diumenge, 6 de març del 2022

AJUDA ECONÒMICA I ACOLLIDA DE CIUTADANS D´UCRAÏNA EN CASA DE FAMÍLIES, AJUNTAMENTS I ENTITATS SOCIALS

 

SOLIDARITAT VALENCIANA AMB UCRAÏNA

La Comunitat Valenciana és, com ha tingut oportunitat de demostrar en altres crisis humanitàries, una terra d'acollida. També ara, amb motiu de la invasió i guerra a Ucraïna, la societat i institucions valencianes volen manifestar i materialitzar la seua solidaritat amb el poble ucraïnés, de la manera més adequada possible.

En col·laboració amb el Govern d'Espanya, la Generalitat, a través de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica s'encarregaran d'organitzar la solidaritat valenciana i canalitzar a través de diverses vies els oferiments que es realitzen per part d'entitats  locals, ONGs (Organitzacions No Governamentals) o particulars.

Perquè l'ajuda al poble d'Ucraïna siga adequada i efectiva, és necessari i fonamental avaluar adequadament les necessitats, organitzar i planificar que arribe a qui el necessite i, per tant, canalitzar adequadament la immensa i generosa solidaritat que el poble valencià està realitzant i vol realitzar.

VIES D'INFORMACIÓ

És important que l'opinió pública s'informe de les vies d'ajuda a través dels canals (pàgines web, perfils en xarxes socials, etc.) de fonts oficials (Govern d'Espanya, Generalitat, diputacions, ajuntaments…) o d'ONGDs (associacions, fundacions...) de reconegut prestigi.

Fonts no oficials, o canals poc segurs (com whatsapp) que puguen usar-se per a suplantar fonts oficials, poden proporcionar informació errònia o falsa, que puga ser contraproduent o perillosa, i que puga provocar fraus o estafes.

AJUDA HUMANITÀRIA

La Generalitat està coordinant un comboi d'ajuda humanitària de la mà del govern ucraïnès i del govern polonès per fer l'entrega del material humanitari que els municipis, coordinats amb la FVMP (Federació Valenciana de Municipis i Províncies) recullen: material sanitari, material tèxtil, material higiene, material de refugi, aliments no peribles i altre material de comunicació. Les entregues es faran pels corredors verds i es distribuirà el material en Ucraïna per part del mateix govern ucraïnés.

Qualsevol persona interessada a col·laborar pot informar-se a través del seu ajuntament o d'ONGDs.

Així mateix, és recomanable que qualsevol donació econòmica que es vulga realitzar es faça només a ONGDs de reconegut prestigi.
RECOMANACIONS DE LA AECID SOBRE AJUDA HUMANITÀRIA

https://www.aecid.es/ES/Paginas/Sala%20de%20Prensa/Tus%20campa%C3%B1as/Ucrania.aspx

ALLOTJAMENT

L'acolliment en territori espanyol de persones refugiades d'Ucraïna (majoritàriament famílies compostes per dones amb els seus fills i filles i persones majors) es vehicularà a través del sistema d'acolliment de protecció internacional regulat per l'administració pública.

Per a això, serà necessari disposar d'allotjament, ja siga en instal·lacions dependents de les administracions públiques, o mitjançant pisos i habitatges buits que les persones particulars puguen posar a disposició.

Les ofertes d'allotjament es canalitzen mitjançant els següents formularis:

ARRIBADA DE PERSONES DE MANERA PARTICULAR

Qualsevol persona que puga entrar en contacte amb persones o famílies ucraïneses acabades d'arribar pels seus mitjans i que no sàpiguen on dirigir-se pot comunicar-ho a les autoritats locals perquè els assistisquen i ho comuniquen a l'administració autonòmica.

ACOLLIMENT XIQUETES, XIQUETS, ADOLESCENTS

L'acolliment de xiquets, xiquetes i adolescents sense referent familiar únicament es podrà realitzar a través dels canals legals del sistema de protecció de la Generalitat. No es contempla cap altra  possibilitat que no siga aquesta, per a garantir la seua protecció i seguretat, i evitar així que puguen ser víctimes de màfies de tràfic.

Més informació sobre acolliment familiar en Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

 

Font: Conselleria competent en matèria de polítiques inclusives
Data d'actualització: març 2022
Periodicitat: cada volta que es produïsca una actualització de la informació
Data de creació: març 2022 


https://gvaoberta.gva.es/va/ucrania?fbclid=IwAR3AZtwqt564qt7OSzq2-MYX4e1_jsPYE3sWvFOhl9LqZYuKKGrqx1D-4JQ

divendres, 4 de març del 2022

SUBVENCIONS PER A LA MILLORA DE L´INTERIOR DELS HABITATGES

 


Tota l´informació a 

SUBVENCIONS 2022 PER A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES DESOCUPADES A LES COVES

 LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació

RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2021, del director general de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l’exercici 2022 les subvencions destinades a la contractació de persones desocupades per corporacions locals de la Comunitat Valenciana, per a la realització d’accions previstes en plans o procediments d’emergències en l’àmbit forestal, en aplicació de l’Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (AVALEM EXPERIÈNCIA). [2022/1733]

Plana Alta, la COVES DE VINROMÀ, LES


https://dogv.gva.es/datos/2022/03/04/pdf/docv_9291.pdf




ES CONVOQUEN LES SUBVENCIONS 2022 A LA CONTRACTACIÓ DE DONES DESOCUPADES DE LES COVES

 

LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació 

 RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2021, del director general de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l’exercici 2022 les subvencions destinades a la contractació de dones desocupades, en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana, regulades en l’Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (AVALEM EXPERIÈNCIA). [2022/1729]

