “la incorporació en els currículums escolars com a formació obligatòria en tots els nivells d’ensenyament de continguts específics en matèria d’igualtat i no discriminació”, deixant clar que “l’educació és la vacuna enfront de les violències masclistes”.

D’altra banda, aquesta iniciativa sol·licita plans de sensibilització i campanyes “amb caràcter periòdic i permanent dirigides a tota la societat amb la finalitat de conscienciar sobre l’eliminació de prejudicis i estereotips de gènere, previndre conductes de violència masclista en els homes”, i expressa que “no podem seguir sense escoltar els i les expertes en violència masclista, no podem ignorar informes, declaracions internacionals i negar la violència masclista”.

https://canal56.com/2021/06/el-pspv-psoe-provincial-aprova-una-resolucio-perque-es-reforce-el-seguiment-dels-agressors-de-violencia-masclista/

L´AJUNTAMENT DE LES COVES JA POT ADHERIR-SE A LES SUBVENCIONS DE PROMOCIÓ D´OCUPACIÓ "T´AVALEM" 2021




LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació 



Extracte de la Resolució de 8 de juny de 2021 de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions als projectes «T’avalem», en desenvolupament del Programa mixt d’ocupació-formació «Garantia juvenil», mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l’ocupació. [2021/6569]

Tercer. Entitats beneficiàries Podran promoure els projectes de «T’avalem» i ser entitats beneficiàries, en les condicions i amb els requisits que s’assenyalen en l’article 2 de l’ordre de bases: 

– Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d’ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals. 

– Altres ens públics dependents de l’administració de la comunitat autònoma. 

- Les mancomunitats i altres agrupacions d’entitats amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l’ocupació. 

- Els acords/pactes territorials per l’ocupació constituïts a l’empara del que s’estableix en l’article 2.1, apartats a) i b), de l’ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Quart. Persones destinatàries Les persones destinatàries d’aquest programa d’acord amb l’article 4 de l’ordre de bases seran persones joves majors de 16 anys i menors de 30 hauran de complir els següents requisits mínims que s’han de complir en la data d’incorporació al projecte: 

a) Estar inscrites i figurar com a beneficiàries actives en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que constitueix el sistema oficial d’informació i seguiment sobre la implementació de la Garantia Juvenil a Espanya, i consegüentment, la llista única de demanda i el suport per a la inscripció de les persones interessades en les accions executades en el context de la Garantia Juvenil. 

b) Els recollits en la Llei 18/2014, de 15 d’octubre, d’aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l’eficiència, per a beneficiar-se d’una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. 

c) Els que estableix la normativa d’aplicació per a formalitzar un contracte per a la formació i l’aprenentatge. 

d) Els que es descriu en l’article 20 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, per a l’accés a la formació. 

Cinqué. Quantia Es destina per a atendre les subvencions un import global màxim de 10.000.000 d’euros amb càrrec a la línia pressupostària S0549000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació per a l’exercici 2021. 

Sisé. Termini de presentació de sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Text íntegre a l´enllaç https://dogv.gva.es/datos/2021/06/11/pdf/2021_6569.pdf







AJUDES PER A LA REALITZACIÓ D´ACTUACIONS D´EFICIÈNCIA ENERGÈTICA EN EXPLOTACIONS AGROPECUÀRIES

 




Institut Valencià de Competitivitat Empresarial

 Extracte de la Resolució de 5 de juny de 2021, del president de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes per a la realització d’actuacions d’eficiència energètica en explotacions agropecuàries, amb càrrec al pressupost de l’exercici 2021. [2021/6578] 

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se en la Base de dades nacional de subvencions: 

http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index i en la pàgina web de l’IVACE: http://www.ivace.es

 Primer.

Entitats beneficiàries Podran acollir-se a aquestes ajudes les persones i entitats que s’enumeren a continuació en funció de cada tipus d’actuació, i sempre que tinguen residència fiscal a Espanya: 

a) Persones físiques o jurídiques de naturalesa privada o pública, titulars d’una explotació agropecuària. b) Comunitats de regants i altres organitzacions la fi de les quals consistisca en la gestió comuna d’aigua per al reg agrícola o la gestió comuna d’altres combustibles i fonts d’energia per a fi agropecuària. 

c) Titulars d’explotacions agrícoles de regadiu que utilitzen xarxes de reg per al funcionament del qual siga necessari actualment el consum d’energia elèctrica. 

d) Qualsevol organització o associació de productors agrícoles reconeguda per l’autoritat competent. 

e) Les comunitats d’energies renovables i les comunitats ciutadanes d’energia, segons definició de la Directiva 2018/2001 del Parlament Europeu i del Consell, d’11 de desembre de 2018, relativa al foment de l’ús d’energia procedent de fonts renovables, i de la Directiva 2019/944 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juny de 2019, sobre normes comunes per al mercat interior de l’electricitat i per la qual es modifica la Directiva 2012/27/UE, respectivament, així com de l’article 4 del Reial Decret llei 23/2020, de 23 de juny, pel qual s’aproven mesures en matèria d’energia i en altres àmbits per a la reactivació econòmica. 

Dins de les comunitats d’energies renovables i les comunitats ciutadanes d’energia, almenys un dels socis haurà de ser titular o beneficiari de l’explotació agrària. f) Les empreses de serveis energètics (Esses), o proveïdors de serveis energètics definits en el Reial decret 56/2016, de 12 de febrer, pel qual es transposa la Directiva 2012/27/UE, de 25 d’octubre de 2012, referent a auditories energètiques, acreditació de proveïdors de serveis i auditors energètics i promoció de l’eficiència del subministrament d’energia. Per a poder ser destinatàries, aquestes empreses hauran d’actuar conforme al contracte que tinguen establit a tal fi amb la propietat i dur a terme les inversions incloses en alguna de les actuacions subvencionables recollides en aquesta convocatòria, havent d’acreditar la seua actuació com a empresa de serveis energètics i la inversió realitzada. 

Segon.

