dissabte, 19 de juny del 2021

LA DIPUTACIÓ SUBVENCIONA AMB 7.000 € LA CONTRACTACIÓ DE PERSONAL AL CENTRE DE DIA DEL TOSSAL

 L´atenció de majors precisa de molt personal. És justament per això que la Residència de majors de les Coves ens resulta imprescindible per consolidar el futur dels propers 35-50 anys al nostre poble.

Les Coves de Vinromà recibe 7.000 euros para la Unidad de Respiro Familiar

Esta ayuda se destinará a cubrir los gastos de contratación del personal que atiende a los usuarios de este servicio gratuito.



el7set

Sábado, 19 de Junio de 2021

El Ayuntamiento de les Coves de Vinromà ha obtenido una subvención de 7.008 euros para el mantenimiento del Servicio de Promoción a la Autonomía Personal (Unidad de Respiro Familiar), inversión que se dedicará a cubrir los gastos derivados de este espacio destinado a la atención de personas mayores o dependientes que se presta en el Centro de Día “Germans Folch i Traver” del municipio.

Esta ayuda solicitada a la Diputación de Castellón permitirá sufragar la contratación del personal que atiende a los usuarios de este servicio gratuito, quienes acuden a estas instalaciones en horario de mañana y realizan actividades de estimulación cognitiva y de psicomotricidad con una profesional. En este sentido, el espacio dispone de gimnasio con máquinas y elementos para favorecer la actividad física.  

La alcaldesa de la población, Mònica Nos, ha destacado “la importancia de conseguir subvenciones orientadas a servicios de calidad como este, que además de mejorar el bienestar de las personas mayores ofrece opciones de conciliación a las familias”

http://el7set.es/art/39059/les-coves-de-vinroma-recibe-7000-euros-para-la-unidad-de-respiro-familiar

divendres, 18 de juny del 2021

La Diputació de Castelló convoca als agents socials de les zones dels Centres de Dinamització Econòmica i Social (Cedes) per a elaborar la estratègia d'ocupació 2022-2023

 





·       Pau Ferrando: "L'objectiu és comptar amb la participació i implicació del personal polític i executiu del territori per al desenvolupament conjunt de la nova Estratègia Provincial"

 

Castelló, a 18 de juny de 2021. L'àrea de Promoció Econòmica de la Diputació de Castelló ha iniciat el procés de disseny de la nova Estratègia Provincial biennal per al Foment de l'Ocupació, Emprenedoria i la Promoció Econòmica 2022-2023, que consistirà en la realització d'un total de sis meses territorials que comptaran amb la participació dels principals agents socials de les zones d'influència dels Centres de Dinamització Econòmica i Social (Cedes) en les diverses fases del disseny.


El diputat de l'àrea, Pau Ferrando, ha subratllat que «l'objectiu d'aquestes meses és comptar amb la participació i implicació del personal polític i executiu del territori per al desenvolupament conjunt de la nova Estratègia Provincial per al període 2022-2023, amb la finalitat de recollir tots els punts de vista i construir consens».


Durant una fase preliminar, s'han recollit 755 respostes a l'enquesta enviada a usuaris en desocupació, emprenedors i empreses, a més de a 85 entitats locals de la província i a 27 empreses proveïdores de serveis per a desenvolupament econòmic. Així s'han esbossat les propostes i interessos comuns dels diferents actors socials per a detectar les necessitats generals en matèria d'ocupació, emprenedoria i promoció econòmica.


Són aquestes propostes les que s'estan analitzant en les sessions territorials al costat del personal tècnic de l'àrea d'ocupació i desenvolupament econòmic dels diferents municipis de la província. En total, es comptarà amb la participació de més de 40 Agents d'Ocupació i Desenvolupament Local de la província de Castelló.


Al llarg d'aquesta setmana, s'han dut a terme les primeres meses tècniques dels territoris d'influència dels centres Cedes de Vall d’Alba, Albocàsser, Llucena i Morella. El pròxim dilluns 21 de juny tindrà lloc la corresponent sessió amb l'àrea de Sogorb i, finalment, l'1 de juliol, es realitzarà una sessió de treball amb els actors de la zona litoral.  Finalitzades les meses, s'iniciarà l'anàlisi dels principals resultats en cadascuna de les zones i s'elaborarà un esborrany del la nova Estratègia Provincial 2022-2023.


A la tardor d'aquest mateix any, es durà a terme l'última fase del procés de disseny, per a la qual es convocaran una sèrie de meses executives composades per personal responsable de l'àrea d'ocupació i promoció econòmica en les diferents alcaldies i òrgans supramunicipals, als qui es presentarà l'esborrany de la nova Estratègia Provincial 2022-2023 per a recollir les últimes aportacions i suggeriments.


Després de les meses executives, es redactarà la versió definitiva de l'Estratègia Provincial per al foment de l'Ocupació, Emprenedoria i Promoció Econòmica 2022-2023 que es presentarà per a la seua aprovació pel Ple del consistori provincial a la fi de l'any 2021.

LES COVES TINDRÀ ACCÉS ALS FONS EUROPEUS A TRAVÉS DE L´OFICINA TÈCNICA DE LA DIPUTACIÓ

 


La Diputació de Castelló i la FVMP inauguren l'oficina tècnica de suport als ajuntaments per a l'accés als Fons Europeus de reconstrucció

La Diputació de Castelló i la FVMP inauguren l'oficina tècnica de suport als ajuntaments per a l'accés als Fons Europeus de reconstrucció

17 DE JUNY DE 2021

Els presidents José Martí i Rubén Alfaro i el director general d'Administració Local de la Generalitat, Toni Such, visiten aquestes instal·lacions situades en Noves Dependències de la institució provincial


El president de la Diputació, José Martí, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rubén Alfaro, han signat hui els dos convenis que fan possible l'obertura de l'oficina tècnica de suport als ajuntaments de menys de cinc mil habitants per a la redacció, tramitació i gestió de projectes sobre transició ecològica i repte demogràfic, que es finançaran amb càrrec als Fons Europeus de reconstrucció. Ha sigut en l'acte de presentació de les oficines que amb aquest objectiu ha obert la FVMP en els baixos de les Noves Dependències de la Diputació, en la confluència del carrer del Cardenal Costa amb l'avinguda de la Vall d'Uixó. Una obertura oficial a la qual també han acudit el director general d'Administració Local de la Generalitat Valenciana, Toni Such; la diputada provincial de Patrimoni, María Jiménez; la directora territorial de Presidència de la Generalitat Valenciana, Eva Redondo, i el secretari general de la FVMP, Vicent Gil.

En els parlaments, el president Martí ha recordat que "venim fins ací per a ser la Diputació de tots però posant el focus d'una manera molt especial als pobles més xicotets, i col·laborem amb la FVMP per a obrir una oficina de suport a aquests municipis perquè en plena celebració de l'any Berlanga tenim el ferm propòsit que els nostres pobles no experimenten amb els fons europeus aquell desencantament i frustració que es descrivia en la cèlebre pel·lícula 'Bievenido Mister Marshall' en veure passar de llarg als americans".

Martí s'ha congratulat que "encara que en l'anterior crisi Europa es va equivocar, en aquesta ocasió la Unió Europea ha sabut rectificar per a estar a altura".

El repte demogràfic

Per part seua, el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, ha destacat que l'entitat que presideix té el ferm propòsit d'introduir-se en el camp de les polítiques antidespoblació, "un objectiu per al qual aquesta nova seu resulta clau perquè serà la seu de les polítiques sobre el repte demogràfic". També ha posat en valor que la Diputació de Castelló "és una aliada fonamental per a la Federació i per a la reivindicació de moltes polítiques municipals o avanços com els que s'estan produint a través del Fons de Cooperació Municipal".

També ha fet ús de la paraula el director general d'Administració Local de la Generalitat Valenciana, Toni Such, qui ha destacat "estem enfront d'un repte molt important, el d'accedir als fons europeus de reconstrucció i als fons dels pressupostos ordinaris de la Comissió Europea, la qual cosa suposarà avançar i posar-nos al dia en la modernització de les nostres infraestructures, la nostra societat i la nostra vida quotidiana al voltant dels ajuntaments, una tasca en la qual tots hem d'estar a l'altura".