Coves de Vinromà, les


https://dogv.gva.es/datos/2022/03/04/pdf/docv_9291.pdf




dimecres, 2 de març del 2022

DRET D´ACCÉS, L´EINA QUE PERMETRÀ ALS COVARXINS/ES SOL.LICITAR INFORMACIÓ MUNICIPAL

 La Diputació presenta una eina ‘on line’ adreçada a ajuntaments per a facilitar l’accés de la ciutadania a la informació municipal

  • La diputada Xaro Miralles destaca que la corporació provincial es situa a l’avantguarda en polítiques de transparència i govern obert

Castelló, 01.03.2022. La Diputació de Castelló amplia el seu catàleg de serveis de suport a ajuntaments en matèria de transparència i accés a la informació. Es tracte de l’eina en línia ‘Dret d’Accés’, la qual s’ha concebut com un assistent que guia, en cas de dubtes, al personal funcionari sobre quin documentació pot ser facilitada i quina no a les persones que sol·liciten informació municipal. Serà d’especial interés per a les administracions que no disposen en plantilla de personal expert en els àmbits de la transparència i bon govern, dotant-los així de nocions bàsiques per a diferenciar què es pot entregar en virtut del dret d’accés a la informació i què no per motius de protecció de dades.


La diputada de Transparència, Xaro Miralles, ha presentat aquest matí a Castelló el nou servei, al qual es pot accedir de forma gratuïta a través del web transparencia.dipcas.esL’aplicació ha estat desenvolupada pel Servei d’Administració i Innovació Pública.


«La Diputació de Castelló es situa a l’avantguarda de les institucions en matèria de transparència i govern obert i hui ho tornem a demostrar amb aquesta eina que posem a disposició de tots els ajuntaments de la província i en un futur de la Comunitat a través de la FVMP», ha explicat Miralles.


Lresponsable del projecte ha destacat que els majors beneficiaris d’aquest llançament seran les localitats més menudes, «on rarament hi ha personal qualificat en l’àmbit de la transparència i es troben moltes vegades en la disjuntiva de si compartir totalment o parcialment la informació sol·licitada». El cribratge es fa a través d’un qüestionari.

Miralles ha agraït l’esforç dels funcionaris que han invertit el seu temps en la creació i disseny d’aquesta eina.





dimarts, 1 de març del 2022

COMUNICAT A TOTS ELS AJUNTAMENTS PER A COORDINAR LA RESPOSTA A LA SITUACIÓ D´UCRAINA

 







LES COVES DE VINROMÀ, POBLE EN RISC DE DESPOBLAMENT, REBRÀ EL 100% PER FINANÇAR MILLORES I MODERNITZACIÓ DELS SEUS POLÍGONS INDUSTRIALS

 

Ivace Parques Empresariales, dependiente de la Conselleria de Economía Sostenible, Sectores Productivos, Comercio y Trabajo, ha recibido un total de 281 solicitudes de ayuda para la mejora y modernización de áreas industriales de 167 municipios de la Comunitat Valenciana correspondientes a la convocatoria de 2022. Del total de peticiones que se han presentado, 78 corresponden a polígonos industriales de la provincia de Alicante, 60 a Castelló y 143 a València. Esto se traduce en solicitudes de 45 municipios de Alicante, 34 de la provincia de Castelló y 88 de València.(28-2-22)

 Todas ellas se enmarcan en la orden de ayudas de 2022 publicada en el DOGV el 26 de enero de 2022, cuyo plazo de presentación finalizó el pasado 21 de febrero y que cuenta con un presupuesto de 37,42 millones de euros, el mayor esfuerzo inversor hasta el momento, para subvencionar hasta el 100% de los proyectos de inversión para la mejora, modernización y dotación de infraestructuras y servicios en los polígonos, áreas industriales y enclaves tecnológicos de la Comunitat Valenciana.

Línea despoblación

La convocatoria de 2022 cuenta por segundo año consecutivo con una línea específica de ayudas destinada a los municipios en riesgo de despoblación con una dotación presupuestaria de dos millones de euros.

De esta manera, del total de las solicitudes recibidas 14 corresponden a 11 municipios que se han acogido a la línea de despoblación. En concreto, se trata de ocho localidades de la provincia de Castelló (Olocau del Rey, Sot de Ferrer, les Coves de Vinromà, Lucena del Cid, Villafranca del Cid, Morella, Villahermosa del Río y Argelita) y tres de la provincia de València (Titaguas, Higueruelas y Torrebaja).

Nuevas actuaciones

 En la convocatoria de 2022 se incluyen nuevas actuaciones subvencionables entre las que destaca la obra civil para la traída total o parcial al polígono de servicios como energía eléctrica, gas, fibra óptica, telecomunicaciones y agua que permitirá dar un mayor suministro a las empresas, y la construcción de grandes infraestructuras que beneficien al área industrial como un apeadero ferroviario, puentes o creación de viales de acceso al parque empresarial.

También se subvencionará la adquisición de terrenos colindantes al área industrial para la ampliación de viarios, zonas verdes, aparcamientos, accesos, con el fin de superar en un 5% o más los estándares exigidos en la normativa urbanística, así como la implantación en el polígono o en terrenos colindantes de estación de servicio, centro polivalente, servicio de correos, oficinas bancarias, instalaciones para la práctica deportiva, centro de educación infantil, hotel y servicio de salud y restauración.

Del mismo modo se incluye la mejora en el suministro eléctrico tanto en media como en baja tensión, así como generación de energía renovable para todo el polígono, la implantación de algún sistema que permita la identificación correcta de los códigos LER (Lista Europea de Residuos) de los residuos generados, la creación de un censo de empresas de las áreas industriales, el ensanche de los viales y parking de camiones.