Objecte Ajudes per a les actuacions que es relacionen a continuació: 

a) Actuació 1: Millora de l’eficiència energètica de les instal·lacions de regadiu. Consistirà en l’execució d’actuacions de reforma de les instal·lacions de regadiu en explotacions agropecuàries i comunitats de regants, per renovació dels seus equips de bombament que reduïsquen el consum d’energia final i les emissions de CO2 . 

b) Actuació 2: Millora de l’eficiència energètica i utilització d’energies renovables en explotacions agropecuàries. Consistirà en la realització d’actuacions de reforma de les explotacions i instal·lacions consumidores d’energia tèrmica, elèctrica i de procés pròpies de les explotacions agropecuàries que reduïsquen el consum d’energia final i les emissions CO2 .

Text íntegre a l´enllaç https://dogv.gva.es/datos/2021/06/11/pdf/2021_6578.pdf?fbclid=IwAR2lLS_ixhfA5_WVpwbhS3nVA9sdqjSZgopW8KGeCnmEog9-Xfh9gasFLv8

CLASSIFICACIÓ DEL CEIP LA MORERIA DE LES COVES A EFECTES RETRIBUTIUS

 


Conselleria d’Educació, Cultura i Esport 

 RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2021, del conseller d’Educació, Cultura i Esport, per la qual s’aprova la classificació, a efectes retributius, dels centres públics docents dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport per al curs 2020-2021. [2021/6313]

Classificació de centres públics d’educació infantil 1r cicle, educació infantil i primària, centres específics d’educació especial i centres d’educació de persones adultes on no s’impartisca segon nivell del cicle II d’ensenyaments d’educació de persones adultes. Curs 2020-2021

MUNICIPI COVES DE VINROMÀ (LES)

CODI  12001629

CENTRE  CEIP LA MORERIA

CATEGORIA  C 

UNITATS 9


Text íntegre a l´enllaç https://dogv.gva.es/datos/2021/06/11/pdf/2021_6313.pdf


dijous, 10 de juny del 2021

LA DIPUTACIÓ LI PAGARÀ A L´AJUNTAMENT DE LES COVES TOT EL GASTO CORRESPONENT SI L´EQUIP DE GOVERN CONSIDERA FER UN GOVERN MUNICIPAL OBERT, QUE FOMENTA LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA, CREAR ESPAIS DE PARTICIPACIÓ, AFAVORIR UN AJUNTAMENT TRANSPARENT A LA CIUTADANIA, FER TRANSPARENT LA SEUA GESTIÓ, AFAVORIR LA PRESENTACIÓ DE COMPTES PER A QUE ELS VEÏNS/NES PUGUEM AVALUAR LA SEUA GESTIÓ, MILLORAR LA INFORMACIÓ, GARANTIR QUE EL GOVERN ACTUA AMB PRINCIPIS ÈTICS I AMB GARANTIA DE SERVEI PÚBLIC




Se subvencionarán, en concreto, las actuaciones destinadas a: 

MODALIDAD 1. FOMENTO DE LA PARTICIPACIÓN CIUDADANA. 

Se considerarán proyectos, procesos o actividades subvencionables aquellos que fomenten la participación ciudadana con la finalidad de incorporar a la ciudadanía en los procesos de toma de decisiones municipales y en el diseño y la implementación de políticas públicas. Todos los proyectos, procesos o actividades podrán celebrarse de forma presencial o telemática. En este sentido, se incluirán, entre otros, los proyectos, acciones y/o herramientas que desarrollen: 

A) PROCESOS DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA: - Procesos participativos destinados a la implicación de la ciudadanía en los asuntos públicos del municipio.

- Consultas ciudadanas relacionadas con la participación en decisiones municipales. - Presupuestos participativos. 

B) FORMACIÓN Y DIVULGACIÓN EN PARTICIPACIÓN CIUDADANA: Talleres y/o acciones de divulgación o formación sobre participación ciudadana. 

C) ESPACIOS Y ÓRGANOS DE PARTICIPACIÓN: La creación o redefinición de espacios y órganos de participación, estables o puntuales, que faciliten la participación ciudadana en las políticas municipales tales como consejos ciudadanos, defensor/a del vecino/a, comisiones de trabajo, redes ciudadanas, foros, comités cívicos o asambleas ciudadanas. 

D) NORMAS REGULADORAS Y PLANES ESTRATÉGICOS: 

- La implementación o adecuación de normas reguladoras sobre la participación ciudadana en el municipio. 

- La implementación o adecuación de documentos, tales como planes estratégicos, sectoriales, agenda 21 local o Agenda 2030 ODS, que desarrollen políticas públicas en participación ciudadana. 

- Todos aquellos proyectos, procesos, actividades o acciones destinadas a la mejora de la vida comunitaria del municipio desarrolladas mediante técnicas de participación ciudadana

. MODALIDAD 2. FOMENTO DE LA TRANSPARENCIA.

Se considerarán proyectos, procesos o actividades subvencionables aquellos que fomenten las actuaciones dirigidas al impulso de la transparencia, la rendición de cuentas y el buen gobierno. En este sentido, podrán subvencionarse, entre otros, los proyectos, acciones y/o herramientas que desarrollen: A) ACCIONES QUE FACILITEN QUE CUALQUIER PERSONA PUEDA TENER ACCESO A LA INFORMACIÓN PÚBLICA MEDIANTE PROCEDIMIENTOS SENCILLOS Y CLAROS. Elaboración de procedimientos telemáticos para garantizar el libre acceso de la ciudadanía a la información, garantizando la adaptación a las personas con diversidad sensorial, la puesta a disposición de la ciudadanía de la información pública en un formato accesible y comprensible que permita su reutilización. 

B) FOMENTAR EL CONOCIMIENTO POR LA CIUDADANÍA DE LOS PRINCIPIOS DEL GOBIERNO ABIERTO Y LA TRANSPARENCIA. 

- Elaboración de herramientas que potencien la transparencia, el buen gobierno, la integridad institucional, ética pública y el acceso de la ciudadanía a la información pública.

 - El establecimiento de espacios para el fomento de la transparencia y el derecho de acceso a la información pública, así como de las normas de buen gobierno: jornadas, debates, talleres, coloquios, dinámicas de grupo, exposiciones interactivas, grupos de trabajo virtuales, foros u otros espacios abiertos al intercambio de ideas que se dirijan a la elaboración de propuestas concreta de acciones o políticas públicas. 