Els convenis

Els dos convenis subscrits per la Diputació i la FVMP contemplen la cessió de la primera a la segona d'unes dependències per a la seua utilització per un espai de quatre anys com a oficina tècnica de suport i l'aportació per part de la institució provincial de 100.000 euros per a garantir el seu funcionament.

https://www.dipcas.es/va/actualidad/la-diputaci-n-de-castell-n-y-la-fvmp-inauguran-la-oficina-t-cnica-de-apoyo-a-los-ayuntamientos-para-el-acceso-a-los-fondos-europeos-de-reconstrucci-n?fbclid=IwAR0pfx-j1GfjeKG85B2_BiH8jr_vWsQyRfFRK_8Xe1_ZDEN_7Wd_YIHmnf8

dijous, 17 de juny del 2021

AJUDES DE MENJADOR ESCOLAR PER AL CURS 2021-2022



Persones beneficiàries: alumnat matriculat

Cobertura: fins 4,25 €/dia (infantil, primària i ESO), fins 5,44 €/dia (educació especial) i fins 12,25 €/dia (escola-llar)

Límit de sol·licitud: fins la finalització del període de matrícula del centre 


Conselleria d’Educació, Cultura i Esport 

Extracte de la Resolució de 9 de juny de 2021, del conseller d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la concessió d’ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris públics i privats concertats per al curs escolar 2021-2022. [2021/6641]

De conformitat amb el que es preveu en els articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria el text complet de la qual pot consultar-se en la base de dades nacional de subvencions:  http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

 Primer. Requisits generals per a sol·licitar l’ajuda de menjador 

Per a poder sol·licitar ajudes de menjador, l’alumnat haurà de complir, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents: 

a) Estar matriculada o matriculat en un centre educatiu degudament autoritzat dels indicats en l’apartat segon de la present resolució, en els nivells de segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Educació Especial o en el tercer nivell d’Educació Infantil de primer cicle dels centres que participen en el programa d’incorporació del nivell educatiu de 2 a 3 anys en col·legis d’Educació Infantil i Primària de titularitat de la Generalitat. 

b) Haver presentat la sol·licitud (annex I) i la documentació requerida en la present resolució en els terminis establits o haver confirmat l’esborrany de sol·licitud. 

Segon. Objecte 

Convocar, en règim de concurrència competitiva, ajudes econòmiques per a sufragar durant el curs 2021-2022 la totalitat o part del cost del servei de menjador escolar de l’alumnat escolaritzat en centres educatius no universitaris de titularitat de la Generalitat, privats concertats o de titularitat pública diferent de la Generalitat que disposen d´aquest servei complementari. 

Tercer. Bases reguladores 

Ordre 18/8, de 10 de maig, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana (DOGV 8294, 14.05.2018). 

Quart. Quantia 

L’alumnat beneficiari d’ajudes de menjador escolar per al curs 2021-2022 percebrà el mòdul per dia següent: 

– Per a Educació Infantil, Educació Primària i ESO fins a 4,25 € 

– Per a Educació Especial fins a 5,44 € – Per a escola-llar fins a 12,25 € 

Cinqué. Termini de presentació de sol·licituds 

Els terminis ordinaris de presentació seran des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució fins a la finalització del període de formalització de la matrícula si continua en el mateix centre, o durant el període de formalització de la matrícula en cas que canvie de centre educatiu.

Convocatòria: https://dogv.gva.es/datos/2021/06/14/pdf/2021_6644.pdf?fbclid=IwAR235EkZdNzMgmxUwCrz-zKHcPV8wMA46riMHfATgASqkGKfNsrX_dHOEz4

dimecres, 16 de juny del 2021

L´AJUNTAMENT DE LES COVES HA PROCEDIT A LA SELECCIÓ D´UN MONITOR/A D´ESPORT, OCI I TEMPS LLIURE



ACTA DE CONSTITUCIÓN DEL TRIBUNAL Y DE BAREMACIÓN

Clicar l´enllaç


L´EXECUTIVA DEL PSPV-PSOE REUNIDA A CANET LO ROIG

 


Comitè de Ports-Maestrat, la comarca més gran del territori. 

Molt de temps sense que ens vegerem ni puguerem compartir el caliu socialista que no t'atorga la freda pantalla de l'ordinador. Bons moments per a possar en marxa este partit, que tant entrega en favor de la ciutadania. El celebravem a Canet, on les inversions de una Generalitat i una Diputació socialista s'arrimen als dos milions d'euros entre diverses coses tan importants com les escoles, el centre de salut, les pistes esportives o els fons de compensació, per a que els ajuntaments puguen fer allò que interesse a la ciutadania. I tot això es fa amb independencia al color polític de qui governe, cosa que honora i converteix en molt constructiva i positiva, l'acció dels nostres regidors i regidores, encapçalades per una gran treballadora, Maite Linares. 

La gent del partit, molt constructiva, explicant gestió, fent propostes, i reclamant acció a tota la militancia, per a encarar com toca el procés de recuperació.

Vam aprofitar esta trobada, on vam coincidir socialistes de totes les instancies, institucions i responsabilitats per a reiterar la nostra oposició al projecte de MAT de Forestalia que travessa fins a Frei Ximeno des de Terol. Esperem i confiem que el Govern Valencià, i en especial la Cosnelleria de Medi Ambient, face ús de les seues competencies per a impedir aquesta situació. Les cases no podem començar-les per la teulada, i es molt dificil que un ministeri done autorització a un projecte que no es recolzat des del govern autonòmic. I com estem en eixa situació, estem segurs de que les expectatives de la gent d'ací no es veuran defraudades. Una vegada més, el Botànic, estarà a l'altura de les circumstàncies. 

Endavant, companyes i companys!

VIVENDES CONTRA EL DESPOBLAMENT: EL CONSELL APORTA 2,4 MILIONS D´€ EN AJUDES A JOVES I MUNICIPIS

 



Vivendes contra el despoblament: el Consell aporta 2,4 milions en ajudes a joves i municipis

Ramón Olivares



PRESENTACIÓN EN MORELLA DE LAS AYUDAS A LA VIVIENDA EN LOCALIDADES EN RIESGO DE DESPOBLACIÓN (FOTOS: CARLOS PASCUAL)



16/06/2021 - 

CASTELLÓ. El Consell dona un nou pas en la seua lluita contra el despoblament. Ho fa amb dos noves línies d'ajudes, "les primeres" per al foment de la vivenda en els municipis en risc de perdre habitants, com destaca el vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Rubén Martínez Dalmau. 



Ho ha fet en un acte a Morella, escenari perfecte per a presentar aquestes ajudes, ja que, amb 2.416 habitants, i havent perdut 300 en el que va de segle, la capital dels Ports és susceptible de rebre les subvencions, que prioritzen a les localitats en risc de despoblament i amb menys de 5.000 veïns. Junt a Dalmau a l'acte han participat aquest dimarts el president de la Diputació de Castelló, José Martí, la directora de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, Jeanette Segarra, i l'alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, entre d'altres de la comarca. 


Les dos línies sumen 2,4 milions d'euros i en els pròxims dies s'obriran els terminis de presentació de les sol·licituds. Una, anomenada Recuperem Llars, comprén 1,4 milions i va destinada a l'adquisició i rehabilitació del parc municipal de vivenda. És a dir, són els ajuntaments els que han de demanar les ajudes per a comprar o rehabilitar vivendes de més de 30 anys que tinguen ja en possessió i que vullguen destinar a lloguer social. 


1,4 milions "ampliables"

Quant al pagament, el Consell es compromet a aportar un 30% abans de l'inici de les obres de rehabilitació i continuar avançant les despeses a mesura que es vagen certificant les obres. I pel que fa a la quantitat consignada, Dalmau incideix en que els fons són "ampliables". Sobre això, el director general de Qualitat, Rehabilitació i Eficiència Energètica, Alberto Rubio, reconeix la "humiltat" dels 1,4 milions, previstos per al trieni 2021-2023, però apunta que la iniciativa és "un avís" per als municipis i, si estos responen, "podriem ja enguany dotar amb més fons".