La adecuación de marquesinas para las paradas de autobús dentro del polígono industrial o en un radio de 300 metros y la creación o mejora de zona/puntos de recarga de vehículos eléctricos dentro del parque empresarial (incluidas  bicicletas eléctricas y patinetes eléctricos) son también algunas de las nuevas actuaciones.

Asimismo, se ampliarán otras actuaciones ya existentes como la obra civil que permita la implantación de fibra óptica y otros servicios o infraestructuras susceptibles de ser cableadas, incremento de hidrantes y mejora del sistema de abastecimiento de agua contra incendios, directorio de empresas y servicios, adaptación de viales y señalética y sistema de recogida de aguas pluviales.


https://www.ivace.es/index.php/es/noticias/notas-de-prensa/55324-el-ivace-recibe-281-solicitudes-para-la-mejora-y-modernizacion-de-areas-industriales-en-la-convocatoria-de-2022




L´AJUNTAMENT DE LES COVES PRESENTARÀ A COBRAMENT LA TAXA D´AIGUA POTABLE I CLAVEGUERAM DEL 4ART TRIMESTRE DE 2021

 AJUNTAMENTS /

 LES COVES VINROMÀ 

Padrón tasa suministro agua potable y alcantarillado trimestre 4, ejercicio 2021 

A N U N C I O 

Por resolución de Alcaldía de 15 de febrero de 2022 se ha aprobado el padrón de la tasa por prestación del servicio de suministro de agua potable y la tasa de alcantarillado correspondiente al cuarto trimestre de 2021. 

Dicho padrón se expone al público por plazo de quince días, a contar desde el siguiente al de la publicación en el Boletín Oficial de la Provincia del presente anuncio, durante el cual estará a disposición de los interesados en las oficinas del Ayuntamiento, que podrán examinarlos y formular las reclamaciones que estimen oportunas. 

El periodo de cobro voluntario finalizará el 31 de marzo de 2022. Transcurrido dicho plazo las deudas serán exigidas por el procedimiento de apremio y devengarán el recargo de apremio, intereses de demora y en su caso las costas producidas. 

En les Coves de Vinromà, a 15 de febrero de 2022. 

La Alcaldesa-Presidenta. Doña Mónica Nos Orient


https://bop.dipcas.es/PortalBOP/obtenerPdfAnuncio.do?idAnuncio=122984




divendres, 25 de febrer del 2022

Ana Besalduch Besalduch nova Secretaria general del PSPV_PSOE Ports Maestrat



Escolta l’entrevista a Ana Besalduch a Hoy por Hoy Maestrat
Reproductor de audio

Ana Besalduch, alcaldessa de Sant Mateu i diputada autonòmica va ser proclamada ahir com a nova secretària general del PSPV_PSOE a la comarca Ports Maestrat.
La proclamació la va comunicar el secretari del Comite de Garantias, José María Ángel, després de la retirada de l’altre candidat Santiago Pérez. Besalduch havia acreditat el mínim d’avals per a presentar-se com a candidata i per tant passa a ser la nova Secretària General en el Maestrat Ports sense necessitat de votació. substitueix en el càrrec a Evaristo Martí.

https://sermaestrat.com/ana-besalduch-besalduch-nova-secretaria-general-del-pspv_psoe-ports-maestrat/?fbclid=IwAR0arIbr4xn9V5wq1w8LUmBKAXnN-_n8f5Yxh7r-A49vPCutj6-Aknlw_WE

L´ABANS (zona compresa dins del cercle roig) I EL DESPRÉS (zona compresa dins del cercle blau de punts discontinus) DE LA REDUCCIÓ DE LA RESERVA VIÀRIA DE L´ACCÉS NORD DE LES COVES DE VINROMÀ

 AJUNTAMENT DE LES COVES DE VINROMÀ 

Plaça D’Espanya,19 12185 Les Coves de Vinromà (Castelló) Nº INF: 13.215-2020 S. 

Ref: -- ASUNTO: 

Solicitud de supresión/modificación de área de protección CV-10 PK 63.5 

ANTECEDENTES

 Con fecha 6 de noviembre de 2020 tuvo entrada en la Dirección General de Obras Públicas, Transportes y Movilidad Sostenible escrito del Ajuntament de les Coves de Vinromà solicitando la supresión o reducción de la zona de protección de la carretera CV-10 PK 63,50. 

El Ayuntamiento cita en su solicitud, como antecedente, los informes emitidos por la Oficina del Plan de Carreteras durante la tramitación de la HOMOLOGACIÓN A LA LEY 6/1994 LRAU CON ORDENACIÓN PORMENORIZADA DEL SUELO URBANO Y URBANIZABLE EN EL TÉRMINO MUNICIPAL DE LES COVES DE VINROMÀ (expedientes 5292/2005 y 5490/2005). 

 ANÁLISIS DE LA DOCUMENTACIÓN APORTADA 

En la memoria de la solicitud se indica que durante el trámite de homologación de las normas subsidiarias de planeamiento se optó, por iniciativa propia, por calificar como reserva viaria un radio de 200 metros alrededor de la intersección situada al norte del municipio. 

Indica el ayuntamiento en su escrito que la zona de reserva viaria tal y como está establecida en la actualidad afecta directamente a industrias, explotaciones y viviendas residenciales que, directa o indirectamente, quedan condicionadas a esta restricción. 

Señala igualmente que las posibles rotondas a proyectar en ningún caso podrían tener, ya fuera por desniveles, cotas, costes y expropiaciones, tamaños superiores a 50 m de radio. 