C) HACER TRANSPARENTE LA GESTIÓN PÚBLICA MEDIANTE LA DIFUSIÓN DE LA INFORMACIÓN QUE GENEREN LOS SUJETOS OBLIGADOS. Adecuación de las sedes electrónicas y webs de las entidades locales que tengan como objetivo posibilitar la publicación de la información pública exigida por la normativa aplicable, e impulso de mecanismos de evaluación y mejora continua de los niveles de transparencia. Entre las mejoras, a modo de ejemplo, se pueden, introducir en los citados instrumentos, utilidades tecnológicas que ayuden al acceso a la información pública por parte de los ciudadanos, tales como: visores presupuestarios, de proveedores, etc. 

D) FAVORECER LA RENDICIÓN DE CUENTAS A LOS CIUDADANOS, DE MANERA QUE PUEDAN EVALUAR EL DESARROLLO DE LAS ACTUACIONES DE LOS SUJETOS OBLIGADOS. 

Iniciativas consistentes en apertura y reutilización de la información (datos abiertos); Facilitar una cultura de apertura informativa, reutilización de datos abiertos y fomentar una relación proactiva de la ciudadanía con la Administración, establecer redes de colaboración para impulsar iniciativas y acciones de gobierno abierto, e impulsar planes y herramientas para la rendición de cuentas. 

E) MEJORAR LA ORGANIZACIÓN, CLASIFICACIÓN Y MANEJO DE LA INFORMACIÓN PÚBLICA. 

- Formación y asesoramiento a los miembros y al personal municipal, sobre los mecanismos de transparencia y buen gobierno para mejorar en la toma de decisiones a través de la deliberación razonada y cumplimiento de las prácticas de buen gobierno en el ejercicio de sus cargos. 

- Formación y asesoramiento a su población sobre los espacios, procesos, órganos y herramientas necesarios para el ejercicio de su derecho de acceso a la información pública potenciando su implicación en los asuntos públicos del municipio. 

F) GARANTIZAR QUE EL EJERCICIO DEL GOBIERNO SE REALICE CON SUJECIÓN A PRINCIPIOS ÉTICOS Y EN GARANTÍA DEL SERVICIO PÚBLICO. 

Iniciativas de integridad pública: elaboración de Códigos de Conducta, Guías de Buenas Prácticas de integridad, Comités Éticos de Buen Gobierno, herramientas de formación y sensibilización sobre ética pública y demás iniciativas tendentes a promocionar o incentivar el desarrollo marcos de integridad institucional. Estarán excluidas de la convocatoria las siguientes actividades: 

a Las que promuevan o justifiquen cualquier forma de discriminación por razón de raza, sexo, religión, ideolgia o cualquier otra que atente contra los derechos fundamentales de las personas o su dignidad. 

b Las verbenas, cabalgatas, fiestas tradicionales, actividades gastronómicas, competiciones deportivas, aquellas otras de enseñanza reglada, apoyo escolar o extraescolar, fiestas de fin de curso y viajes recreativos, sin perjuicio de lo dispuesto en el apartado 2 del punto cuarto de esta convocatoria en relación con el carácter complementario de estas actividades. 

c Las que no respondan al objeto de esta Convocatoria. En estos casos, no se valorarán aquellas actividades o proyectos que no respondan al objeto de la subvención; si esta situación afectase a la totalidad de las actividades o proyectos presentados, se procederá a desestimar la solicitud. 

d Las de carácter religioso, sindical y político. Cada Ayuntamiento presentará una solicitud para cada una de las modalidades según el ANEXO I de la presente convocatoria, pudiendo optar por una de las dos modalidades previstas o bien por las dos modalidades al mismo tiempo. 

QUINTA.- Gastos subvencionables Serán gastos objeto de subvención los que de manera indubitada respondan a la naturaleza de la actividad subvencionada, resulten estrictamente necesarios y se realicen dentro del ejercicio 2021. 

En ningún caso, el coste de adquisición de los gastos subvencionables podrá ser superior al valor de mercado. Únicamente serán objeto de ayuda los gastos de carácter CORRIENTE, en ningún caso gasto en bienes inventariables. 

 Serán subvencionables: 

A) los gastos de personal que lleve a cabo el Ayuntamiento imputables a la realización del proyecto con cargo al Capítulo I de su Presupuesto municipal, con los siguientes límites:

c Un 100 % de la cantidad subvencionada en el caso de municipios de población inferior o igual a 5.000 habitantes.


Text íntegre a l´enllaç: https://bop.dipcas.es/PortalBOP/obtenerPdfAnuncio.do?idAnuncio=119055

AJUDES AL LLOGUER PER JOVES

 


AJUDES AL LLOGUER



 El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de la Resolució de la convocatòria (DOGV núm. 9103, de 09.06.2021), i finalitzarà el 8 de juliol de 2021, és a dir, es podran presentar les sol·licituds des del 10 de juny de 2021 al 8 de juliol de 2021, tots dos inclosos.

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18582&fbclid=IwAR1iAjlF3h1rC1kwUxdeONh-AVvLtYzr7p_YO7g6cEG6Gg1jeH87AJW936g

dimecres, 9 de juny del 2021

PLA DE RENOVACIÓ DEL PARC NACIONAL DE MAQUINÀRIA AGRÍCOLA, TRACTORS, MÀQUINES AUTOMOTRIUS I SUSPESES

 Pla de renovació del parc nacional de MAQUINÀRIA AGRÍCOLA



S'han publicat les ajudes per a la renovació de la maquinària agrícola que tenen per objecte l'adquisició dels següents tipus de màquines noves:

- Tractors.

- Màquines automotrius: de recol·lecció, d'aplicació de productes fitosanitaris i fertilitzants, excloses cisternes de purí.

- Maquines arrossegades o suspeses: sembradora directa, abonadora, equips d'aplicació de productes fitosanitaris, cisternes d'amb sistemes de localització de producte en el sòl (reixes i discos), tubs flexibles (mànegues) o rígids (per a aplicació just sobre el sòl), així com sistemes de localització de purí en el sòl independentment de la cisterna.