Entre els condicionants per a rebre les ajudes (tindran més punts els municipis més menuts i els catalogats en risc de despoblament) està l'obligació de destinar la vivenda reformada a ús social durant 50 anys i que el lloguer a pagar no supere una quarta part dels ingressos de la família que s'establisca. D'esta manera, amb el pla Recuperem Llars els pobles tenen una nova eina per a continuar llançant campanyes amb les que atraure famílies per tal que, per exemple, no tanquen l'escola, com ja és habitual. Tant és així que aquesta línia d'ajudes "és una necessitat que reiteradament els alcaldes ens han comunicat", assenyala el vicepresident. El període de sol·licitud s'ha establit fins el 28 de juliol. 


1 milió per als joves

Pel que fa a l'altra línia (anomenada Ajudes directes d'accés a l'habitatge per a la població jove en xicotets municipis) està dotada amb 1 milió d'euros i a ella podran optar joves d'entre 18 i 35 anys, als quals se'ls subvencionarà fins al 20% del preu de compra d'una vivenda de menys de 100.000 euros, amb un màxim d'ajuda de 10.800. 


Per a triar els beneficiaris es primarà als sol·licitants de municipis en risc de despoblament, tal i com explica la directora general d'Emergència Habitacional i Funció Social de l'Habitatge, Pura Peris. A més, també es valorarà si la família es troba en situació especial (monoparental, nombrosa, diversitat funcional, desnonament, violència de gènere,...) i finalment els ingressos que tinga. En este sentit, el màxim per a optar a l'ajuda és percebre el triple de l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (Iprem) fixat ara en 564,9 euros al mes. Si la família té algun condicionant dels abans esmentats es podria arribar a 4 ó 5 vegades l'Iprem. El periode de sol·licitud de les ajudes anirà del 28 de juny al 30 de setembre. 




Contra l'èxode rural

Tot, amb l'objectiu de fomentar que l'interior de la Comunitat Valenciana revertisca la seua pèrdua poblacional. No en va, com assenyala Jeanette Segarra, en una situació com l'actual, en la que la pandèmia "ha tornat la mirada al món rural, hi ha gent jove que vol tornar al territori, però ha de tindre un habitatge en condicions". També el president de la Diputació de Castelló destaca que "havent vivendes, és difícil trobar-ne". I fica com a exemple el seu fill, que vol tornar a viure a Suera, d'on és alcalde Martí, "i això fa que puga optar a les ajudes", bromeja. 


Per la seua part, Ripollés remarca com el despoblament és "la nostra major preocupació" i el fet de ficar el focus a la vivenda és "essencial". Sobretot perquè les polítiques de vivenda "no poden ser iguals a les grans ciutats com en un poble". Sobre això, Dalmau destaca: "Una gran part de les vivendes dels municipis menuts al País Valencia es troben en unes condicions d'habitabilitat inadequades, que entorpeixen l'arribada de nous habitants". Per això, amb les ajudes, s'aconseguiran pobles "més vius". "Garantir l'accés a un habitatge digne és la millor forma d'arrelar i fer germinar la vida en les zones rurals", conclou. 

https://castellonplaza.com/vivendes-contra-el-despoblament-el-consell-aporta-2-4-milions-en-ajudes-a-joves-i-municipis

CLASSES DE PINTURA DEL 2 AL 4 DE JULIOL A LES COVES (inscripcions 50 €)

Amb la col.laboració del professor Vicent Varella Beltràn, Icona Cultural, el MACVAC, Diputació de Castelló i ajuntament de les Coves 

ELPERIODIC.COM - 15/06/2021



Les Coves de Vinromà celebrará las IV Jornadas Pictóricas del 2 al 4 de julio

La propuesta está organizada por el Ayuntamiento e Icona Cultural, con la colaboración de la Diputación y del Museo de Arte Contemporáneo de Vilafamés

Les Coves de Vinromà acogerá las IV Jornadas Pictóricas “El paisaje como referente plástico” del 2 al 4 de julio, propuesta organizada por el Ayuntamiento e Icona Cultural  con la colaboración de la Diputación de Castellón y del Museo de Arte Contemporáneo Vicente Aguilera Cerni de Vilafamés que congregará en el municipio a artistas interesados en formarse y compartir conocimientos.



Las jornadas, que están dirigidas a pintores/as mayores de 18 años y serán impartidas por el profesor y pintor Vicent Varella, constarán de sesiones teóricas y prácticas de pintura al natural que se desarrollarán a lo largo de los tres días. Asimismo, tras la finalización de las jornadas el consistorio organizará una exposición de las obras pintadas.


La iniciativa está pensada para un máximo de 20 participantes y la inscripción podrá realizarse para dos o tres días, de modo que el Ayuntamiento ofrece a quienes lo soliciten alojamiento gratuito en el Albergue Municipal.

Las inscripciones tienen un coste de 50 € y pueden formalizarse hasta el 30 de junio a través de los correos electrónicos gestiocultural@iconaestudi.com e info@lescovesdevinroma.es, o vía WhatsApp en el teléfono 656 34 27 52. 

“Seguimos potenciando la formación artística con la organización de estas IV Jornadas Pictóricas, que son una oportunidad interesante para los artistas y que tendrán un impacto económico y turístico positivo para nuestro municipio al posibilitar la estancia de los artistas durante tres días”,  ha explicado la alcaldesa de les Coves de Vinromà, Mònica Nos.

https://www.elperiodic.com/pcastellon/coves-vinroma-celebrara-jornadas-pictoricas-julio_754099

dilluns, 14 de juny del 2021

COVES ASSETS INVESTMENT, S.L. SOL.LICITA UNA CONCESSIÓ D´AIGUES AL POLÍGON 30 DE LES COVES DE VINROMÀ (Pol. Font de Boira)

 



MINISTERIO PARA LA TRANSICIÓN ECOLÓGICA Y EL RETO DEMOGRÁFICO CONFEDERACIÓN HIDROGRÁFICA DEL JÚCAR, O.A

 ANUNCIO DE INFORMACIÓN PÚBLICA DE UNA CONCESIÓN AGUAS SUBTERRÁNEAS 

Se somete al trámite de Información Pública la siguiente solicitud de una concesión de aguas, presentada en esta Confederación Hidrográfica del Júcar: 

EXPEDIENTE: 2019CP0252 

PETICIONARIO/S: COVES ASSETS INVESTMENT, S.L. (****8714*) 

TÉRMINO DONDE RADICAN LAS OBRAS: Coves de Vinromà (les) (Castellón) 

SISTEMA DE EXPLOTACIÓN: 

1 - CENIA-MAESTRAZGO MASA DE AGUA SUBTERRÁNEA: 

080.109_Maestrazgo Oriental 

DESTINO DEL AGUA: ABASTECIMIENTO (NO CONSUMO HUMANO Y RIEGO JARDINES) NECESIDADES HÍDRICAS TOTALES: 

VOLUMEN MÁXIMO ANUAL (m3/año): 

11.000 CAUDAL MÁXIMO INSTANTÁNEO (l/s): 2 

CARACTERÍSTICAS: Aprovechamiento de aguas subterráneas, mediante un sondeo de 320 metros de profundidad, y 220 milímetros de diámetro inicial de perforación. Su situación queda determinada por las coordenadas (ETRS89): X = 762.481; Y = 4.464.025, en el Término Municipal de Coves de Vinromà (les), en la Provincia de Castellón, Polg. 30; Parc. 112, de acuerdo con el proyecto correspondiente incorporado al expediente. 

Las instalaciones consisten en un grupo electrobomba sumergible de 7,5 C.V. / 5,52 KW de potencia, situado a una profundidad de 291 metros. De conformidad con lo establecido en el Texto Refundido de la Ley de Aguas (R. D. Legislativo 1/2001 de 20 de julio) y en el Reglamento del Dominio Público Hidráulico de 11 de abril de 1986, se abre información pública sobre dicha petición por un plazo de UN MES, contado desde la publicación de este anuncio en el Boletín Oficial de la Provincia. Durante dicho plazo podrá ser examinada en esta Confederación Hidrográfica del Júcar (Avda. Blasco Ibáñez, nº 48 de Valencia), la documentación aportada al expediente, así como formular las reclamaciones que se estimen pertinentes. 