Se indica que el Ayuntamiento de Les Coves de Vinromà considera necesario que, por el desarrollo urbano del municipio, los planes de expansión y las actividades económicas locales, el área de reserva pase de 200 m de radio a un máximo de 100 m de radio. Hay que señalar que, si bien en la memoria se hace referencia a que lo que se solicita es la reducción del área de reserva viaria, en la notificación lo que se solicita es la supresión o reducción de la zona de protección de la carretera. 

Respecto a todo lo anterior, este Servicio de Planificación debe precisar lo siguiente: 

•En la actualidad no existe ninguna actuación plan viario ni proyecto previsto en la intersección a la que se refiere la solicitud. Consideramos también que, en el caso de que en el futuro se plantease una intervención sobre la citada intersección, sería suficiente el área delimitada por una circunferencia de 100 m de radio, tal y como se propone en la memoria. De este modo, no habría objeción por parte de este Servicio en el caso de que el Ayuntamiento de Les Coves de Vinromà tramitase una modificación del planeamiento que incluyese la reducción del área de reserva viaria en los términos planteados en la memoria. 

•En cuanto a la zona de protección, la Ley 6/1991 de Carreteras de la Comunidad Valenciana, modificada por la Ley 9/2019, de 23 de diciembre, de la Generalitat, de medidas fiscales, de gestión administrativa y financiera y de organización de la Generalitat señala: 

oArtículo 33. 

Zona de protección: 2. En los terrenos clasificados como urbanos y urbanizables las zonas de protección podrán devenir determinadas en el planeamiento urbanístico, previo informe vinculante de la administración titular de la vía. 

3. La zona de protección abarca un espacio limitado por dos líneas situadas a las siguientes distancias, medidas desde la arista exterior de la calzada más próxima: cien metros en autopistas, autovías y vías rápidas; cincuenta metros en carreteras convencionales de cuatro o más carriles y resto de carreteras de la red básica, y veinticinco metros en las restantes carreteras. Los planes viarios y proyectos definidos en los artículos 18, 20 y 21 de la presente ley podrán modificar estas distancias. 

Por tanto, teniendo en cuenta que, tal y como se ha señalado anteriormente, en la actualidad no existe plan viario o proyecto definido para la zona en cuestión, la zona de protección en zona no urbanizable es de 50 metros medidas desde la arista exterior de la calzada más próxima. 

•Debe recordarse que las restricciones a los usos que pueden darse en las zonas de protección se señalan en el punto 4 del artículo 33 de la Ley 6/1991. En ese mismo punto se indica, respecto a las construcciones e instalaciones ya existentes en la zona de protección, “podrá realizarse obras de reparación y mejora, previa la autorización correspondiente, una vez constatados su finalidad y su contenido, siempre que no conlleven un aumento de volumen de la construcción y sin que el incremento de valor que aquéllas comporten pueda ser tenido en cuenta a efectos expropiatorios.” 

CONCLUSIÓN 

Por lo expuesto, este Servicio de Planificación, respecto a las cuestiones planteadas en la solicitud, emite informe en los siguientes términos: 

• Respecto a la solicitud de reducción del área de reserva viaria, pasando de un círculo de 200 m de radio a otro de 100 m de radio, este servicio no plantea objeciones a una posible modificación por parte del Ayuntamiento del planeamiento vigente. 

• En cuanto a la reducción/eliminación de la zona de protección, debemos remitirles a lo dispuesto por la Ley 6/1991 de Carreteras de la Comunitat Valenciana, modificada por la Ley 9/2019, de 23 de diciembre, de la Generalitat, de medidas fiscales, de gestión administrativa y financiera y de organización de la Generalitat, donde se establece que, en zona no urbanizable y en ausencia de planes viarios o proyectos, la anchura de la zona de protección es de 50 m medidos desde la arista exterior de la calzada más próxima. 

 Lo que se comunica para su conocimiento y a los efectos oportunos. 

València, El Servicio de Planificación





REDUCCIÓ DE LA RESERVA VIÀRIA DE L´ACCÉS NORD DE LES COVES DE VINROMÀ

 Les Coves de Vinromà, 4 de febrero de 2022.

El Ple d’aquest ajuntament en sessió celebrada el dia 17 de desembre de 2021 ha acordat l’aprovació inicial de la modificació puntual número 03 de les normes subsidiàries homologades vigents del municipi 01-2019.02-UE-I sòl industrial -rotonda accés nord en el PK 63,5 de la carretera CV-10-, la finalitat i l’objectiu del qual és la reducció del radi de l’àrea de reserva viària (SUNU-1) establida en la carretera CV-10, pk 63,5 de 200 a 100 metres, i així com la reclassificació del sòl resultant d’aquesta reducció; l’àmbit concret de la modificació puntual és el cercle de radi 200 metres que defineix l’actual àrea de reserva viària de la carretera en la intersecció la qual compta amb una superfície de 125.663,71 m². 

Les Coves de Vinromà, 4 de febrer de 2022

.– El secretari interventor: Manuel Sánchez Jordán.



ANA BESALDUCH, LA ALCALDESA DE SANT MATEU, SERÁ LA LIDERESA EN LA ZONA NORTE, MIENTRAS LA NEGOCIACIÓN SIGUE EN EL SUR DE LA PROVINCIA PARA TRATAR DE EVITAR PRIMARIAS

 El PSPV solo hará primarias en la comarca de la Plana Baixa al retirarse Pérez en Ports Maestrat 



Santi Pérez -dcha.- en el momento de presentar su candidatura para Ports Maestrat, que ayer retiró oficialmente. 