- Els tractors i màquines a adquirir, hauran de seleccionar-se d'entre les relacionades en la pàgina web del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació: https://www.mapa.gob.es/es/ , en la qual es realitzarà la sol·licitud d'ajuda

Beneficiaris

1. Les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, inclosos ens sense personalitat jurídica, titulars d'una explotació agrària inscrita en el Registre General de la Producció Agrícola (REGEPA).

2. Les persones físiques o jurídiques que presten serveis agromecánicos amb maquinària agrícola a l'agricultura, inscrites en l'Impost d'activitats Econòmiques en l'epígraf 911.

Les agrupacions de tractaments integrats en agricultura i les agrupacions de defensa sanitària ramadera. Aquestes subvencions solament es destinaran per a maquinària i equips agrícoles l'ús dels quals estigui destinat a les seves activitats específiques

Quantia

La quantia varia en funció de la màquina adquirida, pot oscil·lar entre 1.000€ fins a 20.000€

Termini

Les màquines poden adquirir-se des del dia 2 de juny. 

El termini de sol·licituds s'obre el dia 15 de juny i finalitza el 15 de setembre.

Més informació:  https://www.mapa.gob.es/es/agricultura/temas/medios-de-produccion/maquinaria-agricola/ayudas/ayudas_renovacion_de_maquinaria/?fbclid=IwAR1S-WDPBwFI4-vVj3mzbJnYYOe1fojU-jDUX36K9jCvqeyy9wX71GDesK0

dimarts, 8 de juny del 2021

ACTA DEL CONSELL MUNICIPAL DE LA VILA DE PINET

 M. NICOLAS ISERN, ALCALDE ELECTE 








https://www.facebook.com/mairiepinet

AJUNTAMENT DE LES COVES: MODIFICACIÓ DE CRÈDITS DEL RECENT APROVAT PRESSUPOST 2021

 


E D I C T O

APROBACIÓN INICIAL DE MODIFICACIÓN DE CRÉDITO

Aprobado inicialmente por el Pleno del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà, en sesión ordinaria celebrada el día 04 de junio de 2021, el expediente de modificación de créditos núm. 3/2021.01 correspondiente al Presupuesto Municipal en vigor, en la modalidad de crédito extraordinario financiado con cargo a remanente líquido de tesorería, dicho expediente estará expuesto al público por el plazo de quince días hábiles contados a partir del siguiente al de la inserción del presente anuncio en el Boletín Oficial de la Provincia.

Durante el referido plazo, queda expuesto al público en la página web municipal www.lescovesdevinroma.es, y los interesados podrán examinar el expediente, y presentar reclamaciones que estimen oportunas ante el Pleno, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 170, y artículo 169.1 por remisión del 177.2 del Texto Refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, aprobado por Real Decreto 2/2004, de 5 de marzo.

El expediente se considerará definitivamente aprobado si durante el indicado periodo no se presentaran reclamaciones. En caso contrario el Pleno dispondrá para resolverlas del plazo de un mes, que se contará a partir del día siguiente al de la finalización de la exposición al público. Las reclamaciones se considerarán denegadas, en cualquier caso, si no se resolviesen en el acto de aprobación definitiva Si transcurrido dicho plazo no se hubiesen presentado alegaciones, se considerará aprobado definitivamente dicho Acuerdo.

El resumen de la modificación presupuestaria aprobada inicialmente es el siguiente:

A) OPERACIONES CORRIENTES

1.- GASTOS DE PERSONAL.

2.- GASTOS CORRIENTES EN BIENES Y SERVICIOS.

3.- GASTOS FINANCIEROS.

4.- TRANSFERENCIAS CORRIENTES.

5.- FONDO DE CONTINGENCIA Y OTROS IMPREVISTOS

B) OPERACIONES DE CAPITAL

6.- INVERSIONES REALES. 50.000,00 €

7.- TRANSFERENCIAS DE CAPITAL.

8.- ACTIVOS FINANCIEROS.

9.- PASIVOS FINANCIEROS.

TOTAL PRESUPUESTO DE GASTOS50.000,00 €

PRESUPUESTO DE INGRESOS

CAPÍTULOS DENOMINACIÓN ALTAS BAJAS

A) OPERACIONES CORRIENTES

1.- IMPUESTOS DIRECTOS.

2.- IMPUESTOS INDIRECTOS.

3.- TASAS, PRECIOS PÚBLICOS Y OTROS INGRESOS.

4.- TRANSFERENCIA CORRIENTES.

5.- INGRESOS PATRIMONIALES.

B) OPERACIONES DE CAPITAL

6.- ENAJENACIÓN DE INVERSIONES REALES.

7.- TRANSFERENCIAS DE CAPITAL.

8.- ACTIVOS FINANCIEROS. 50.000,00 €

9.- PASIVOS FINANCIEROS.

TOTAL PRESUPUESTO DE INGRESOS 50.000,00 €

Les Coves de Vinromà, a la fecha de la firma electrónica al margen.

El Secretario-Interventor

(documento firmado electrónicamente)

Fdo.: Manuel Sánchez Jordán.



"PASSAPORT COVID", SI TENS AL MENYS UNA VACUNA JA POTS SOL.LICITAR TELEMÀTICAMENT EL CERTIFICAT COVID DIGITAL DE L´UE

 



CERTIFICAT COVID DIGITAL UE

El Certificat COVID Digital UE facilita la circulació lliure i segura de la ciutadania dins de la Unió Europea durant la pandèmia de COVID-19.



El certificat és gratuït, segur i accessible a tota la població. S'obté de manera senzilla, garanteix la interoperabilitat en tota la Unió Europea i respecta plenament els drets fonamentals, inclosa la protecció de les dades personals.


Per a sol·licitar-ho has d'haver rebut almenys una dosi de la vacuna, haver-te realitzat alguna prova diagnòstica de la COVID-19 o haver passat la malaltia 180 dies abans de viatjar.


SOL·LICITAR CERTIFICAT COVID DIGITAL UE

IMPORTANT: Pot ocórrer que aparega el formulari de sol·licitud del Certificat en blanc o un avís de seguretat en carregar la pàgina, Cóm puc solucionar els problemes de visualització del formulari?


QUIN CERTIFICAT HA DE SOL·LICITAR?

És important que revise els requisits que cada país té per a viatjar.