Los escritos de reclamación podrán presentarse en el Registro de la Confederación Hidrográfica, o por cualquier otro medio admitido por las disposiciones vigentes 

EL SECRETARIO GENERAL Fdo: Juan Torralba Rull. (Firmado Electrónicamente)

DILIGENCIA por la que se Certifica que el anuncio de Información Pública reproducido al dorso ha estado expuesto en el Tablón de Edictos de este Ayuntamiento, durante el plazo reglamentario que se indica en el mismo. Durante dicho plazo de exposición: 

 No se han presentado reclamaciones, alegaciones, ni peticiones en competencia. 

 Se han presentado las reclamaciones/alegaciones que se relacionan a continuación (cuyos originales se adjuntan). Firmado:

https://lescovesdevinroma.sedelectronica.es/info.0


L´EXECUTIVA DEL PSPV-PSOE REUNIDA A CANET LO ROIG

 


El PSPV al completo reitera su oposición a la MAT de Forestalia a Ports Maestrat
ELPERIODIC.COM - 13/06/2021

El partido socialista reafirma en el comité comarcal de Els Ports la necesidad de luchar contra un proyecto que va en contra de la manera de vivir de los vecinos y vecinas del territorio



El PSPV-PSOE de todos los niveles en el territorio ha reiterado su firme oposición a la línea de Muy Alta Tensión (MAT) de Forestalia (Els Ports) y lo ha hecho en el Comité comarcal de Els Ports celebrado el viernes en Canet lo Roig en el que reafirmó la necesidad de seguir luchando contra un proyecto no consensuado y que va en contra de la manera de vivir de los vecinos y vecinas de este territorio.



Al Comité Comarcal acudieron socialistas de todos los órganos del PSPV, como Jose Manuel Gisbert i Ana Besalduch de la ejecutiva Nacional, miembros de la ejecutiva provincial como Santiago Pérez, Ruth Sanz, Román Sánchez, Toni Ripollés, Joan Ronchera, y su secretario general, Ernest Blanch, para dar cobertura al secretario comarcal, Evaristo Martí, y a los miembros de su ejecutiva, así como cargos y representantes de todas las agrupaciones de la que es la comarca más grande de la provincia de Castelló, tales como el secretario de Organización, Sergio Bou y los vicesecretarios comarcales, Xaro Miralles y Rhamsés Ripollés.



Se recordó que todos los pueblos están en contra de las torres eléctricas que comporta el proyecto de Forestalia, ya que, como están proyectadas, pasan muy cerca de los pueblos y conlleva grandes afecciones paisajísticas y sociales sobre las poblaciones. Es por eso que desde el partido se trasladó la necesidad de que estos proyectos compaginen el progreso con el equilibrio ecológico, trabajando por encima de todo a favor de las personas, y si no lo hacen, que se retornen.



Hay que señalar que los tres diputados autonómicos Ernest Blanch, Paco Gil y Sabina Escrig, han presentado una Proposición No de Ley a la mesa de las Cortes para instar a la Conselleria de Medio Ambiente y la Dirección General de Política Territorial y Paisaje a "buscar soluciones y alternativas sostenibles” para cualquier proyecto de MAT que quiera ejecutarse en el territorio.



En la Proposición no de Ley se insta al Consel a que se dirija al Gobierno de España para que reforme el proyecto de la línea MAT Forestalia que atraviesa la comarca de Els Ports proveniente de Teruel. Desde el partido socialista se indica la importancia de la Conselleria de Medio Ambiente de la Generalitat, que es la que tiene competencias en el territorio en materia ambiental, a la que se pide que ejerza toda su capacidad para no admitir de ninguna forma un proyecto tan agresivo para el territorio y sin tener en cuenta ni a los agentes implicados, ni en la población, como este de Forestalia.

Inversiones socialistas a Canet
En el comité también se puso de relieve la importante tarea que están llevando a cabo los compañeros y compañeras del grupo socialista de Canet lo Roig, coordinado por Maite Linares, en un municipio donde se tiene que destacar las grandes inversiones que ha llevado a cabo la Generalitat Valenciana y Diputación de Castelló, visualizadas, entre otras con las nuevas escuelas del Pla Edificant que supone un millón y medio de euros de infraestructura educativa, la reforma del centro de salud, la creación de pistas de pádel y los diversos fondos de cooperación municipal y que han supuesto un buen impulso para el bienestar y calidad de vida de la gente que vive en el pueblo, elementos que hay que agradecer a la sensibilidad de los gobernantes socialistas de las varias instituciones, que gobiernan para todas y todos, independientemente del color político, y del que Canet es buen ejemplo.
https://www.elperiodic.com/pcastellon/pspv-completo-reitera-oposicion-forestalia-ports-maestrat_753548



diumenge, 13 de juny del 2021

PLANTILLA DE L´AJUNTAMENT DE LES COVES DE VINROMÀ

 


Ajuntament de les Coves de Vinromà

Expediente n.º: 330/2021Anexo de PersonalProcedimiento: Elaboración y Aprobación del PresupuestoFecha de iniciación: 20/03/2021

ANEXO DE PERSONAL

El Anexo de personal soporta documentalmente las consignaciones para gastos de personal presupuestadas en el Capítulo I del Presupuesto. Gastos. Incluye la información del Servicio de Personal que acompaña al Presupuesto y que se compone de una relación individualizada de los puestos de trabajo, que se refleja a su vez en la Plantilla de personal, así como se relaciona por centro, programa, responsable,

SECCIÓN

CENTRO

Excmo. Ayuntamiento de les Coves de Vinromà

PROGRAMA

92007

RESPONSABLE

Sra. Alcaldesa – Presidenta del Ente Local

CATEGORÍA-GRUPO

ANTIGÜEDAD

PUESTOS DE TRABAJO

NIVEL. C. DESTINO

GRUPO

Funcionario

Secretario - Interventor

19/01/2021

Sánchez Jordán, Manuel

26

A1

Administrativo

15/11/1979

Albert Cucala, Juan Manuel

22

C1

Auxiliar

01/09/1986

Moliner Barreda, María. Cinta

11

C2

Alguacil

01/01/2006

Zaragozà Beltrán, Juan Francisco

11

(A extinguir)

Ag. Profesionales

Encargado Biblioteca

Vacante

C1

Personal Laboral

Contrato /Grupo

Limpieza. T. parcial

2 plazas sin cubrir

29/11/2017

29/11/2017

Balaguer Pedra, María del Carmen

1

Temporal/E

16/11/2015

Gavila Gonzalez, María Eugenia

1

Temporal/E

Biblioteca

01/01/1996

Pastor Villalonga, Mª Luisa

(A extinguir)

Fijo

Ludoteca. T parcial

01/09/2003

Albert Cabrejas, Marta

6

Fijo

Ludoteca. T parcial

01/10/2018

Trilles Villamón, Patricia

6

Temporal/E

Peones de obras

2 Plazas sin cubrir

Colaboración Administrativa

Vacante

23/07/2018

Tena Porcar, Raquel

11

Temporal/C2

10/07/2021

Sales Adell, Julia

11

Temporal/C2

Peón de obras

07/07/2015

Villalonga Martí, Raúl

11

Temporal/E

11/05/2015

Villalonga Pastor, David Javier

11

E

Policía Local

Plaza a cubrir de nueva creación

Arquitecto

Plaza a cubrir de nueva creación


Además del personal, personal eventual, incluido en convenios subvencionados por Diputación o por el SERVEF, que varían de un ejercicio a otro en función de los programas a los que se puede acoger el Ente Local, pudiendo variar entre 9 y 12 personas las que durante el año prestan sus servicios.

Las retribuciones de los miembros de la corporación local por el ejercicio de su cargo se adecúan a las limitaciones reguladas en la Ley 11/2020, de 30 de diciembre, de Presupuestos Generales del Estado para el año 2021, ya que tal y como establece el artículo 75 bis de la Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local, los Presupuestos Generales del Estado determinan anualmente, el límite máximo total que pueden percibir los miembros de las Corporaciones Locales por todos los conceptos retributivos y asistencias, excluidos los trienios a los que en su caso tengan derecho aquellos funcionarios de carrera que se encuentren en situación de servicios especiales, atendiendo entre otros criterios a la naturaleza de la Corporación local.