Maribel Amoriza 

Castellón | 25·02·22 | 06:00  

Asolo dos días de la fecha prevista para las votaciones internas en dos de las cinco comarcas del PSPV castellonense, uno de los dos aspirantes a dirigir Ports Maestrat, el alcalde de Forcall, Santi Pérez, retiró este jueves por la tarde formalmente su candidatura. Por tanto, la primera edil de Sant Mateu y diputada autonómica, Ana Besalduch, es la líder virtual de la zona norte a la espera de ser proclamada en el congreso que se celebrará el próximo 12 de marzo. 

Tras este movimiento, las urnas solo se abrirán el domingo en la Plana Baixa, siempre que no lleguen a prosperar las negociaciones que se mantienen en estos días, ya contrarreloj, para tratar de evitar las primarias en el conjunto del territorio provincial. En esta zona sur, los dos aspirantes son Adrián Sorribes, de Nules y del equipo del nuevo secretario en Castellón, Samuel Falomir; y José Vicente Andrés, de la Vall d’Uixó, quien asegura que se presenta por un proyecto personal, si bien apoyo al exsecretario provincial Ernest Blanch durante su campaña. 

En lo que se refiere a Ports Maestrat, Santi Pérez, que formalizó su aspiración a liderar la comarca al filo del final del plazo, ya expresó entonces su voluntad también de negociar con Besalduch una candidatura de integración. Uno de los elementos que facilitaban esta opción y debilitaban las posibilidades del alcalde de Forcall, es su condición de portavoz socialista en la Diputación, lo que le convierte en miembro nato de la dirección provincial, cargo incompatible con un puesto en la ejecutiva comarcal. 

De hecho, el propio Santi Pérez, que ha formado parte del núcleo duro del sector de Blanch, confirmó que no estará en el equipo de Besalduch. Sí formarán parte de la candidatura que gestionará la comarca nombres que ha propuesto Pérez a partir del acuerdo alcanzado con la alcaldesa de Sant Mateu. 

«Hemos propuesto nombres de personas con ganas de trabajar y Ana Besalduch los integrará en la ejecutiva y en los órganos comarcales», señaló Pérez. Añadió que «el acuerdo será bueno para la provincia y dará alas al partido en la comarca», en alusión a las próximas elecciones municipales y autonómicas, previstas para el próximo año 2023. 

El PSPV de Castellón podría estar a un paso de lograr listas únicas en todas las comarcas, frente a las primarias que se celebraron hace cuatro años en Plana Alta, Plana Baixa y Alto Palancia. 

https://www.elperiodicomediterraneo.com/castello-provincia/2022/02/25/pspv-primarias-castellon-plana-baixa-ports-maestrat-63132847.html

dimarts, 22 de febrer del 2022

AMB PRESÈNCIA MUNICIPAL COVARXINA DE PRIMER NIVELL, LA DIPUTACIÓ PREPARA L´ESTRATÈGIA CONTRA ELS MOSQUITS 2022

 


Diputació de Castelló  

José Martí

Amb el nou pla de control de plagues de mosquits incrementarem en un 30 per cent les fumigacions en entorns proclius a l'aparició de focus i implantarem per primera vegada accions de conscienciació ciutadana. Per a millorar l'efectivitat treballarem de la mà dels ajuntaments.


La diputada de #MediNatural, Maria Jiménez Román, ha reunit hui representants dels 135 municipis de la província per a preparar conjuntament l'estratègia contra els #mosquits per a 2022. La Diputació vol avançar-se així a la temporada de màxima afecció dels dípters. 

És essencial escoltar i assessorar els municipis perquè complementen en els seus nuclis urbans les accions que fa la Diputació a les zones naturals.


dissabte, 19 de febrer del 2022

L'AEROPORT DE CASTELLÓ LICITA LES OBRES PER ALS FUTURS GRAUS DE FP AERONÀUTICA

 19/02/2022 -  CASTELLÓ. 

Ramón Olivares

La sociedad gestora del aeropuerto de Castellón acaba de licitar las obras que permitirán implantar, a partir del próximo mes de septiembre, los futuros estudios de Formación Profesional vinculados a la rama aeronáutica.   

Después de que el pasado mes de septiembre arrancase en el aeródromo de Benlloc y Vilanova d'Alcolea el primer curso del grado medio de Montaje de Estructuras e Instalación de Sistemas Aeronáuticos, que treinta alumnos reciben actualmente, Aerocas ha sacado a concurso las obras que permitirán adecuar los terrenos para ampliar este ciclo al segundo curso... así como a otros estudios que han de llegar y que todavía no han sido concretados.   

9.000 metros cuadrados 

Actualmente, los estudiantes de FP reciben sus clases teóricas en el edificio del aeródromo y las prácticas en el hangar construido ex profeso y que fue inaugurado en septiembre. Para permitir que estos alumnos accedan al segundo curso y otros 30 puedan iniciar el primero; así como para abrir la posibilidad de nuevos estudios, es necesario ampliar las instalaciones. Con este objetivo Aerocas ha licitado un contrato por el que adecuará algo más de 9.000 metros cuadrados de terreno.     

Casi 3.000 irán destinados a la ubicación de módulos prefabricados, que albergarán las futuras aulas, de forma que quede libre de nuevo el edificio del aeroclub. Aerocas se encarga así de adecuar los terrenos y en un futuro la Conselleria de Educación ubicará los módulos para impartir las clases.   