Existeixen tres tipus de certificat COVID Digital de la UE. Segons la informació que requereix acreditar per a facilitar la seua mobilitat a la UE podrà sol·licitar l'un o l'altre. L'acreditació digital es recull en un codi QR en el certificat que contindrà la informació essencial, així com una signatura digital per a assegurar-se que el certificat és autèntic.


CERTIFICAT DE VACUNACIÓ

Disponible si ha rebut alguna dosi de les vacunes enfront de la COVID-19.




CERTIFICAT DE DIAGNÒSTIC

Disponible si s'ha realitzat una PCR per a la COVID en les últimes 72 hores o una prova d'antigen fa 48 hores.



CERTIFICAT DE RECUPERACIÓ

Disponible en cas d'haver confirmat la COVID-19 amb una prova PCR positiva fa menys de 180 dies.


Més informació http://coronavirus.san.gva.es/certificado-digital-ue

AVUI I FINS QUE ACABE EL MES ENTREN EN VIGOR LES NOVES MESURES COVID 19

 


Actualització Mesures #COVID19. Entren en vigor les noves mesures.

-Decau el toc de queda

-Desapareix el límit de persones en reunions

-Reobri l'oci nocturn fins a les 02.00 h

-Hostaleria i restauració fins a la 01.00 h

- En vigor a partir del dimarts, 8 de juny, i fins que acabe el mes

diumenge, 6 de juny del 2021

PLA RESISTIR PLUS: AJUDES DIRECTES A AUTÒNOMS, EMPRESARIES, PROFESSIONALS I EMPRESES DE LA COMUNITAT VALENCIANA

 


  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    PLA RESISTIR PLUS
    Sol·licitud de subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial a la Comunitat Valenciana, per a persones treballadores autònomes i empreses, en resposta a la pandèmia de la COVID-19

    Objecte del tràmit

    Respondre a l'impacte que l'epidèmia de la COVID-19 ha provocat en l'economia de la Comunitat Valenciana, mitjançant la concessió d'ajudes directes a autònoms (empresaris i professionals) i empreses per al suport a la solvència i la reducció de l'endeutament del sector privat, en els termes establits en el Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de resposta a la pandèmia derivada de la COVID-19, a càrrec del pressupost de l'exercici 2021.
    .
    Les ajudes tindran caràcter finalista i, per tant, no podran aplicar-se a una altra finalitat diferent que les despeses subvencionables determinades en la convocatòria de la subvenció. Seran subvencionables les quantitats que es destinen a satisfer el deute amb proveïdors, creditors financers i no financers, inclosos els pagaments pendents derivats dels costos fixos, sempre que s'hagen reportat entre l'1 de març de 2020 i el 31 de maig de 2021 i procedisquen de contractes anteriors al 13 de març de 2021.
    .

    Aquestes ajudes són finançades pel Govern d'Espanya.


  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Tindran la consideració de beneficiaris d'aquestes ajudes els empresaris, els professionals i les entitats no financeres més afectats per la pandèmia, sempre que:
    .
    a) Tinguen el domicili fiscal en territori de la Comunitat Valenciana. Es consideraran les següents excepcions:
    Els empresaris, els professionals o les entitats no financeres el volum d'operacions dels quals el 2020 haja sigut superior a 10 milions d'euros que desenvolupen l'activitat econòmica en més d'un territori autonòmic o en més d'una ciutat autònoma podran participar en aquesta convocatòria si operen a la Comunitat Valenciana.
    .
    Els grups consolidats que tributen en l'Impost sobre Societats en règim de tributació consolidada podran presentar sol·licitud d'ajuda si operen a la Comunitat Valenciana. En qualsevol cas, la sol·licitud l'ha de presentar la societat representant (dominant) del grup en tot cas i ha d'incloure totes les entitats que hagen format part del grup el 2020.
    .
    Les entitats no residents no financeres que operen a la Comunitat Valenciana a través d'establiment permanent.
    .
    b) Hagen realitzat durant 2019 i 2020 almenys una activitat que es classifique en algun dels codis de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 09) previstos en l'annex del Decret 61/2021, de 14 de maig, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa de subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial per la COVID-19, i continuen en l'exercici en el moment de l'entrada en vigor, tenint en compte que:
    .
    Quan es tracte d'empresaris, professionals i entitats no financeres que no apliquen el règim d'estimació objectiva (mòduls) en l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, el volum d'operacions anual declarat o comprovat per l'Administració, en l'Impost sobre el Valor Afegit o tribut indirecte equivalent el 2020 haurà d'haver caigut més d'un 30 % respecte a 2019 i hauran de tindre un volum de deutes pendents subvencionables de, almenys, 4.000 euros.
    .
    S'exceptuen de les condicions anteriors les empreses que hagen fet modificacions estructurals de la societat mercantil entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2020, així com els professionals o les empreses que s'hagen donat d'alta o creat entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2019, tots dos casos inclosos en el següent paràgraf.
    .
    Quan es tracte d'empresaris o professionals que apliquen el règim d'estimació objectiva (mòduls) en l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques el 2019 o 2020, o d'empreses no financeres que hagen fet modificacions estructurals de la societat mercantil entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2020, o de professionals o empreses que s'hagen donat d'alta o creat entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2019, no serà necessari que complisquen la caiguda de volum de negoci indicada en el paràgraf anterior i que s'aplica a la resta de beneficiaris.
    .
    Quan es tracte de grups, bé l'entitat dominant, bé qualsevol de les entitats dominades haurà hagut de dur a terme durant 2019 i 2020 i continuar desenvolupant almenys una de les activitats objecte de l'ajuda com a activitat principal.
    .
    c) Complisquen amb els requisits d'elegibilitat que, per a diferents situacions, es detallen en l'article 5 del Decret 61/2021, de 14 de maig, del Consell. L'aplicació d'aquests requisits establits per a la concessió de l'ajuda es farà atenent el conjunt d'activitats dutes a terme per la persona física, l'entitat o el grup sol·licitant de l'ajuda.
    .
    No es consideraran destinataris de l'ajuda els empresaris o professionals, les entitats i els grups consolidats que en la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent a 2019 hagen declarat un resultat net negatiu per les activitats econòmiques en què haja aplicat el mètode d'estimació directa per a la determinació o, si és el cas, haja resultat negativa en aquest exercici la base imposable de l'Impost de Societats o de l'Impost sobre la Renda de no Residents, abans de l'aplicació de la reserva de capitalització i compensació de bases imposables negatives.