De conformidad con la Ley 11/2020, de 30 de diciembre, de Presupuestos Generales del Estado para el año 2021, el número total de puestos de trabajo de personal eventual o cargos públicos con dedicación exclusiva respecto al que disponían a 31 de diciembre de 2020. Será el articulado de la Ley de Presupuestos Generales del Estado el que dispondrá si es posible incrementar el número total de puestos de trabajo de personal eventual o cargos públicos con dedicación exclusiva. No obstante, si la referida Ley no se encuentra aprobada regirá el criterio establecido en la última LPGE.

Se produce una adecuación de las retribuciones de todo el personal, funcionario de carrera, eventual o laboral, según se establece en la Ley de Presupuestos Generales del Estado para 2021, y para el personal laboral, se deberá acudir además, al Convenio Colectivo correspondiente.

La dotación otorgada a dicho personal se dispone sin perjuicio de las adecuaciones retributivas que con carácter singular y excepcional, resulten imprescindibles por el contenido del puesto de trabajo, por la variación del número de efectivos o por el grado de consecución de los objetivos.

En Les Coves de Vinromá, a la fecha y firma que constan al margen.

(documento firmado electrónicamente)

La Alcaldesa,

Fdo.: Doña Mónica Nos Orient

LA SINDICATURA DE COMPTES INFORMA SOBRE LA IMPOSICIÓ DE MULTES ALS RESPONSABLES DE L´AJUNTAMENT DE LES COVES DE VINROMÀ

 



La Sindicatura de Comptes inicia el procediment comminatori i informa sobre la imposició de multes coercitives als responsables dels ajuntaments i mancomunitats que no han retut la relació de contractes de 2020

València, 11 de juny de 2021.- La Sindicatura de Comptes ha iniciat el procediment comminatori i ha informat sobre la imposició de multes coercitives —en cas d’incompliment— als alcaldes i alcaldesses dels ajuntaments i als presidents i presidentes de les mancomunitats que no han remés la relació anual de contractes corresponent a l’exercici 2020, després que s’hagen sobrepassat àmpliament els terminis concedits i no s’haja rebut cap resposta als requeriments previs d’informació.


Les multes, la quantia de les quals oscil·la entre els 600 i els 3.000 euros, s’imposaran a l’autoritat o al personal responsable, els quals efectuaran directament l’abonament, sense que puga derivar-se el pagament de la multa a l’entitat o òrgan de què es tracte, quan aquests formen part del sector públic.  El seu import es graduarà tenint en compte la importància de la pertorbació patida, la intencionalitat de l'apercebut i l'activitat que haguera pogut realitzar per complir, els mitjans materials i personals disponibles, la capacitat tècnica i econòmica de l'obligat, així com la proporcionalitat amb la rellevància de l'incompliment constatat.


D’acord amb això, la Sindicatura de Comptes ha iniciat el procediment d’imposició de multa coercitiva als alcaldes i alcaldesses dels ajuntaments que es detallen a continuació:


Província d’Alacant


Altea, Benigembla, Benillup, Cañada, la Nucia, la Romana, Llíber, San Fulgencio i Torrevieja.


Província de Castelló


Chóvar, Fuentes de Ayódar, la Vall d’Uixó, les Coves de Vinromà, Navajas, Peníscola, Teresa i Villamalur.


Província de València


Ademuz, Alcublas, Cheste, Fontanars dels Alforins, Gavarda, la Pobla del Duc, Massalfassar, Paiporta i Quatretonda.


De la mateixa manera, també s’ha iniciat el procediment d’imposició de multa coercitiva als presidents i presidentes de les mancomunitats que es detallen a continuació:


Província d’Alacant


Depuració d’Aigües Residuals Marge Esquerre del Segura - Baix Segura, Font de la Pedra, la Foia de Castalla, Mancomunitat de Calp, Murla i Vall de Laguar - Pou Lucifer, Serveis Beneixama, el Camp de Mirra i la Canyada, Serveis Promoció Econòmica Vega Baja.


Província de Castelló


Alt Millars, Turística del Maestrat Castelló-Teruel.


Província de València


Costera de Ranes, Racó d’Ademús.


Pel que fa a la legislació que empara aquestos procediments, l’obligació de retre la relació anual de contractes a través de la plataforma www.rendiciondecuentas.es s’estableix en l’article 40.2 de la Llei de Funcionament del Tribunal de Comptes i en la Instrucció d’11 de juliol de 2018 de la Sindicatura de Comptes. Alhora, l’article 4 de la Llei de Sindicatura de Comptes regula el deure de col·laboració amb aquesta institució i l’article 11.2 estableix que la no remissió de la informació sol·licitada o l’incompliment dels terminis fixats per la Sindicatura de Comptes poden donar lloc a l’adopció d’un requeriment comminatori als obligats a col·laborar, així com a la imposició de multes coercitives. Pel que fa a les quanties econòmiques de les multes, s’estableixen a l’article 46 del Reglament de Règim Interior de la Sindicatura de Comptes.

https://www.sindicom.gva.es/la-sindicatura-de-comptes-inicia-el-procediment-comminatori-i-informa-sobre-la-imposicio-de-multes-coercitives-als-responsables-dels-ajuntaments-i-mancomunitats-que-no-han-retut-la-relacio-de-contractes-de-2020

dissabte, 12 de juny del 2021

EL MUNICIPI DE LES COVES CONTRACTARÀ PERSONES DESOCUPADES AMB LA SUBVENCIÓ DE 96.689 € DE LA DIPUTACIÓ I LA GENERALITAT

 



Les Coves de Vinromà fomenta l’ocupació amb la contractació de 7 persones per a l’estiu

 12/06/2021

L’Ajuntament de les Coves de Vinromà oferirà un total de 7 llocs de treball de caràcter temporal per a cobrir les necessitats dels mesos d’estiu en la seua aposta per crear oportunitats laborals entre els veïns i veïnes en situació de desocupació.

5 joves formaran part del personal de serveis relacionats amb la piscina municipal, mentre que les altres 2 persones desenvoluparan les tasques pròpies de peó d’obres i serveis. El procés de selecció d’aquestes 2 últimes ofertes ja ha sigut iniciat per part del Servef, inversió que es cobrirà mitjançant l’obtenció de la subvenció del “Pla d’Ocupació 2021” de la Diputació de Castelló, l’import de la qual és de 8.888’88 euros.

El consistori també ha aconseguit subvencions de l’EMCORP i EMERGE de la Generalitat Valenciana, que sumen 87.800 euros i possibilitaran la contractació de 8 persones desocupades a partir del mes de setembre.

L’alcaldessa, Mònica Nos, ha explicat que “una de les prioritats d’aquest equip de govern és la generació d’ocupació perquè sabem que per als veïns i veïnes és molt important poder optar a un treball en el mateix municipi. El nostre esforç per obtindre subvencions i la inversió municipal ens estan permetent crear oportunitats entre les diferents franges d’edat”.

https://canal56.com/2021/06/les-coves-de-vinroma-fomenta-locupacio-amb-la-contractacio-de-7-persones-per-a-lestiu/

PREUS DE LA PISCINA DE LES COVES, TEMPORADA 2021

 


Avui comença la campanya d´estiu a la piscina del Temple 

Horari: de les 11:00 a les 21:00 hores  

De dilluns a diumenge

PREUS

-Menors de 7 anys 0 €

ABONAMENT DE TEMPORADA:

-Menors de 14 anys 20 €

-Majors de 14 anys  30 €

ENTRADA SOLTA:

Val per a tot el dia, Es pot eixir i tornar

-De 7 a 14 anys        1,50 €

-Majors de 14 anys 2,50 €



divendres, 11 de juny del 2021

EL PSPV-PSOE CASTELLONENC APROVA UNA RESOLUCIÓ PERQUÈ ES REFORCE EL SEGUIMENT DELS AGRESSORS DE VIOLÈNCIA MASCLISTA



11/06/2021

El PSPV-PSOE de la província de Castelló ha aprovat per unanimitat en el plenari de l’executiva de juny una resolució en la qual es reclama posar el focus en els agressors de violència masclista, “reforçant i incrementant els instruments de seguiment a través de l’augment de la utilització dels dispositius de control telemàtic de les penes i mesures d’allunyament (Sistema COMETA) incentivant la seua col·locació pels jutjats”.