Además, se va a construir una plataforma de hormigón de 4.000 m2 para dar acceso a las aeronaves de aviación general a sus hangares; y otra de 2.300 m2 para la circulación y estacionamiento de vehículos.  Casi 400.000 euros 

Todo esto, así como la redacción del proyecto, ha salido a licitación por un montante de 381.000 euros (IVA excluido). Las empresas que quieran optar a los trabajos tendrán que ajustarlos a un plazo de tres meses: uno para el proyecto y dos para las obras, que también incluyen las conducciones de aguas y otras conexiones pertinentes, como las eléctricas.   

Con el ciclo de grado medio de Montaje de Estructuras e Instalación de Sistemas Aeronáuticos los responsables de Aerocas pretenden facilitar la mano de obra a las empresas que actualmente ofertan el mantenimiento y desguace de aeronaves en las instalaciones del aeródromo castellonense, unas labores que van al alza. El ciclo consta de 2.000 horas de formación repartidas en dos cursos, de los cuales se está impartiendo el primero en la actualidad. La inscripción de la pasada primavera cubrió todas las plazas. El segundo curso del próximo año permitirá que la primera promoción pueda graduarse.



https://castellonplaza.com/el-aeropuerto-licita-unas-nuevas-obras-para-los-futuros-estudios-de-fp

dilluns, 14 de febrer del 2022

LA DIPUTACIÓ INCENTIVARÀ L´OBRA PÚBLICA DE LES COVES DE VINROMÀ

 



La Diputació ultima el llançament del pla ‘Castelló Avança’ amb 30 milions d’euros per a incentivar l’obra pública als 135 municipis

 

·        El dimarts s’aprovarà l’ordenança reguladora del nou pla inversor de la corporació per al bienni 2022-2023

·        El president José Martí destaca que els pobles voran minorada la pressió burocràtica en flexibilitzar-se els temps i podran desenvolupar obres de major embergadura

 

Castelló, 13.02.2022. El Ple Provincial validarà aquest dimarts l’ordenança que regula el nou pla inversor municipal de la Diputació de Castelló per al bienni 2022-2023. Aquest tràmit donarà per amortitzat l’actual Pla 135 i donarà llum a ‘Castelló Avança’, el quan naix amb la voluntat de posar les coses fàcils als ajuntaments castellonencs en dotar-los de major pressupost i més temps per a executar infraestructures i reduir les traves burocràtiques. El pressupost ascendirà a 30 milions d’euros, el que són cinc milions més si es conten les últimes dos anualitats del 135.

 

El president de la Diputació, José Martí, ha recollit la veu dels alcaldes i alcaldesses dels municipis amb menys capacitat tècnica i econòmica per a forjar les bases de ‘Castelló Avança’. “Per a aquest equip de govern era fonamental redibuixar el Pla 135 per a adaptar-lo a la realitat dels pobles. La periodicitat anual sumat a la manca de mà d’obra municipal sumia els ajuntaments en un estrés moltes vegades difícil de gestionar, sobretot quan parlem del tema de les adjudicacions i justificacions”. És per això que des d’enguany la Diputació adoptarà un model inversor a dos anys vista, el que donarà més temps per a executar els projectes. “Això també donarà una major flexibilitat als pobles a l’hora de portar a terme projectes de major envergadura”, ha destacat. La finalitat, a banda d’ampliar el catàleg de serveis municipals, també és reactivar l’obra pública i que servisca com a revulsiu econòmic per als municipis.

 

Segons consta a l’ordenança, amb Castelló Avança es podran compaginar fins a quatre obres a càrrec de la Diputació. “Són tot novetats que hem tingut en compte després d’escoltar les aportacions i suggeriments aportats per les alcaldesses i alcaldes en les reunions comarcals que vam celebrar durant la tardor passada per a l’elaboració dels pressupostos provincials de 2022”.

 

LA TRANSICIÓ CAP A ‘CASTELLÓ AVANÇA’

“Amb la nostra entrada al govern de la Diputació, el juny de 2019, vam engegar els primers canvis en el Pla 135 per a solucionar les deficiències que, al nostre parer, presentaven les bases”. És el cas de les baixes de contractació, que des de 2020 ja no han de tornar a les arques provincials i es poden reinvertir en projectes o serveis d’interés per a cada localitat. “A més a més també vam eliminar els topalls màxims de despesa per a inversions i despesa corrent, perquè creiem en l’autonomia de cada ajuntament per a decidir on invertir els diners que reben de la Diputació Provincial”. Dos anys després “ens hem vist capacitats per a donar-li la volta als antics POIS, sempre amb la perspectiva de beneficiar els pobles que menys tenen i que més ajuda nostra necessiten”.

 

Els terminis que opera la institució provincial estan marcats per tres dates: 30 de setembre de 2022 com a data límit per a presentar els projectes, març de 2023 com a data límit per a adjudicar-los i novembre de 2023 com l’últim mes per a poder justificar els treballs desenvolupats.

 

Com que el caràcter del nou pla és purament inversor, s’ha decidit que la part que els consistoris destinaven a despesa corrent amb el Pla 135 es cobrisca amb el Fons de Cooperació Municipal, un mecanisme de finançament local de la Generalitat Valenciana i la Diputació que farà arribar enguany en primera instància més de 15 milions d’euros.

 

IMPULS A L’AGENDA 2030

Els projectes del Pla Provincial d'Inversions ‘Castelló Avança’ naixen amb un objectiu ferm de lluitar per molts dels paràmetres i Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) inclosos en l'Agenda 2030. Al marge de les iniciatives proposades, els ingressos que rebrà cada municipi es baremen mitjançant criteris que garanteixen un import fix a cada entitat en funció de la seua població, superfície del terme municipal, nombre de pedanies, percentatge del terme municipal protegit i comptar amb un pla d'igualtat i joventut, així com el compromís de compliment d'alguna de les metes incloses en els ODS, com a aigua neta i sanejament, energia assequible i no contaminant, indústria, innovació i infraestructures, ciutats i comunitats sostenibles, acció pel clima o vida d'ecosistemes terrestres.