    Requeriments

    Podran sol·licitar les subvencions previstes en aquesta convocatòria aquelles les i entitats que complisquen, a més dels ja esmentats anteriorment, els següents requisits:
    .
    a) No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
    .
    b) Comprometre's al fet que els imports sol·licitats en aquesta ajuda no han sigut ja subvencionats per altres ajudes convocades per administracions o institucions públiques.
    .
    c) Comprometre's a destinar l'ajuda al compliment dels objectius i activitats que fonamenta la concessió de la subvenció, així com a justificar-ho en un termini màxim de tres mesos des del pagament de l'ajuda.
    .
    d) No trobar-se ja en situació de crisi, segons el que es disposa en el Reglament general d'exempció per categories (Reglament UE núm. 651/2014), de 31 de desembre de 2019, excepte quan siguen microempreses i petites empreses que ja estigueren en crisi el 31 de desembre de 2019, sempre que no es troben en un procediment concursal i no hagen rebut una ajuda de salvament o de reestructuració.
    .
    e) Garantir el respecte dels llindars quantitatius corresponents i les regles d'acumulació establides en la normativa de la Unió Europea en matèria d'ajudes d'estat (Decisió de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 d'abril de 2020), de manera que el conjunt d'ajudes públiques rebudes fins hui no supere els 1,8 milions d'euros des de l'inici de la vigència del marc temporal el 2 d'abril de 2020. En els casos en què l'ajuda total acumulada per empresa supere els 1,8 milions d'euros, l'empresa no podrà ser beneficiària, llevat que justifique els costos fixos no coberts i resta de requisits exigits per la normativa d'ajudes d'estat de la Unió Europea.
    .
    Per acord de Consell de Ministres del Govern d'Espanya podran establir-se requisits addicionals, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret llei 5/2021 i la seua normativa de desplegament.


  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    a) El termini per a la presentació de sol·licituds que formulen els sol·licitants que apliquen el règim d'estimació objectiva, o les empreses que hagen fet modificacions estructurals de la societat mercantil entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2020, i els professionals o empreses que s'hagen donat d'alta o creat entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2019 en els termes indicats en l'article 5.1. del Decret 61/2021, de 14 de maig, del Consell, s'iniciarà a les 09.00 hores del dia 31 de maig de 2021 i finalitzarà a les 23.59 hores el 4 de juny de 2021.
    .
    b) Per a la resta dels beneficiaris no previstos en l'apartat anterior, el termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a les 09.00 hores del dia 7 de juny de 2021 i finalitzarà a les 23.59 hores del dia 11 de juny de 2021.
    .
    En tots dos casos serà necessària la sol·licitud d'una cita prèvia per a la presentació que donarà com a resultat l'assignació d'un període (data i franja horària) per a presentar telemàticament la sol·licitud de subvenció.


  • Què s'ha de presentar?

    La presentació electrònica de les sol·licituds s'ha d'efectuar fent dos tràmits:
    .
    Tràmit u: Sol·licitud de cita prèvia (data i franja horària) per a presentar la sol·licitud. No requereix signatura electrònica ni aportació de documentació.
    .
    Tràmit dos: Presentació de la sol·licitud.
    Formulari electrònic de sol·licitud de la subvenció que haurà de signar-se electrònicament al final del tràmit de presentació.

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.

dissabte, 5 de juny del 2021

CINC NOUS TOLDOS DE SOMBRA A LA PISCINA DE LES COVES




 el7set

Sábado, 05 de Junio de 2021

Nuevas pérgolas en la piscina de Les Coves de Vinromá para crear más zonas de sombra

[Img #82321]El Ayuntamiento de les Coves de Vinromà ha instalado nuevas pérgolas en la piscina municipal para ofrecer más espacios de sombra y mejorar el bienestar de los usuarios y usuarias de este servicio. En concreto, los operarios municipales han colocado 5 estructuras metálicas en las áreas de césped próximas a las piscinas, de manera que las dos de mayor tamaño se han ubicado en los alrededores de la piscina pequeña para facilitar la protección solar del público infantil. Esta mejora forma parte del conjunto de tareas de mantenimiento y limpieza desarrolladas de cara a la apertura próxima de estas instalaciones.

ESTIU A LES COVES, LA DIPUTACIÓ PORTARÀ EL PARC INFANTIL INFLABLE

 



La Diputació destinarà 52.000 euros per a dinamitzar l’estiu amb activitats infantils en 115 pobles de la província


  • Els ajuntaments beneficiaris, que són municipis de menys de 5.000 habitants, tindran 10 dies per a demanar un servei que gaudiran els beneficiaris entre juliol i agost de 2021


31 de maig de 2021. La Diputació de Castelló ha obert el termini d'inscripció perquè els ajuntaments de localitats de menys de 5.000 habitants puguen demanar l'activitat itinerant de parc infantil inflable, dotat amb una subvenció de 52.000 euros, que es realitzarà entre els mesos de juliol i agost, tal com ha sigut publicat en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) a data de 27 de maig de 2021. Un any més, la corporació provincial posa en marxa aquesta iniciativa amb l'objectiu de promocionar i difondre la cultura en tots els seus àmbits, en considerar-la com una activitat que genera riquesa i ocupació en la societat; i que serveix per a augmentar la cohesió social i potenciar una imatge de la província activa, dinàmica i viva tal com ha explicat la diputada de Cultura, Ruth Sanz.


Els ajuntaments de menys de 5.000 habitants tindran un termini de 10 dies després de la publicació del BOP, per a poder formalitzar la sol·licitud en la qual hauran d'especificar les dates en les quals requereixen el servei i seguir els rigorosos protocols de prevenció enfront de la COVID-19. Sanz destaca “la importància de crear espais segurs perquè els xiquets i les xiquetes puguen jugar i gaudir de l'activitat amb total tranquil·litat”.