La iniciativa, proposada per la secretaria d’Igualtat i Lluita contra la Violència de Gènere i defensada per la presidenta Rosa Marco, també planteja l’augment dels efectius policials especialitzats per atendre casos de violència masclista, de la mateixa manera que sol·licita construir i implementar “la formació obligatòria i especialitzada en gènere per a franquejar els prejudicis i estereotips, de tots els estaments de la justícia, per a promoure una justícia amb perspectiva de gènere com a principi transversal de tot el nostre sistema de justícia”.

La proposta rebutja i condemna “amb rotunditat” els assassinats per violència de gènere ocorreguts enguany i expressa la repulsa contra aquesta xacra que és “la violació de drets humans més universal, més oculta i impune que existeix hui dia”.

Així mateix, s’insta a donar un nou impuls en la lluita contra la barbàrie masclista i es reclama “la incorporació en els currículums escolars com a formació obligatòria en tots els nivells d’ensenyament de continguts específics en matèria d’igualtat i no discriminació”, deixant clar que “l’educació és la vacuna enfront de les violències masclistes”.

D’altra banda, aquesta iniciativa sol·licita plans de sensibilització i campanyes “amb caràcter periòdic i permanent dirigides a tota la societat amb la finalitat de conscienciar sobre l’eliminació de prejudicis i estereotips de gènere, previndre conductes de violència masclista en els homes”, i expressa que “no podem seguir sense escoltar els i les expertes en violència masclista, no podem ignorar informes, declaracions internacionals i negar la violència masclista”.

https://canal56.com/2021/06/el-pspv-psoe-provincial-aprova-una-resolucio-perque-es-reforce-el-seguiment-dels-agressors-de-violencia-masclista/

L´AJUNTAMENT DE LES COVES JA POT ADHERIR-SE A LES SUBVENCIONS DE PROMOCIÓ D´OCUPACIÓ "T´AVALEM" 2021




LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació 



Extracte de la Resolució de 8 de juny de 2021 de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions als projectes «T’avalem», en desenvolupament del Programa mixt d’ocupació-formació «Garantia juvenil», mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l’ocupació. [2021/6569]

Tercer. Entitats beneficiàries Podran promoure els projectes de «T’avalem» i ser entitats beneficiàries, en les condicions i amb els requisits que s’assenyalen en l’article 2 de l’ordre de bases: 

– Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d’ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals. 

– Altres ens públics dependents de l’administració de la comunitat autònoma. 

- Les mancomunitats i altres agrupacions d’entitats amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l’ocupació. 

- Els acords/pactes territorials per l’ocupació constituïts a l’empara del que s’estableix en l’article 2.1, apartats a) i b), de l’ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Quart. Persones destinatàries Les persones destinatàries d’aquest programa d’acord amb l’article 4 de l’ordre de bases seran persones joves majors de 16 anys i menors de 30 hauran de complir els següents requisits mínims que s’han de complir en la data d’incorporació al projecte: 

a) Estar inscrites i figurar com a beneficiàries actives en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que constitueix el sistema oficial d’informació i seguiment sobre la implementació de la Garantia Juvenil a Espanya, i consegüentment, la llista única de demanda i el suport per a la inscripció de les persones interessades en les accions executades en el context de la Garantia Juvenil. 

b) Els recollits en la Llei 18/2014, de 15 d’octubre, d’aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l’eficiència, per a beneficiar-se d’una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. 

c) Els que estableix la normativa d’aplicació per a formalitzar un contracte per a la formació i l’aprenentatge. 

d) Els que es descriu en l’article 20 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, per a l’accés a la formació. 

Cinqué. Quantia Es destina per a atendre les subvencions un import global màxim de 10.000.000 d’euros amb càrrec a la línia pressupostària S0549000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació per a l’exercici 2021. 

Sisé. Termini de presentació de sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Text íntegre a l´enllaç https://dogv.gva.es/datos/2021/06/11/pdf/2021_6569.pdf







AJUDES PER A LA REALITZACIÓ D´ACTUACIONS D´EFICIÈNCIA ENERGÈTICA EN EXPLOTACIONS AGROPECUÀRIES

 




Institut Valencià de Competitivitat Empresarial

 Extracte de la Resolució de 5 de juny de 2021, del president de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes per a la realització d’actuacions d’eficiència energètica en explotacions agropecuàries, amb càrrec al pressupost de l’exercici 2021. [2021/6578] 

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se en la Base de dades nacional de subvencions: 

http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index i en la pàgina web de l’IVACE: http://www.ivace.es

 Primer.

Entitats beneficiàries Podran acollir-se a aquestes ajudes les persones i entitats que s’enumeren a continuació en funció de cada tipus d’actuació, i sempre que tinguen residència fiscal a Espanya: 

a) Persones físiques o jurídiques de naturalesa privada o pública, titulars d’una explotació agropecuària. b) Comunitats de regants i altres organitzacions la fi de les quals consistisca en la gestió comuna d’aigua per al reg agrícola o la gestió comuna d’altres combustibles i fonts d’energia per a fi agropecuària. 

c) Titulars d’explotacions agrícoles de regadiu que utilitzen xarxes de reg per al funcionament del qual siga necessari actualment el consum d’energia elèctrica. 

d) Qualsevol organització o associació de productors agrícoles reconeguda per l’autoritat competent. 

e) Les comunitats d’energies renovables i les comunitats ciutadanes d’energia, segons definició de la Directiva 2018/2001 del Parlament Europeu i del Consell, d’11 de desembre de 2018, relativa al foment de l’ús d’energia procedent de fonts renovables, i de la Directiva 2019/944 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juny de 2019, sobre normes comunes per al mercat interior de l’electricitat i per la qual es modifica la Directiva 2012/27/UE, respectivament, així com de l’article 4 del Reial Decret llei 23/2020, de 23 de juny, pel qual s’aproven mesures en matèria d’energia i en altres àmbits per a la reactivació econòmica. 

Dins de les comunitats d’energies renovables i les comunitats ciutadanes d’energia, almenys un dels socis haurà de ser titular o beneficiari de l’explotació agrària. f) Les empreses de serveis energètics (Esses), o proveïdors de serveis energètics definits en el Reial decret 56/2016, de 12 de febrer, pel qual es transposa la Directiva 2012/27/UE, de 25 d’octubre de 2012, referent a auditories energètiques, acreditació de proveïdors de serveis i auditors energètics i promoció de l’eficiència del subministrament d’energia. Per a poder ser destinatàries, aquestes empreses hauran d’actuar conforme al contracte que tinguen establit a tal fi amb la propietat i dur a terme les inversions incloses en alguna de les actuacions subvencionables recollides en aquesta convocatòria, havent d’acreditar la seua actuació com a empresa de serveis energètics i la inversió realitzada. 

Segon.

Objecte Ajudes per a les actuacions que es relacionen a continuació: 

a) Actuació 1: Millora de l’eficiència energètica de les instal·lacions de regadiu. Consistirà en l’execució d’actuacions de reforma de les instal·lacions de regadiu en explotacions agropecuàries i comunitats de regants, per renovació dels seus equips de bombament que reduïsquen el consum d’energia final i les emissions de CO2 . 

b) Actuació 2: Millora de l’eficiència energètica i utilització d’energies renovables en explotacions agropecuàries. Consistirà en la realització d’actuacions de reforma de les explotacions i instal·lacions consumidores d’energia tèrmica, elèctrica i de procés pròpies de les explotacions agropecuàries que reduïsquen el consum d’energia final i les emissions CO2 .