...

dissabte, 12 de febrer del 2022

LA DIPUTACIÓ RESERVA 100.000 € PERQUÈ LES SOCIETATS MUSICALS DE LA PROVÍNCIA AMPLIEN EL SEU INVENTARI D´INSTRUMENTS EN 2022

Alerta!, Termini de 20 dies hàbils a comptar des de demà diumenge.




________________________

·       La diputada de Cultura, Ruth Sanz, recorda que l'actual equip de govern progressista va recuperar aquesta ajudes en 2020

 

Castelló, 12.02.2022. La Diputació de Castelló concedirà enguany ajudes per valor de 100.000 euros a les societats musicals de la província per a l'adquisició d'instruments i altres béns inventariables. La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha informat que les entitats interessades podran presentar les seues sol·licituds a partir de demà. Les bases, aprovades aquesta mateixa setmana en Junta de Govern, ja es poden consultar en el Butlletí Oficial de la Província.

 

Amb aquesta línia de suport, la corporació provincial s'involucra de ple en la reactivació de l'activitat musical en les agrupacions musicals de Castelló. En aquest cas es finançarà part de les despeses d'adquisició d'instruments, així com d'altres béns inventariables, com ara equips informàtics i altres béns necessaris per al desenvolupament de l'activitat com a impressores, fotocopiadores, tauletes, pissarres digitals i projectors que es realitzen de l'1 de gener al 30 de juny de 2022.

 

Sanz ha destacat el paper de la música en la societat castellonenca, “imprescindible en la nostra cultura i especialment en les nostres festivitats i tradicions”. En aquest sentit ha manifestat “que per a aquest equip de govern és primordial cuidar i ajudar a les societats musicals perquè els carrers dels nostres municipis i comarques puguen continuar gaudint d'elles”. Sobre aquest tema, Sanz ha recordat que aquestes partides “es posen en marxa per tercer any consecutiu, ja que aquest equip de govern les va recuperar en 2020”.

 

Les associacions interessades a concórrer en aquest procediment hauran de presentar les seues sol·licituds de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Diputació dins del termini de 20 dies hàbils a comptar des de demà diumenge.

________________________

LA DIPUTACIÓ DE CASTELLÓ I TELEFÓNICA TREBALLARAN COORDINADAMENT PER A CULMINAR EN 2023 EL PLA D´EXTENSIÓ DE LA BANDA AMPLA A TOTA LA PROVÍNCIA



  • L'operadora tecnològica ha sigut l'adjudicatària dels 5,6 milions d'euros que el Govern d'Espanya invertirà en aquest territori a través del progamma UNICO

  • La Diputació col·laborarà en la identificació de les zones blanques i la intermediació amb ajuntaments i altres institucions per a l'agilitació de permisos


Castelló, 12 de febrer de 2022. El president de la Diputació, José Martí, i el diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez, s'han reunit amb una delegació de Telefónica encapçalada pel seu director d'Administracions Públiques de la Comunitat Valenciana, José Manuel Plaza, per a abordar el desplegament a la província del Programa d'Universalització d'Infraestructures Digitals per a la Cohesió (Programa UNICO), amb el qual està prevista una inversió de 5,6 milions d'euros a les comarques de Castelló. Telefónica ha sigut l'adjudicatària a la província d'aquest programa impulsat per Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital del Govern d'Espanya, que compta amb una dotació per a tot el país de 250 milions d'euros.

Encara que el desplegament de la banda ampla en el territori és una competència estatal, Telefónica i la Diputació de Castelló treballaran de manera coordinada perquè l'arribada de la connexió a internet amb una òptima velocitat siga realitat en municipis d'interior, pedanies i nuclis disseminats. Serà una col·laboració per a identificar les denominades zones blanques, que són aquells punts del territori que no compten amb connexió de banda ampla.

La previsió amb la qual es treballa és que a la fi d'enguany o a principis del qual ve s'inicien els treballs de desplegament de la banda ampla i que el desenvolupament del pla estiga conclòs abans del 31 de desembre de 2023.

El president Martí ha assenyalat que «estem davant un pla que representa una magnífica oportunitat per al desenvolupament dels pobles del nostre interior, motiu pel qual des d'aquesta institució prestarem tota l'ajuda que siga necessària». En conseqüència, «posarem en comú amb Telefónica tota la informació de la qual disposem i els ajudarem en els contactes amb els ajuntaments i altres institucions amb vista a agilitació dels processos de sol·licitud i concessió de permisos».

Iniciativa SmartVillage

Per part seua, el diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez, ha explicat que l'extensió de la banda ampla també és una necessitat per a la província de Castelló «perquè si la connexió d'Internet arriba a tot el territori amb una velocitat òptima, podrem desenvolupar millor i amb major èxit el nostre pla provincial de digitalització i els serveis que prestem als ajuntaments a través de la iniciativa SmartVillage creada per a avançar en una gestió més moderna, àgil i eficient dels principals serveis públics de la província. En aquest sentit, Pérez recorda que ja són 24 els pobles de la província que monitoren les llums dels seus carrers al minut, regulant la intensitat segons les necessitats de cada moment i detectant en temps real els problemes que puguen presentar-se.


dimecres, 9 de febrer del 2022

L´AJUNTAMENT DE LES COVES REBRÀ 9.591,62 € DE LA DEVOLUCIÓ PENDENT DE L´IVA QUE MONTORO VA "CONFISCAR" EN 2027

 




COVES DE VINROMA (LES) 9.591,62 €

Bones notícies per als proveïdors de l´ajuntament que estan cobrant més tard  del plaç legal.