Aquest servei està destinat al públic més xicotet de les localitats en el qual s'instal·laran parcs infantils inflables en els punts en què els ajuntaments consideren. La Diputació continuarà impulsant aquests projectes per a donar cobertura als pobles amb menor nombre d'habitants i fomentar la programació d'activitats culturals per a continuar lluitant contra la despoblació de la província.

CALENDARI ESCOLAR DEL CURS 2021-2022

 


Conselleria d’Educació, Cultura i Esport 

 RESOLUCIÓ d’1 de juny de 2021, del director general de Centres Docents, per la qual es fixa el calendari escolar del curs acadèmic 2021-2022. [2021/6190]


Primer Les activitats escolars del curs acadèmic 2021-2022 s’iniciaran i finalitzaran, en funció dels ensenyaments cursats, en les dates següents: 

1. En Educació Infantil i Educació Primària s’iniciaran el 8 de setembre de 2021 i finalitzaran el 21 de juny de 2022. 

2. En Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat s’iniciaran el 8 de setembre de 2021 i finalitzaran el 17 de juny de 2022. 

3. En Formació Professional Bàsica, cicles de grau mitjà i cicles de grau superior, s’iniciaran el 8 de setembre de 2021 i finalitzaran el 17 de juny de 2022. Excepcionalment l’alumnat que curse programes formatius de qualificació bàsica iniciarà les activitats escolars el 15 de setembre de 2021 i finalitzarà el 17 de juny de 2022. L’alumnat que curse ensenyaments de Formació Professional Bàsica de segona oportunitat iniciarà les activitats escolars el 15 de setembre de 2021 i finalitzarà el 22 de juny de 2022. 4. En Formació de Persones Adultes començaran el 20 de setembre de 2021 i finalitzaran el 17 de juny de 2022. 

5. En ensenyaments artístics de Música i Dansa, elementals i professionals, ensenyaments professionals d’Arts Plàstiques i Disseny i ensenyaments esportius de règim especial començaran el 22 de setembre de 2021 i finalitzaran el 16 de juny de 2022. 6. En ensenyaments d’idiomes començaran el 27 de setembre de 2021 i finalitzaran el 27 de juny de 2022.

Text íntegre a l´enllaç 

https://dogv.gva.es/datos/2021/06/04/pdf/2021_6190.pdf?fbclid=IwAR2z1REfdiYzcJKxWKlCLtlXoUyLEi2g1J-VRlB1XOe9aQzTSZtIeWNl2V8

LLEI DE PROTECCIÓ INTEGRAL A LA INFÀNCIA I L´ADOLESCÈNCIA ENFRONT DE LA VIOLÈNCIA

 Artículo 1. Objeto. 1. La ley tiene por objeto garantizar los derechos fundamentales de los niños, niñas y adolescentes a su integridad física, psíquica, psicológica y moral frente a cualquier forma de violencia, asegurando el libre desarrollo de su personalidad y estableciendo medidas de protección integral, que incluyan la sensibilización, la prevención, la detección precoz, la protección y la reparación del daño en todos los ámbitos en los que se desarrolla su vida.

2. A los efectos de esta ley, se entiende por violencia toda acción, omisión o trato negligente que priva a las personas menores de edad de sus derechos y bienestar, que amenaza o interfiere su ordenado desarrollo físico, psíquico o social, con independencia de su forma y medio de comisión, incluida la realizada a través de las tecnologías de la información y la comunicación, especialmente la violencia digital. En cualquier caso, se entenderá por violencia el maltrato físico, psicológico o emocional, los castigos físicos, humillantes o denigrantes, el descuido o trato negligente, las amenazas, injurias y calumnias, la explotación, incluyendo la violencia sexual, la corrupción, la pornografía infantil, la prostitución, el acoso escolar, el acoso sexual, el ciberacoso, la violencia de género, la mutilación genital, la trata de seres humanos con cualquier fin, el matrimonio forzado, el matrimonio infantil, el acceso no solicitado a pornografía, la extorsión sexual, la difusión pública de datos privados así como la presencia de cualquier comportamiento violento en su ámbito familiar. 3. Se entiende por buen trato a los efectos de la presente ley aquel que, respetando los derechos fundamentales de los niños, niñas y adolescentes, promueve activamente los principios de respeto mutuo, dignidad del ser humano, convivencia democrática, solución pacífica de conflictos, derecho a igual protección de la ley, igualdad de oportunidades y prohibición de discriminación de los niños, niñas y adolescentes.



Text íntegre a l´enllaç


divendres, 4 de juny del 2021

PRESSUPOST 2021 DE L´AJUNTAMENT DE LES COVES APROVAT ÚNICAMENT AMB ELS VOTS DE L´EQUIP DE GOVERN

 
















L´OPOSICIÓ S´ABSTÉ DE VOTAR EL PRESSUPOST 2021 DE LES COVES PRESENTAT PER L´ALCALDESSA NOS




 04-06-2021

Las cuentas ascienden a 2.221.160 euros y suman casi un 10% respecto al 2020 por el incremento de subvenciones obtenidas de otras administraciones

El Pleno del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà ha aprobado los Presupuestos Generales del ejercicio 2021 con las abstenciones del PP y el PSOE, unas cuentas que ascienden a 2.221.160’14 euros y suman casi un 10% respecto a 2020 por el incremento de subvenciones conseguidas de otras administraciones.

La programación económica para este año contempla inversiones dirigidas a proyectos destacables como la nueva rotonda de acceso sur al municipio y la primera fase de la construcción del Casal Jove. Asimismo, la mejora de la seguridad es uno de los ejes fundamentales de estas cuentas, que en materia de personal incluyen la incorporación de una plaza de policía local, así como otra de arquitecto.

Además de dar luz verde a las cuentas generales de 2020, la sesión también ha aprobado el proyecto y la licitación de los trabajos para la obra de la Casa Señorial Boix Moliner, actuaciones enmarcadas en una subvención bianual destinada a culminar la rehabilitación de este palacete.

Finalmente, la adhesión del Ayuntamiento a las propuestas de la Diputación para la licitación de la redacción de los planes locales de gestión de residuos domésticos y al Plan de Transición Energética, así como una modificación de créditos han completado el orden del día.