Text íntegre a l´enllaç https://dogv.gva.es/datos/2021/06/11/pdf/2021_6578.pdf?fbclid=IwAR2lLS_ixhfA5_WVpwbhS3nVA9sdqjSZgopW8KGeCnmEog9-Xfh9gasFLv8

CLASSIFICACIÓ DEL CEIP LA MORERIA DE LES COVES A EFECTES RETRIBUTIUS

 


Conselleria d’Educació, Cultura i Esport 

 RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2021, del conseller d’Educació, Cultura i Esport, per la qual s’aprova la classificació, a efectes retributius, dels centres públics docents dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport per al curs 2020-2021. [2021/6313]

Classificació de centres públics d’educació infantil 1r cicle, educació infantil i primària, centres específics d’educació especial i centres d’educació de persones adultes on no s’impartisca segon nivell del cicle II d’ensenyaments d’educació de persones adultes. Curs 2020-2021

MUNICIPI COVES DE VINROMÀ (LES)

CODI  12001629

CENTRE  CEIP LA MORERIA

CATEGORIA  C 

UNITATS 9


Text íntegre a l´enllaç https://dogv.gva.es/datos/2021/06/11/pdf/2021_6313.pdf


dijous, 10 de juny del 2021

LA DIPUTACIÓ LI PAGARÀ A L´AJUNTAMENT DE LES COVES TOT EL GASTO CORRESPONENT SI L´EQUIP DE GOVERN CONSIDERA FER UN GOVERN MUNICIPAL OBERT, QUE FOMENTA LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA, CREAR ESPAIS DE PARTICIPACIÓ, AFAVORIR UN AJUNTAMENT TRANSPARENT A LA CIUTADANIA, FER TRANSPARENT LA SEUA GESTIÓ, AFAVORIR LA PRESENTACIÓ DE COMPTES PER A QUE ELS VEÏNS/NES PUGUEM AVALUAR LA SEUA GESTIÓ, MILLORAR LA INFORMACIÓ, GARANTIR QUE EL GOVERN ACTUA AMB PRINCIPIS ÈTICS I AMB GARANTIA DE SERVEI PÚBLIC




Se subvencionarán, en concreto, las actuaciones destinadas a: 

MODALIDAD 1. FOMENTO DE LA PARTICIPACIÓN CIUDADANA. 

Se considerarán proyectos, procesos o actividades subvencionables aquellos que fomenten la participación ciudadana con la finalidad de incorporar a la ciudadanía en los procesos de toma de decisiones municipales y en el diseño y la implementación de políticas públicas. Todos los proyectos, procesos o actividades podrán celebrarse de forma presencial o telemática. En este sentido, se incluirán, entre otros, los proyectos, acciones y/o herramientas que desarrollen: 

A) PROCESOS DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA: - Procesos participativos destinados a la implicación de la ciudadanía en los asuntos públicos del municipio.

- Consultas ciudadanas relacionadas con la participación en decisiones municipales. - Presupuestos participativos. 

B) FORMACIÓN Y DIVULGACIÓN EN PARTICIPACIÓN CIUDADANA: Talleres y/o acciones de divulgación o formación sobre participación ciudadana. 

C) ESPACIOS Y ÓRGANOS DE PARTICIPACIÓN: La creación o redefinición de espacios y órganos de participación, estables o puntuales, que faciliten la participación ciudadana en las políticas municipales tales como consejos ciudadanos, defensor/a del vecino/a, comisiones de trabajo, redes ciudadanas, foros, comités cívicos o asambleas ciudadanas. 

D) NORMAS REGULADORAS Y PLANES ESTRATÉGICOS: 

- La implementación o adecuación de normas reguladoras sobre la participación ciudadana en el municipio. 

- La implementación o adecuación de documentos, tales como planes estratégicos, sectoriales, agenda 21 local o Agenda 2030 ODS, que desarrollen políticas públicas en participación ciudadana. 

- Todos aquellos proyectos, procesos, actividades o acciones destinadas a la mejora de la vida comunitaria del municipio desarrolladas mediante técnicas de participación ciudadana

. MODALIDAD 2. FOMENTO DE LA TRANSPARENCIA.

Se considerarán proyectos, procesos o actividades subvencionables aquellos que fomenten las actuaciones dirigidas al impulso de la transparencia, la rendición de cuentas y el buen gobierno. En este sentido, podrán subvencionarse, entre otros, los proyectos, acciones y/o herramientas que desarrollen: A) ACCIONES QUE FACILITEN QUE CUALQUIER PERSONA PUEDA TENER ACCESO A LA INFORMACIÓN PÚBLICA MEDIANTE PROCEDIMIENTOS SENCILLOS Y CLAROS. Elaboración de procedimientos telemáticos para garantizar el libre acceso de la ciudadanía a la información, garantizando la adaptación a las personas con diversidad sensorial, la puesta a disposición de la ciudadanía de la información pública en un formato accesible y comprensible que permita su reutilización. 

B) FOMENTAR EL CONOCIMIENTO POR LA CIUDADANÍA DE LOS PRINCIPIOS DEL GOBIERNO ABIERTO Y LA TRANSPARENCIA. 

- Elaboración de herramientas que potencien la transparencia, el buen gobierno, la integridad institucional, ética pública y el acceso de la ciudadanía a la información pública.

 - El establecimiento de espacios para el fomento de la transparencia y el derecho de acceso a la información pública, así como de las normas de buen gobierno: jornadas, debates, talleres, coloquios, dinámicas de grupo, exposiciones interactivas, grupos de trabajo virtuales, foros u otros espacios abiertos al intercambio de ideas que se dirijan a la elaboración de propuestas concreta de acciones o políticas públicas. 

C) HACER TRANSPARENTE LA GESTIÓN PÚBLICA MEDIANTE LA DIFUSIÓN DE LA INFORMACIÓN QUE GENEREN LOS SUJETOS OBLIGADOS. Adecuación de las sedes electrónicas y webs de las entidades locales que tengan como objetivo posibilitar la publicación de la información pública exigida por la normativa aplicable, e impulso de mecanismos de evaluación y mejora continua de los niveles de transparencia. Entre las mejoras, a modo de ejemplo, se pueden, introducir en los citados instrumentos, utilidades tecnológicas que ayuden al acceso a la información pública por parte de los ciudadanos, tales como: visores presupuestarios, de proveedores, etc. 

D) FAVORECER LA RENDICIÓN DE CUENTAS A LOS CIUDADANOS, DE MANERA QUE PUEDAN EVALUAR EL DESARROLLO DE LAS ACTUACIONES DE LOS SUJETOS OBLIGADOS. 

Iniciativas consistentes en apertura y reutilización de la información (datos abiertos); Facilitar una cultura de apertura informativa, reutilización de datos abiertos y fomentar una relación proactiva de la ciudadanía con la Administración, establecer redes de colaboración para impulsar iniciativas y acciones de gobierno abierto, e impulsar planes y herramientas para la rendición de cuentas. 

E) MEJORAR LA ORGANIZACIÓN, CLASIFICACIÓN Y MANEJO DE LA INFORMACIÓN PÚBLICA. 

- Formación y asesoramiento a los miembros y al personal municipal, sobre los mecanismos de transparencia y buen gobierno para mejorar en la toma de decisiones a través de la deliberación razonada y cumplimiento de las prácticas de buen gobierno en el ejercicio de sus cargos. 

- Formación y asesoramiento a su población sobre los espacios, procesos, órganos y herramientas necesarios para el ejercicio de su derecho de acceso a la información pública potenciando su implicación en los asuntos públicos del municipio. 

F) GARANTIZAR QUE EL EJERCICIO DEL GOBIERNO SE REALICE CON SUJECIÓN A PRINCIPIOS ÉTICOS Y EN GARANTÍA DEL SERVICIO PÚBLICO. 

Iniciativas de integridad pública: elaboración de Códigos de Conducta, Guías de Buenas Prácticas de integridad, Comités Éticos de Buen Gobierno, herramientas de formación y sensibilización sobre ética pública y demás iniciativas tendentes a promocionar o incentivar el desarrollo marcos de integridad institucional. Estarán excluidas de la convocatoria las siguientes actividades: 

a Las que promuevan o justifiquen cualquier forma de discriminación por razón de raza, sexo, religión, ideolgia o cualquier otra que atente contra los derechos fundamentales de las personas o su dignidad. 

b Las verbenas, cabalgatas, fiestas tradicionales, actividades gastronómicas, competiciones deportivas, aquellas otras de enseñanza reglada, apoyo escolar o extraescolar, fiestas de fin de curso y viajes recreativos, sin perjuicio de lo dispuesto en el apartado 2 del punto cuarto de esta convocatoria en relación con el carácter complementario de estas actividades. 

c Las que no respondan al objeto de esta Convocatoria. En estos casos, no se valorarán aquellas actividades o proyectos que no respondan al objeto de la subvención; si esta situación afectase a la totalidad de las actividades o proyectos presentados, se procederá a desestimar la solicitud. 

d Las de carácter religioso, sindical y político. Cada Ayuntamiento presentará una solicitud para cada una de las modalidades según el ANEXO I de la presente convocatoria, pudiendo optar por una de las dos modalidades previstas o bien por las dos modalidades al mismo tiempo. 