Hacienda ordena compensar a las entidades locales valencianas con 54 millones de euros Diego Aitor San José València | 09·02·22 | 12:44  

GUSTAVO VALIENTE - EUROPA PRESS - ARCHIVO  

En noviembre de 2017, el Ministerio de Hacienda que dirigía Cristóbal Montoro instauró el llamado Suministro Inmediato de Información (SII) del IVA por el que permitió que el IVA a las grandes empresas se informara a tiempo casi real y que el impuesto se pagara el 30 de cada mes en lugar del 20. El problema fue que tanto para las comunidades como para los ayuntamientos, en términos de caja, solo contabilizaron 11 meses de autoliquidaciones de IVA dos años después, en el ejercicio 2019. Es decir, dejaron de cobrar uno.  

Ese dinero seguía pendiente de cobrar por parte de las administraciones tanto autonómicas como locales. Las comunidades fueron las primeras en cobrar. A finales de enero el Consell recuperó 250 millones de euros que estaban pendientes de cobro en una partida incluida en los Presupuestos Generales del Estado de 2022. Dos semanas después, le ha tocado el turno de recibir el dinero a los ayuntamientos.  

El Ministerio de Hacienda ha dado la orden de compensar el efecto de la implantación del Suministro Inmediato de Información del IVA (SII-IVA) en la liquidación de los presupuestos de 2017. Son casi 500 millones de euros (496,6 en concreto) de los que 54 irán a arcas públicas valencianas entre consistorios y las tres diputaciones, que recibirán casi 22 millones. De estos 54,1 millones, algo más de 3 millones son parte de los intereses por el retardo del pago.


https://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2022/02/09/recibira-ayuntamiento-devolucion-pendiente-iva-62485748.html

REIAL DECRET 115/2022 DE 8 DE FEBRER, PEL QUAL ES MODIFICA LA OBLIGATORIETAT DE L´ÚS DE MASCARETES DURANT LA SITUACIÓ DE CRISI SANITÀRIA OCASIONADA PEL COVID-19



DISPONGO: Artículo único. 

Modificación de los supuestos de obligatoriedad del uso de mascarillas durante la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19. 

La obligación del uso de mascarillas, hasta ahora regulada en los apartados 1 y 2 del artículo 6 de la Ley 2/2021, de 29 de marzo, de medidas urgentes de prevención, contención y coordinación para hacer frente a la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, queda establecida en lo sucesivo en los siguientes términos: 

«1. Las personas de seis años en adelante quedan obligadas al uso de mascarillas en los siguientes supuestos: 

a) En cualquier espacio cerrado de uso público o que se encuentre abierto al público. 

b) En los eventos multitudinarios que tienen lugar en espacios al aire libre, cuando los asistentes estén de pie. Si están sentados, será obligatorio cuando no se pueda mantener una distancia de seguridad de al menos 1,5 metros entre personas, salvo grupos de convivientes. 

c) En los medios de transporte aéreo, en autobús, o por ferrocarril, incluyendo los andenes y estaciones de viajeros, o en teleférico, así como en los transportes públicos y privados complementarios de viajeros en vehículos de hasta nueve plazas, incluido el conductor, si los ocupantes de los vehículos de turismo no conviven en el mismo domicilio. En espacios cerrados de buques y embarcaciones cuando no se pueda mantener la distancia de seguridad de 1,5 metros, salvo grupos de convivientes.

 2. La obligación contenida en el apartado anterior no será exigible en los siguientes supuestos: 

a) A las personas que presenten algún tipo de enfermedad o dificultad respiratoria que pueda verse agravada por el uso de la mascarilla o que, por su situación de discapacidad o dependencia, no dispongan de autonomía para quitarse la mascarilla, o bien presenten alteraciones de conducta que hagan inviable su utilización. 

b) En el caso de que, por la propia naturaleza de las actividades, el uso de la mascarilla resulte incompatible, con arreglo a las indicaciones de las autoridades sanitarias. 

c) En aquellos lugares o espacios cerrados de uso público que formen parte del lugar de residencia de los colectivos que allí se reúnan, como son las instituciones para la atención de personas mayores o con discapacidad, las dependencias destinadas a residencia colectiva de trabajadores esenciales u otros  colectivos que reúnan características similares, siempre y cuando dichos colectivos y los trabajadores que allí ejerzan sus funciones tengan coberturas de vacunación contra el SARS-CoV-2 superiores al 80 % con pauta completa y de la dosis de recuerdo, acreditado por la autoridad sanitaria competente. 

Esta última excepción no será de aplicación a los visitantes externos, ni a los trabajadores de los centros residenciales de personas mayores o con discapacidad, ya que en este caso sí es obligatorio el uso de mascarilla.»


https://www.boe.es/boe/dias/2022/02/09/pdfs/BOE-A-2022-2062.pdf

dilluns, 7 de febrer del 2022

PLANTILLA ORGÀNICA DEL COS DE MESTRES DEL CEIP LA MORERIA DE LES COVES

 Conselleria d’Educació, Cultura i Esport 

CORRECCIÓ d’errades de la Resolució de 25 de gener de 2022, de la Direcció General de Personal Docente, per la qual es recull el catàleg d’unitats, les creacions, supressions i modificacions de llocs de treball docents, i es publica la plantilla orgànica del cos de mestres dels centres docents públics d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Infantil i Primària i Educació Especial, de titularitat de la Generalitat. [2022/900]


A la pàgina 61 del DOGV 

https://dogv.gva.es/datos/2022/02/07/pdf/docv_9272.pdf