“Estas cuentas siguen priorizando la calidad de vida de los vecinos y vecinas dando un salto hacia la creación de nuevos servicios públicos con la creación del Casal Jove, además de apostar por la seguridad con un proyecto pendiente muy importante como es la rotonda de acceso sur y la dotación de servicio de Policía Local”, ha señalado la alcaldesa de la localidad, Mònica Nos.

http://www.lescovesdevinroma.es/es/content/el-pleno-de-les-coves-de-vinroma-aprueba-unos-presupuestos-con-la-rotonda-sur-y-el-casal


dijous, 3 de juny del 2021

GESTIÓ D´ALLOTJAMENTS RURALS

 


TALLER - GESTIÓN DE ALOJAMIENTOS RURALES

Taller teórico-práctico en el que se abordaran aspectos básicos imprescindibles para una buena gestión de pequeños alojamientos rurales en entornos naturales.

Duración: 40 horas

Dirigido a: Personas desempleadas interesadas en mejorar habilidades en el sector hostelero

(plazas limitadas por orden de inscripción)

Más información e inscripciones:

En TU AYUNTAMIENTO

formacionempleo@dipcas.es

  • Vilafranca
    Sede Mancomunitat Els Ports, (Aula formación), C/ La Bassa 12

    01/06/2021, 03/06/2021, 08/06/2021, 10/06/2021, 15/06/2021.

    15:00 h - 19:00 h

https://www.dipcas.es/es/eventos/public/ver?id=8662&vuelta=0

DIPUTACIÓ OBRE EL PLAÇ DE SOL.LICITUD DELS VIATGES CASTELLÓ- SÈNIOR

 





La Diputación abre el plazo de solicitud de 10.000 viajes de 'Castellón Sénior 2021-2022' para reactivar el sector

La Diputación abre el plazo de solicitud de 10.000 viajes de 'Castellón Sénior 2021-2022' para reactivar el sector

1 DE JUNIO DE 2021

El presidente José Martí sigue apelando a la prudencia y destaca que "hemos llegado a esta satisfactoria situación gracias al esfuerzo de la ciudadanía y al espectacular avance del proceso de vacunación


El Patronato Provincial de Turismo ha abierto el plazo de inscripción para Castellón Sénior 2021-2022, el programa de vacaciones para mayores que lanza una oferta de 10.000 plazas que se pueden solicitar por vía telemática desde la página www.dipcas.es o por correo ordinario. Quienes opten por esta segunda opción deberán descargar los impresos de solicitud en la web de la Diputación y presentarlos una vez cumplimentados y firmados en una oficina de Correos con sobre abierto para que se pueda estampar el sello correspondiente con la fecha. Habrán de remitirse a PATRONATO PROVINCIAL DE TURISMO DE CASTELLÓN, Avenida Vall d'Uixó 25. 12004 Castelló.


Para el presidente de la Diputación, José Martí, se trata de "una noticia estupenda que permitirá avanzar por la senda de la recuperación al sector turístico, que con tanta crudeza ha sufrido las consecuencias de la pandemia y la crisis que ésta ha originado". En consecuencia, "si todos los años supone una alegría activar este programa, mucho más lo es en esta edición porque somos conscientes de la importancia de este tipo de noticias ayudan a mover la economía y a generar optimismo entre la ciudadanía".


En este sentido, Martí, que sigue "apelando a la prudencia porque el virus continúa entre nosotros", apunta a que "ha sido posible llegar hasta aquí gracias al esfuerzo de meses realizado por el conjunto de la ciudadanía castellonense y a que el proceso de vacunación se desarrolla con gran eficacia y con un ritmo muy alto".


Los datos


Serán beneficiarios de de Castellón Sénior las personas empadronadas en municipios de la provincia de Castellón mayores de 55 años reconocidas como pensionistas del Sistema de Seguridad Social o clases pasivas por el concepto de jubilación a fecha de 31 de diciembre de 2020.


Los turnos para la realización de estos viajes están comprendidos entre el 19 de septiembre y el 17 de diciembre de 2021 y entre el 16 de enero y el 10 de junio de 2022, exceptuando el periodo de Semana Santa.


Castellón Sénior, que en la próxima temporada mantendrá los precios de la actual, se estructura en tres programas vacacionales distintos: ‘Vacaciones en la Costa de Castellón’, ‘Rutas de Patrimonio Histórico, Cultural y Natural’ y ‘Estancias en Balnearios’.


Programa de Vacaciones en la Costa de Castellón:


Contempla una estancia durante 6 días / 5 noches en hoteles ubicados en poblaciones costeras de la provincia, con entrada en domingo y salida en viernes, en régimen de pensión completa. Incluye un mínimo de 2 excursiones de medio día a recursos turísticos o municipios de Castellón.


Rutas de Patrimonio Histórico, Cultural y Natural:


Se trata de una estancia durante 3 días / 2 noches en hoteles ubicados en municipios del interior, en días laborables, con visitas a diferentes municipios y recursos turísticos donde se realizarán los almuerzos.


Estancias en Balnearios:


Estancia durante 8 días / 7 noches en hoteles ubicados en la provincia de Castellón en el mismo municipio que el balneario de destino, con entrada en sábado y salida el sábado siguiente. El paquete incluye régimen de pensión completa, tres tratamientos diarios mínimos en balnearios de aguas minero-medicinales de la provincia, un mínimo de una excursión de mediodía a recursos turísticos o municipios de Castellón, e incluye el transporte desde la capital de la Plana.


Precios de las plazas y coste para los usuarios


El coste de las plazas es el siguiente:


-176 € por plaza para el “Programa de Vacaciones en la Costa de Castellón”.


-159,50 € por plaza para las “Rutas de Patrimonio Histórico, Cultural y Natural”.


-447,50 € por plaza para las “Estancias en Balnearios”.


El Patronato Provincial de Turismo contribuye a financiar parte del coste de los viajes a través de subvenciones “en especie”, siendo a cargo de las personas beneficiarias los siguientes importes según el programa seleccionado:


-80 € (IVA incluido) por plaza para el “Programa de Vacaciones en la Costa de Castellón”. Todo incluido.


-50 € (IVA Incluido) por plaza para las “Rutas de Patrimonio Histórico, Cultural y Natural”. Todo incluido.


-125 € (IVA Incluido) por plaza para las “Estancias en Balnearios”.