QUINTA.- Gastos subvencionables Serán gastos objeto de subvención los que de manera indubitada respondan a la naturaleza de la actividad subvencionada, resulten estrictamente necesarios y se realicen dentro del ejercicio 2021. 

En ningún caso, el coste de adquisición de los gastos subvencionables podrá ser superior al valor de mercado. Únicamente serán objeto de ayuda los gastos de carácter CORRIENTE, en ningún caso gasto en bienes inventariables. 

 Serán subvencionables: 

A) los gastos de personal que lleve a cabo el Ayuntamiento imputables a la realización del proyecto con cargo al Capítulo I de su Presupuesto municipal, con los siguientes límites:

c Un 100 % de la cantidad subvencionada en el caso de municipios de población inferior o igual a 5.000 habitantes.


Text íntegre a l´enllaç: https://bop.dipcas.es/PortalBOP/obtenerPdfAnuncio.do?idAnuncio=119055

AJUDES AL LLOGUER PER JOVES

 


AJUDES AL LLOGUER



 El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de la Resolució de la convocatòria (DOGV núm. 9103, de 09.06.2021), i finalitzarà el 8 de juliol de 2021, és a dir, es podran presentar les sol·licituds des del 10 de juny de 2021 al 8 de juliol de 2021, tots dos inclosos.

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18582&fbclid=IwAR1iAjlF3h1rC1kwUxdeONh-AVvLtYzr7p_YO7g6cEG6Gg1jeH87AJW936g

dimecres, 9 de juny del 2021

PLA DE RENOVACIÓ DEL PARC NACIONAL DE MAQUINÀRIA AGRÍCOLA, TRACTORS, MÀQUINES AUTOMOTRIUS I SUSPESES

 Pla de renovació del parc nacional de MAQUINÀRIA AGRÍCOLA



S'han publicat les ajudes per a la renovació de la maquinària agrícola que tenen per objecte l'adquisició dels següents tipus de màquines noves:

- Tractors.

- Màquines automotrius: de recol·lecció, d'aplicació de productes fitosanitaris i fertilitzants, excloses cisternes de purí.

- Maquines arrossegades o suspeses: sembradora directa, abonadora, equips d'aplicació de productes fitosanitaris, cisternes d'amb sistemes de localització de producte en el sòl (reixes i discos), tubs flexibles (mànegues) o rígids (per a aplicació just sobre el sòl), així com sistemes de localització de purí en el sòl independentment de la cisterna.

- Els tractors i màquines a adquirir, hauran de seleccionar-se d'entre les relacionades en la pàgina web del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació: https://www.mapa.gob.es/es/ , en la qual es realitzarà la sol·licitud d'ajuda

Beneficiaris

1. Les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, inclosos ens sense personalitat jurídica, titulars d'una explotació agrària inscrita en el Registre General de la Producció Agrícola (REGEPA).

2. Les persones físiques o jurídiques que presten serveis agromecánicos amb maquinària agrícola a l'agricultura, inscrites en l'Impost d'activitats Econòmiques en l'epígraf 911.

Les agrupacions de tractaments integrats en agricultura i les agrupacions de defensa sanitària ramadera. Aquestes subvencions solament es destinaran per a maquinària i equips agrícoles l'ús dels quals estigui destinat a les seves activitats específiques

Quantia

La quantia varia en funció de la màquina adquirida, pot oscil·lar entre 1.000€ fins a 20.000€

Termini

Les màquines poden adquirir-se des del dia 2 de juny. 

El termini de sol·licituds s'obre el dia 15 de juny i finalitza el 15 de setembre.

Més informació:  https://www.mapa.gob.es/es/agricultura/temas/medios-de-produccion/maquinaria-agricola/ayudas/ayudas_renovacion_de_maquinaria/?fbclid=IwAR1S-WDPBwFI4-vVj3mzbJnYYOe1fojU-jDUX36K9jCvqeyy9wX71GDesK0

dimarts, 8 de juny del 2021

ACTA DEL CONSELL MUNICIPAL DE LA VILA DE PINET

 M. NICOLAS ISERN, ALCALDE ELECTE 








https://www.facebook.com/mairiepinet

AJUNTAMENT DE LES COVES: MODIFICACIÓ DE CRÈDITS DEL RECENT APROVAT PRESSUPOST 2021

 


E D I C T O

APROBACIÓN INICIAL DE MODIFICACIÓN DE CRÉDITO

Aprobado inicialmente por el Pleno del Ayuntamiento de les Coves de Vinromà, en sesión ordinaria celebrada el día 04 de junio de 2021, el expediente de modificación de créditos núm. 3/2021.01 correspondiente al Presupuesto Municipal en vigor, en la modalidad de crédito extraordinario financiado con cargo a remanente líquido de tesorería, dicho expediente estará expuesto al público por el plazo de quince días hábiles contados a partir del siguiente al de la inserción del presente anuncio en el Boletín Oficial de la Provincia.

Durante el referido plazo, queda expuesto al público en la página web municipal www.lescovesdevinroma.es, y los interesados podrán examinar el expediente, y presentar reclamaciones que estimen oportunas ante el Pleno, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 170, y artículo 169.1 por remisión del 177.2 del Texto Refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, aprobado por Real Decreto 2/2004, de 5 de marzo.

El expediente se considerará definitivamente aprobado si durante el indicado periodo no se presentaran reclamaciones. En caso contrario el Pleno dispondrá para resolverlas del plazo de un mes, que se contará a partir del día siguiente al de la finalización de la exposición al público. Las reclamaciones se considerarán denegadas, en cualquier caso, si no se resolviesen en el acto de aprobación definitiva Si transcurrido dicho plazo no se hubiesen presentado alegaciones, se considerará aprobado definitivamente dicho Acuerdo.

El resumen de la modificación presupuestaria aprobada inicialmente es el siguiente:

A) OPERACIONES CORRIENTES

1.- GASTOS DE PERSONAL.

2.- GASTOS CORRIENTES EN BIENES Y SERVICIOS.

3.- GASTOS FINANCIEROS.

4.- TRANSFERENCIAS CORRIENTES.

5.- FONDO DE CONTINGENCIA Y OTROS IMPREVISTOS

B) OPERACIONES DE CAPITAL

6.- INVERSIONES REALES. 50.000,00 €

7.- TRANSFERENCIAS DE CAPITAL.

8.- ACTIVOS FINANCIEROS.

9.- PASIVOS FINANCIEROS.

TOTAL PRESUPUESTO DE GASTOS50.000,00 €

PRESUPUESTO DE INGRESOS

CAPÍTULOS DENOMINACIÓN ALTAS BAJAS

A) OPERACIONES CORRIENTES

1.- IMPUESTOS DIRECTOS.

2.- IMPUESTOS INDIRECTOS.

3.- TASAS, PRECIOS PÚBLICOS Y OTROS INGRESOS.

4.- TRANSFERENCIA CORRIENTES.

5.- INGRESOS PATRIMONIALES.

B) OPERACIONES DE CAPITAL

6.- ENAJENACIÓN DE INVERSIONES REALES.

7.- TRANSFERENCIAS DE CAPITAL.

8.- ACTIVOS FINANCIEROS. 50.000,00 €

9.- PASIVOS FINANCIEROS.

TOTAL PRESUPUESTO DE INGRESOS 50.000,00 €

Les Coves de Vinromà, a la fecha de la firma electrónica al margen.

El Secretario-Interventor

(documento firmado electrónicamente)

Fdo.: Manuel Sánchez Jordán.